Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aluk:

Är det någon som har någon positiv erfarenhet från Kompletts retur/support vid fel på produkt?
Jag har beställt en dator därifrån men jag funderar på att avbeställa den efter att jag läst allt negativt om usel support, väldigt långa reparationstider osv.
Jag har redan blivit ljugen för av deras kundtjänst och ignorerad via mail när jag försökte ta reda på varför min order var så försenad.

Jag vet att det mest är folk med negativa erfarenheter som skriver recensioner, men det hade varit skönt att veta att NÅGON fått vettig hjälp och ett bra bemötande

/Aluk

Jag har alltid fått mina problem lösta eller produkter utbytta utan problem sedan 2001. 90% av personalen har varit trevlig, undantagsvis har någon haft en dålig dag, men problemet har blivit löst ändå.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Hej Komplett. Undrar på en ting.

Jag köpte en GTX 680 sommaren 2012. https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749641
Då kostade den 4800kr.

Nu såg jag att den ena fläkten snurrar ej, och har varit i kontakt med KS. Väntar på RMA ärende så jag kan skicka det tillbaks.
Eftersom ni inte säljer 680 längre, vad kan jag förvänta att få i byte ?
Betalar gärna lite mer för att få en http://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/8... t.ex.

Går det?

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aluk:

Är det någon som har någon positiv erfarenhet från Kompletts retur/support vid fel på produkt?
Jag har beställt en dator därifrån men jag funderar på att avbeställa den efter att jag läst allt negativt om usel support, väldigt långa reparationstider osv.
Jag har redan blivit ljugen för av deras kundtjänst och ignorerad via mail när jag försökte ta reda på varför min order var så försenad.

Jag vet att det mest är folk med negativa erfarenheter som skriver recensioner, men det hade varit skönt att veta att NÅGON fått vettig hjälp och ett bra bemötande

/Aluk

Har varit återkommande kund hos Komplett sedan tidigt 2000-tal till stor del för att de har bra support. Har hänt att jag fått hem grejer varit defekta vid leverans samt något grafikkort som gått sönder efter två och ett halvt år. Har dock alltid blivit väl bemött av deras support och de problem jag haft har lösts på både ett smidigt och förmånligt vis för min del. Så deras support, utifrån mina erfarenheter, håller hög klass.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av comtronic:

Hej!

Vill höra lite hur det egentligen fungerar med garantiansvar på Komplett. Jag inhandlade förra året ett high-end, 1366 moderkort från er som jag bestyckat med en i7 och 6 st DDR2 minnen..

Olyckligt nog gick det nyligen sönder och reklamerades. Problemet var att jag istället för en likvärdig ersättningsprodukt, fick kreditering av moderkortet på tre hundringar. Det täcker åtminstone upp lite mer än kostnaden för returfrakten..

Mailkonversation inleddes där jag fick kort svar om att 1366-moderkort inte längre tillverkas. Tipset blev att försöka hitta ett begagnat moderkort på blocket..

Möjligen kan man få tag på ett begagnat, sämre specificerat 1366 moderkort, men säkert för minst dubbla priset!

Ska det vara så smidigt att komma undan ansvaret? Vill jag få igång min dator får jag istället köpa både nytt moderkort, processor och minnen.

Kan man verkligen inte ens begära att få sitt trasiga moderkort reparerat?

Hur mycket gav du för kortet och var det ett demokort? I vanliga fall utgår man utifrån köpsumman - nyttoavdrag ifall säljaren häver köpet. Du kan däremot kräva ersättning för t.ex. transport, ränta och även skadestånd, brukar jämna ut sig om inte grejerna är tokgamla. Du ska absolut inte behöva betala returfrakt när det gäller ett garanti/reklamationsärende!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Jesperato:

Jag har haft problem med min Komplett PC den här veckan och jag tror att det är grafikkortet som krånglar. Datan är cirka 3 månader gammal och problemet är BSOD (blue screen of. Death). Jag har försökt med allting som komplett har sagt och det som finns på andra sidor (ta bort drivrutin o ladda ner igen, installera om windows 7 och mycket mera). Så nu har jag försökt att returnera varan men det går inte att bara skriva in nollor på returnera sidan, så min fråga är om man måste skriva in ett speciellt antal nollor eller nåt, eller finns det något sätt att lämna in datorn manuellt (typ pick up point) och att man skriver på några saker där?

