Permalänk
Medlem

Fujitsu Lifebook UH552

Står just nu och velar över en dator med riktigt bra pris. Jag ska börja plugga systemvetenskap och har fått erbjudande om en Fujitsu Lifebook UH552.

Datorn har följande specifikationer.
Intel i5
8 GB ram
320 GB HDD
Matt 13.3" skräm med upplösningen 1366x768

Har läst lite reviews och märk att många irriterar sig på tangentbordet samt fläktljud. Jag var och pillade lite på datorn igår och tyckte faktiskt inte att tangentbordet var så jobbigt. Kommer ändå plugga in mitt tangentbord hemma om jag ska skriva något längre. Fläkten lyckades jag inte få någon uppfattning om.

Jag ska bara använda datorn i skolsyfte så kan inte tänka mig att det skulle bli några problem med att sitta i program och jobba.
Priset jag fått erbjudet är 3995 sek.

Vad sägs?

Permalänk
Medlem

Jag körde in en SSD i min och tillsammans med en nyinstallation av windows blev datorn väldigt snabb prisvärd (fick den iofs för strax under 3000, dock med 4GB RAM). Jag stör mig inte heller på tangentbordet och med de senaste drivrutiner till touchpaden så funkar den också fint. Det är ju ingen speldator precis men för jobbet/skolan e det en bra dator. Tänk på att det endast finns trådlöst nätverk på den. Om du kör batterisparläge så är fläktarna i princip ljudlösa men om du kör på performance/balance läge i windows så kan fläktarna köra igång en del. Finns säkert metoder för att få bot på det men jag stör mig inte på det då allt annat i skolan överröstar det. Det är en bra skol/jobb dator helt enkelt.

EDIT: Får dessutom ut 5-6h ur batteriet vilket jag anser är bra.

Permalänk

Läser själv till systemvetare och köpte en trots att jag har en MacBook Air för att det var ett så bra pris! Körde in en SSD och den blev riktigt rapp. Det enda jag inte gillar är tangentbordet och fläktljudet som du nämnde, hade tänkt använda den flitigt till programmeringskurserna men tangentbordet går inte jämföra med det på min Air. När jag kodar så sitter jag på nätterna och då är det riktigt skönt med ett bakgrundsbelyst tangentbord vilket den tyvärr inte har. Men eftersom du kommer plugga in ett annat tangentbord hemma så rekommenderar jag den som pluggdator, men en SSD och en nyinstallation av Windows är ett måste imo för den hårddisken som sitter i är riktigt slö.

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Jag har haft min sen september 2012. Köpte då modellen med 500GB hårddisk, i5 och 4GB RAM för 4500. Jag har bytt till 128GB SSD. Med tanke på det är inte priset du fått något direkt speciellt. Skärmen på datorn har kassa betraktningsvinklar, tangentbordet är svampigt och fläkten går igång stup i kvarten, trots silent inställt i BIOS, passiv cooling policy och endast minimal belastning. Budgetdator helt enkelt. Om du ska använda datorn mycket rekommenderar jag att gå upp i prisklass.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jpohn:

Står just nu och velar över en dator med riktigt bra pris. Jag ska börja plugga systemvetenskap och har fått erbjudande om en Fujitsu Lifebook UH552.

Datorn har följande specifikationer.
Intel i5
8 GB ram
320 GB HDD
Matt 13.3" skräm med upplösningen 1366x768

Har läst lite reviews och märk att många irriterar sig på tangentbordet samt fläktljud. Jag var och pillade lite på datorn igår och tyckte faktiskt inte att tangentbordet var så jobbigt. Kommer ändå plugga in mitt tangentbord hemma om jag ska skriva något längre. Fläkten lyckades jag inte få någon uppfattning om.

Jag ska bara använda datorn i skolsyfte så kan inte tänka mig att det skulle bli några problem med att sitta i program och jobba.
Priset jag fått erbjudet är 3995 sek.

Vad sägs?

Hat själv denna datorn , köpte den för förra året för 2995kr med samma specs dock med 120SSD . Fläkten är inget problem men finns 3 saker att tänka på
för priset jag fick den för är den bra men jag rekommenderar vänta då den faller i pris då och då
1. Musen suger , måste inaktivera massa skit innan den fungerar okey samt så strular den när man laddar datorn (kan vara min)
2.Skärmen är inte den bästa , lite högre upplösning hade varit gött
3. Gammal Hårdvara nu

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1