[BF4] Perksystemet / Field upgrades

Permalänk
Medlem

[BF4] Perksystemet / Field upgrades

I BF3 ser jag cover-perken som den absolut viktigaste som fotsoldat. De jag spelar med får fylla på med sprint och eventuellt ammo. Men jag har alltid cover när jag spelar ensam. Att den inte finns i BF4 på samma sätt tror jag påverkar (i alla fall mig) rätt mycket. Suppression i BF4 känns så mycket mer än i BF3.
Säkert påverkar detta mig mer då jag föredrar bolt-action även i närstrid och missar man på grund av suppression är det kört.

Några fler som känner av detta? Hur gör ni för att tackla problemet?

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Avstängd

Är det inte mycket mindre suppression i BF4 i grund jämfört med BF3?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

du kan ställa in din config så att du inte får nå suppression

Permalänk
Medlem

Suppression påverkar inte bullet spread, du träffar fortfarande där du siktar. Det blir svårare, men är fortfarande fullt möjligt. Jag tacklar problemet genom att:

1) Vara bra på att sikta
2) Inte tro att Bolt Actions ska fungera i närstrid

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsamagnusson:

du kan ställa in din config så att du inte får nå suppression

Hur exakt går detta till? Aldrig hört talas om det faktiskt ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Hur exakt går detta till? Aldrig hört talas om det faktiskt ^^

Tror han pratar om att ha detta i sin config:

Citat:

WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.MotionBlurQuality 0
WorldRender.MotionBlurMaxSampleCount 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnable 0
PerfOverlay.DrawFps 1
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0

och stänga av motionblur.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Suppression påverkar inte bullet spread, du träffar fortfarande där du siktar. Det blir svårare, men är fortfarande fullt möjligt. Jag tacklar problemet genom att:

1) Vara bra på att sikta
2) Inte tro att Bolt Actions ska fungera i närstrid

"Problemet" för mig är ju att det gått hur bra som helst i BF3 med bolt action i närstrid. I BF4 går det inte alls. I medium avstånd går det inte heller eftersom assault rifles verkar vara bra på alla avstånd nu. Nej, jag tycker det är knepigt. Har ändrat min spelstil mycket pga detta. Blir dock aldrig riktigt lika kul med assault som med recon och bolt action.
Snubblade över en video på YT där de visade att det dessutom är någon form av bugg med just straight pull bolten. Geväret fastnar i "hip fire-mode" och kulan är inte ens i närheten att träffa. Kanske är det just detta som gör att jag kopplar det till suppression då det skakar så förbannat. Testade utan straight pull och det gick faktiskt något bättre om inte så förfärligt långsamt allting.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Är det inte mycket mindre suppression i BF4 i grund jämfört med BF3?

Det är mycket mindre supression i BF4 är BF3. Det räcker att bara gå in på en TD bana på Bf3 och att du träffar på en support så kommer du inte kunna träffa ett skit om du inte har m416. Tycker att man kan ändå träffa ganska bra med den trots supression.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

"Problemet" för mig är ju att det gått hur bra som helst i BF3 med bolt action i närstrid

Är du suppressad i BF3 drar skottet åt helvete, så jag delar inte din uppfattning. I BF4 har man en ärlig chans att träffa så länge man kan hantera scope sway.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

BF4 ser spontant väldigt likt ut BF3 och har i princip samma vapen, men känslan i vapnen är annorlunda. Det är bara att lära om och nöta in helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Är du suppressad i BF3 drar skottet åt helvete, så jag delar inte din uppfattning. I BF4 har man en ärlig chans att träffa så länge man kan hantera scope sway.

Är det inte detta jag slipper en del av genom att använda cover-perk? Vet inte hur det blir med 8x eller större sikten iofs. Kör bara med 4x, 3,4x eller 2x.
Suppression i BF3 påverkar inte mig nämnvärt. "Quickscopar" en hel del och kulan träffar där jag vill. Det klarar jag inte av i BF4 och efter mer än 300 timmar börjar jag bli en smula irriterad.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Är det inte detta jag slipper en del av genom att använda cover-perk? Vet inte hur det blir med 8x eller större sikten iofs. Kör bara med 4x, 3,4x eller 2x.
Suppression i BF3 påverkar inte mig nämnvärt. "Quickscopar" en hel del och kulan träffar där jag vill. Det klarar jag inte av i BF4 och efter mer än 300 timmar börjar jag bli en smula irriterad.

Minskar med 50%, men skotten går fortfarande snett och har din motståndare Suppress så blir det ingen skillnad.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Minskar med 50%, men skotten går fortfarande snett och har din motståndare Suppress så blir det ingen skillnad.

Ja du. Då är det fel på min installation av BF3 för jag har inte upplevt att skotten gått snett. Missar jag beror det på att motståndaren flyttar på sig.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

Ja du. Då är det fel på min installation av BF3 för jag har inte upplevt att skotten gått snett. Missar jag beror det på att motståndaren flyttar på sig.

Lider du inte av supression så är det inte Battlefield 3 du spelar eller så är ditt aim så dåligt i vanliga fall att det helt enkelt inte blir någon skillnad för dig.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Lider du inte av supression så är det inte Battlefield 3 du spelar eller så är ditt aim så dåligt i vanliga fall att det helt enkelt inte blir någon skillnad för dig.

.....Lider av det? Nej det gör jag inte. Jo, jag spelar BF3. Om min aim var dålig skulle jag antingen inte träffa alls eller bara ha tur. Så mycket tur har jag inte. Lottovinsterna uteblir.

Problemet måste ligga någon annanstans.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1974a:

.....Lider av det? Nej det gör jag inte. Jo, jag spelar BF3. Om min aim var dålig skulle jag antingen inte träffa alls eller bara ha tur. Så mycket tur har jag inte. Lottovinsterna uteblir.

Problemet måste ligga någon annanstans.

Är du supressad så går skotten helt åt helvete fel och det är inte direkt någonting nytt eller hemligt. Det är så det är helt enkelt.
http://battlefield.wikia.com/wiki/Suppression
(detta är battlefield 3 jag pratar om)

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Är du supressad så går skotten helt åt helvete fel och det är inte direkt någonting nytt eller hemligt. Det är så det är helt enkelt.
http://battlefield.wikia.com/wiki/Suppression
(detta är battlefield 3 jag pratar om)

Okej. Det är fullt möjligt att det är så. Jag säger bara att det inte påverkat mig när jag spelat BF3. Jag har inte blivit störd av det kanske är bättre uttryckt. Däremot lider jag av det i BF4 men ni menar att suppression inte alls är lika påtagligt i BF4. Blir jag beskjuten av någon med assault rifle på ett avstånd runt 50 meter vet jag att jag kan strafa och ta skydd, strafa ut, skjuta och träffa. I BF4 går inte detta alls. Jag dör direkt, bakom skyddet eller missar för att det skakar och dör när jag strafat ut igen. Jag har uppfattat det som suppression tillsammans med BF4s barnsjukdomar men det kan ju helt enkelt vara enbart barnsjukdomarna och att vapnen känns annorlunda eller/och är annorlunda i stats.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4

Permalänk
Skrivet av 1974a:

Okej. Det är fullt möjligt att det är så. Jag säger bara att det inte påverkat mig när jag spelat BF3. Jag har inte blivit störd av det kanske är bättre uttryckt. Däremot lider jag av det i BF4 men ni menar att suppression inte alls är lika påtagligt i BF4. Blir jag beskjuten av någon med assault rifle på ett avstånd runt 50 meter vet jag att jag kan strafa och ta skydd, strafa ut, skjuta och träffa. I BF4 går inte detta alls. Jag dör direkt, bakom skyddet eller missar för att det skakar och dör när jag strafat ut igen. Jag har uppfattat det som suppression tillsammans med BF4s barnsjukdomar men det kan ju helt enkelt vara enbart barnsjukdomarna och att vapnen känns annorlunda eller/och är annorlunda i stats.

De har gjort en stor ändring där. Innan i BF3 kunde du använda snabbhet och snabbt hoppa ut och skjuta. Gör du det i BF4 så kommer du missa hur mycket som helst. De har lagt en penalty där vilket är helt sjukt. Jag är normalt sätt riktigt snabb på att skjuta om jag kommer runt ett hörn. Det fungerar inte längre i BF4 och gö det mycket svårare att spela agressivt.

Du ska helst vara utan rörelse när du kommer runt hörnen och skjuta för att få mest kulor på din target. Så rusa bakom ett hörn oh börja skjuta på 2-3 pers kommer göra att du dör utan att ens få med 1 kill.

Tycker det är skit med vad ska man göra, man kan ta en shotgun det fungerar:)

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

De har gjort en stor ändring där. Innan i BF3 kunde du använda snabbhet och snabbt hoppa ut och skjuta. Gör du det i BF4 så kommer du missa hur mycket som helst. De har lagt en penalty där vilket är helt sjukt. Jag är normalt sätt riktigt snabb på att skjuta om jag kommer runt ett hörn. Det fungerar inte längre i BF4 och gö det mycket svårare att spela agressivt.

Du ska helst vara utan rörelse när du kommer runt hörnen och skjuta för att få mest kulor på din target. Så rusa bakom ett hörn oh börja skjuta på 2-3 pers kommer göra att du dör utan att ens få med 1 kill.

Tycker det är skit med vad ska man göra, man kan ta en shotgun det fungerar:)

Ah, tack för en bra förklaring! Det är ju detta som stör mig enormt och jag har trott att det var suppression. Men då är det alltså en "feature" i spelet. Att inte kunna använda hörn och att strafa för att ta skydd är enormt irriterande. Bara att lära sig tycka om att spela på annat sätt antar jag. Tack för ett bra svar i alla fall.

Visa signatur

X99-A, i7-5820K@4,0, Tri-X R9 290X, Corsair: AX 850, H105, Air 540 White, 16Gb Vengeance. Eizo Foris FG2421,
Ducky + Zowie EC2. Nuforce Icon + Tangent Evo.

Battlefield 3/4