Varför har Tre så mycket bättre deals än alla andra operatörer?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av r0obin:

Jag har 3 ringer smsa mmsa och surfa 10 gb gratis för 349 i månaden då fick jag en mobil värd 5000 gratis 3 är bäst så är det:)

Imponerande hur du får in "gratis" och "349:- i månaden" i samma mening om det du har, gratis för mig är 0:-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maverickgoose:

Telia = delvis statligt = big nono.
Jag kör på telenor och är nöjd.

Vet att telia har problem i Jämtland men det är nog fläckvis.

Medan Telenor är Norges motsvarighet till Telia. Den största ägaren i Telenor är den norska staten med 59% ägande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Medan Telenor är Norges motsvarighet till Telia. Den största ägaren i Telenor är den norska staten med 59% ägande.

Jag har inget emot den Norska staten, den är betydligt mer vettig än den svenska.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Brorsan jobbar med just Telenor och enligt honom så är täckningskartan som finns på hemsidan ganska så mycket saltad. I praktiken har jag ännu inte nått ett ställe i Sverige där Telia inte har täckning. Däremot hade jag tre tidigare och de hade knappt täckning i centrala stan -.-

Haha Aftonbladet. Du kan ju lika gärna hänvisa till avpixlat.

Dessutom når vårt 4G-nät inom kort 99 procent av Sveriges befolkning, säger Christian Westelindh, Digital Marketing Manager på Telenor.

Det där är rent och skärt skitsnack.

Ta bara en biltur till tex. Arvidsjaur så ska du se att Telenor tappar konstant täckningen medan Telia fungerar bra.

Fast nu är det ju så att det är 1% de inte skulle ha täckning på och Arvidsjaur är mindre än 1% samt att det inte står att de skulle fungera på samma ställen + att är du inte nöjd så får du "lämna tillbaks" abonnemanget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maverickgoose:

Jag har inget emot den Norska staten, den är betydligt mer vettig än den svenska.

Som inte på något sätt är en majoritetsägare i Telia.

Skrivet av Sabelskiöld:

Fast nu är det ju så att det är 1% de inte skulle ha täckning på och Arvidsjaur är mindre än 1% samt att det inte står att de skulle fungera på samma ställen + att är du inte nöjd så får du "lämna tillbaks" abonnemanget

Fortfarande en siffra de dragit fram ur röven.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som inte på något sätt är en majoritetsägare i Telia.

Såg att du skrev förut att du inte har stött på ett ställe där inte Telia har täckning, då ska du komma till mitt kollo, där har Telia och 3 knappt någon täckning. I stora delar av huset så har man ingen täckning med Telia

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Som inte på något sätt är en majoritetsägare i Telia.

37.3% (och den största aktieägaren) räcker för att jag inte ens ska ta i företaget med en tång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Som inte på något sätt är en majoritetsägare i Telia.

Fortfarande en siffra de dragit fram ur röven.

Svenska staten äger inte mer än 37 procent av aktierna i bolaget., fast det är ändå en så stor del att det i praktiken är staten som närmast enväldigt kan styra utvecklingen i bolaget om man bara vill.

Skrivet av jnsson:

Såg att du skrev förut att du inte har stött på ett ställe där inte Telia har täckning, då ska du komma till mitt kollo, där har Telia och 3 knappt någon täckning. I stora delar av huset så har man ingen täckning med Telia

Jag åker väldigt mycket och har både Telia och Telenor, mellan Borlänge och Ludvika tappar Telia täckning på 2 ställen där Telenor har täckning, mellan Kopparberg och Lindesberg tappar Telenor täckning på minst 1 ställe där Telia har täckning för att ta några exempel, att hitta en som har täckning överallt går inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som inte på något sätt är en majoritetsägare i Telia.

Fortfarande en siffra de dragit fram ur röven.

Får nog ge jnsson en poäng här, jag har också varit med om EN plats där tre hade bättre täckning än Telia;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Får nog ge jnsson en poäng här, jag har också varit med om EN plats där tre hade bättre täckning än Telia;-)

Skickades från m.sweclockers.com

Skillnaden är att jag är där varannan vecka året om ungefär

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Dessutom når vårt 4G-nät inom kort 99 procent av Sveriges befolkning, säger Christian Westelindh, Digital Marketing Manager på Telenor.

Det där är rent och skärt skitsnack.

Nejdå, det stämmer säkert, däremot är inte "inom kort" definierat, så detta kan gälla för om 10 år.

Skrivet av BTLulle:

är ju ytan de täcker som är intressant inte hur stor del av befolkningen.
Sen spelar de inte så stor roll om man har täckning i städerna, men är himla bra ha täckning mellan Långträsk och Arvidsjaur om bilen skulle stanna

Är väl bra om man åker mycket där ja.

Förörvrigt har väl inte telia heller bästa 4G-hastighet där, jag ser inte alls hur det skulle vara lönsamt att ha det.

Skrivet av BTLulle:

När du får motorstopp i obygden i Lappland så uppskattar du nog en operatör som byggt ut systemet inte bara där de bor folk

OM, inte när. Många kör ALDRIG bil, de allra flesta åker inte bil i Lappland alls.

Skrivet av statsministern:

Det där med täckning har inte bara med operatör att göra, kan bero på andra saker som effekten på antennen i telefonen t:ex
Många "smartphones" är ju typ designade av japaner/koreaner och jag tror inte du hittar många döda fläckar i Tokyo eller Seoul..
Poängen är att dom skall vara så strömsnåla som möjligt eftersom en sån telefon drar mycket mer ström än en gammal hederlig mobiltelefon. T:ex min urgamla Samsung utan kamera eller ett skit jag köpte på ICA för 199:- för 3 år sedan har kanske 12-14 dagars batteritid på stand-by, den har aldrig haft mindre än 2 streck någonstans, frugans Nokia har 0 täckning när jag har 2-3 streck, vi har comviq/tele2 båda två..

Nja, gamla telefoner (3 år är inte gamla, 10 + är eventuellt) har mycket lägre verkningsgrad på elektroniken varför de har rätt dålig passningstind. Däremot har exempelvis Siemens S4 med ca 20 cm utdragbar antenn stört mycket bättre möjligheter att få mottagning än en telefon med dold antenn.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muppens:

Förörvrigt har väl inte telia heller bästa 4G-hastighet där, jag ser inte alls hur det skulle vara lönsamt att ha det.

Vad jag har hört så har Telenor/Tele2 "bästa" 4G täckning/hastighet sett till hela landet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Bytte från 3 till Telenor för ett och ett halvt år sedan just för att jag tyckte tre´s täckning var allt annat än bra. Och jag upplever att täckningen är bättre med Telenor om än inte så mycket som de vill göra sken av!
Annars är jag nöjd, har ett abonemang med allt fritt+100GB surf/mån vilket är smidigt då jag använder telefonen som hotspot och streamar via pga uruselt internet! Vad betalar jag då? Jo, 449:-/mån inkl SGS3.
Visst är det mycket pengar, men alternativen hade blivit ännu dyrare för min del och att hitta ett abonnemang med 100GB surf i dag är näst intill omöjligt!

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tele2 1GB surf, 189 kr/mån. Lösköper alltid mina telefoner, men det blir väl ungefär samma pengar som nåt 350kr abbonnemang. Galaxy Note 3 blev det denna gången.

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nilhe1:

Bytte från 3 till Telenor för ett och ett halvt år sedan just för att jag tyckte tre´s täckning var allt annat än bra. Och jag upplever att täckningen är bättre med Telenor om än inte så mycket som de vill göra sken av!
Annars är jag nöjd, har ett abonemang med allt fritt+100GB surf/mån vilket är smidigt då jag använder telefonen som hotspot och streamar via pga uruselt internet! Vad betalar jag då? Jo, 449:-/mån inkl SGS3.
Visst är det mycket pengar, men alternativen hade blivit ännu dyrare för min del och att hitta ett abonnemang med 100GB surf i dag är näst intill omöjligt!

Är du riktigt säker på att du har 100GB surf? Det mesta som Telenor erbjuder är 16GB då i deras abonnemang Familjeflex för 899:-/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

Bytte från 3 till Telenor för ett och ett halvt år sedan just för att jag tyckte tre´s täckning var allt annat än bra. Och jag upplever att täckningen är bättre med Telenor om än inte så mycket som de vill göra sken av!
Annars är jag nöjd, har ett abonemang med allt fritt+100GB surf/mån vilket är smidigt då jag använder telefonen som hotspot och streamar via pga uruselt internet! Vad betalar jag då? Jo, 449:-/mån inkl SGS3.
Visst är det mycket pengar, men alternativen hade blivit ännu dyrare för min del och att hitta ett abonnemang med 100GB surf i dag är näst intill omöjligt!

Telenor har inte haft 100GB surf abonnemang att nyteckna i snart 2 år

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har själv haft 3 nu i säkert runt 6-7år och under den tiden har jag också haft tele2 och telia.
Kan väll säga teckninigsmässigt har jag aldrig haft något problem och det e nog fler gånger jag stött på att jag haft täckning och telia inte haft de än tvärtom faktiskt(borde södra sverige).

I närheten av där jag bor(även fast jag bor liten stad) så är 4G redan utbyggt och är de i närheten med var 8mil utanför staden häromdagen i en liten ort med kanske 150invånare och hade 50/10 30ms får väll ändå anses som godkänt.

Och för 199kr mån för 5GB surf med obegränsad hastighet anser jag vara ganska oslagbart.

Så slutligen är jag faktiskt extremt nöjd med tre och ser ingen som helst anledning till att byta, låga priser, bra hastighet, inga problem med täckning so far.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av maverickgoose:

Telia = delvis statligt = big nono.
Jag kör på telenor och är nöjd.

Vet att telia har problem i Jämtland men det är nog fläckvis.

Rör du dig utanför turistställena typ Åre, vemdalen, Östersund etc etc är Telia det enda som funkar i Jämtland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

Jag har varit 3 kund i ett antal år och det fungerar helt OK, men man ska ha klart för sig att Telia har totalt överlägsen täckning.

Så man får inte stirra sig blind på priset.

Hade jag bott sämre till hade jag tveklöst kört Telia.

Sen när vi är på bilsemester så tar vi med en telefon med Telia-kontantkort i, det är inte roligt o stå långt ute på vischan utan signal när bilen har havererat eller man måste ringa ambulans.

Visst. Telia har ett bättre GSM-nät än de flesta konkurrenter men Telia kan inte mäta sig mot 3 vad gäller mobilsurf av de erfarenheter jag har. Damen har Telia och jag själv sitter på 3. Hon är ständigt förbannad över att det knappt går att surfa när jag själv surfar obehindrat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OggeB:

Visst. Telia har ett bättre GSM-nät än de flesta konkurrenter men Telia kan inte mäta sig mot 3 vad gäller mobilsurf av de erfarenheter jag har. Damen har Telia och jag själv sitter på 3. Hon är ständigt förbannad över att det knappt går att surfa när jag själv surfar obehindrat.

Jag har inga problem med 3G surf och jag har Tele2 som Telia delar 3G nät med. Brukar få mellan 5-10. Har fått 20 mbit också. Har inga problem alls med surfen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Såg att du skrev förut att du inte har stött på ett ställe där inte Telia har täckning, då ska du komma till mitt kollo, där har Telia och 3 knappt någon täckning. I stora delar av huset så har man ingen täckning med Telia

Du har alltså hittat EN plats i Sverige där någon har bättre täckning än Telia, på ditt Kollo?
Låter ju väldigt vetenskapligt.

Permalänk
Medlem

varför har ingen lika bra deals som mitt telenorabbonemang?

250:- månaden,
oändlig surf (20mbit/s uppmätt på mobilen via bredbandskollen)
0.39:- minuten, 3000sms, du får ringa upp de 250:- abbonemanget kostar.

det är helt enkelt så att de anpassar abonnemangen efter vad de tror de tjänar pengar på.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Är du riktigt säker på att du har 100GB surf? Det mesta som Telenor erbjuder är 16GB då i deras abonnemang Familjeflex för 899:-/mån

Helt säker! Står hur fint som helst i mitt abonemang!

Skrivet av jnsson:

Telenor har inte haft 100GB surf abonnemang att nyteckna i snart 2 år

Mitt 24mån abonnemang löper ut i April så det bör de haft. Skaffade detta i en "familjedeal" dvs 2 telefoner med samma abonemang dvs fritt +100GB/telefon för 799:-/mån. Sen tillkommer lite fakturaavgifter och skit så summa summarum brukar det landa runt 900:-/mån totalt för båda abonemangen.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk

Har läst igenom denna långa tråden, och kan kort konstatera att ingen operatör har täckning överallt. Å jag tror att vi alla är överens om det. Man väljer den operatör man vet har täckning, på dom platserna man rör sig. End of story!
Men för att ge ett svar på TS.s frågeställning, så har jag en gissning.
3 är en av Sveriges yngsta operatörer och vill fortfarande klättra på stegen. Därför har dom fördelaktiga kampanjer på abbonemangen. Dom har även specialutbildat sin personal på kundservice för att ge bra service som gör att kunderna stannar, denna personal är även inriktade på merförsäljning.
Telenor är ju gamla Europolitan och har funnits länge. Tele2/Comviq har även dom funnits länge. Telia är såvitt jag vet vår äldsta operatör med flest kunder.
Jag har själv kört på 3 under flera år och är mycket nöjd med dom. Visst tappar jag nät ibland, men så är det i den mobila världen. Det går aldrig att skydda sig helt. Inte ens med en fast landlina är man skyddad när stormen viner runt husknuten

Visa signatur

Det är inte lätt att va tung...

Permalänk
Medlem

Det största problemet med tre är dock att de inte har ngt GSM nät. Räcker man går in på en nattklubb i Malmö så är det noll täckning direkt. Utomhus funkar tre skitbra. Inomhus är det värre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maverickgoose:

Telia = delvis statligt = big nono.
Jag kör på telenor och är nöjd.

Vet att telia har problem i Jämtland men det är nog fläckvis.

Hmmm, Telenor ägs ju också av staten...t.o.m i större utsträckning än Telia

Skrivet av jnsson:

Jag har inga problem med 3G surf och jag har Tele2 som Telia delar 3G nät med. Brukar få mellan 5-10. Har fått 20 mbit också. Har inga problem alls med surfen

20Mbit på 3G, WOW säger jag bara

Skrivet av nilhe1:

Helt säker! Står hur fint som helst i mitt abonemang!

Mitt 24mån abonnemang löper ut i April så det bör de haft. Skaffade detta i en "familjedeal" dvs 2 telefoner med samma abonemang dvs fritt +100GB/telefon för 799:-/mån. Sen tillkommer lite fakturaavgifter och skit så summa summarum brukar det landa runt 900:-/mån totalt för båda abonemangen.

Jävligt säker, jag skickade dessutom med en länk som visar det för dig, deras abonnemang som INTE är Familjeflex har max 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

20Mbit på 3G, WOW säger jag bara

Ironisk? eller seriös?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushikocken:

Ja men 112 går att komma åt från alla nät.

Hoppas verkligen att du inte belastar 112 med ett sådant samtal om du skulle få motorstopp..
Deras operatörer har redan mycket att göra utan såna struntsamtal.

Och angående teckning så är 3 helt jävla sämst.
Bor i norra Stockholm och med 3 så kan man varken prata i telefon, smsa eller surfa i mitt område, min chef hade exakt samma problem i ett område i södra Stockholm. Den tiden jag hade 3 så brukade det trilla in en hel drös med sms och missade samtal när jag rört mig någon kilometer utanför mitt bostadsområde då dessa inte kom fram medans jag var hemma.

Morsan i Dalarna är dock nöjd med 3, så länge hon inte är och hälsar på här..

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Tele2 och Telia delar 3G nät
Telenor och Tele2 delar GSM nät
Telenor och Tre delar 3G nät på utanför de 5 största städerna (http://www.3gis.net/), förutom att 3 har byggt ut ett 3G nät som sänder på 800 bandet i stora delar av landet för att avhjälpa problemen med att inte ha något GSM nät.
Om jag inte missminner mig så delar även Tele2 och Telenor 4G nät.

Alla täckningskartor visar endast en uppskaddad utomhus täckning, den tar alltså inte i beräkning terräng/bebyggelse.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Tele2 och Telia delar 3G nät
Telenor och Tele2 delar GSM nät
Telenor och Tre delar 3G nät på utanför de 5 största städerna (http://www.3gis.net/), förutom att 3 har byggt ut ett 3G nät som sänder på 800 bandet i stora delar av landet för att avhjälpa problemen med att inte ha något GSM nät.
Om jag inte missminner mig så delar även Tele2 och Telenor 4G nät.

Alla täckningskartor visar endast en uppskaddad utomhus täckning, den tar alltså inte i beräkning terräng/bebyggelse.

Ett litet fel. 3 bygger ut 3G nätet på 900 bandet, inte 800 bandet

Och du minns rätt när det gäller Tele2 och Telenor med 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig