Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Borde man skapa en egen tråd för detta minne så allt är samlat på en plats? Enklare för oss om man tar vidare till högre instans.

Permalänk
Medlem

Jag har skapat en ny tråd här:

http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/1261040-web...

Jag rekommenderar dock att vi fortsätter ifrågasätta vad Webhallen sysslar med även i denna tråden

Visa signatur

"All thinking men are atheists"
-Ernest Hemingway

Permalänk
Medlem

Och det R9 280X som i dagens lucka först kostade 1999:- kostar nu 2099:-, eller är det ett annat R9 280X?
Minns bara att det var något från Powercolor.

Edit: Det är inte samma kort.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kanon hoppas alla trabbade kan svara i den tråden för att se hur många vi är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Udd3n:

Disney infinity startpaket + Xbox 360 4GB för 1198 kr inkl frakt.
http://www.toysrus.se/specialpages/xbox?cid=banner_CPM_XboxBu...

Normalpris enligt prisjakt minst 2k.

Alright, fått mailsvar från Toys 'r' us huvudkontor, och det stämmer att om man köper dessa två artiklar tillsammans och sedan lämnar tillbaka Disney Infinity så får man behålla Xbox konsollen.

Detta betyder att man kan köpa en Xbox 360 slim 4gb + handkontroll för 570:- om man bor nära ett toys 'r' us.

Sjukt bra julklappstips, dock så är Disney Infinity ur lager just nu och förväntas påfyllas om ca. 2 dagar.

EDIT: om ni som jag endast tänker utnyttja erbjudanted för konsoll + kontroll och tänker lämna tillbaka spelet kan ni like gärna köpa konsollen kombinerat med DISNEY Infinity till PS3 eller Wii som för närvarande finns i lagret!

Permalänk
Medlem

Ville bara nämna att webbhallen har svarat på pike2k tråd. http://www.sweclockers.com/forum/13-...4gb-b-l-u-f-f/

Fick för övrigt behålla mitt minne för samma pris, då jag redan hade fått det hemskickat :3 Beställde dock minnet 10 min efter tolv på dagen de hade erbjudandet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz RAM: corsair vengance 16gb 1600 MHz GPU: Gigabyte Geforce gtx 670 Mobo: Gigabyte G1 Sniper z87 PSU: EVGA supernova 750W Chassi: NZXT 440 Silence W HDD: x2 120 gb Corsair SSD Agility III CPU-kylare: Corsair Hydro H60 V2 Pushpull 30 /55°C

Permalänk
Skrivet av fatbrix:

Alright, fått mailsvar från Toys 'r' us huvudkontor, och det stämmer att om man köper dessa två artiklar tillsammans och sedan lämnar tillbaka Disney Infinity så får man behålla Xbox konsollen.

Detta betyder att man kan köpa en Xbox 360 slim 4gb + handkontroll för 570:- om man bor nära ett toys 'r' us.

Sjukt bra julklappstips, dock så är Disney Infinity ur lager just nu och förväntas påfyllas om ca. 2 dagar.

EDIT: om ni som jag endast tänker utnyttja erbjudanted för konsoll + kontroll och tänker lämna tillbaka spelet kan ni like gärna köpa konsollen kombinerat med DISNEY Infinity till PS3 eller Wii som för närvarande finns i lagret!

Vad menar du med att om man bor nära toysrus? Kan man inte beställa från nätet och skicka tillbaka genom posten eller kan man bara lämna tillbaka eller köpa över disk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strike_formation:

Vad menar du med att om man bor nära toysrus? Kan man inte beställa från nätet och skicka tillbaka genom posten eller kan man bara lämna tillbaka eller köpa över disk?

Sorry för oklarheten; jag har inte kollat upp hur det står till med returfrakt osv, men det jag läst är att du själv får stå för returfrakten och företag kan vara ganska petnoga att man skickar REK eller dylikt när det är retur..

DISNEY Infinity startpaketet är ju också mer än bara ett spel i fodral, så jag kan tänka mig att paketet skulle kosta lite mer än ett vanligt brev att skicka.

Permalänk
Medlem

UPPDATERING: Inet

Vi har felsökt, optimerat och stresstestat hela dagen samt uppgraderat servrarna så förhoppningsvis klarar vi av trycket nästa gång.

Vi har en del jobb kvar att göra men vår intention är att köra Prisfest Del 2 imorgon TORSDAG (12/12) kväll igen.

PS, vi har fyllt på med lite extra produkter som plåster på såren

http://www.inet.se/kampanj/1336/inet-prisfest-2013

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Inet:

"Vi har felsökt, optimerat och stresstestat hela dagen samt uppgraderat servrarna så förhoppningsvis klarar vi av trycket nästa gång.

Vi har en del jobb kvar att göra men vår intention är att köra Prisfest Del 2 imorgon TORSDAG (12/12) kväll igen.

PS, vi har fyllt på med lite extra produkter som plåster på såren"

Lite nytt så man får väl hänga på sidan även imorgon fast man köpte keyboardet redan igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av fatbrix:

Alright, fått mailsvar från Toys 'r' us huvudkontor, och det stämmer att om man köper dessa två artiklar tillsammans och sedan lämnar tillbaka Disney Infinity så får man behålla Xbox konsollen.

Detta betyder att man kan köpa en Xbox 360 slim 4gb + handkontroll för 570:- om man bor nära ett toys 'r' us.

Sjukt bra julklappstips, dock så är Disney Infinity ur lager just nu och förväntas påfyllas om ca. 2 dagar.

EDIT: om ni som jag endast tänker utnyttja erbjudanted för konsoll + kontroll och tänker lämna tillbaka spelet kan ni like gärna köpa konsollen kombinerat med DISNEY Infinity till PS3 eller Wii som för närvarande finns i lagret!

Jag testade idag, dom sa i kassan att det inte funkar så, man får inte kampanj pris på xboxet om man lämnar tillbaka Infinity, efter en stund bråkande skulle hon kolla med Danska kontoret (dom som tar hand om kampanjen) imorgon och återkomma till mig... du får gärna lägga upp eller pm'a mailet till mig samt namn på personen du haft kontakt med så jag har något att komma med imorgon om dom inte svarar på mina mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rolle83:

Prisvärt paket för den som söker ett mekaniskt tangentbord. Paketet består av Qpad mk-85, qh85 samt kaspersky firewall 2013 för 1295k R på netonnet. Ord pris ca 2800. Endast tangentbordet kostar 1249kr.

http://m.netonnet.se/art/dator/gaming/paket_pc/qpad-mk85brown...

Inte direkt ett "fynd" i den bemärkelsen att det har varit samma pris nu i flera månader ;>

#13872184

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om X1 hörlurarna jämfört med Beyerdynamic DT990 Pro? De verkar väldigt omtyckta och för det priset kanske man borde slå till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Vad tror ni om X1 hörlurarna jämfört med Beyerdynamic DT990 Pro? De verkar väldigt omtyckta och för det priset kanske man borde slå till?

Båda ska vara hörlurar, har själv DT990 Pro som jag är mycket nöjda med, men även hört mycket bra om X1. Priset är bra, lägsta på amazon hittills, men värt att notera är att DT990 Pro pris tycks ligga stabilt i intervallet £121 - £136. Givetvis finns det skillnader mellan båda, ex. hur svåra de är att driva och X1 har lägre impedans. Att kuddarna på X1 inte är utbytbara, men på DT990 är de. Med det sagt, är det just X1 du funderar på, så är det ett bra pris.

Permalänk

Trådlös router, 300Mbps
Asus RT-N12
99 kr

http://cdon.se/hemelektronik/asus-wireless-lan-n-router-300mb...

Black / Silver Edition
GoPro HERO 3+
2490 kr
http://cdon.se/hemelektronik/julkalendern_12_dec_gopro/

Köpte routern direkt. Fri frakt också.

99kr. Bra att ha som reserv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Trådlös router, 300Mbps
Asus RT-N12
99 kr

http://cdon.se/hemelektronik/asus-wireless-lan-n-router-300mb...

Black / Silver Edition
GoPro HERO 3+
2490 kr
http://cdon.se/hemelektronik/julkalendern_12_dec_gopro/

Köpte routern direkt. Fri frakt också.

99kr. Bra att ha som reserv.

Lade till nån pryl för 19 kr och använde XMAS2013. 68 kr med frakt, inte helt fel.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Lade till nån pryl för 19 kr och använde XMAS2013. 68 kr med frakt, inte helt fel.

mailar och avbokar min order, glömde helt koden. Kör samma konsept så får jag en mycket billigare router.

Enligt prisjakt är lägsta pris på något hos cdon 9Kr.