Hej,

Tråkigt att du fått problem med datorn. Hör av dig till oss så hjälper vi dig att sätta upp returen. Om du önskar så går det att lämna in datorn i Pick-up-Point efter att du först gjort en returansökan. 031-710 20 00

Skrivet av APro7:

Kollar man på prisjakts historik så ser man att ni vid flera tillfällen haft erbjudande på Fractal Design Define R4, är något nytt erbjudande på gång inom den närmsta framtiden? Jag hade nämligen tänkt köpa ett och det vore ju fint om man kunde göra ett klipp nu till jul.

Vi har inget planerat erbjudande på dessa som det ser ut nu. Men vi kör nya kampanjer löpande så den kan dyka upp. Håll utkik!

Skrivet av comtronic:

Hej!

Vill höra lite hur det egentligen fungerar med garantiansvar på Komplett. Jag inhandlade förra året ett high-end, 1366 moderkort från er som jag bestyckat med en i7 och 6 st DDR2 minnen..

Olyckligt nog gick det nyligen sönder och reklamerades. Problemet var att jag istället för en likvärdig ersättningsprodukt, fick kreditering av moderkortet på tre hundringar. Det täcker åtminstone upp lite mer än kostnaden för returfrakten..

Mailkonversation inleddes där jag fick kort svar om att 1366-moderkort inte längre tillverkas. Tipset blev att försöka hitta ett begagnat moderkort på blocket..

Möjligen kan man få tag på ett begagnat, sämre specificerat 1366 moderkort, men säkert för minst dubbla priset!

Ska det vara så smidigt att komma undan ansvaret? Vill jag få igång min dator får jag istället köpa både nytt moderkort, processor och minnen.

Kan man verkligen inte ens begära att få sitt trasiga moderkort reparerat?

Tråkigt att du är missnöjd med vår hantering av ditt ärende. Hör av dig till kundombud@komplett.se så tittar vi närmare på detta.

Skrivet av zeleni:

Hej Komplett. Undrar på en ting.

Jag köpte en GTX 680 sommaren 2012. https://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=749641
Då kostade den 4800kr.

Nu såg jag att den ena fläkten snurrar ej, och har varit i kontakt med KS. Väntar på RMA ärende så jag kan skicka det tillbaks.
Eftersom ni inte säljer 680 längre, vad kan jag förvänta att få i byte ?
Betalar gärna lite mer för att få en http://www.komplett.se/msi-geforce-gtx-780ti-3gb-physx-cuda/8... t.ex.

Går det?

Hej, Det normala är att man blir ersatt med en produkt med motsvarande prestanda. Om du önskar går det givetvis att lägga pengar emellan och få en bättre modell. Hör av dig till oss på support@komplett.se eller 031-710 20 00 så hjälper vi dig med detta.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Hej,

Har vi på SweC någon rabattkod hos Komplett?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 997GTS:

Hej,

Har vi på SweC någon rabattkod hos Komplett?

Nein!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej komplett! Jag beställde i fredags en Komplett Pc Premium från er. Jag insåg idag morse att det var ett misstag då jag ville byta ut ett flertal saker och ville tänka lite till. Jag avbeställde orden och det stod att ordern är: Bekräftad/Cancel rejected.

Nu undrar jag bara eftersom jag betalade via kort. När får jag tillbaka pengarna och är det 100 att datorn inte går iväg till plock och montering och skickas till mig då jag läst tidigare i tråden om liknande historier där folk avbeställt. Ska jag höra av mig imorgon måndag till kundtjänst för säkerhets skull kanske?

Mvh Ztrife

Permalänk
Medlem

alltså är det bara jag som upplever massor av lagg på kompletts hemsida? har det på båda min datore. går inte scrolla och den hänger upp sig ibland bruka tröttnar efter en stund och går till nån annan sida..

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Medlem

God kväll Komplett.se.

På julafton igår postade ni nedanstående inlägg på er facebook-sida.

"Den sämsta julklappen jag fick i år var en/ett _____________. (fyll i luckan)"

Personligen tycker jag detta var otroligt osmakligt och onödigt av er. Nog är julen en rätt så materialistisk högtid och visst är många gåvor kanske ogenomtänkta och mer utfyllnad under granen. Men det underliggande syftet med att ge någon en gåva eller present är ofta för att göra vederbörande glad och denna handling borde inte vara föremål för någon slags rangordningsövning där skalan börjar på "sämst".

God fortsättning.

Swing3r

Permalänk

Ni är ju för fasen kass, trolla mig på juldagen och allt!

Er "Åh.... Strumpor... Tack..." Kampanj innehåller ett grafikkort med rubriken/namnet "Med BF4 på köpet" och beskrivningstexten är; "AMD's flaggskepp R9 290X med senaste tekniken är i princip optimerad för Battlefield 4 som dessutom följer med. Spela BF4 som det var tänkt"

Kampanjen; http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11386
Kortet man kommer till; http://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-290-4gb-gddr5/804483

Vilket får mig som konsument att tro att oho, ett 290X för 3395:- dags att byta ut mina 7970!
När man klickar på länken så kommer man till ett 290.

Komplett, you just pissed me off.
Vänligen ändra beskrivningstexten omgående!

Brgds/Calle

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Skrivet av Apelsingummi:

Ni är ju för fasen kass, trolla mig på juldagen och allt!

Er "Åh.... Strumpor... Tack..." Kampanj innehåller ett grafikkort med rubriken/namnet "Med BF4 på köpet" och beskrivningstexten är; "AMD's flaggskepp R9 290X med senaste tekniken är i princip optimerad för Battlefield 4 som dessutom följer med. Spela BF4 som det var tänkt"

Kampanjen; http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11386
Kortet man kommer till; http://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-290-4gb-gddr5/804483

Vilket får mig som konsument att tro att oho, ett 290X för 3395:- dags att byta ut mina 7970!
När man klickar på länken så kommer man till ett 290.

Komplett, you just pissed me off.
Vänligen ändra beskrivningstexten omgående!

Brgds/Calle

Riktigt dåligt gjort ja, jag är rätt så besviken på detta då jag i stort sett satt med kreditkortet i handen när jag upptäckte det, om jag inte hade blivit orolig när jag kollade prisjakt precis innan köpet så hade jag nog redan köpt kortet, undrar hur det hade lösts då... :/

Visa signatur

It is a medium of entertainment which permits millions of people to listen to the same joke at the same time, and yet remain lonesome. ~T.S. Eliot, about radio

Permalänk
Medlem

Komplett: fick nyligen hem en laptop jag beställt nu lagom till jul, dock som jag inte är alls nöjd med då det finns vågor intill skärmkanterna som ger inkorrekta färger samt ljus beroende på vinkel, en mörkare punkt som på ett par pixlar i mitten samt en död som nu har tänts som jag inte anser skall finnas på en 20k-dator. Jag har använt datorn nu i juldagarna så det är förmodligen inte möjligt att återlämna den och det är inte heller vad jag vill. Tänkte höra med er här om jag bör kontakta asus direkt eller er angående panelbyte?

Jag antar att ett byte av panel är vad som kommer att hända då det inte handlar om något vidare billig dator så det är väll inte nödvändigt att återställa den? Jag är osäker på om detta är ett måndagsex eller om panelen blivit bytt tidigare då den mörkare punkten i skärmen ser ut som skit, eller pixlar som inte lyser fullt ut.

Svar uppskattas!
Hälsningar
DS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Köptes det förra året och är inom garantitiden är 300kr alldeles för lite vid eventuell kontantersättning, något måste ha gått fel i deras hantering av ditt ärende.

Det var ett fyndköp men med garanti kvar. Inte nöjd över helheten, men jag fick åtminstone avdrag på 200kr jag beställde ny CPU.

Man får också en vettig lärdom. Se till att byta ut era komponenter i tid när det kommer ny sockel för att undvika den här typen av problem.

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av 997GTS:

Hej,

Har vi på SweC någon rabattkod hos Komplett?

Hej, Nej det finns ingen specifik rabatt för användare på Sweclockers för tillfället.

Skrivet av Ztrife:

Hej komplett! Jag beställde i fredags en Komplett Pc Premium från er. Jag insåg idag morse att det var ett misstag då jag ville byta ut ett flertal saker och ville tänka lite till. Jag avbeställde orden och det stod att ordern är: Bekräftad/Cancel rejected.

Nu undrar jag bara eftersom jag betalade via kort. När får jag tillbaka pengarna och är det 100 att datorn inte går iväg till plock och montering och skickas till mig då jag läst tidigare i tråden om liknande historier där folk avbeställt. Ska jag höra av mig imorgon måndag till kundtjänst för säkerhets skull kanske?

