Permalänk
Medlem

Vad är det som gör transmission så bra då? Ska testas iaf

Skrivet av ozric:

Jag har inte använt µTorrent på många år nu eftersom jag kör FreeBSD på servern. Testade för skoj skull att installera µTorrent nu för ett tag sedan och blev helt chockad över hur fantastiskt värdelös och ful µTorrent har blivit.

Jag rekommenderar att alla som inte har börjat men UNIX än ska testa transmission-daemon-cygwin.

http://a.fsdn.com/con/app/proj/transmissiondaemon/screenshots...

Permalänk
Medlem

för det var nödvändigt att dra igång en 7 år gammal död tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozric:

Jag har inte använt µTorrent på många år nu eftersom jag kör FreeBSD på servern. Testade för skoj skull att installera µTorrent nu för ett tag sedan och blev helt chockad över hur fantastiskt värdelös och ful µTorrent har blivit.

Jag rekommenderar att alla som inte har börjat men UNIX än ska testa transmission-daemon-cygwin.

http://a.fsdn.com/con/app/proj/transmissiondaemon/screenshots...

Jag kör µTorrent 2.0.4, det är bäst enligt mig. Alternativt rtorrent med rutorrent webgui på Linux och några praktiska plugins.

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Varför drar du igång en tråd från 2005 pga din lilla "åsikt"?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Haha. Såg tråden på "Nytt i forumet" - Testa uTorrent nu!
Vad är detta för slowpoke?
Aha, tråden var från 2005

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

för det var nödvändigt att dra igång en 7 år gammal död tråd?

Skrivet av morxy49:

Varför drar du igång en tråd från 2005 pga din lilla "åsikt"?

Skrivet av djlasseman:

Haha. Såg tråden på "Nytt i forumet" - Testa uTorrent nu!
Vad är detta för slowpoke?
Aha, tråden var från 2005

Tråden har uppdaterats av TS, det är anledningen. #14295026
Var det så svårt att lista ut?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

*host* vad dammigt det var här då.

uTorrent är inte ett alternativ längre pga bloatware/malware. BitTorrent är ett bättre alternativ enligt mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

*host* vad dammigt det var här då.

uTorrent är inte ett alternativ längre pga bloatware/malware. BitTorrent är ett bättre alternativ enligt mig.

transmission är det man ska köra med Osäker däremot om den finns på windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

för det var nödvändigt att dra igång en 7 år gammal död tråd?

Skrivet av morxy49:

Varför drar du igång en tråd från 2005 pga din lilla "åsikt"?

Det var jag som startade tråden och dom flesta använder ju µTorrent. På vilket sätt är inte detta aktuellt?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk

Varför ska inte utorrent vara ett alternativ längre? Jag använder det väldigt ofta, jag har inga problem med det?

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Varför ska inte utorrent vara ett alternativ längre? Jag använder det väldigt ofta, jag har inga problem med det?

Reklam och bloatware

Permalänk

Jag använder utorrent 2.2.1 jag tycker det fungerar utmärkt. Det är bara att söka efter utorrent 2.2.1 sedan ladda ner det ifrån sourceforge.net och klicka på att man inte vill uppdatera. Finns det någon anledning till att jag ska byta? tack för svar, sjukt kul att dra igång en gammal tråd

Visa signatur

Case: Obsidian 900D CPU: 4770k Mobo: Asus Sabertooth z-87 GPUs 2x Evga 780 3gb Sc RAM: 16GB Vengeance 4x4GB PSU: Corsair Ax 1200i SSD: 2x Samsung 840 256Gb Pro Keyboard: Qpad Mk-85 Monitors: Primary: ASUS VG248QE 144Hz 24' Battlescreen: Packard Bell Viseo 24' Portraitmode: Dell 24' Deskstand: Ergotron DeskStand: DS100 HDD: 2x WD Black 4tb raid 1 Mouse: Deathadder 2013 Mouse Mat: Razer Goliathus Speed

Permalänk
Skrivet av Wully:

Reklam och bloatware

Som du kan välja bort.

Permalänk
Medlem

haha vilken tidsmaskin, det var lite kul läsning faktiskt

Har kört tixati i ett år nu (http://www.tixati.com/) pga allt bloatware i nya utorrent.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

transmission är det man ska köra med Osäker däremot om den finns på windows

Jo då det finns till Windows också http://sourceforge.net/projects/trqtw/
Kör själv med det dom få gångerna en torrent ska laddas.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Ja, µTorrent var mycket bättre förr. Även jag har bytt torrent-klient, men då till Deluge, som jag finner nästan tusen gånger så bättre än vad µTorrent någonsin har varit.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

transmission är det man ska köra med Osäker däremot om den finns på windows

Skrivet av {SWEC}Rool82:

Jo då det finns till Windows också http://sourceforge.net/projects/trqtw/
Kör själv med det dom få gångerna en torrent ska laddas.

Se post #389.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ja, µTorrent var mycket bättre förr. Även jag har bytt torrent-klient, men då till Deluge, som jag finner nästan tusen gånger så bättre än vad µTorrent någonsin har varit.

Tack för tipset, jag ska testa detta!

Jag har själv retat mig på reklamen/banners som man fått i det nya uTorrents och att det har en förmåga att hänga sig i Windows 8.1 för mig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Reklam och bloatware

tar 3 minuter att ta bort det.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

tar 3 minuter att ta bort det.
http://i.imgur.com/XpHVh8l.jpg

http://www.wikihow.com/Remove-Sponsored-Ads-from-uTorrent
För de som inte vet hur.

Fint med torrenten som är 50MB stor, 40% klar och tillagd för ett år sedan.

EDIT: Har själv börjat gå över till deluge och är nöjd med det. Open source #framtiden

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

http://www.wikihow.com/Remove-Sponsored-Ads-from-uTorrent
För de som inte vet hur.

Fint med torrenten som är 50MB stor, 40% klar och tillagd för ett år sedan.

haha, jaa. varför ta bort den, den kanske får en seeder om 3 år?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Som du kan välja bort.

Jo men även om man klickar "Cancel" eller "No thanks" så installeras det ändå.
Har för mig jag fick mecka rätt ordentligt innan jag fick bort alla spår från malwaren.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mocka:

Jo men även om man klickar "Cancel" eller "No thanks" så installeras det ändå.
Har för mig jag fick mecka rätt ordentligt innan jag fick bort alla spår från malwaren.

Du måste trycka false på två saker i inställningar. Vet man vad det är kan man göra det på ~10 sekunder, vet man inte vad det är måste man googla och då kanske det tar en hel minut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_no_one:

Som du kan välja bort.

Vissa verkar inte först det utan klickar bara på "Nästa" - "Nästa" när de installerar saker.

Jag stör mig inte direkt på den lilla rutan reklam längst ner i vänstra hörnet. Jag gillar µtorrent och det fungerar bra för mig! Jag ska ju trots allt bara ladda ner saker via det och inte sitta och kolla på det dag ut och dag in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du måste trycka false på två saker i inställningar. Vet man vad det är kan man göra det på ~10 sekunder, vet man inte vad det är måste man googla och då kanske det tar en hel minut.

Nu var det ett tag sedan jag pysslade med uTorrent men jag menar alltså när man kör uTorrent installern så tvångsinstalleras någon malware. Själva programmet fungerar ju bra men alla mina webläsare fick en annan startsida (som inte kunde ändras) samt att jag har för mig någon process kördes i bakgrunden.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu var det ett tag sedan jag pysslade med uTorrent men jag menar alltså när man kör uTorrent installern så tvångsinstalleras någon malware. Själva programmet fungerar ju bra men alla mina webläsare fick en annan startsida (som inte kunde ändras) samt att jag har för mig någon process kördes i bakgrunden.

om du läser igenom lite snabbt och inte bara klickar på nästa under installationen så ser du att du kan välja bort detta mycket enkelt.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Verkar som att folk inte vet vad det är de installerar och bara klickar på "Nästa" varje gång de installerar program.

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Utorrent utan all reklam + utorrent remote är ultimat för mig iallafall.

Bara att besöka remote.utorrent.com så behöver man inte ens logga in på seedboxen/servern.

Utorrent:

Utorrent Remote:

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jo men även om man klickar "Cancel" eller "No thanks" så installeras det ändå.
Har för mig jag fick mecka rätt ordentligt innan jag fick bort alla spår från malwaren.

ASK toolbar eller vad skiten heter installeras om man inte läser ordentligt under installationen och klickar av en bock eller liknande. Det andra som finns i programmet (banners och sånt) får man på köpet oavsett, det stämmer.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2