Microsoft kan återinföra startmenyn med Windows 8.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasseb64:

Lustigt är det!
Windows utvecklas ju inte i princip, METRO/WIN8 var ju en frisk fläkt som slog helt fel.
Hur Microsoft än gör kommer de göra fel, finns ingen väg ur eländet från deras horisont, WIN8 integrationen med alla portabla/spelenheter var ju ett logiskt steg.
Vem vill lägga massa pengar på ett operativ som får samma finesser som Win7?
Någon hundralapp eller hundralappar kanske, där går nog gränsen för både företag och privatperson.

Klart det slog fel, när man "tvingar" på folk ett pekbaserat operativsystem till stationära datorer.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av deilwynna:

lägga till något som segade ner datorn jävligt mycket?

med en i7 3770k, 16gb minne, gtx560 utan aero i csgo: >300fps
samma dator med aero: <150fps

jag stannar hellre på 8.1 om dom lägger till aero igen i 8.2

Du uppfattar iallafall inte mer än <120fps så vad gnäller du om.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

metro modern ui inspirerat utseende med startmeny hade varit snyggt och rent

Huva gud förbjude sådana påfund, är just Windows 8 stilen som nästan är värst med just Windows 8 + windowstelefoner, plattor, nya Xbox, hotmail/outlook eller vad det nu heter osv, deleta mitt konto där när dom bytte stil till ala metro, tål inte se det...

Frånvaron av gamla startmenyn stör nog minst av alla konstiga Windows 8 påfund.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Varför kallar dom det inte bara servicepack? Och varför installeras dessa inte via windows update?

Om man ska fråga smurfen strejf så är .1 .2 nya versioner av Windows och inte några service pack. Men jag säger som dig kalla det vid dess rätta namn service pack.

*En mycket relevant fråga, till alla er som sitter på W8 vad skulle ni gjort om inte start8 (och alla andra sådana tredjepartsprogram) skulle funnits?.

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Skrivet av Tauri:

Om man ska fråga smurfen strejf så är .1 .2 nya versioner av Windows och inte några service pack. Men jag säger som dig kalla det vid dess rätta namn service pack.

*En mycket relevant fråga, till alla er som sitter på W8 vad skulle ni gjort om inte start8 (och alla andra sådana tredjepartsprogram) skulle funnits?.

Hade inte startisback funnits så hade jag aldrig använt W8, då hade det fått bli Wi7 istället.

Permalänk
Avstängd

Äntligen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Du uppfattar iallafall inte mer än <120fps så vad gnäller du om.

Vet du vad du pratar om nu?
"Imagine yourself in a very dark room. You have been there for hours and it's totally black. Now light flashes right in front of you. Let's say as bright as the sun. Would you see it, when it's only 1/25th of a second? You surely would. 1/100th of a second? Yes. 1/200th of a second? Yes. Tests with Air force pilots have shown, that they could identify the plane on a flashed picture that was flashed only for 1/220th of a second."
Nä det vet du inte. Läs på innan du påstår smörja.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Microsoft vänder kappan efter vinden som vanligt. Clownföretag.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Skaffade en bärbar dator (W8) som ett komplement till min stationära dator för en tid sedan.
Enbart tänkt att använda till vanlig surf, filmtittande på resande fot samt enklare program såsom Office mm.

Kunde bara inte vänja mig vid Modern UI och avsaknaden av en startmeny så till slut installerade jag W7 även på den bärbara.
Visst finns det tredjepartsprogram som fixar biffen, men jag hade även problem med Flash Player (SVT Play). Problem som jag inte har i Windows 7.
Finns säkert en lösning på de problemen men för min del var det enklare att installera W7, där allt mitt användande fungerar smärtfritt.

Tycker heller inte om att ha en massa ikoner på skrivbordet, har alltid enbart haft papperskorgen framme, resten når jag via startmenyn eller aktivitetsfältet.
Modern UI ser jag bara som ett lite "snyggare" skrivbord med en massa (något modernare) ikoner.
Nu kör jag Windows 7 på min stationära dator, som är den dator jag använder absolut mest vilket så klart försvårar mitt avvänjande av det gamla.

Apparna blev jag aldrig riktig vän med heller, hur tusan stänger man ner dem när där inte är något X i hörnet? Köra med tangentbordskombinationer känns oerhört bakvänt för min del. Alt-F4 kan jag men resten skulle jag nog behöva ha en lista vid sidan av för.

