Permalänk
Medlem

Gaminglaptop - ~6000kr

Tjena, söker en gaming laptop för ca 6000kr.
Jag spelar bara LoL och CS: GO.

Jag skulle även vilja ha en SSD på laptop:en ifall det finns i den budgeten!

EDIT: Vill helst inte ha Windows 8!!

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns en gaming laptop för det priset. Du kan lika gärna skaffa en vanlig hp laptop.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Rätta mig om jag har fel, men jag tror inte du kan hitta en ny laptop med en SSD för 6000kr så jag tror att du skulle vara tvungen att köpa en skild SSD. Jag är inte så insatt i laptop marknaden så jag kan ha fel.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spurs21:

Tjena, söker en gaming laptop för ca 6000kr.
Jag spelar bara LoL och CS: GO.

Jag skulle även vilja ha en SSD på laptop:en ifall det finns i den budgeten!

EDIT: Vill helst inte ha Windows 8!!

I den prisklassen vil du som best finne bærbare med geforce 740M grafikk kort og Intel i5 4200U (2 kjerner der kan kjøre 4 tråder i HT).

Les mer om CPUn på Netbookcheck. I listen over mobile CPU havner 740M på plass 102 for Counter Strike Global Offensive. Denne liste kan kun vise et gjennomsnitt av de laptop der er blitt test ettersom en del vil ha hurtigere RAM, CPU etc der kanskje vil være aktuelt i denne prisklasse.

Når det gjelder SSD, så må selv sjekke dersom det vil være mulig å ta skifte ut harddisken til en SSD.

Gjør et søk på prisjakt.nu med avgrensning for geforce GT (i grafik processor) og det pris område du kan tenke deg å betale for en bærbar. Merk at geforce 820M på trass av høyere SKU ikke er bedre enn 740M iflg det jeg kan få frem fra benchmarks skjemaet (linket overfor) og fra nettet.

Når du velger laptop, bør du også tenke på mengden og typen RAM slik du ikke legger fokus kun på GPU+CPU. Jeg la inn en avgrensing på 8 GB RAM og her er resultatet:

Det gikk fikk frem er fremst ASUS F550LB der begynner fra 5555 kr (Komplett.se) til Acer Aspire V5-573G (CDon, komplett.se) og en annen variant med 820M og 17 tum skjerm av Acer E1 serier på Inet.se for 6 490 kr. Alle i denne liste jeg fikk frem vil ha 8 GB RAM. Det ende som skiller seg ut er maskinen fra Inet, hvilket jeg ikke ville holdt meg borte fra dersom jeg skulle ha den til å spille disse spill.