ASUS Wireless LAN N Router 300Mbps Super Speed Dela CDON.COM 1 53 kr 53 kr
På Upptäcktsfärd StadenMedallion Dela CDON.COM 1 5 kr 5 kr

Totalt 58kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jallle:

Lade till nån pryl för 19 kr och använde XMAS2013. 68 kr med frakt, inte helt fel.

Får man fråga vilken pryl? Hittar inget kul eller billigt

Permalänk
Skrivet av toptre:

Får man fråga vilken pryl? Hittar inget kul eller billigt

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=429&lista=prod&o=own_...

Sortera efter pris.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av toptre:

Får man fråga vilken pryl? Hittar inget kul eller billigt

1kr
http://cdon.se/hemelektronik/skins/mtu-pc-skin-15-laptop-mode...

xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Haha! Tusan jag kan inte se den på prisjakt. Men då blir det toalt 50kr!. WIN!

Permalänk
Medlem

så kan man också göra men herregud, tyckte 68 kr var tillräckligt utnyttjande ändå

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Math-ematics:

Haha! Tusan jag kan inte se den på prisjakt. Men då blir det toalt 50kr!. WIN!

Tror inte den är indexerad på prisjakt ne.

Skrivet av Jallle:

så kan man också göra men herregud, tyckte 68 kr var tillräckligt utnyttjande ändå

Hahaha xD Kanske kan skänka bort skiten man inte ville ha. Bäst av allt. Betala med Visa och få 50kr rabattkod

Nästa köp kommer göra detta köpet gratis xD

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att XMAS2013 inte funkar för mig? :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Hahaha xD Kanske kan skänka bort skiten man inte ville ha. Bäst av allt. Betala med Visa och få 50kr rabattkod

Nästa köp kommer göra detta köpet gratis xD

Usch ja, jag gjorde något liknande och nu känner jag mig nästan lite skamsen.

Ville köpa ZombiU som kostar 99kr, och med frakt blev det 128kr.
Slängde in Farcry 1 (9kr) och rabattkoden. Slutpris: 87kr.

Skrivet av Virelai:

Hur kommer det sig att XMAS2013 inte funkar för mig? :s

Du måste handla för minst 100 kronor (exklusive frakt), samt koden funkar bara en gång per konto.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Båda ska vara hörlurar, har själv DT990 Pro som jag är mycket nöjda med, men även hört mycket bra om X1. Priset är bra, lägsta på amazon hittills, men värt att notera är att DT990 Pro pris tycks ligga stabilt i intervallet £121 - £136. Givetvis finns det skillnader mellan båda, ex. hur svåra de är att driva och X1 har lägre impedans. Att kuddarna på X1 inte är utbytbara, men på DT990 är de. Med det sagt, är det just X1 du funderar på, så är det ett bra pris.

Självklart när man forskat färdigt så är priset ändrat till 199£, men men inget impulsköp denna gång...

Routern från cdon.com hoppar jag över, den klarar ju bara 100mbit trådat.

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Usch ja, jag gjorde något liknande och nu känner jag mig nästan lite skamsen.

Ville köpa ZombiU som kostar 99kr, och med frakt blev det 128kr.
Slängde in Farcry 1 (9kr) och rabattkoden. Slutpris: 87kr.

Du måste handla för minst 100 kronor (exklusive frakt), samt koden funkar bara en gång per konto.

Koden fungerar flera gånger per konto men inte flera gånger per session.

Tredje beställningen för mig nu via CDON/Julkalender. Använt xmas2013 två gånger och 2013xmas en gång hitills.

Permalänk

Edit:

Skrivet av Stealthbomb:

Självklart när man forskat färdigt så är priset ändrat till 199£, men men inget impulsköp denna gång...

Routern från cdon.com hoppar jag över, den klarar ju bara 100mbit trådat.

Nu var jag allt för snabb på köpknappen, såg inte detta... nu blev det ju inte lika kul längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Koden fungerar flera gånger per konto men inte flera gånger per session.

Tredje beställningen för mig nu via CDON/Julkalender. Använt xmas2013 två gånger och 2013xmas en gång hitills.

Vad skumt, jag får testa att cleara cookies och sånt!

Permalänk
Skrivet av Virelai:

Vad skumt, jag får testa att cleara cookies och sånt!

Testade det också. Det kanske är per dag?