Mvh Ztrife

Hej,
Normalt tar det cirka fem arbetsdagar innan banken släpper reservationen på ditt kort. Så länge din order inte gått på plock så går den att avboka. Tveka inte att höra av dig till oss om du känner dig osäker eller har några funderingar. Telefonnummer finns i signaturen nedan.

Skrivet av Xeedy:

alltså är det bara jag som upplever massor av lagg på kompletts hemsida? har det på båda min datore. går inte scrolla och den hänger upp sig ibland bruka tröttnar efter en stund och går till nån annan sida..

Det är ingenting som vi har upplevt. Vilken webbläsare använder du och har du testat olika webbläsare?

Skrivet av Swing3r:

God kväll Komplett.se.

På julafton igår postade ni nedanstående inlägg på er facebook-sida.

"Den sämsta julklappen jag fick i år var en/ett _____________. (fyll i luckan)"

Personligen tycker jag detta var otroligt osmakligt och onödigt av er. Nog är julen en rätt så materialistisk högtid och visst är många gåvor kanske ogenomtänkta och mer utfyllnad under granen. Men det underliggande syftet med att ge någon en gåva eller present är ofta för att göra vederbörande glad och denna handling borde inte vara föremål för någon slags rangordningsövning där skalan börjar på "sämst".

God fortsättning.

Swing3r

Hej,
Tanken med inlägget var ett startskott på vår mellandagskampanj med kommunikationen "Åhh... strumpor... tack... Vi har prylarna du inte fick". Kampanjen inklusive inlägget var meningen att ha en humoristisk vinkel med igenkänningshumor kring julen och julklappar. Uppenbarligen misslyckades vi formulera detta på ett humoristiskt sätt i inlägget på Facebook. Vi ber ödmjukast om ursäkt för detta.

Skrivet av Apelsingummi:

Ni är ju för fasen kass, trolla mig på juldagen och allt!

Er "Åh.... Strumpor... Tack..." Kampanj innehåller ett grafikkort med rubriken/namnet "Med BF4 på köpet" och beskrivningstexten är; "AMD's flaggskepp R9 290X med senaste tekniken är i princip optimerad för Battlefield 4 som dessutom följer med. Spela BF4 som det var tänkt"

Kampanjen; http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11386
Kortet man kommer till; http://www.komplett.se/xfx-radeon-r9-290-4gb-gddr5/804483

Vilket får mig som konsument att tro att oho, ett 290X för 3395:- dags att byta ut mina 7970!
När man klickar på länken så kommer man till ett 290.

Komplett, you just pissed me off.
Vänligen ändra beskrivningstexten omgående!

Brgds/Calle

Tack för att du gjort oss uppmärksamma på skrivfelet. Det är åtgärdat.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Komplett: fick nyligen hem en laptop jag beställt nu lagom till jul, dock som jag inte är alls nöjd med då det finns vågor intill skärmkanterna som ger inkorrekta färger samt ljus beroende på vinkel, en mörkare punkt som på ett par pixlar i mitten samt en död som nu har tänts som jag inte anser skall finnas på en 20k-dator. Jag har använt datorn nu i juldagarna så det är förmodligen inte möjligt att återlämna den och det är inte heller vad jag vill. Tänkte höra med er här om jag bör kontakta asus direkt eller er angående panelbyte?

Jag antar att ett byte av panel är vad som kommer att hända då det inte handlar om något vidare billig dator så det är väll inte nödvändigt att återställa den? Jag är osäker på om detta är ett måndagsex eller om panelen blivit bytt tidigare då den mörkare punkten i skärmen ser ut som skit, eller pixlar som inte lyser fullt ut.

Svar uppskattas!
Hälsningar
DS

Tråkigt att du har problem med din dator. Hör av dig till oss på 031-710 20 00 eller support@komplett.se så undersäker vi detta vidare.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

När man har fått ett ärendenummer, finns det någonstans man kan följa ärendet eller kommer man få ytterligare mail om vad supporten kommer fram till ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk

Hur lång tid tar en RMA? Hur går den till på Komplett?

Hej Komplett,

Köpte för ungefär en månad sedan ett Sapphire Radeon R9 290 av er.
Har sedan dess haft oregelbundna "black screens".
Det kan komma efter 5 minuters spelande eller 5 timmars spelande.
Det kan komma efter att datorn väcks från sleep eller som nu när jag
skriver ett inlägg på ett forum och grafikkortet är helt opåfrestat.
Dessa "black screen" är inte ett värmeproblem. Kortet går aldrig över
83° i mitt chassi och de är designade för att klara 95° utan problem.
Kortet är inte heller överclockat.

På internet finns mycket att läsa om dessa kort och detta problemet.
Tydligen är det så att många kort inte helt lever upp till specifikationerna.
Vad det beror på verkar fortfarande oklart, men problem med GDDR5-minnet
är en stark misstanke. Det verkar mer frekvent på kort med Elpida-minnen enligt
undersökningar.

Faktum är dock att många som fått sina kort utbytta har blivit av med problemet
och kunnat köra fullständigt stabilt efter bytet så jag kan bara få det till felaktig hårdvara.

Nu undrar jag över hur exakt Komplett hanterar sådana här fall.
Om jag skickar tillbaka kortet till er på garantiärande så antar jag att ni kommer testa det
och sedan ger mig ett nytt kort om ni kan bekräfta felet eller skickar tillbaka samma kort och
debitera mig för testet om ni inte gör det.

Eftersom det är ett intermittent fel så är jag orolig för det senare alternativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

Tråkigt att du har problem med din dator. Hör av dig till oss på 031-710 20 00 eller support@komplett.se så undersäker vi detta vidare.

Vänligen
/Mikael

Det är nu gjort, fick meddelandet att knappa in den som vanlig rma via er hemsida!

Ang Sapphire 290X Tri-X, får man fråga varför ni ligger 6-700 kr dyrare än andra på prisjakt?
Oftast vill man ju hålla sig till ett par butiker, men med denna prisskillnad så finns det ju inget annat val.

Permalänk

Hej!

Jag köpte ett Gainward GeForce GTX 770 4GB PhysX CUDA #Demo kort från er och nu när jag äntligen har fått alla dator kompenenter så har mitt kort påverkats av coil whine.

Hur löser vi detta om det är en Demo produkt? Det stod att det funkade bra och är användarbar och inga problem alls med kortet.
Jag ser Coil whine som ett stort problem då det är ett fel på kortet.

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en fråga som antingen ni eller någon annan här på SweC kan svara på
Jag har dessa http://www.komplett.se/kingston-valuer-ddr3-1333mhz-4gb-cl9/3... minnen. Jag har nu skaffat mig dessa http://www.komplett.se/corsair-vengeance-ddr3-1600mhz-8gb-cl9.... Jag undrar om man kan köra båda 2 samtidigt? Jag vet att man inte ska köra 2 olika slags minnen men kan nåt gå sönder om man testar att köra alla i datorn samtidigt?

Edit: Alltså kan jag bara sätta dit de nya minnerna för att göra de kortfattat

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The raT:

Hej!

Jag har en fråga som antingen ni eller någon annan här på SweC kan svara på
Jag har dessa http://www.komplett.se/kingston-valuer-ddr3-1333mhz-4gb-cl9/3... minnen. Jag har nu skaffat mig dessa http://www.komplett.se/corsair-vengeance-ddr3-1600mhz-8gb-cl9.... Jag undrar om man kan köra båda 2 samtidigt? Jag vet att man inte ska köra 2 olika slags minnen men kan nåt gå sönder om man testar att köra alla i datorn samtidigt?

Det är aldrig rekommenderat med olika minnen, visst det kan fungera felfritt, men det kan också strula mycket eller väldigt sällan. Dessa minnen är så pass olika så jag skulle direkt säga nej för att undvika problem. Det är nog inte så stor risk att något går sönder, men teoretiskt finns det ju chans att datorn skickar fel signaler till lita vad som helst. I vilket fall bör man köra en sådär 12 timmar memtest för att se att dom inte är helt ostabila, även om det kan dröjja en vecka innan något blir fel.

Är minnena väldigt olika så kan bios ha problem att känna rätt inställningar, detta kan behöva justeras manuellt, om nu datorn bootar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Det är aldrig rekommenderat med olika minnen, visst det kan fungera felfritt, men det kan också strula mycket eller väldigt sällan. Dessa minnen är så pass olika så jag skulle direkt säga nej för att undvika problem. Det är nog inte så stor risk att något går sönder, men teoretiskt finns det ju chans att datorn skickar fel signaler till lita vad som helst. I vilket fall bör man köra en sådär 12 timmar memtest för att se att dom inte är helt ostabila, även om det kan dröjja en vecka innan något blir fel.

Är minnena väldigt olika så kan bios ha problem att känna rätt inställningar, detta kan behöva justeras manuellt, om nu datorn bootar.

Aa okej. Jo jag har läst att de inte är bra med olika minnen. Okej jag får se hur jag gör då. Om de är värt att köra ett memtest och se.

Förresten de är olika timings på minnena. Kingston minnena är 9-9-9 och Corsair minnena är 9-9-9-24, eller de kanske är samma bara att komplett glömt skriva 24 på kingston minnena? Och läste att volten ska vara samma? Båda är 1,5 v så de är inget problem eller?

Visa signatur

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner både vita och svarta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Ang Sapphire 290X Tri-X, får man fråga varför ni ligger 6-700 kr dyrare än andra på prisjakt?
Oftast vill man ju hålla sig till ett par butiker, men med denna prisskillnad så finns det ju inget annat val.

2st beställda då ni av nån anledning droppade priset med 400kr st idag

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Robin.Samuelsson:

När man har fått ett ärendenummer, finns det någonstans man kan följa ärendet eller kommer man få ytterligare mail om vad supporten kommer fram till ?

Du hålls uppdaterad i ärendet via mejl. Om det är något du funderar över så går det givetvis bra att ringa eller kontakta oss på support@komplett.se

Skrivet av Snekutaren:

Hej Komplett,

Köpte för ungefär en månad sedan ett Sapphire Radeon R9 290 av er.
Har sedan dess haft oregelbundna "black screens".
Det kan komma efter 5 minuters spelande eller 5 timmars spelande.
Det kan komma efter att datorn väcks från sleep eller som nu när jag
skriver ett inlägg på ett forum och grafikkortet är helt opåfrestat.
Dessa "black screen" är inte ett värmeproblem. Kortet går aldrig över
83° i mitt chassi och de är designade för att klara 95° utan problem.
Kortet är inte heller överclockat.

På internet finns mycket att läsa om dessa kort och detta problemet.
Tydligen är det så att många kort inte helt lever upp till specifikationerna.
Vad det beror på verkar fortfarande oklart, men problem med GDDR5-minnet
är en stark misstanke. Det verkar mer frekvent på kort med Elpida-minnen enligt
undersökningar.

Faktum är dock att många som fått sina kort utbytta har blivit av med problemet
och kunnat köra fullständigt stabilt efter bytet så jag kan bara få det till felaktig hårdvara.

Nu undrar jag över hur exakt Komplett hanterar sådana här fall.
Om jag skickar tillbaka kortet till er på garantiärande så antar jag att ni kommer testa det
och sedan ger mig ett nytt kort om ni kan bekräfta felet eller skickar tillbaka samma kort och
debitera mig för testet om ni inte gör det.

Eftersom det är ett intermittent fel så är jag orolig för det senare alternativet.

Precis som du misstänker så testar vi kortet för att försöka återskapa problemet. Viktigt är att din felbeskrivning är så noggrann som möjligt. Tveka inte att höra höra av dig till oss om du har några frågor. 031-710 20 00 eller support@komplett.se

Skrivet av Wankiinator:

Hej!

Jag köpte ett Gainward GeForce GTX 770 4GB PhysX CUDA #Demo kort från er och nu när jag äntligen har fått alla dator kompenenter så har mitt kort påverkats av coil whine.

Hur löser vi detta om det är en Demo produkt? Det stod att det funkade bra och är användarbar och inga problem alls med kortet.
Jag ser Coil whine som ett stort problem då det är ett fel på kortet.

Samma garantier som vanligt gäller för demo-produkter.

Skrivet av The raT:

Hej!

Jag har en fråga som antingen ni eller någon annan här på SweC kan svara på
Jag har dessa http://www.komplett.se/kingston-valuer-ddr3-1333mhz-4gb-cl9/3... minnen. Jag har nu skaffat mig dessa http://www.komplett.se/corsair-vengeance-ddr3-1600mhz-8gb-cl9.... Jag undrar om man kan köra båda 2 samtidigt? Jag vet att man inte ska köra 2 olika slags minnen men kan nåt gå sönder om man testar att köra alla i datorn samtidigt?

