Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Entusiast

Hejje Webhallen!

Köpte nyss en uppsättning minnen av er. Inget fel på minnena, men dock visar det sig att jag inte får de att köra i 2133 som de är tänkt att göra. Förmodar att det är helt ok att byta dessa under förutsättning att de är i "väsentligt oförändrat skick", vilket de nu är

Jag kommer att ta nya minnen från er även om jag nu skulle hitta nya för en hundring billigare nån annanstans. Lite som tack för hjälpen och för er klanderfria service vid mitt förra ärende. Jag leker isf med tanken att byta mot dessa... hur ser det ut med tillgång till såna för er? Om det dröjer ett tag är det inte hela världen...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/156805-g.skill_ripjaw...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zpnk:

Hejje Webhallen!

Köpte nyss en uppsättning minnen av er. Inget fel på minnena, men dock visar det sig att jag inte får de att köra i 2133 som de är tänkt att göra. Förmodar att det är helt ok att byta dessa under förutsättning att de är i "väsentligt oförändrat skick", vilket de nu är

Jag kommer att ta nya minnen från er även om jag nu skulle hitta nya för en hundring billigare nån annanstans. Lite som tack för hjälpen och för er klanderfria service vid mitt förra ärende. Jag leker isf med tanken att byta mot dessa... hur ser det ut med tillgång till såna för er? Om det dröjer ett tag är det inte hela världen...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/156805-g.skill_ripjaw...

Hej, jag kan inte godkänna eller neka individuella ärenden via Sweclockers utan dessa beslut måste tas av vår kundtjänst, RMA-personal eller butikspersonal på just en individuell basis.

Men rent allmänna reflektioner kan jag erbjuda:
Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp. För att få returnera en vara gäller att den ska vara i "väsentligen oförändrat skick" (men man får såklart bryta för packning och testa varan).
Vid köp i butik erbjuder vi öppet köp i 14 dagar sålänge det är obruten förpackning.

Angående minnen som är snabbare än minneskontrollerns officiella specifikationer:
Per definition innebär detta att man "överklockar" i princip. Andra komponenter i datorn kommer att spela roll, BIOS:et kommer att spela roll osv.
Minnen körs i regel i standardhastighet om inte någon form av extentions aktiveras så som XMP eller att man manuellt ställer in minnets timings och klockfrekvens, divider osv. Anklagar inte dig för att inte veta detta men det kan ofta vara en hel del "pill" så om man inte är jätte-erfaren så kan det kanske verkar som om "det inte funkar" när det egentligen bara är korrekt inställningar som krävs.
(Hoppas du inte tar ovan som en förolämpning för det iär inte alls då det är menat, men inte lätt att veta var alla kunskapsnivå ligger. Så bara så du vet så var det no offense meant från min sida )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag kan inte godkänna eller neka individuella ärenden via Sweclockers utan dessa beslut måste tas av vår kundtjänst, RMA-personal eller butikspersonal på just en individuell basis.

Men rent allmänna reflektioner kan jag erbjuda:
Som privatkund har du 14 dagars ångerrätt vid distansköp. För att få returnera en vara gäller att den ska vara i "väsentligen oförändrat skick" (men man får såklart bryta för packning och testa varan).
Vid köp i butik erbjuder vi öppet köp i 14 dagar sålänge det är obruten förpackning.

Angående minnen som är snabbare än minneskontrollerns officiella specifikationer:
Per definition innebär detta att man "överklockar" i princip. Andra komponenter i datorn kommer att spela roll, BIOS:et kommer att spela roll osv.
Minnen körs i regel i standardhastighet om inte någon form av extentions aktiveras så som XMP eller att man manuellt ställer in minnets timings och klockfrekvens, divider osv. Anklagar inte dig för att inte veta detta men det kan ofta vara en hel del "pill" så om man inte är jätte-erfaren så kan det kanske verkar som om "det inte funkar" när det egentligen bara är korrekt inställningar som krävs.
(Hoppas du inte tar ovan som en förolämpning för det iär inte alls då det är menat, men inte lätt att veta var alla kunskapsnivå ligger. Så bara så du vet så var det no offense meant från min sida )

Tack för svar "efter stängning". Just när det kommer till minnen är jag inte überhaj... helt lost när det kommer till komponenter är jag inte, men minnen är jag inte superhemma på. Skapade en tråd i detta fall: http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/1261292-minnessetti...

Ska se hur det funkar med minnena i två slots senare ikväll... hur ser det ut med minnena jag länkade till. Kanske inget du kan svara på nu direkt, men kanske du har möjlighet att återkomma med detta under morgondagen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zpnk:

Tack för svar "efter stängning". Just när det kommer till minnen är jag inte überhaj... helt lost när det kommer till komponenter är jag inte, men minnen är jag inte superhemma på. Skapade en tråd i detta fall: http://www.sweclockers.com/forum/3-ovrigt/1261292-minnessetti...

Ska se hur det funkar med minnena i två slots senare ikväll... hur ser det ut med minnena jag länkade till. Kanske inget du kan svara på nu direkt, men kanske du har möjlighet att återkomma med detta under morgondagen?

Tjo igen.
Det minnet är lite småtufft. Vi har beställt det för en vecka sedan men vi vet av erfarenhet att den enda leverantören som har dem i lager i Europa (vad vi kan se) är ganska, vad ska vi säga, "random".
Lite opålitliga helt enkelt.
Det -borde- komma in typ imorrn eller i början av nästa vecka men jag skulle inte våga satsa min lön på det om man uttrycker sig som så

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Tjo igen.
Det minnet är lite småtufft. Vi har beställt det för en vecka sedan men vi vet av erfarenhet att den enda leverantören som har dem i lager i Europa (vad vi kan se) är ganska, vad ska vi säga, "random".
Lite opålitliga helt enkelt.
Det -borde- komma in typ imorrn eller i början av nästa vecka men jag skulle inte våga satsa min lön på det om man uttrycker sig som så

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ett snabbt svar (åter igen). Jag får återkomma under morgondagen när jag hunnit testa lite mer hur det fungerar för mig med min setup... angående det där med 14 dagars ångerrätt så har jag som sagt bara satt minnena på plats och väl där i kan de inte få repor eller liknande

Permalänk

Tjenare webhallen.
Jag har en fråga angående r9 290.
Har ni fått någon mer exakt information om när 290 ska komma med eftermarknaskylare?
Tänkte mest om det var mellan jul och nyår eller om man måste vänta tills årsskiftet.
Jag vill även tackar för väldigt bra support och kundservice!

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Filip1727:

Tjenare webhallen.
Jag har en fråga angående r9 290.
Har ni fått någon mer exakt information om när 290 ska komma med eftermarknaskylare?
Tänkte mest om det var mellan jul och nyår eller om man måste vänta tills årsskiftet.
Jag vill även tackar för väldigt bra support och kundservice!

Den enda bekräftade beställningen vi har på R290/290X med tredjepartskylare är planerad för leverans i början/mitten av Januari.
Helt "custom" kort (dvs egen PCB, annorlunda strömmatning osv) ser ut att dröja ännu längre.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Den enda bekräftade beställningen vi har på R290/290X med tredjepartskylare är planerad för leverans i början/mitten av Januari.
Helt "custom" kort (dvs egen PCB, annorlunda strömmatning osv) ser ut att dröja ännu längre.

Okrj. Tack för denna information blir att tänka lite till då. Tack för det snabba svaret Ni kan gärna höra av er om ni får reda på något mer

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Medlem

Hej Webbhallen,

Är sugen på ett MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB PhysX kort men det verkar vara svårt att få fram vilken butik / företag som kommer få in dom först. Komplett har prel datum den 19 Dec.

Har ni någon ETA för detta?

