Gammal iPhone 3Gs, nytt användningsområde?

Permalänk
Medlem

Gammal iPhone 3Gs, nytt användningsområde?

Hej! Har som sagt en gammal 3Gs (32GB) som inte används längre pga obefintlig batteritid (dött batteri dvs). Känner att den är alldeles för snygg och bra för att slängas så jag undrar om någon här har en idé om vad man kan göra med den? En tanke är ju att använda den som ett kraftfullt usb-minne, men finns det någon annan användning för den?

Ge alla tips ni kan, Hårdvaru-mods, mjukvaru-mods, you name it!
Ge också gärna en länk till en guide om det ni tipsar om!

(citera helst för snabbt svar)

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Entusiast

Ptja, köp ett nytt batteri till den och sälj?
Kan ju inte vara det svåraste att hitta.

Edit: http://www.teknikdelar.se/mobilbatterier/apple/iphone-3gs-bat... till exempel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Om du säljer saker på fritiden kan den kanske vara en HUB för iZettle?

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem

Har med en sån som bara ligger. Funderar om man kan köra nån mumble-server. Eller kanske en liten FTP eller nåt, som offsite backup. Trots allt 32 GB på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort:Asus X99-Deluxe II - Cpu: Intel Core I7 6950X - Minne: Kingston 4x8Gb 2400Mhz - Gpu: ASUS ROG Strix GTX 1080 Gaming Advanced - SSD: Intel 750 NVMe 800 GB - Psu: CM Real Power 1250 - Chassi: Fractal Design - Skärm: Qnix QX2710 LED

Permalänk
Medlem

Sälj den på tradera, jag fick mer än 800 kr för min.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll? Mp3-spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Ptja, köp ett nytt batteri till den och sälj?
Kan ju inte vara det svåraste att hitta.

Edit: http://www.teknikdelar.se/mobilbatterier/apple/iphone-3gs-bat... till exempel

Najs! Har tänkt att skaffa ett nytt batteri men jag trodde att det skulle kosta betydligt mycket mer än så. Tack för tipset!

Skrivet av razeer:

Om du säljer saker på fritiden kan den kanske vara en HUB för iZettle?

Najs idé! Säljer inget själv men jag har ett par föreningar som gör det och det hade antagligen inte varit någon dum idé att erbjuda låna ut den för just det endamålet. Najs tänkt!

Skrivet av acious:

Har med en sån som bara ligger. Funderar om man kan köra nån mumble-server. Eller kanske en liten FTP eller nåt, som offsite backup. Trots allt 32 GB på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Undrar om hårdvaran klarar av det. Hade varit najs att köra en liten server på en gammal iphone =P

Skrivet av fizzdan:

Fjärrkontroll? Mp3-spelare?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo precis, hade liknande tankar själv.

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

Synd att batteriet var sönder, detta är vad jag håller på o göra med min gamla iPhone 3g! http://imgur.com/a/Uspyi

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av RMDZ:

Synd att batteriet var sönder, detta är vad jag håller på o göra med min gamla iPhone 3g! http://imgur.com/a/Uspyi

Är antagligen onödigt slow men jag förstår inte riktigt vad poängen är med den bildserien. Explain pl0x

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |