Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Ykalon:

Har ni ingen julkalender på sidan idag?

såg det jag med, tråkigt.
vart med i flera år ju, dock aldrig vunnit nåt

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Hej,

Har ni någon laddare som passar till en "Asus Transfomer Pad inifity" Modell TF700T ?
Min hund tyckte att det var dags och käka upp tjejens laddare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tricitum:

Hej,

Har ni någon laddare som passar till en "Asus Transfomer Pad inifity" Modell TF700T ?
Min hund tyckte att det var dags och käka upp tjejens laddare

Lata barn får inga julklappar.

http://www.komplett.se/asus-ac-adapter-1018-w/768513

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

men det är bara AC adapter, jag behöver med hela sladden :).
Får antagligen köpa det sepparat

Tackar iaf

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tricitum:

men det är bara AC adapter, jag behöver med hela sladden :).
Får antagligen köpa det sepparat

Tackar iaf

Om du hade tittat på min länk i den andra butikstråden du skrev i, så hade du sett att den bilden inkluderar en kabel, vilket jag anser som självklart när det handlar om specialkablar.

Samma artikelnummer på båda ställena = samma produkt.

Men det är klart, vill du vara absolut säker får du väl ringa. Speciellt Kompletts support brukar vara förstklassig.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Alfis:

Hej! Finns det en möjlighet att denna skärm kommer på rea snart?

http://www.komplett.se/eizo-23-lcd-foris-fs2333-bk/764348?cks...

Vi har inga planer på det det just nu men ditt önskemål är noterat.

Skrivet av Ykalon:

Har ni ingen julkalender på sidan idag?

Skrivet av Peglegstomp:

såg det jag med, tråkigt.
vart med i flera år ju, dock aldrig vunnit nåt

Jo då, ni hittar den här: http://fb.st/gpo1dc

Skrivet av Tricitum:

Hej,

Har ni någon laddare som passar till en "Asus Transfomer Pad inifity" Modell TF700T ?
Min hund tyckte att det var dags och käka upp tjejens laddare

Såg att du redan fått hjälp här. Men här kommer länken igen för tydlighetens skull.
http://www.komplett.se/asus-ac-adapter-1018-w/768513

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Finns det någon chans att Samsung 840 EVO 250GB kommer på rea efter jul?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Om du hade tittat på min länk i den andra butikstråden du skrev i, så hade du sett att den bilden inkluderar en kabel, vilket jag anser som självklart när det handlar om specialkablar.

Samma artikelnummer på båda ställena = samma produkt.

Men det är klart, vill du vara absolut säker får du väl ringa. Speciellt Kompletts support brukar vara förstklassig.

Mm, det jag var lite orolig över

Skrivet av Komplett:

Såg att du redan fått hjälp här. Men här kommer länken igen för tydlighetens skull.
http://www.komplett.se/asus-ac-adapter-1018-w/768513

Vänligen

/Mikael

Ingår kabel? eller är det endast AC Adaptern?

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut med leverans/tillgång på Battlefield 4 till Xbox One.

http://www.komplett.se/battlefield-4-limited-edition/782260
Tillgänglighet: Tillgänglighet: 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat. 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat.

Enligt detta så har ni fått er leverans bekräftad till 28/10 , vad hände sen?

Permalänk
Medlem

Leveranser som skickas idag till pickup point i STHLM kommer dom fram imorgon även om det snöar rätt så mycket?

Visa signatur

MBP 14'', Legion 5 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baracuda:

Hur ser det ut med leverans/tillgång på Battlefield 4 till Xbox One.

http://www.komplett.se/battlefield-4-limited-edition/782260
Tillgänglighet: Tillgänglighet: 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat. 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat.

Enligt detta så har ni fått er leverans bekräftad till 28/10 , vad hände sen?

Citat:

Releasedatum: 31. mars 2014
Tillgänglighet: Tillgänglighet: 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat. 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat

Den 28 Oktober bekräftade de att de kommer få 100+ vid release 31 mars 2014....