(Frågar eftersom ni omnämns på MSIs egna sida som återförsäljare)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 Titan Moderkort: ASUS Strix Z270E Gaming Grafikkort:
Zotac Gaming GeForce RTX 3080 AMP HOLO CPU: Intel Core i7 7700K @ Stock Kylning: Noctua NH-D15 Minne: Crucial Ballistix Sport LT 16GB 2400MHz SSD1: Samsung 850 EVO 250GB SSD2: Samsung 850 EVO 500GB PSU: Corsair RMx Series RM750x 750Watt 80 PLUS Gold

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LoMack:

Hej Webbhallen,

Är sugen på ett MSI GeForce GTX 780 Ti Gaming 3GB PhysX kort men det verkar vara svårt att få fram vilken butik / företag som kommer få in dom först. Komplett har prel datum den 19 Dec.

Har ni någon ETA för detta?

(Frågar eftersom ni omnämns på MSIs egna sida som återförsäljare)

Vanligtvis får alla återförsäljare in nya produkter vid samma tillfälle så när som på några dagar.

Vårt preliminära datum är 19e också.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Den enda bekräftade beställningen vi har på R290/290X med tredjepartskylare är planerad för leverans i början/mitten av Januari.
Helt "custom" kort (dvs egen PCB, annorlunda strömmatning osv) ser ut att dröja ännu längre.

Jag har två frågor till.
Vilka olika modeller kommer ni ta in av 290 t.ex. asus, xfx och msi (menar bara namnen)
Och vet ni ungefär vad erat pris kommer vara på dom olika korten?

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Filip1727:

Jag har två frågor till.
Vilka olika modeller kommer ni ta in av 290 t.ex. asus, xfx och msi (menar bara namnen)
Och vet ni ungefär vad erat pris kommer vara på dom olika korten?

Vi kommer att ta in alla från ASUS, Gigabyte, MSI, PowerColor Sapphire osv.
XFX får vi se, vi jobbar inte så mycket med dem i dagsläget.

Priser: ingen aning ännu: nån hundring dyrare än referenskorten brukar man väl få räkna med.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Tjenare webhallen...

Skickade tillbaks mina minnen igår, men tyvärr lite sent så det verkar inte som att de går iväg förrän idag. Ser att de minnen jag ville ha istället nu finns i erat lager. Är en uppsättning reserverat för mig eller måste jag sitta och hoppas att dessa inte blir sålda innan mitt ärende är hanterat? Nu kanske du/ni behöver ärendenummer eller liknande för att kunna besvara just mitt fall. Men ni kanske har ett visst sätt att hantera såna här ärenden så det går att besvara ändå. Annars återkommer jag gladeligen med nån info som kan hjälpa

Mvh
Roger

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Zpnk:

Tjenare webhallen...

Skickade tillbaks mina minnen igår, men tyvärr lite sent så det verkar inte som att de går iväg förrän idag. Ser att de minnen jag ville ha istället nu finns i erat lager. Är en uppsättning reserverat för mig eller måste jag sitta och hoppas att dessa inte blir sålda innan mitt ärende är hanterat? Nu kanske du/ni behöver ärendenummer eller liknande för att kunna besvara just mitt fall. Men ni kanske har ett visst sätt att hantera såna här ärenden så det går att besvara ändå. Annars återkommer jag gladeligen med nån info som kan hjälpa

Mvh
Roger

Hej, snabbast svar på det får du om du hör av dig till kundtjänst.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast

Hejsan. Beställde den nionde November en Eizo FS2333 ifrån er. Fick den den elfte men hade fullt upp så kunde inte använda den till en början. När jag väl började använda den möttes jag av ett gäng döda pixlar och jag åkte då och lämnade in skärmen i er butik i Linköping. (Bor i Norrköping, en bra bit att åka)

Snackade med killen i kassan som var väldigt trevlig och lämnade in skärmen för reparation. Detta på en söndag. Den följande veckan var det klart att jag skulle få en ny skärm och ni sa att jag kunde hämta den i Linköping om jag ville. Frågade då om det var möjligt att ni kunde skicka den. Killen jag pratade med var mycket tillmötesgående och sa att han kunde se vad han kunde göra och att han skulle höra av sig. Sagt och gjort ringde ni mig ett flertal gånger följande dag. Jag hade dock inte möjlighet att svara då, och när jag ringde er verkade det som att personen jag pratat med inte var på jobbet.

Veckan efteråt hör ni av er och skärmen skickas, jag har den hos mig den tredje December. (tror jag, minns inte exakta datum men det låter rimligt då ni skickade den den andre)

Packar glatt upp den och tänker nu är julen räddad och mitt nya grafikkort kommer äntligen till användning.
Så blev det ju inte riktigt. Den nya skärmen hade även den en död pixel som dessutom lyser svagt då skärmen är svart.

Uppgiven ringer jag till er support och förklarar mitt problem, precis som vanligt är det en trevlig snubbe som svarar, och han ser till att retursedel skickas till mig. Jag frågar då om ni kan skicka ut en ny skärm så länge, då jag vet att ni gjort så tidigare när folk skickat in trasiga produkter. Dessutom har jag redan varit utan skärm ett bra tag, inte kul alls. Jag har även varit kund hos er i tre år och spenderat över 40k kr så jag hittar ju inte direkt på att min skärm är trasig, vad jag nu skulle tjäna på det.

Han säger att han ska höra om det går, men han återkommer och säger nej tyvärr det har vi inte möjlighet att göra.

Åkte i helgen till Ikea och drog då förbi er butik i Linköping och lämnade in skärmen, nu är den på någon serviceverkstad någonstans.

Så egentligen har ni ju skött er mycket väl, men ni måste samtidigt förstå hur frustrerande det är för mig som kund att få en felaktig produkt, byta ut den för att få en till felaktig produkt. Speciellt en skärm så nu kan jag inte använda min dator och så sitter jag här och skriver detta på min fjuttiga 4,7" mobilskärm. Nu har jag ett lan planerat till helgen som jag nog kommer missa. Det är dessutom jul nästa vecka så i dagsläget får jag väl min skärm i bästa fall innan nyår.

Skulle ni kunna lösa detta på något sätt så jag får tillbaka en fungerande skärm fort? Ordernumret på den första skärmen är :5407702

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Hejsan. Beställde den nionde November en Eizo FS2333 ifrån er. Fick den den elfte men hade fullt upp så kunde inte använda den till en början. När jag väl började använda den möttes jag av ett gäng döda pixlar och jag åkte då och lämnade in skärmen i er butik i Linköping. (Bor i Norrköping, en bra bit att åka)

Snackade med killen i kassan som var väldigt trevlig och lämnade in skärmen för reparation. Detta på en söndag. Den följande veckan var det klart att jag skulle få en ny skärm och ni sa att jag kunde hämta den i Linköping om jag ville. Frågade då om det var möjligt att ni kunde skicka den. Killen jag pratade med var mycket tillmötesgående och sa att han kunde se vad han kunde göra och att han skulle höra av sig. Sagt och gjort ringde ni mig ett flertal gånger följande dag. Jag hade dock inte möjlighet att svara då, och när jag ringde er verkade det som att personen jag pratat med inte var på jobbet.

Veckan efteråt hör ni av er och skärmen skickas, jag har den hos mig den tredje December. (tror jag, minns inte exakta datum men det låter rimligt då ni skickade den den andre)

Packar glatt upp den och tänker nu är julen räddad och mitt nya grafikkort kommer äntligen till användning.
Så blev det ju inte riktigt. Den nya skärmen hade även den en död pixel som dessutom lyser svagt då skärmen är svart.

Uppgiven ringer jag till er support och förklarar mitt problem, precis som vanligt är det en trevlig snubbe som svarar, och han ser till att retursedel skickas till mig. Jag frågar då om ni kan skicka ut en ny skärm så länge, då jag vet att ni gjort så tidigare när folk skickat in trasiga produkter. Dessutom har jag redan varit utan skärm ett bra tag, inte kul alls. Jag har även varit kund hos er i tre år och spenderat över 40k kr så jag hittar ju inte direkt på att min skärm är trasig, vad jag nu skulle tjäna på det.

