An operating system wasn´t found

Permalänk
Medlem

An operating system wasn´t found

Hej!

Jag har en 4 år gammal HP dator med tillhörande windows 7. Förra året så uppgraderade jag detta till windows 8 via microsoftstore.
Igår skulle jag formatera om datorn..när jag har kommit halvvägs i formateringen så råkade jag stänga av datorn.
Nu får jag inte igång datorn, när jag startar den så kommer det upp ett felmeddelande där det står att; An operating system wasn´t found try disconnecting any drives that don´t contain an operating system. Press Ctrl+Alt+Del to restart

Jag har verklingen inte en aning om hur jag skulle kunna lösa detta och jag är väldigt tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Boota mot DVD eller USB-pinne med Windows på och installera om.

Permalänk
Medlem

Du har formaterat bort dom viktiga delarna som krävs för att Windows 8 ska starta, formatera bara igen och installera om OS

Permalänk
Medlem

självklart fungerar det inte att starta upp datorn om windows inte hann installera klart.
det enda du kan göra är att rensa och installera om windows och låta det installera klart den här gången.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Om du har kvar win7-skivan kan du stoppa in den och ändra i BIOS så att boot-ordningen är satt till att boota från dvdn.

Permalänk
Medlem

Problemet är att jag såklart inte hittar min win7 skiva någonstans.
Neco.. Kan jag göra det även om inte kommer i Windows?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du behöver en skiva eller USB-pinne med Windows 8 på.
Använd/låna en annan dator för att fixa det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte någonstans att ladda ner det ifrån

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haampan:

Jag hittar inte någonstans att ladda ner det ifrån

http://www.sweclockers.com/artikel/15673-installera-windows-7...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Ni får ursäkta att jag är jättedålig på sånt här..
Men enligt länken ovan så ska jag alltså ladda ner själva windows filen på en annan dator. Sen dra över filen på ett usb-minne..eller behöver jag göra något där emellan?
Hänger inte riktigt med på hur jag ska använda Windows 7 USB/DVD Download Tool..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haampan:

Hänger inte riktigt med på hur jag ska använda Windows 7 USB/DVD Download Tool..

När du har ISO filen nerladdad, starta det programmet.

Den kommer fråga både vilken enhet (USB) du vill använda, och vilken ISO fil som den ska läsa från. Med denna informationen kommer den att göra att det USB minnet blir en Windows installerare, så du behöver bara BOOTa från det USB minnet precis som en vanlig installations skiva.