Permalänk
Medlem
Skrivet av adde1337:

Aj aj aj aj...

Tror jag har gjort en riktig tabbe... Gick på nitlotten (tror jag) och köpte:
http://www.inet.se/produkt/5308846/kingston-8gb-2x4gb-cl9-160... för min framtida dator, men nu blev jag sjukt osäker kring vilka moderkort som har stöd för detta minne?

Är totalt noob på detta. Någon som vill klargöra för mig. Gick in och läste typ något produktionsblad vad gäller HyperX blu och så såg jag hur begränsad man blev vad gäller val av moderkort?
Har jag missförstått allt?

Mvh

Är mest om att minnena ska ställas sig automatiskt rätt (heter jedec). Går att ställa in sånt manuellt. Efter spexen på nätet, det är så enkelt att många moderkort har inte testas med detta minne. Så dom vill inte garantera att det fungerar

Tror det är så i alla fall.

Men ska ändå fungera om du själv ställer in i bios, om inte så märker du om den blåskärmar eller är instabil (memtest kan du köra för säkerhet skull då):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av adde1337:

Aj aj aj aj...

Tror jag har gjort en riktig tabbe... Gick på nitlotten (tror jag) och köpte:
http://www.inet.se/produkt/5308846/kingston-8gb-2x4gb-cl9-160... för min framtida dator, men nu blev jag sjukt osäker kring vilka moderkort som har stöd för detta minne?

Är totalt noob på detta. Någon som vill klargöra för mig. Gick in och läste typ något produktionsblad vad gäller HyperX blu och så såg jag hur begränsad man blev vad gäller val av moderkort?
Har jag missförstått allt?

Mvh

Det ska nog inte vara några problem, jag köpte ett par jag också. Läste sen denna recensionen och där fick de väldigt bra betyg.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Äntligen fick ja min kylare!!

Men varför har ni inte direktbetalning med Handelsbanken?

Många sidor har bara direktbetalning via Swedbank. Vad detta beror på vet jag inte.

Permalänk
Medlem

Alla era moderkort har utgått, är det en bugg eller?

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Inet
Skrivet av Mormis:

Alla era moderkort har utgått, är det en bugg eller?

Ja! Är en bugg. Vi jobbar på det.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet,

Stämmer det att de som hörde av sig via mail och gormade i och med er prisfest fick möjlighet att beställa varorna till utsatt pris via mail? Har ryktats mycket om det på diverse forum och sociala medier.

En annan satt snällt lugnt i båten och tänkte att "ja, men de fixar väl till det där nån gång framöver", och ett hopp tändes häromdagen när ni la upp vissa produkter, men det visade ju sig tyvärr att Nexus 7 plattan som jag var intresserad av hade sålts slut.
Känns ju lite surt om det visar sig som så att folk kunde gnälla till sig detta via mail, då vi andra som lugnt och tålmodigt inte fick chansen igen på alla produkter.

Så min fråga är rätt och slätt, kunde man via mail beställa varor från prisfesten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av manaspok:

Hej Inet,

Stämmer det att de som hörde av sig via mail och gormade i och med er prisfest fick möjlighet att beställa varorna till utsatt pris via mail? Har ryktats mycket om det på diverse forum och sociala medier.

En annan satt snällt lugnt i båten och tänkte att "ja, men de fixar väl till det där nån gång framöver", och ett hopp tändes häromdagen när ni la upp vissa produkter, men det visade ju sig tyvärr att Nexus 7 plattan som jag var intresserad av hade sålts slut.
Känns ju lite surt om det visar sig som så att folk kunde gnälla till sig detta via mail, då vi andra som lugnt och tålmodigt inte fick chansen igen på alla produkter.

Så min fråga är rätt och slätt, kunde man via mail beställa varor från prisfesten?

Det fanns en chans att man kunde få beställa så ja, dock så iaf fick jag vid varje uppdatering veta att det jag frågat om i det tidigare mailet nu var slutsålt. Tangentbord, SSD, CM Hyper 212 Evo.

Så det kändes rätt meningslöst att dom ens gav det alternativet.

Visa signatur

Intel i7 5930k 4.5Ghz @ 1.2V ][ SLI Gigabyte GTX 980 Ti Gaming G1 1560/8366
Phantek Enthoo Primo ][ Fractal Design Newton R3 1000W ][ Asus X99-A ][ 32GB DDR4 Crucial Ballistix 2400Mhz

Permalänk
Inet
Skrivet av manaspok:

Hej Inet,

Stämmer det att de som hörde av sig via mail och gormade i och med er prisfest fick möjlighet att beställa varorna till utsatt pris via mail? Har ryktats mycket om det på diverse forum och sociala medier.

En annan satt snällt lugnt i båten och tänkte att "ja, men de fixar väl till det där nån gång framöver", och ett hopp tändes häromdagen när ni la upp vissa produkter, men det visade ju sig tyvärr att Nexus 7 plattan som jag var intresserad av hade sålts slut.
Känns ju lite surt om det visar sig som så att folk kunde gnälla till sig detta via mail, då vi andra som lugnt och tålmodigt inte fick chansen igen på alla produkter.

Så min fråga är rätt och slätt, kunde man via mail beställa varor från prisfesten?

Det stämmer att vi hjälpt en del kunder som hade printscreen på att dom var i kassan och skulle betala sina kampanjvaror att slutföra köpet, däremot inte på varken Nexus 7, SSD eller tangentbordet som var extremt populära och sålde slut på bara någon minut och antalet var väldigt begränsat. Vi har nu säkrat att vår plattform klarar denna typ av extrema prissänkningar och kommer fortsätta att under nästa år göra liknande kampanjer.

Skrivet av adde1337:

Aj aj aj aj...

Tror jag har gjort en riktig tabbe... Gick på nitlotten (tror jag) och köpte:
http://www.inet.se/produkt/5308846/kingston-8gb-2x4gb-cl9-160... för min framtida dator, men nu blev jag sjukt osäker kring vilka moderkort som har stöd för detta minne?

Är totalt noob på detta. Någon som vill klargöra för mig. Gick in och läste typ något produktionsblad vad gäller HyperX blu och så såg jag hur begränsad man blev vad gäller val av moderkort?
Har jag missförstått allt?

Mvh

Du ska kunna köra dom minnena på i princip alla nya moderkort. Det finns en liten risk att det är kompabilitetsproblem men är väldigt liten. Kontakta oss bara i såna fall så kan vi säkert lösa att vi byter ut minnena åt dig.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av inet.se:

Det stämmer att vi hjälpt en del kunder som hade printscreen på att dom var i kassan och skulle betala sina kampanjvaror att slutföra köpet, däremot inte på varken Nexus 7, SSD eller tangentbordet som var extremt populära och sålde slut på bara någon minut och antalet var väldigt begränsat. Vi har nu säkrat att vår plattform klarar denna typ av extrema prissänkningar och kommer fortsätta att under nästa år göra liknande kampanjer.

Så bra! Då tycker jag att ni kör en stresstest i mellandagarna.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Frågar igen då, varför kan man inte göra en direktbetalning med Handelsbanken?

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av svalle:

Frågar igen då, varför kan man inte göra en direktbetalning med Handelsbanken?

#14099392

Permalänk
Inet
Skrivet av Toivo83:

Hmm skoj att ni har lite humor.
Men det jag beställde var lika stort och tjock som ett CD-fodral.
Så det hade kunna komma ner i brevlådan....MEN ni skickar det så här:

http://i144.photobucket.com/albums/r173/shadowmoon83/bild13_z...

Tredje gången jag säger till ang just detta "problem".

CD-fodral size produkt i en mindre låda i en gigantisk låda.

Vi har ett nytt avtal med posten där vi nu kan skicka varubrev istället för postpaket, men det är något vi måste ställa om manuellt på artikelnivå så du får gärna skicka ditt ordernummer/artikel du köpte så kan vi kolla på det.

Skrivet av Raikko:

Coolt att ni säljer galaxy tab 3 med 16ghz processor.
Enligt er reklambanner här så ska ni iallafall göra det ^^

Ojdå, bannern är nere sen ett par dagar tillbaka. Tack för att du sa till.

Skrivet av Thumbii:

Hej Inet!

Jag har tänkt att införskaffa vattenkylning till min dator i slutet av februari.. Och jag undrar om ni kommer hinna ta in dessa tills dess?

https://www.inet.se/produkt/5322349/radiator-ek-coolstream-ra...
https://www.inet.se/produkt/5331175/block-ek-fc-r9-290x-aceta...

Allt annat jag tänkt köpa finns inne, men det är ju en bit kvar tills dess att jag lägger en beställning

(Btw, det är problem med att skapa länkar till kundvagnar just nu!)

Det är jättesvårt att svara på när det ligger så långt fram i tiden. Just EK kan vara lite längre leveranstider på (ca 2-3 veckor)

Skrivet av ogge999:

Tjena Inet. Har för mig att jag sett något om att man kan få 20% på priset i rabatt om man anger Sweclockers. Undrar mest om det stämmer.

Skrivet av JimmieSan:

Om det vore så väl.
Nej det stämmer inte, finns ingen sådan kod och har inte funnits

Som JimmieSan skriver så är det tyvärr inget vi någonsin haft.

Skrivet av svalle:

Äntligen fick ja min kylare!!

Men varför har ni inte direktbetalning med Handelsbanken?

Kort svar är för majoriteten av våra kunder efterfrågar inte riktigt detta och att införa en direktbetalning är en rätt komplicerad process med hårda krav på säkerhet. MEN, det är något som vi har som plan att införa nästa år.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Gigabyte 290!

När väntas ni få in Gigabytes 290 med windforcekylare? Ska köpa snart och annars det kanske faller på någon konkurrent :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tack

Skrivet av inet.se:

Vi har ett nytt avtal med posten där vi nu kan skicka varubrev istället för postpaket, men det är något vi måste ställa om manuellt på artikelnivå så du får gärna skicka ditt ordernummer/artikel du köpte så kan vi kolla på det.
Ojdå, bannern är nere sen ett par dagar tillbaka. Tack för att du sa till.

Det är jättesvårt att svara på när det ligger så långt fram i tiden. Just EK kan vara lite längre leveranstider på (ca 2-3 veckor)

Som JimmieSan skriver så är det tyvärr inget vi någonsin haft.

Kort svar är för majoriteten av våra kunder efterfrågar detta och att införa en direktbetalning är en rätt komplicerad process med hårda krav på säkerhet. MEN, det är något som vi har som plan att införa nästa år.

Och tack.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Inet
Skrivet av Gojsenmojs:

När väntas ni få in Gigabytes 290 med windforcekylare? Ska köpa snart och annars det kanske faller på någon konkurrent :/

Om det är följande du menar:

http://www.inet.se/produkt/5411064/gigabyte-radeon-r9-290-4gb...

Så ska det landa i mellandagarna eller i början på januari som senast. Vad vi vet så kommer vi ta del av första leveransen till Sverige så kommer vara bland dom första med det i lager

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Beställde Ducky Shine 2 vita keycaps och undrar hur lång leveransen är? Har aldrig riktigt funnits i lager.

Permalänk
Medlem

Beställde i onsdags kväll, kunde hämta ut idag, det är fan så man börjar gråta!
Men fick inget godis

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Det stämmer att vi hjälpt en del kunder som hade printscreen på att dom var i kassan och skulle betala sina kampanjvaror att slutföra köpet, däremot inte på varken Nexus 7, SSD eller tangentbordet som var extremt populära och sålde slut på bara någon minut och antalet var väldigt begränsat. Vi har nu säkrat att vår plattform klarar denna typ av extrema prissänkningar och kommer fortsätta att under nästa år göra liknande kampanjer.

Lite halv sanning här, både jag och x antal andra fick sina orders manuellt av er genom att vi skrev ett mail, behövde inte visa upp någonting som hade med kundvagn att göra, bara frågade om sakerna jag ville ha fans i lager fortfarande o då gav ni en manuel order till mail'en som jag skrev från.
SSd'n fanns efter Torsdagens prisfest, hade en kompis som fixade en genom mail.

Tack o hej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Lite halv sanning här, både jag och x antal andra fick sina orders manuellt av er genom att vi skrev ett mail, behövde inte visa upp någonting som hade med kundvagn att göra, bara frågade om sakerna jag ville ha fans i lager fortfarande o då gav ni en manuel order till mail'en som jag skrev från.
SSd'n fanns efter Torsdagens prisfest, hade en kompis som fixade en genom mail.

Tack o hej.

Naturligtvis kul för er som lyckades beställa på det viset, tråkigt för oss som satt och väntade tålmodigt på att sidan skulle börja fungera igen.

Hade egentligen inte brytt mig så mycket över att jag inte hade en chans att handla om det hade berott på att jag personligen var sent ute eller liknande, men det känns lite surt när det varit som ett lotteri vilka som fått handla, och speciellt då när det tydligen har gått att genomföra köp via andra kanaler än hemsidan.

Men det är väl bara att lära sig läxan, nästa gång blir det mail och telefon och tjata, tjata, tjata istället för att vara en snäll, tyst kund!

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Om det är följande du menar:

http://www.inet.se/produkt/5411064/gigabyte-radeon-r9-290-4gb...

Så ska det landa i mellandagarna eller i början på januari som senast. Vad vi vet så kommer vi ta del av första leveransen till Sverige så kommer vara bland dom första med det i lager

Det låter helt underbart Kommer det finnas "väsentliga" datorkomponenter på rean eller blir det typ en LED-fläkt och USB-lampor? Ska köpa rigg nu under julen så tror du att det är värt att vänta som kund?

Vänliga hälsningar
Martin

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Var idag på ringön och köpte ett Asus Maximus Gene VI. Produkten var lagad av tillverkare och såldes därför ut med 20% rabatt. Moderkortet saknade kartong och låg endast i en ESD-påse med I/O plåten fasttejpad utanpå. Jag var skeptisk men kassören försäkrade mig om att allt fanns med förutom manual och SATA-kablar. När jag kommer hem ser jag att det bara är själva moderkortet i påsen, alltså saknas utöver SATA kablar och manual även:

1 x SLI bridge(s)
1 x Q-connector(s) (2 in 1)
1 x 12 in 1 ROG Cable Label(s)
1 x mPCIe Combo II expansion card(s)
1 x ROG Door Hanger(s)

Jag tycker inte längre att det är värt den 20% rabatten, så jag har beställt moderkortet från er webbutik till fullpris nu och önskar därför returnera den jag köpte på ringön. Tänkte bara kolla med er hur det fungerar, produkten saknar ju som sagt kartong och andra tillbehör och jag vill inte åka hela vägen dit för att bli nekad retur på grund utav det. Eller har de på ringön koll på exakt vad som fanns med när produkten såldes?

Tack för en bra butik! Har aldrig varit missnöjd med er

Mvh
Marcus

EDIT: Såg att ringön hade öppet idag även fast det var söndag. Så jag tog mig en sväng dit och service avdelningen tittade på moderkortet och höll med om att det saknades många delar så jag fick lämna tillbaka det med pengarna tillbaka. Gick mycket lättare än jag väntat mig!

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk

Hej inet

Kommer ni få in några z77-z87 MATX moderkort inom någon snar framtid? Gärna asus eller asrock

Som har kylflänsar tack!

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av manaspok:

Naturligtvis kul för er som lyckades beställa på det viset, tråkigt för oss som satt och väntade tålmodigt på att sidan skulle börja fungera igen.

Hade egentligen inte brytt mig så mycket över att jag inte hade en chans att handla om det hade berott på att jag personligen var sent ute eller liknande, men det känns lite surt när det varit som ett lotteri vilka som fått handla, och speciellt då när det tydligen har gått att genomföra köp via andra kanaler än hemsidan.

Men det är väl bara att lära sig läxan, nästa gång blir det mail och telefon och tjata, tjata, tjata istället för att vara en snäll, tyst kund!

Håller helt med dig, jag mailade bara för att min kompis sa att han hade fått en order lagd genom att maila.

Permalänk
Medlem

Hej inet,

Behöver lite hjälp då din kollega på hötorget inte kunde hjälpa mig till 100%. Då han trodde från början att det går och jag vill fortfarande tro att det fungerar.
#14216733

Har du kunskap i frågan?
Nästan så ni borde ta in plattan och prova för att hjälpa mig och lära er nåt själva.
Eller prova med surface pro 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

Hej inet

Kommer ni få in några z77-z87 MATX moderkort inom någon snar framtid? Gärna asus eller asrock

Som har kylflänsar tack!

Vad tusan menar du
Finns ju massvis med matx kort i z87
http://www.inet.se/produkt/1902423/asrock-z87m-extreme4-matx
http://www.inet.se/produkt/1902503/asus-maximus-vi-gene-matx
http://www.inet.se/produkt/1902477/asus-gryphon-z87-matx
http://www.inet.se/produkt/1902464/gigabyte-g1-sniper-m5-matx
http://www.inet.se/produkt/1902571/msi-z87m-gaming-matx

Z77 kommer det inte komma fler då det är en utgående sockel.

Ska du bygga nytt tar du såklart Z87.

Permalänk
Medlem

Om man beställt i helgen, när kan man tänkas få grejerna då, fredag kanske?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk

oj
socket 1155 måste jag ha också

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anndreeaas:

oj
socket 1155 måste jag ha också

Ja då är det svårare.

Socket 1155 är utgående så nästan alla butiker har sålt det sista som fanns i moderkortsväg, finns ett par strökvar här och där.
Inte mycket att göra, sitter själv på en 3570k med ett P8P67 pro moderkort, men finns inget vettigt moderkort att köpa med Z77 längre då alla har försvunnit eller är överdyra.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=1320#rparams=l=s1551015... där har du alla Z77 Matx kort som finns, och dom flesta av dom finns inte i lager (och kommer typ inte komma i lager heller)
Dom flesta kända butikerna har sålt ut sina z77 kort och räkna inte med att det kommer in fler, tror inte ens dom tillverkas längre.
Tom MSI's gaming serie Z77 som släpptes för några månader sen finns inte längre hos butiker, 11500 sockeln är död tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Om man beställt i helgen, när kan man tänkas få grejerna då, fredag kanske?

Skulle tro det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hej.

Jag har en fråga ang Func 460:
https://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboa...

Stämmer datumet med mitten av februari?

Jag skickade in mitt Func 460 nämligen innan julen och väntar på nytt då det var trasigt, känns ju lite jobbigt att vänta i nästan 2 månader innan jag får ett nytt ;O

Vet att dustin osv får in nya 3:e Januari så hoppades att ni skulle få lika tidigt.