Edit: Alltså kan jag bara sätta dit de nya minnerna för att göra de kortfattat

Som sagt så är det möjligt att det fungerar felfritt men det finns inga garantier. Vi rekommenderar att använda likadana minnen.

Skrivet av Dalton Sleeper:

2st beställda då ni av nån anledning droppade priset med 400kr st idag

Hoppas att du blir nöjd.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Har IE 11 men det funkar mycket bättre i firefox har jag märkt vet inte varför har som sagt IE 11 på båda datorena och det lagga på samma sätt på komplett.se har läst fler poster om detta från andra som har liknande problem.

Visa signatur

CPU: I5 8400 @ 4Ghz | GPU: GTX 1060 3Gb Moderkort: TUF B360 + Gaming |Chassi: Define R6 SSD: M 2 kingston 240gb | HDD: 1TB
PSU:
CM MWE Gold 650w CPU kylning: 212 Black Edition | Ram: HyperX Fury DDR4 2666MHz 16GB

CPU: I5 3570k @ 4.2Ghz | GPU: GTX 660TI 2Gb Moderkort: Msi Z77a-S01 |Chassi: Define r4 SSD: Intel 330 120GB | HDD: 500gb
PSU:
Corsair TX 750W 80+ CPU kylning: Hyper 212 EVO | Ram: Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE

Permalänk
Hedersmedlem

Prutförsök hör inte hemma i tråden, sådant får ni ta direkt med kundtjänst (om alls). Att fråga om enstaka prismatchningar mot andra butiker kan vara ok, men långa utläggningar där man ber om särbehandling saknar allmänintresse.

*Inlägg raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Xeedy:

Har IE 11 men det funkar mycket bättre i firefox har jag märkt vet inte varför har som sagt IE 11 på båda datorena och det lagga på samma sätt på komplett.se har läst fler poster om detta från andra som har liknande problem.

Vi är medvetna om vissa problem med produktlistningen i IE 11 och jobbar på att åtgärda detta så snart som möjligt. Tack för din respons.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

När får ni in Gigabyte R9 290 med Windforce-kylning på lager?

Länk till produkt: http://www.komplett.se/gigabyte-radeon-r9-290-4gb-gddr5/80525...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en dator från er för ca 1,5 år sedan (ihop byggd och installerad av er) och det följde inte med någon vanlig windows skiva utan det står att det är en windows 7 återställningsmedia och att den är från Komplett. Det jag undrar är om jag använder den för att installera om windows, är det endast windows som installeras eller kommer även alla gamla drivrutiner med då? Jag ska nämligen byta moderkort och anledningen till att jag vill blåsa datorn är för att bli av med de gamla drivrutinerna. Är det OEM versionen av windows som man får med som standard, kan jag kontrollera detta på något vis?

Visa signatur

Moderkort: Asus Z87-Pro | CPU: i5 4670K | CPU-kylare: CM Hyper 212 Evo | GPU: MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | RAM: 12GB 1333MHz | PSU: EVGA Supernova 850W G2 | SSD: 860 QVO 1TB | HDD: Seagate Barracuda 1TB | Chassi: Fractal Design Define R4 | OS: Windows 10 64-bit | Ljud: Beyerdynamic DT770 Pro 80Ω | Skärmar: BenQ XL2411Z & G2420HD

Permalänk
Komplett.se
Skrivet av Belzer:

När får ni in Gigabyte R9 290 med Windforce-kylning på lager?

Länk till produkt: http://www.komplett.se/gigabyte-radeon-r9-290-4gb-gddr5/80525...

Just nu finns det ett grafikkort tillgängligt för beställning och det ska komma in 27 januari.

Skrivet av APro7:

Jag köpte en dator från er för ca 1,5 år sedan (ihop byggd och installerad av er) och det följde inte med någon vanlig windows skiva utan det står att det är en windows 7 återställningsmedia och att den är från Komplett. Det jag undrar är om jag använder den för att installera om windows, är det endast windows som installeras eller kommer även alla gamla drivrutiner med då? Jag ska nämligen byta moderkort och anledningen till att jag vill blåsa datorn är för att bli av med de gamla drivrutinerna. Är det OEM versionen av windows som man får med som standard, kan jag kontrollera detta på något vis?

Det är endast Windows på skivan, inga drivrutiner med andra ord.

Vänligen

/Mikael

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram