Permalänk

Jag har inte beställt något!

Hej, nyss kom det ett mail där det stog såhär:

Brev på väg till dig!
Ett brev har nu skickats från Webhallen Sverige AB och är på väg till dig.

Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud.

Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.

Med vänlig hälsning
Posten
OBS! Detta meddelande är automatgenererat och går inte att svara på.

Problemet är att jag inte har beställt något därifrån. Vad ska jag göra? Kommer jag få betala något?

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Skrivet av Whitesound:

Hej, nyss kom det ett mail där det stog såhär:

Brev på väg till dig!
Ett brev har nu skickats från Webhallen Sverige AB och är på väg till dig.

Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud.

Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.

Med vänlig hälsning
Posten
OBS! Detta meddelande är automatgenererat och går inte att svara på.

Problemet är att jag inte har beställt något därifrån. Vad ska jag göra? Kommer jag få betala något?

troligtsvis bara ett missförstånd, om inte så gäller ju ångerrätten i 2 veckor. men om jag vore du skulle jag kontakta kundservice imorgon bitti.

Permalänk
Avstängd

Ta kontakt med Webhallen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kommer inte få betala något som jag inte beställt alltså?

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Skrivet av Whitesound:

Jag kommer inte få betala något som jag inte beställt alltså?

Säker på att du inte beställt något efter en "blöt" kväll på krogen?
Annars så nej, har du inte beställt något ska du inte betala något

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Skrivet av Sony_victor:

Säker på att du inte beställt något efter en "blöt" kväll på krogen?
Annars så nej, har du inte beställt något ska du inte betala något

Nej jag dricker inte så mycket eftersom jag är 15 Men alltså dom skrev inte något postnummer eller nånting, inte min adress heller. Detta verkar väldigt skumt!

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

Nej jag dricker inte så mycket eftersom jag är 15 Men alltså dom skrev inte något postnummer eller nånting, inte min adress heller. Detta verkar väldigt skumt!

Kanske kan vara nån som bara skrivit fel telefonnummer?
F.ö brukar det inte stå så mkt mer i SMS från Posten, förutom när du får kolliid etc

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Kanske kan vara nån som bara skrivit fel telefonnummer?
F.ö brukar det inte stå så mkt mer i SMS från Posten, förutom när du får kolliid etc

Det här var ju mail, så jag förstår inte hur de skulle kunna råka skriva in min mail. Det är ju liksom inte varje person som heter Albin Håkansson antar jag..

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Medlem

Om du är 15 har du inte rätt att ingå avtal och ingen har rätt att kräva dig på pengar. Det är bara att ta emot och se glad ut.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Skrivet av ZecretW:

Om du är 15 har du inte rätt att ingå avtal och ingen har rätt att kräva dig på pengar. Det är bara att ta emot och se glad ut.

Så om jag får brevet och det är 10k i cash, bara ett exempel :P, skulle jag bara få behålla det utan att säga till någon? Då kanske jag väntar lite med att ringa till webhallen. ^^

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Skrivet av Whitesound:

Så om jag får brevet och det är 10k i cash, bara ett exempel :P, skulle jag bara få behålla det utan att säga till någon? Då kanske jag väntar lite med att ringa till webhallen. ^^

Ärlighet varar längst?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

Så om jag får brevet och det är 10k i cash, bara ett exempel :P, skulle jag bara få behålla det utan att säga till någon? Då kanske jag väntar lite med att ringa till webhallen. ^^

Utan att säga till någon? Sändaren vet ju redan.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Igelkott:

Utan att säga till någon? Sändaren vet ju redan.

Men sändaren (posten) kommer ju inte veta att det kommite fel..

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk

vet en klasskompis i gymnasiet som fick 30st Toalettstolar levererade till hans föräldrars villa. + faktura
tur att dom var hemma för dom fick stoppa avlastningen..
och förklara att ingen hade beställt nånting.. det här var på den gamla goda tiden när man kunde beställa över nätet och bara fylla i adressen.
ingen koll på vem som var vem...

var en annan bekant som ville jävlas lite

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Jag tror jag vet vad det kan vara, såhär gratiskoder för spel som man oftast brukar få i efterhand när man beställt grafikkort!

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Whitesound:

Så om jag får brevet och det är 10k i cash, bara ett exempel :P, skulle jag bara få behålla det utan att säga till någon? Då kanske jag väntar lite med att ringa till webhallen. ^^

Det kommer definitivt att saknas. Både då Webbhallen vet vad de skickat och vet att du hämtat ut det med legitimation. Ring Webbhallen och berätta hur det står till.

Extra bra är att Webbhallen hänger här på forumet och du dessutom skrivit ut ditt namn i klartext. The perfect crime...

Permalänk
Medlem

Du kanske har vunnit en tävling som du har deltagit i?

Samma sak hände mig för några år sedan, hade tydligen vunnit ett Logitech G19 i en tävling på en sida.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv

Ring kundtjänsten eller hoppas på att du får något skoj. Vem vet, du kanske har 3 stycken 780ti hemma inom kort

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Det kommer definitivt att saknas. Både då Webbhallen vet vad de skickat och vet att du hämtat ut det med legitimation. Ring Webbhallen och berätta hur det står till.

Extra bra är att Webbhallen hänger här på forumet och du dessutom skrivit ut ditt namn i klartext. The perfect crime...

Haha, men det skulle ju komma i min brevlåda så ingen leg eller någon behövs. Och vet de min adress? Nej men allvarligt tror jag bara att det är de där spelkoderna man brukar få med grafikkort, beställde ett för inte så länge sen http://amd4u.com/radeonrewards/

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Whitesound:

Haha, men det skulle ju komma i min brevlåda så ingen leg eller någon behövs. Och vet de min adress? Nej men allvarligt tror jag bara att det är de där spelkoderna man brukar få med grafikkort, beställde ett för inte så länge sen http://amd4u.com/radeonrewards/

De har skickat brev till dig och du frågar om de vet din adress? Troligtvis gör de det.

Spelkoderna ligger oftast i lådan tillsammans med grafikkortet och man löser in dem på nätet, men det kan ju vara någon specialare i ditt fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Du kanske har vunnit en tävling som du har deltagit i?

Samma sak hände mig för några år sedan, hade tydligen vunnit ett Logitech G19 i en tävling på en sida.

Grattis i efterskott.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whitesound:

Hej, nyss kom det ett mail där det stog såhär:

Brev på väg till dig!
Ett brev har nu skickats från Webhallen Sverige AB och är på väg till dig.

Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud.

Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.

Med vänlig hälsning
Posten
OBS! Detta meddelande är automatgenererat och går inte att svara på.

Problemet är att jag inte har beställt något därifrån. Vad ska jag göra? Kommer jag få betala något?

Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21. Testa detta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitesound:

Jag tror jag vet vad det kan vara, såhär gratiskoder för spel som man oftast brukar få i efterhand när man beställt grafikkort!

Förmoderligen, fick ett liknande medelande. Idag kom ett AMD silver kort för spel. Det var från webhallan angående 7970.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Skrivet av Whitesound:

Hej, nyss kom det ett mail där det stog såhär:

Brev på väg till dig!
Ett brev har nu skickats från Webhallen Sverige AB och är på väg till dig.

Brevet kommer att delas ut i din postlåda. Går brevet inte ner i postlådan eller om du inte är hemma, får du ett nytt meddelande om att hämta brevet hos ditt Postombud.

Vid frågor kontakta Posten Kundtjänst, Företag
020-23 22 20 eller Privat 020-23 22 21.

Med vänlig hälsning
Posten
OBS! Detta meddelande är automatgenererat och går inte att svara på.

Problemet är att jag inte har beställt något därifrån. Vad ska jag göra? Kommer jag få betala något?

Du fyller inte år inom de närmsta 2 veckorna, och har familj som kanske av misstag fyllt i ditt telefonnummer vid köp av en inslagen SSD-disk?

Permalänk
Medlem

Jag fick sms från posten en gång att ett brev var påväg till mig, minns inte varifrån det skulle komma men det kom aldrig något! Misstänker att posten hade tjall på linjen

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro