mobil för omkring 2500 till svärmor?

Permalänk
Medlem

mobil för omkring 2500 till svärmor?

Är på min telefon så håller mig kort.
min svärmor har haft en s2 i nästan 2.5 år och hon börjar bli trött på att den är seg, dåligt batteri m.m.

Hon har en budget på 2500kr +/- någon hundralapp.

Vilken mobil kan ni tipsa om för henne?
Jag såg att komplett hadr s4 zoom för 2500 på sin super weekend..något att ha?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

http://www.elgiganten.se/product/mobil-tele-gps/mobiltelefone...

ZTE Nubia Z5

Kanske den gäller dock bara idag.

Minus är att den inte har LTE men det har de flesta mobiler inte vid 2500kr och ingen microSD.

Telefonen är nedsatt ca 1100 kr skulle inte rekommendera den ifall den kostade 3600 kr då telefonen saknar LTE.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Hon är väl van vid Samsung så det kanske är bäst att hålla sig till det om hon inte är alltför teknisk av sig och är villig att ha något nytt.

Annars skulle jag nog rekommendera en Sony Xperia V. Min särbo köpte en sådan för en vecka sedan efter att ha varit WP ägare i nåt år och hon är väldigt nöjd med den. Bra mycket snyggare gränssnitt än tråkiga Touchwiz också.

Sony gör finast Androidlurar idag om du frågar mig.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Sony gör finast Androidlurar idag om du frågar mig.

Det håller jag med om.
Jag köpte en Xperia Z1 till min mor, och den går inte av för hackor direkt.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lifooz:

Det håller jag med om.
Jag köpte en Xperia Z1 till min mor, och den går inte av för hackor direkt.

Nix! Sony gör allting rätt nuförtiden. Det är de ganska ensamma om i Androidvärlden.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Nix! Sony gör allting rätt nuförtiden. Det är de ganska ensamma om i Androidvärlden.

Ja det kan man lungt säga.
Jag tror att det var hälsosamt för dom, att bli av med Ericsson.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Lifooz:

Ja det kan man lungt säga.
Jag tror att det var hälsosamt för dom, att bli av med Ericsson.

Känns verkligen som det med facit i handen.

Snabba lurar med bra flyt som inte ligger långt ifrån Vanilla Android i flytet. Samt de sköter uppdateringar bra i dagsläget. Överlägset modernaste och snyggaste gränssnittet som ligger rätt i tiden och dessutom med bra temastöd på senare tid för personlig anpassning. Grymt snygga appar också såsom Walkman etc.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Känns verkligen som det med facit i handen.

Snabba lurar med bra flyt som inte ligger långt ifrån Vanilla Android i flytet. Samt de sköter uppdateringar bra i dagsläget. Överlägset modernaste och snyggaste gränssnittet som ligger rätt i tiden och dessutom med bra temastöd på senare tid för personlig anpassning. Grymt snygga appar också såsom Walkman etc.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Sony har fångat mig.
Nästa lur blir deras dåvarande flaggskepp.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Så man ska satsa på sony v? Och inte zte?

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag skulle köra på Sony personligen som är ett mer säkert kort. Går inte hitta mycket info om den andra från svenskar inte ens på Swedroid.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Om Android är ett krav verkar Sony vara det man ska ha utan tvekan.

Annars är Nokias lurar riktigt prisvärda och WP är perfekt för den som inte vill ställa in massa saker utan bara att telefonen ska fungera. Bra kameror, bra flyt och generellt riktigt bra batteritid.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

jag hade laggt till 200 å köpt en nexus 4a

Permalänk
Medlem

Moto g via Amazon.co.uk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Roota s2:an, köp ett extended batterykit för några hundralappar, problem solved

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Moto g via Amazon.co.uk.

Skickades från m.sweclockers.com

Inget ont om Sonys lurar som diskuteras, men jag hade ALLA gånger köpt en Moto G för ca 1500. Den är tusenlappen billigare än budgeten och jag kan inte komma på en telefon under 3000 som kommer i närheten. Den är löjligt prisvärd, och enligt mig är det inte ens en diskussion. Ska du ha en telefon som är bättre får du vara beredd på att lägga ut mer än det dubbla.