Han säger att han ska höra om det går, men han återkommer och säger nej tyvärr det har vi inte möjlighet att göra.

Åkte i helgen till Ikea och drog då förbi er butik i Linköping och lämnade in skärmen, nu är den på någon serviceverkstad någonstans.

Så egentligen har ni ju skött er mycket väl, men ni måste samtidigt förstå hur frustrerande det är för mig som kund att få en felaktig produkt, byta ut den för att få en till felaktig produkt. Speciellt en skärm så nu kan jag inte använda min dator och så sitter jag här och skriver detta på min fjuttiga 4,7" mobilskärm. Nu har jag ett lan planerat till helgen som jag nog kommer missa. Det är dessutom jul nästa vecka så i dagsläget får jag väl min skärm i bästa fall innan nyår.

Skulle ni kunna lösa detta på något sätt så jag får tillbaka en fungerande skärm fort? Ordernumret på den första skärmen är :5407702

Hej anledningen att de inte kunde fixa en ny är troligen för att vi inte har någon skärm i linköping och ingen på vårt postorderlager.

Om det går att lösa så blir nog snabbaste sättet att skicka en till linköping så att den är där på fredag. Vi kan tyvärr inte skicka direkt till någon från våra butiker.
Jag kan be dem ta en titt på om det finns en snabb lösning imorgon men vågar inte lova något.

Trist att du haft otur två gånger i rad sådär

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej anledningen att de inte kunde fixa en ny är troligen för att vi inte har någon skärm i linköping och ingen på vårt postorderlager.

Om det går att lösa så blir nog snabbaste sättet att skicka en till linköping så att den är där på fredag. Vi kan tyvärr inte skicka direkt till någon från våra butiker.
Jag kan be dem ta en titt på om det finns en snabb lösning imorgon men vågar inte lova något.

Trist att du haft otur två gånger i rad sådär

Jag trodde att den andra skärmen jag fick skickades ifrån er butik i Linköping? De ringde mig därifrån iallafall och dubbelkollade att det var rätt adress. Då skärmen först skickades till butiken i Linköping och sen till mig.

Tack för snabbt svar hur som helst och nu hoppas jag bara att vi får ett snabbt slut på den här situationen. Skulle vara lagom ironiskt nu om även den tredje skärmen var defekt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej anledningen att de inte kunde fixa en ny är troligen för att vi inte har någon skärm i linköping och ingen på vårt postorderlager.

Om det går att lösa så blir nog snabbaste sättet att skicka en till linköping så att den är där på fredag. Vi kan tyvärr inte skicka direkt till någon från våra butiker.
Jag kan be dem ta en titt på om det finns en snabb lösning imorgon men vågar inte lova något.

Trist att du haft otur två gånger i rad sådär

Ser att den finns på lager hos er leverantör nu.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Hej anledningen att de inte kunde fixa en ny är troligen för att vi inte har någon skärm i linköping och ingen på vårt postorderlager.

Om det går att lösa så blir nog snabbaste sättet att skicka en till linköping så att den är där på fredag. Vi kan tyvärr inte skicka direkt till någon från våra butiker.
Jag kan be dem ta en titt på om det finns en snabb lösning imorgon men vågar inte lova något.

Trist att du haft otur två gånger i rad sådär

Finns det några uppdateringar angående mitt ärende?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Finns det några uppdateringar angående mitt ärende?

Jag bad butiken höra av sig. De har inte gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Jag bad butiken höra av sig. De har inte gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inga samtal eller mejl såvitt jag vet, kollade nu och jag kunde inte se något.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Tjena har en kompis som köpte ett gigabyte r9 280x av er på dreamhack och nu undrar han varför han inte fick med bf4

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Medlem

köpte ett powercolor 7970 på eran kampanj & är jätte nöjd men tyvärr har jag ett "flickering" där en bildruta eller något tappas. funderar ifall några tips? googlade lite & hittade detta clip => http://www.youtube.com/watch?v=5amSM8GxSyA

mina frågor är får man flasha om bios utan att bryta garantin? eller vad har ni för tips? händer väldigt sällan, runt 1-7 ggr / timmen....
(har denna bios = 015.030.000.002.000000)

har också köpt detta usb minne => http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/186323-sandisk_usb_30...

använder det o kommer bara upp i runt 10mb/sek writespeed då ni föreslog denna produkt känner jag mig väldigt besviken.

måste avrunda med ett stort tack för alla mina trevliga köp hos er

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Robbha:

Tjena har en kompis som köpte ett gigabyte r9 280x av er på dreamhack och nu undrar han varför han inte fick med bf4

Knepig fråga att svara på, spelet medföljer inte med det kortet, så därför medföljde det inte.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Disney:

köpte ett powercolor 7970 på eran kampanj & är jätte nöjd men tyvärr har jag ett "flickering" där en bildruta eller något tappas. funderar ifall några tips? googlade lite & hittade detta clip => http://www.youtube.com/watch?v=5amSM8GxSyA

mina frågor är får man flasha om bios utan att bryta garantin? eller vad har ni för tips? händer väldigt sällan, runt 1-7 ggr / timmen....
(har denna bios = 015.030.000.002.000000)

har också köpt detta usb minne => http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/186323-sandisk_usb_30...

använder det o kommer bara upp i runt 10mb/sek writespeed då ni föreslog denna produkt känner jag mig väldigt besviken.

måste avrunda med ett stort tack för alla mina trevliga köp hos er

Hmm jag har inte sett det där problemet förr själv.
Du kan flasha nytt BIOS om sådant finnes.
Funkar inte det kan du utnyttja din garanti.

Angående minnet hittar jag ingen specificerad skrivhastighet på sandisks hemsida så jag vet inte om det är normalt eller ej. Om du misstänker att det är ett fel så bör du reklamera det.

Tack själv och hoppas att det löser sig med båda sakerna!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack själv och hoppas att det löser sig med båda sakerna!

Köpte ett R9 280x turboduo när ni hade rea och det är så att jag tycker att jag behöver lite mer prestanda och har därför bestämt mig för att vänta till ett 290x med eftermarknadskylare. Nu till min fråga, jag var naturligt vis dum nog att registrera min Battlefield 4-kod och jag undrar om det gör något nu när jag ska lämna tillbaka det?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Texaco:

Köpte ett R9 280x turboduo när ni hade rea och det är så att jag tycker att jag behöver lite mer prestanda och har därför bestämt mig för att vänta till ett 290x med eftermarknadskylare. Nu till min fråga, jag var naturligt vis dum nog att registrera min Battlefield 4-kod och jag undrar om det gör något nu när jag ska lämna tillbaka det?

Jag vet inte på rak arm hur vår serviceavdelning ställer sig till det, kanske gör de ett mindre avdrag för det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Jag bad butiken höra av sig. De har inte gjort det?

Skickades från m.sweclockers.com

Fortfarande inte hört något. Det finns dock ett mystiskt paket hos mitt postombud, kan det vara så att ni skickat en ny skärm och glömt att höra av er och uppdatera statusen på er webbsida?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MrAdde:

Fortfarande inte hört något. Det finns dock ett mystiskt paket hos mitt postombud, kan det vara så att ni skickat en ny skärm och glömt att höra av er och uppdatera statusen på er webbsida?

Det kan det kanske vara. Eller om du är black medlem så är det nog en liten julklapp från oss.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Webhallen:

Det kan det kanske vara. Eller om du är black medlem så är det nog en liten julklapp från oss.

Hoppas hoppas. Nej jag är silver, jag var dock guld för några dagar sen i typ fem minuter sedan trillade jag tillbaka, men jag antar att jag ligger precis på gränsen mellan silver och guld nu

Nix, det var ingen skärm där.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit