Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Jag återställde genom att ladda ner en IPSW fil av ipad 2 (du ska ladda ner den som iPhone,ipad,iPod du har, alltså den versionen som du hade innan du jailbreakade.) sedan gjorde jag ipaden i återhämtningsläge genom att trycka ner stäng knappen och hemknappen samtidigt. Tills skärmen blir svart. Koppla sladden till datorn.
Sedan håll ner din iDevice's hemknappen och koppla den till datorn.
När du är i iTunes så säger den att du är i återhämtningsläge, tryck ok.
Håll ner SHIFT knappen och klicka på återställ.
Då ska du välja den IPSW filen som du laddade ner, tryck på den och så återställs den.
Den här metoden gjorde jag för att ha samma version på iOS innan jag jailbreakade istället för att återställa och uppdatera.
Fråga om hjälp om du behöver lite mer hjälp.

ah tack för hjälpen men jag kom på det förut (dum som jag är så täntke jag inte på det ) Men jag satt den bara i återhämtningsläge och återställde den direkt utan någon ipsw fil

Permalänk
Medlem

Skönt. Ogillar att inte ha full åtkomst till hela filsystemet.

Permalänk
Inaktiv

Nån som följer dramat på Twitter? Evasi0n bundlar någon piratapp för kinesiska användare om jag fattat allt rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Fråga från en som aldrig Jailbreakat... Vad är de största fördelarna? Eventuella nackdelar?

biteSMS ensamt är värt att jailbreaka för. Googla det om du vill veta mer.

Permalänk
Skrivet av anon228747:

Samma här; du och jag är inte ensamma om det verkar det som. Tänkte vänta ett par dagar med att installera men jag kunde inte låta bli. Hör av dig om du kommer på nåt sätt att fixa det.

Också fast i bootloop :/

Visa signatur

CPU:i7 3930k @4.5Ghz MB:ASUS RAMPAGE IV EXTREME BE RAM:CORSAIR VENGEANCE 2400MHZ 16GB SSD:KINGSTON 120GBHDD: SEAGATE 1TB GPU:MSI GEFORCE GTX 780TIPSU:COOLER MASTE V1000CHASSI:CM STORM STRYKERVATTENKYLNING: Corsair H100I

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ArgaNickarn:

Också fast i bootloop :/

Samma här Fick återställa telefonen och förlora all musik osv.
Vet inte om nån av er har fått det att funka till iphone 4s? Värt att ge det ett försök till kanske?

Permalänk
Inaktiv

Okej! Jag fick mitt att funka på min Iphone 4s Ios 7.0.4
Skillnaden jag gjorde denna gången var att ta bort passcode när man ska låsa upp mobilen. Jag återställde också min telefon så inget av det gamla fanns kvar så vet inte om det kanske har påverkat det.

Dags att utforska lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Samma här Fick återställa telefonen och förlora all musik osv.
Vet inte om nån av er har fått det att funka till iphone 4s? Värt att ge det ett försök till kanske?

det är därför du skulle gjort en backup......

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av shawn882:

det är därför du skulle gjort en backup......

Behövde ändå rensas. Hade runt om 10gb foton och musik. Majoriteten använd jag ändå inte

Permalänk
Inaktiv

Allright jag kommer inte ur bootloopen, får kolla vidare på det sen.
Under tiden vill jag varna lite för evasi0n. Kolla på twitter också, riktig shitstorm just nu.
http://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/1tgoce/official_ch...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Nån som följer dramat på Twitter? Evasi0n bundlar någon piratapp för kinesiska användare om jag fattat allt rätt.

Jag fick ingen piratapp. Fick bara Cydia som vanligt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Jag fick ingen piratapp. Fick bara Cydia som vanligt

Om din telefon eller dator (vet inte vilken av dom) varit på kinesiska så hade du fått appen. http://evasi0n.com/l.html

Permalänk
Avstängd

Jag kommer inte röra detta jailbreak förens vi fått all fakta om vad som står på! http://www.reddit.com/r/jailbreak/comments/1th41e/evasi0n7_up...

"Aparently, Taig also uploads user information to a domain owned by Qihoo360. The integrity of this claim is questionable."

Om det ovan stämmer så är det ju riktigt illa, skulle råda er som redan jailbreakat att restora direkt men ni gör som ni vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon228747:

Om din telefon eller dator (vet inte vilken av dom) varit på kinesiska så hade du fått appen. http://evasi0n.com/l.html

Ok. Nu var inte någon av mina enheter på kinesiska så

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Jailbreak...så onödigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Jailbreak...så onödigt

Neeeeeeeeeeeee. Säg några anledningar till att det är onödigt.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabinono:

Neeeeeeeeeeeee. Säg några anledningar till att det är onödigt.

Börja med att säg några anledningar till att det är nödvändigt, vad exakt är det du inte tycker att du klarar av att göra innan som är så livsviktigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sabelskiöld:

Börja med att säg några anledningar till att det är nödvändigt, vad exakt är det du inte tycker att du klarar av att göra innan som är så livsviktigt?

Inga argument alltså.

Man får tillgång till hela filsystemet, och kan ladda hem tweaks, teman, emulatorer etc.

Säg anledningar till varför det är onödigt nu.. Shoot

Permalänk
Medlem

Vad tröttsamt, alltid samma tugg så fort det kommer ett jailbreak. De som inte har iPhone eller inte är intresserade av Jailbreak... varför kommer ni in och ska kommentera? Jag hänger inte på Androidsidor och gnäller över ditten och datten.

Oavsett så skulle jag nog vänta ett par dagar med att jailbreaka tills allt verkar ha fixat sig, just nu verkar de ha stressat ut denna JB

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Juicis:

Vad tröttsamt, alltid samma tugg så fort det kommer ett jailbreak. De som inte har iPhone eller inte är intresserade av Jailbreak... varför kommer ni in och ska kommentera? Jag hänger inte på Androidsidor och gnäller över ditten och datten.

Oavsett så skulle jag nog vänta ett par dagar med att jailbreaka tills allt verkar ha fixat sig, just nu verkar de ha stressat ut denna JB

Inte så många grejer som fungerar till Ios 7 heller.
Bättre att vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

SBsettings behövs inte längre tycker jag då det redan finns inbyggt

Har du testat att gå in i DFU mode o se om itunes hittar den då

Edit: såg precis att du gick in i det läget

Skrivet av anon228747:

Känner itunes igen era enheter? Min iphone är död.

EDIT: Så här gjorde jag för att få itunes att känna igen min iPryl:

Skrivet av shawn882:

FUUUUUCK fastnade på äpple logot.......

Skrivet av gabinono:

Fast på bootloop

vet inte om ni redan fått svar på detta (orkar inte bläddra tråden) men ni får inte ha uppdaterat iOS med OTA. Kräver en "ren" installation av iOS.
Gör en restore i iTunes från DFU mode och jailbreaka sen

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av qhrizz:

vet inte om ni redan fått svar på detta (orkar inte bläddra tråden) men ni får inte ha uppdaterat iOS med OTA. Kräver en "ren" installation av iOS.
Gör en restore i iTunes från DFU mode och jailbreaka sen

Jag har uppdaterat min iPad från 7.0. till 7.0.2, 7.0.3 och nu 7.0.4, fick inte någon bootloop, allt gick bara perfekt

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sander00se:

Inga argument alltså.

Man får tillgång till hela filsystemet, och kan ladda hem tweaks, teman, emulatorer etc.

Säg anledningar till varför det är onödigt nu.. Shoot

Du tog just upp dessa själv, så jag behöver inte, dessa saker är inte något nödvändigt att ha/göra alls

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag har uppdaterat min iPad från 7.0. till 7.0.2, 7.0.3 och nu 7.0.4, fick inte någon bootloop, allt gick bara perfekt

även jag fick inga problem med bootloop när jag uppdaterade till 7.0.4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Fråga från en som aldrig Jailbreakat... Vad är de största fördelarna? Eventuella nackdelar?

Fördelar, Mods som F.lux, SwipeSelection, Activator, Browser changer, Password Pilot och Showcase är några av mina personliga favoriter.
Sedan finns det även möjlighet för teman och andra estetiska modifikationer.
Finns även möjlighet för att pirata applikationer även om jag inte rekommenderar detta. Du bör alltid betala för dig.

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Medlem

Själv så gör jag en clean återställning med en 7.0.4 IPSW fil.
Men ändå så får jag bootloop.
Skulle någon kunna förklara Step by Step om hur man fixar detta? iPad 2 har jag.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

Själv så gör jag en clean återställning med en 7.0.4 IPSW fil.
Men ändå så får jag bootloop.
Skulle någon kunna förklara Step by Step om hur man fixar detta? iPad 2 har jag.

Gör bara en återställning i itunes och sen försök jailbreaka tills det går

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Gör bara en återställning i itunes och sen försök jailbreaka tills det går

Återställs inte iPaden till iOS 7.1?

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Skrivet av Sabelskiöld:

Börja med att säg några anledningar till att det är nödvändigt, vad exakt är det du inte tycker att du klarar av att göra innan som är så livsviktigt?

Man kan inte ta bort Voice Control och Siri utan Jailbreak. När jag är ute och joggar så trycks knappen in och jag ringer någon, med Jailbreak kan jag ta bort funktionen helt och hållet.

Permalänk
Avstängd

Jag skulle akta mig för den jailbreaken

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."