Permalänk
Medlem

Köpråd Gamingdator ~15K

Hej alla sköna experter!
Min gamla dator har tyvärr klappat ihop och därmed sitter jag och kikar efter en ny.

Jag kommer främst spela BF4, Planetside2, SC2 etc.
Jag kommer bygga själv. Här nedan följer ett förslag jag plockat fram

http://www.inet.se/kundvagn/visa/4468816/2014-01-11

Vad tror ni?

Permalänk
Hjälpsam

Skall du inte klocka skiten ur CPU + GPU hade jag nog tagit AX860 eller Cooler Master V850

Sen är en CPU kylare bättre än stock kul o ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Skall du inte klocka skiten ur CPU + GPU hade jag nog tagit AX860 eller Cooler Master V850

Sen är en CPU kylare bättre än stock kul o ha

Det är så att jag redan har en CPU-kylare, kommer inte exakt ihåg modellnumret men det är förmodligen NH-U12P SE2.

Om den inte passar så skaffar jag en annan CPUkylare. Jag har inte tänkt att direkt överklocka något i dagsläget, men förändras det så är det ju trevligt om möjligheten finns där.

Permalänk
Hjälpsam

Ett GTX780Ti maxar 300W o resten av den datorn knappt 120W

Så även om du köper ett GTX780Ti till o lyckas maxa båda så är du ändå inte uppe i mer än 720W. . men visst marginal är inte fel

Permalänk
Medlem

För stort nätagg, RM suger dessutom.
Dyrt chassi, onödigt om du inte verkligen tycker om just det då det finns bättre alternativ
Dyr och onödigt högt clockad RAM, byt till 1600MHz, då den är billigare, har lägre latency, längre livstid, lägre voltning (lägre temps) och är stabilare.
Ska du överklocka rekommenderas high-end kylning, även annars är det chill med bra kylning, riktigt Chill.
Med så dyra komponenter vill du nog ha en bra bas, med andra ord ett dyrare moderkort av högre kvalitet, inte för att klaga på G45, men det är lite budget med tanke på vad du stoppar in.

Om du bara har en 1080p skärm rekommenderas ett 780, då det maxar alla dagens spel utan problem på 60fps.
FD R4 case eller obsidian 750D, men cases är upp till dig vad du gillar.
H75, H80, H100i, H105 från corsair är väldigt kvalikativ sluten vattenkylning, annars noctua NH-14S eller D-14 som håller kronan.
Någon CL9 1.5V 1600MHz 9-9-9-24 RAM (billigaste du kan hitta) passar nog mycket bra.
Maximus VI HERO, ASUS Z87-Pro, Gigabyte G-1 Sniper, MSI GD65 gaming är bra moderkort, passar dig nog lite bättre.

Dessa är bara tips dock.

Kom ihåg att en bättre skärm ger dig bättre upplevelse än en sämre skärm, allt beror inte på hårdvaran i burken.