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Ni som brukar beställa från komplett, får ni paketet dagen efter? Jag får alltid det när jag beställer från t.ex. inet men är osäker över komplett. Beställde vanligt postpaket nu vid ca 13 tiden, vad tror ni? Allt finns i lager redo att skickas osv.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av celoz:

Ni som brukar beställa från komplett, får ni paketet dagen efter? Jag får alltid det när jag beställer från t.ex. inet men är osäker över komplett. Beställde vanligt postpaket nu vid ca 13 tiden, vad tror ni? Allt finns i lager redo att skickas osv.

De har lagret i Norge, så nej, men det beror säkert till viss del på var i landet man bor. De gånger jag verkligen garanterat behöver paketet dagen efter beställer jag från andra håll.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

De har lagret i Norge, så nej, men det beror säkert till viss del på var i landet man bor. De gånger jag verkligen garanterat behöver paketet dagen efter beställer jag från andra håll.

Tackar, tusan då hade varit fint att få det innan helgen. Nåja, det är vad det är.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka alla på Komplett för min retur på ett grafikkort.

Lämnade tillbaka mitt GTX 770 på öppet köp (45 dagar), och fick pengarna tillbaka, så jag kan köpa ett 780 istället.

Gick väldigt smidigt, fick en lista på vad som skulle vara med i lådan när jag lämnade in den, sen var det bara springa in på deras pick-up-point i Göteborg och lämna in det. (Dock 6 trappor upp, nästa gång tar jag hissen...)

Tack för en bra kundservice!

Permalänk
Medlem

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Skrivet av Sweede:

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Du behöver ett playseat för att bli nöjd! annars slutar det med att du stoppar den i lådan igen. så ligger min just nu.

LFS samt richard burns rally är bästa spelen.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk

Är det någon superweekend planerad idag? och isf finns det möjlighet att hitta något R9 290 kort till ett förmånligt julpris där?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Ni som brukar beställa från komplett, får ni paketet dagen efter? Jag får alltid det när jag beställer från t.ex. inet men är osäker över komplett. Beställde vanligt postpaket nu vid ca 13 tiden, vad tror ni? Allt finns i lager redo att skickas osv.

2013-12-06 13:51 Posten, Sverige En avi har levererats till mottagaren via SMS
2013-12-06 13:12 , Sverige Försändelsen har levererats till ett serviceställe
2013-12-06 06:10 Segeltorp, Sverige Försändelsen transporteras
2013-12-05 18:38 KOMPLETT.SE, Norge Elektronisk förhandsinformation har mottagits

Gick alltså på en dag, var ganska stora grejer jag beställde dessutom! Bra jobbat komplett o pösten!

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby3ds:

Du behöver ett playseat för att bli nöjd! annars slutar det med att du stoppar den i lådan igen. så ligger min just nu.

LFS samt richard burns rally är bästa spelen.

Jo kan tänka mig det, men kan la börja med ratten kanske

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk

Hej Komplett!

Sitter med ett Logitech G35 inhandlat hos er 2011-04-04. Har under en längre tid haft en liten spricka vid ena hörluren och när jag skulle ta på mig headsetet idag sprack det helt och nu sitter hörluren löst. Är detta något som går på garantin? Har läst om många andra som har samma problem med samma headset. Eller är det 24 månader som gäller?

Här är en bild: http://i.imgur.com/T33Een3.jpg

/ Robin

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag är på jakt efter en tyst spel dator? Vilken i ert sortiment skulle ni rekommendera?

Tack på förhand
/L

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Hej

När får ni in Astros A50 headset igen? Ni har 3 olika leveranstider och det som gäller mitt är okänt. varunr:795708

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av lucaz:

Finns det någon chans att Samsung 840 EVO 250GB kommer på rea efter jul?

Chansen finns alltid. Håll utkik!

