Blaupunkt B39C4K-TC är 4K UHDTV för 6 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Lite konstig mellanstorlek för 4k? Såpass liten så att vanligt tv bruk inte skulle suga med 1920x1080 och för stor för att användas till skrivbordet.

Trevligt med 4k såklart..men det är nog inte denna som folk rusar till butiken för att köpa.

4k på 39" ger ju en ganska vettig PPI för vanligt desktopanvändande, till skillnad från 4k på 24"-32" som definitivt behöver skalas på ett eller annat sätt.

Skrivet av Hardware guy:

Den skapar 100Hz internt. Hur fick man annars 100Hz på CRT-skärmarna? Gamla tjock-TV alltså.

Varför skulle inte CRT/VGA fixa 100 riktiga Hz?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Den skapar 100Hz internt. Hur fick man annars 100Hz på CRT-skärmarna? Gamla tjock-TV alltså.

Med CRT var man tvungen att ha en högre uppdateringsfrekvens, eftersom fosforn bara lös i en kort stund och flimmer uppstod vid låga uppdateringsfrekvenser. LCD har inte detta problem och det är egentligen bara korkat att uppdatera oftare än en ny bildruta finns tillgänglig. En högre uppdateringsfrekvens (än ingången) kommer till och med att skapa oönskade fördröjningar i bilden. Alltså är det vilseledande att beskriva den som 100 Hz om den inte kan hantera en insignal på 100 Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Varför?
För att skärmen ska äta ännu mer batteri trots låg ljusstyrka osv.?

Du tror inte att han skämtade kanske?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av TAG9217:

Ser ut att vara ännu en Seiki-replika. Var finns meningen i att göra paneler med så extremt kass färgåtergivning och svärta?

För att den stora massan inte ser ngn skillnad och köper pga det står 4K på paketen. De flesta som köper en tv rör aldrig ens inställningarna på tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zandros:

4k på 39" ger ju en ganska vettig PPI för vanligt desktopanvändande, till skillnad från 4k på 24"-32" som definitivt behöver skalas på ett eller annat sätt.

Jag skrev att den är för stor för ett skrivbord. Jag syftar på fysiska dimensioner och då är den för stor för de flesta skrivborden.

Permalänk
Skrivet av Ignostic:

Jag skrev att den är för stor för ett skrivbord. Jag syftar på fysiska dimensioner och då är den för stor för de flesta skrivborden.

Får man plats med ett par mindre skärmar så får man väl plats med en 39"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsSvensson:

Får man plats med ett par mindre skärmar så får man väl plats med en 39"?

Skrivet av Mig själv:

Jag skrev att den är för stor för ett skrivbord. Jag syftar på fysiska dimensioner och då är den för stor för de flesta skrivborden.

Den blir väldigt hög..kanske det största hindret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Jag skrev att den är för stor för ett skrivbord. Jag syftar på fysiska dimensioner och då är den för stor för de flesta skrivborden.

Folk får skaffa större skrivbord helt enkelt. Den får väl plats på de flesta öppna skrivbord utan hyllor.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk
Skrivet av Umbrellas:

Även om 4K TV kommer på 100 tum för under 5000 kr(knappast troligt men ändå) så vad spelar det för roll? Vi har inte ens 720p i de flesta programmen än i marknätet. Konsoler klarar inte mer än 1080p. Det enda jag kan tänka mig är när Netflix m.fl. börjar streama i 4K, vilket de börjar med i år. Men det är ändå bara en del av många delar.

Desktop monitorer, laptops och tablets är det enda logiska just nu med 4K.

Netflix har ju inte ens 720p eller 1080p "kvalitet" dom kör kanske den upplösningen men med 1-2Mbps bitrate och det suger verkligen dase.

Visa signatur

2x Intel E5-2643V2 | 2x AMD 290x | 4x Samsung SSD EVO 500GB RAID 6 | 4xWD RED 4TB RAID6 | ASUS Z9PE-D8 WS | 3x Acer GD245HQ Limited Edition | Corsair 64GB (8x8GB) CL10 1866MHz VENGEANCE LP | FSP Aurum Pro 1200W | HRT HeadStreamer | Sennheiser HD 650 | Cherry MX 8000 | ZOWIE SPAWN (STOR SOM FAN)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexHjelm:

Netflix har ju inte ens 720p eller 1080p "kvalitet" dom kör kanske den upplösningen men med 1-2Mbps bitrate och det suger verkligen dase.

Låter som att du antingen har taskig uppkoppling eller inte har koll på hur man tar del av netflix superHD material. Se info nedan.
Previously, Netflix highest quality video, available to those with ISPs not in the OpenConnect program, was encoded at 3850Kbps. With SuperHD, video is encoded at 4300Kbps and 5800Kbps and adding the audio bitrate brings SuperHD encodes to about 4.5Mbps and 6.0Mbps. Netflix is essentially doubling the quality of their video, for a limited amount of their content. Currently any 1080p version of Apple TV and Roku supports SuperHD as well as the PS3, Nintendo Wii U, TiVo Premiere and Windows 8 app. Note that SuperHD is not available via computer browsers and can only be seen on the PC for those that use the Windows 8 app.