W8 är säkert ett alldeles förträffligt OS under skalet, och inför de en riktig startmeny igen så ger jag gärna det en ny chans.
Man börjar väl bli gammal och bakåtsträvande :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Vet du vad du pratar om nu?
"Imagine yourself in a very dark room. You have been there for hours and it's totally black. Now light flashes right in front of you. Let's say as bright as the sun. Would you see it, when it's only 1/25th of a second? You surely would. 1/100th of a second? Yes. 1/200th of a second? Yes. Tests with Air force pilots have shown, that they could identify the plane on a flashed picture that was flashed only for 1/220th of a second."
Nä det vet du inte. Läs på innan du påstår smörja.

Nu glömde du lite rader.

"So the question "How many frames do I need to make the movie flickerfree" = to not see the blackness between the frames (about 70-100 fps) doesn't answer the question "How short can a bright image be to see it?" = the Airforce question and this doesn't answer the question "How short can a (not bright) image be to see it?". So what is "Enough fps"? I don't know, because nobody went there so far. Maybe 120fps is enough, maybe you will get headaches after 3 hours. Seeing framewise is simply not the way how the eye\brain system works. It works with a continuous flow of light\information. (Similar to the effects of cameras' flashlights ("red eyes"): flashing is simply not the way how we see)"

Visa signatur

Core i5 9600K | Fractal Design Define Mini C | 16GB Corsair Vengeance | Asus Prime Z390M-Plus | Asus RTX2060 6GB | M.2 970 EVO 500GB | SSD 840 EVO 250GB | Seasonic Focus 650 FX | Corsair H100x

Dell Latitude E7440 | Samsung S10

Epson EH-TW6700 | Kingpin 90" | Canton GLE 496 5.1 | Yamaha RX-V773 | Audio-Technica ATH-M50x | Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Va på tiden, då kanske jag byter upp mig, totalt oanvändbar på allt annat än surplattor som den är nu, dock skulle jag aldrig köpa MS surfplatta, tom. iPad innan det händer!

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauri:

Nu glömde du lite rader.

"So the question "How many frames do I need to make the movie flickerfree" = to not see the blackness between the frames (about 70-100 fps) doesn't answer the question "How short can a bright image be to see it?" = the Airforce question and this doesn't answer the question "How short can a (not bright) image be to see it?". So what is "Enough fps"? I don't know, because nobody went there so far. Maybe 120fps is enough, maybe you will get headaches after 3 hours. Seeing framewise is simply not the way how the eye\brain system works. It works with a continuous flow of light\information. (Similar to the effects of cameras' flashlights ("red eyes"): flashing is simply not the way how we see)"

Nu är ni allt ute och cyklar bägge två.

"Frames Per Second" (fps) är inte samma sak som "Refresh Rate" (Hz), även om de båda ironiskt nog ofta översätts till "uppdateringsfrekvens" (därför lånar jag de engelska begreppen här). Frames per second är hur ofta grafikkortet har ritat en komplett bild till sin frame buffer, refresh rate är hur ofta skärmen får en ny bild från grafikkortets frame buffer. Det spelar således ingen roll om grafikkortet kan rita 300 eller 150 frames per second när din skärm har 60 Hz refresh rate. Den slutgiltiga uppdateringsfrekvensen kommer i detta fall att förbli låst till 60 Hz.

Dessutom yttrar sig en refresh rate på olika sätt beroende på hur monitorn är konstruerad; en CRT strålar upp en bild på fosfor medan en LCD uppdaterar alla pixlar med nya färgvärden. Detta leder i sin tur till att en extremt långsam refresh rate på en CRT ser ut som fallande band av färger medans samma refresh rate på en LCD ger ungefär samma effekt som motsvarande låg frames per second, eftersom bakgrundsbelysningen är påslagen kontinuerligt och den gamla bilden ligger kvar på skärmen tills den ersätts av den nya.

Förutsatt att vi har ett grafikkort som kan leverera en ny bild för varje uppdateringscykel av skärmen så får vi fram att ju högre refresh rate desto bättre upplever hjärnan en kontinuerlig rörelse. Detta gäller för (0 < refresh rate <= oändligheten) där (den upplevda skillnaden = 1/(refresh rate)) d.v.s. när vi närmar oss oändligheten så blir skillnaden oändligt liten när vi lägger till ytterligare bilder.

En alltför vanlig myt är dock att vi antingen inte kan uppfatta skillnader över 24 eller 60 fps, villket inte heller stämmer. 24 fps är ungefär den genomsnittliga minsta frekvensen som människor allmänt accepterar som en rörlig bild medan 60 fps är tillräckligt högt för att de flesta inte ska uppleva någon stor skillnad mot verklig rörelse.

De flesta upplever att 100 Hz ger jämnare rörelser än 60 Hz, notera dock att de inte nödvändigtvis kan uppfatta de individuella bilderna i någon av fallen eftersom beräkning av rörelser är en undermedveten funktion av hjärnan.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av hznn:

Det finns en annan knapp för det där... och jaha? Är det så konstigt att man tycker ett OS blir mycket bättre om ett par mycket betydelsefulla detaljer fixas? Och jag vet precis vad jag kommer klaga på "istället", nämligen att desktop och modern UI-element blandas friskt. Vissa inställningar kan man bara göra i "moderna" "kontrollpanelen", andra i den riktiga. Vissa filtyper i desktop öppnas som standard i moderna UIt. Klickar du på nätverksikonen i aktivitetsfältet kommer en stor modern-panel upp. Samma med andra liknande paneler Win-P, Win-M etc.

Skrivet av Elakekocken:

Microsoft vänder kappan efter vinden som vanligt. Clownföretag.

Det här förstår jag inte. Du menar att det är dåligt att de lyssnar på konsumenterna och, i detta fall, lägger till ett alternativ utan att kompromissa för eventuellt redan nöjda konsumenter?

Skrivet av Djhg2000:

Nu är ni allt ute och cyklar bägge två.

"Frames Per Second" (fps) är inte samma sak som "Refresh Rate" (Hz)

Jag vet vad du syftar på, men det här är inte ett helt korrekt påstående. En "rate" (frekvens) är per definition hur många gånger per tidsenhet nånting händer. En skärms refresh rate skulle lika gärna kunna hänvisas till som FPS, då det är just hur många bilder den kan visa per sekund. Det är bara att i många sammanhang så syftar FPS just på grafikkortet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Jag vet vad du syftar på, men det här är inte ett helt korrekt påstående. En "rate" (frekvens) är per definition hur många gånger per tidsenhet nånting händer. En skärms refresh rate skulle lika gärna kunna hänvisas till som FPS, då det är just hur många bilder den kan visa per sekund. Det är bara att i många sammanhang så syftar FPS just på grafikkortet.

Du har rätt i att fps inte explicit syftar på grafikkortet i sin definition, dock brukar man inte benämna skärmens bild som en "frame", utan snarare helt enkelt som en "screen" (därav "print screen" och "screenshot"). Dock så gällde mitt påstående i båda riktningarna; fps och Hz är inte synonyma begrepp.

Tack ändå för att du uppmärksammade tvetydigheten

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Skrivet av Tauri:

Om man ska fråga smurfen strejf så är .1 .2 nya versioner av Windows och inte några service pack. Men jag säger som dig kalla det vid dess rätta namn service pack.

*En mycket relevant fråga, till alla er som sitter på W8 vad skulle ni gjort om inte start8 (och alla andra sådana tredjepartsprogram) skulle funnits?.

Använder inte tredjeparts...
Loggar in -> Skriver de tre-fyra första bokstäverna i programmet jag vill använda -> Enter

Vill man nu logga in på skrivbordet istället så är det väl bara att köra skrivbords-appen vid startup (?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lonefox:

Ett GUI är knappast ett helt OS du.....jämför nu inte äpplen och päron.

Ett valbart alternativ.....ngt de borde haft från BÖRJAN.....de är så smarta ibland....

Hur tänker du nu? Jag hade Win7 och bytte till Win8, i min värld är det två olika OS. Det ena hade en "startknapp" och en startmeny den andra kommer med en "startruta" och ett startfönster. I mitt tycke ingen stor skillnad och inget jag reflekterat över om jag ska vara ärlig.

Det jag däremot reflekterat över är att Win8 är betydligt snabbare och känns mer följsamt jämfört med Win7.

Men visst ge folket valmöjligheter så vi slipper gnället från alla bakåtsträvare

(större delen av min sista mening är ironi och ska tolkas skämtsamt)

Permalänk
Medlem

"...möjligheten att köra Windows-applikationer från det nya gränssnittet i fönster." - Så Microsoft planerar helt enkelt på att göra Windows igen.

Visa signatur

Asus Delux X79 - Intel i7 4820k OC 4.8GHz - 32GB Kingston Beast @2400MHz - 2x EVGA GTX570HD 2.5GB SLI - EK Watercooled

Permalänk
Avstängd

Det här är så roligt alltså. W8 är ju en flopp utan dess like.
W7 FTW!

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Det här förstår jag inte. Du menar att det är dåligt att de lyssnar på konsumenterna och, i detta fall, lägger till ett alternativ utan att kompromissa för eventuellt redan nöjda konsumenter?

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Det finns dom som godkänner misstag efter misstag efter misstag flera gånger om. Men jag tillhör inte den naiva kategorin.
Att kalla det för att dom lyssnar på konsumenterna är helt fel bedömning tycker jag. Se ungefär ALLT vad som sades och hände med XBOX One, dom tog tillbaka det mesta och se vad som hände; lansering i 13 länder (Nordamerika inräknat) och en miljon sålda enheter. Playstation 4 sålde en miljon enheter bara i Nordamerika och ytterligare 1,1 miljoner enheter första veckan när den lanserades i Europa. Detta hade kanske inte sett ut på samma sätt idag om Microsoft hade kunnat göra något rätt från början.
Vända kappan efter vinden är inte alltid en bra grej och jag tror inte att 8.2 blir en succé den heller eftersom folk redan misstror w8 som operativsystem. Nu har dom all chans i världen att göra mer rätt än fel i Windows 9, Windows 8 är ett förlorat OS dömt att misslyckas gång på gång på gång, allt eftersom kappvändningarna ökar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svolter:

Ett ekonomiskt skäl gjort av Microsoft. Genom att ta bort start menyn, så hamnar folk in i Modern UI.
Genom att folk ser Modern UI så får de upp ögonen på apparna, Microsoft app store etc.

Skulle Modern UI inte lags in som det gjorts nu i Windows 8 så skulle många användare inte ens vetat om att det fanns något som heter modern UI. De skulle hamnat på skrivbordet och fortsatt som vanligt. Och appar skulle gå ett öde och blivit lika populärt som Windows desktop gadgets är.

På företagsmarknaden så ser i princip ingen modernUI i varje fall då man inte går upp till W8 utan ligger kvar på W7.
Netcraft visar tom minskat nyttjande av 8.X till förmån för både W7 och XP.
Det är ur det perspektivet den här nyheten ska ses.
MS har nu ett val på att förlora stora inkomster på företagsförsäljningen eller skapa en produkt företagen vill ha och krav nummer ett från företagsmarknaden är solklart. LÄGG TILLBAKA STARTMENYN. På Tech-ed så var det 90% plus av kunderna som sa att det blir ingen W8 utan startmeny från MS.

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Gillar eller inte gillar ditt eller datt säger några. Ska man summera ihop 2013's menydebatt så försökte Microsoft byta en programmeny som var "ok" men hade brister mot en meny som hade än större problem, inlärningskurva och vad det verkar som på många fulare design som inte ens var ämnad för datorn eller laptopen användarna skulle använda den på.

Det var uppenbart att det inte skulle bli en succé från början IMO. De kan gärna satsa vidare på sina "appar" till gadget-ersättare, rör mig inte i ryggen. Hoppas bara inte de kör på i gammalt manér utan utvecklar vad en startmeny för en dator kan vara. Ge oss något minimalistiskt med god översikt av vad vi har installerat som inte täcker hela skärmen så kommer en stor mängd att bli nöjda.

på privatmarknaden kanske men på företagsmarkanden (Där man tjänar de stora pengarna) så är kravet att det ska vara så likt W7 som möjligt. Det spar pengar då man slipper utbildnignskostnader, omskrivningar av anvisningar, testning osv.

Det bland annat dessa punkter som har gjort 8.X lika iskall som vista är idag. (faktum är att jag vet om fler vista utrullningar än 8.X)

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elakekocken:

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Det finns dom som godkänner misstag efter misstag efter misstag flera gånger om. Men jag tillhör inte den naiva kategorin.
Att kalla det för att dom lyssnar på konsumenterna är helt fel bedömning tycker jag. Se ungefär ALLT vad som sades och hände med XBOX One, dom tog tillbaka det mesta och se vad som hände; lansering i 13 länder (Nordamerika inräknat) och en miljon sålda enheter. Playstation 4 sålde en miljon enheter bara i Nordamerika och ytterligare 1,1 miljoner enheter första veckan när den lanserades i Europa. Detta hade kanske inte sett ut på samma sätt idag om Microsoft hade kunnat göra något rätt från början.
Vända kappan efter vinden är inte alltid en bra grej och jag tror inte att 8.2 blir en succé den heller eftersom folk redan misstror w8 som operativsystem. Nu har dom all chans i världen att göra mer rätt än fel i Windows 9, Windows 8 är ett förlorat OS dömt att misslyckas gång på gång på gång, allt eftersom kappvändningarna ökar.

Kan inte kommentera Xbox då jag inte är intresserad av den eller vet vad som sades. Har alltid vart PS som gällt för min del, om nåt. (dvs även före PS4)

Jag valde medvetet att utelämna diskussion om eventuella misstag och istället fokusera på exakt det du sa. Du kan inte få det till nåt dåligt att man fixar något/lyssnar på kunder, då det inte har någon som helst negativ påverkan. ("de skulle gjort rätt från början" ej applicerbart) Att de eventuellt gör misstag efter misstag är en annan historia. Men visst, om det var underförstått i ditt inlägg så kan jag backa lite. Jag är dock intresserad av om du faktiskt menar att det vore bättre att de inte hade fixat sakerna.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Kan inte kommentera Xbox då jag inte är intresserad av den eller vet vad som sades. Har alltid vart PS som gällt för min del, om nåt. (dvs även före PS4)

Jag valde medvetet att utelämna diskussion om eventuella misstag och istället fokusera på exakt det du sa. Du kan inte få det till nåt dåligt att man fixar något/lyssnar på kunder, då det inte har någon som helst negativ påverkan. ("de skulle gjort rätt från början" ej applicerbart) Att de eventuellt gör misstag efter misstag är en annan historia. Men visst, om det var underförstått i ditt inlägg så kan jag backa lite. Jag är dock intresserad av om du faktiskt menar att det vore bättre att de inte hade fixat sakerna.

Nja jag tänker på vista, vista gick inte att fixa. ...och så kom Windows 7 och allt blev bra. Windows 8 känns inte reparerbart, skadan kan endast bli ogjord genom ett riktigt genomtänkt Windows 9. Fast det är ju min subjektiva bedömning.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Om de gör det till ett alternativ så är det bra. De som har vant sig vid modernUI skall inte behöva vänja om sig igen.

Permalänk
Hedersmedlem

*** inlägg raderade ***

Jag har raderat några inlägg som bröt mot forumregel § 1.6. Att bara skriva "+1" eller som det förklaras "inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje" för inte diskussionen vidare.

/KimTjik

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Jaså? Känner du till fler funktioner som ska komma? Eller menar du att enbart dessa två funktioner berättigar en ny licens?

Vad tror du själv?

Att man måste använda smilileys för att tydligt visa sarkasm.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Jag tycker att du ska läsa det här inlägget. Det handlar kanske inte om bakåtsträvande eller hat.

Nu tror jag inte att autismpopulationen är en direkt dealbreaker vid lanseringen av ett nytt gränssnitt i ett OS. Ni får välja produkter som passar er med de hjälpmedel ni behöver isåfall.

Visa signatur

Intel I5 4670K @ 4.4 ghz | Noctua NH-D14 | EVGA GTX 780 SC 3GB | MSI Z87-S02 "Inet edition" | Corsair XMS 8gb 1600 mhz |NZXT Hale90 1000W | Samsung 840 Pro 256 gb | OCZ Vertex 64 GB | Seagate 1 TB | Fractal Design Define R2

Permalänk

Jag tycker det låter bra! Själv har jag använt mig av classic shell sen betan så för mig blir det ingen större ändring! Vore dock nice med en ny design och slippa windows 7:s design.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haibane:

Det är lagom frustrerande att inte kunna använda all skärmytan man betalat för. Skärmen i mitten visar appen, de två på sidan blir svarta.

Så är det ju inte alls. Jag kör tre skärmar och fullskärmsapparna och startskärmen tar bara upp en skärm medans de andra två är precis som vanligt. Och man kan välja vilken skärm man vill köra start/appar på genom att trycka win+pgup/pgdown.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spajdermän:

Jag, till exempel, sitter gärna tillbakalutad i fåtöljen och sköter saker med musen, och vill inte behöva luta mig fram för att bruka tangentbordet för att hitta och starta program.

Ingen idé att läsa din smutsiga wall of text när det här var summeringen.
Du väljer att vara ineffektiv. M$ satt käppar i hjulet på dig.

Det tråkiga är att M$ väljer att lyssna på allt bölande och anpassa sig efter de som skriker högst istället för att fortsätta köra så som de själva valt att designa OS:et.