Skrivet av Tricitum:

Mm, det jag var lite orolig över

Ingår kabel? eller är det endast AC Adaptern?

Det ska vara inklusive kabel.

Skrivet av Baracuda:

Hur ser det ut med leverans/tillgång på Battlefield 4 till Xbox One.

http://www.komplett.se/battlefield-4-limited-edition/782260
Tillgänglighet: Tillgänglighet: 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat. 100+ st på väg in 28.okt.2013. Datumet är bekräftat.

Enligt detta så har ni fått er leverans bekräftad till 28/10 , vad hände sen?

I dagsläget är det osäkert när dessa kommer in. Så fort vi får mer information så uppdateras datumet på produktsidan.

Skrivet av noobonur:

Leveranser som skickas idag till pickup point i STHLM kommer dom fram imorgon även om det snöar rätt så mycket?

Leveranserna gå i regel som normalt trots snöoväder. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via 031-710 20 00 eller support@komplett.se för snabbast möjliga svar vid liknande frågor.

Skrivet av celoz:

Ni som brukar beställa från komplett, får ni paketet dagen efter? Jag får alltid det när jag beställer från t.ex. inet men är osäker över komplett. Beställde vanligt postpaket nu vid ca 13 tiden, vad tror ni? Allt finns i lager redo att skickas osv.

Leveranstiden för postpaket är normalt 1-3 vardagar. Hur snabbt det går beror på var du bor någonstans.

Skrivet av Luxaxix:

Vill bara tacka alla på Komplett för min retur på ett grafikkort.

Lämnade tillbaka mitt GTX 770 på öppet köp (45 dagar), och fick pengarna tillbaka, så jag kan köpa ett 780 istället.

Gick väldigt smidigt, fick en lista på vad som skulle vara med i lådan när jag lämnade in den, sen var det bara springa in på deras pick-up-point i Göteborg och lämna in det. (Dock 6 trappor upp, nästa gång tar jag hissen...)

Tack för en bra kundservice!

Kul att du är nöjd med vår service och skönt att det löste sig med ditt grafikkort. Mitt tips är att alltid ta hissen upp.

Skrivet av Sweede:

Någon chans att ni matchar det här priset på en Logitech G27?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486244

Är lite sugen på en ratt men handlar gärna inte hos elgiganten.

Vi har inga planerade kampanjer på Logitech G27 för tillfället tyvärr. Men ditt önskemål är noterat!

Skrivet av AnteBellum:

Är det någon superweekend planerad idag? och isf finns det möjlighet att hitta något R9 290 kort till ett förmånligt julpris där?

Ja det blev en Superweekend, hoppas att du hittade något som passade.

Skrivet av Robin.Samuelsson:

Hej Komplett!

Sitter med ett Logitech G35 inhandlat hos er 2011-04-04. Har under en längre tid haft en liten spricka vid ena hörluren och när jag skulle ta på mig headsetet idag sprack det helt och nu sitter hörluren löst. Är detta något som går på garantin? Har läst om många andra som har samma problem med samma headset. Eller är det 24 månader som gäller?

Här är en bild: http://i.imgur.com/T33Een3.jpg

/ Robin

Hör av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så kikar vi vidare på detta.

Skrivet av ehskha:

Hej!

Jag är på jakt efter en tyst spel dator? Vilken i ert sortiment skulle ni rekommendera?

Tack på förhand
/L

Är det en stationär dator du är ute efter? Vi har ingen Komplett PC som är specifikt framtagen för att vara tyst. En bra utgångspunkt är att hitta en Komplett PC som passar dina behov och sedan konfigurera den med så tysta komponenter som möjligt. Slå oss gärna en signal så kan vi hjälpa dig med detta.

Skrivet av Stalked:

Hej

När får ni in Astros A50 headset igen? Ni har 3 olika leveranstider och det som gäller mitt är okänt. varunr:795708

Det finns nu på lager i ett mindre antal så ditt headset bör vara på väg.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Jag har haft problem med min Komplett PC den här veckan och jag tror att det är grafikkortet som krånglar. Datan är cirka 3 månader gammal och problemet är BSOD (blue screen of. Death). Jag har försökt med allting som komplett har sagt och det som finns på andra sidor (ta bort drivrutin o ladda ner igen, installera om windows 7 och mycket mera). Så nu har jag försökt att returnera varan men det går inte att bara skriva in nollor på returnera sidan, så min fråga är om man måste skriva in ett speciellt antal nollor eller nåt, eller finns det något sätt att lämna in datorn manuellt (typ pick up point) och att man skriver på några saker där?

Permalänk
Medlem

Kollar man på prisjakts historik så ser man att ni vid flera tillfällen haft erbjudande på Fractal Design Define R4, är något nytt erbjudande på gång inom den närmsta framtiden? Jag hade nämligen tänkt köpa ett och det vore ju fint om man kunde göra ett klipp nu till jul.

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Hedersmedlem

Tråden är inte till för enskilda ärenden, varför jag tvingats radera ett antal inlägg.

*Inlägg raderade*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Garantiansvar...

Hej!

Vill höra lite hur det egentligen fungerar med garantiansvar på Komplett. Jag inhandlade förra året ett high-end, 1366 moderkort från er som jag bestyckat med en i7 och 6 st DDR2 minnen..

Olyckligt nog gick det nyligen sönder och reklamerades. Problemet var att jag istället för en likvärdig ersättningsprodukt, fick kreditering av moderkortet på tre hundringar. Det täcker åtminstone upp lite mer än kostnaden för returfrakten..

Mailkonversation inleddes där jag fick kort svar om att 1366-moderkort inte längre tillverkas. Tipset blev att försöka hitta ett begagnat moderkort på blocket..

Möjligen kan man få tag på ett begagnat, sämre specificerat 1366 moderkort, men säkert för minst dubbla priset!

Ska det vara så smidigt att komma undan ansvaret? Vill jag få igång min dator får jag istället köpa både nytt moderkort, processor och minnen.

Kan man verkligen inte ens begära att få sitt trasiga moderkort reparerat?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av comtronic:

Hej!

Vill höra lite hur det egentligen fungerar med garantiansvar på Komplett. Jag inhandlade förra året ett high-end, 1366 moderkort från er som jag bestyckat med en i7 och 6 st DDR2 minnen..

Olyckligt nog gick det nyligen sönder och reklamerades. Problemet var att jag istället för en likvärdig ersättningsprodukt, fick kreditering av moderkortet på tre hundringar. Det täcker åtminstone upp lite mer än kostnaden för returfrakten..

Efter mailkonversation där de hela tiden upprepade att dessa moderkort inte längre tillverkas. Tipset blev att försöka hitta ett begagnat moderkort på blocket..

Möjligen kan man få tag på ett begagnat, sämre specificerat 1366 moderkort, men säkert för minst dubbla priset!

Ska det vara så smidigt att komma undan ansvaret? Vill jag få igång min dator får jag istället köpa både nytt moderkort, processor och minnen.

Kan man verkligen inte ens begära att få sitt trasiga moderkort reparerat?

Köptes det förra året och är inom garantitiden är 300kr alldeles för lite vid eventuell kontantersättning, något måste ha gått fel i deras hantering av ditt ärende.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är det någon som har någon positiv erfarenhet från Kompletts retur/support vid fel på produkt?
Jag har beställt en dator därifrån men jag funderar på att avbeställa den efter att jag läst allt negativt om usel support, väldigt långa reparationstider osv.
Jag har redan blivit ljugen för av deras kundtjänst och ignorerad via mail när jag försökte ta reda på varför min order var så försenad.

Jag vet att det mest är folk med negativa erfarenheter som skriver recensioner, men det hade varit skönt att veta att NÅGON fått vettig hjälp och ett bra bemötande

/Aluk