Smartphone med bra ljudkrets

Permalänk
Medlem

Smartphone med bra ljudkrets

God afton, Sweclockers!

Jag är lite smått på jakt efter en ny smartphone då min gamla Samsung med WP7 börjar få dåligt batteri och det känns som att det är dags att byta upp sig.

Jag har kollat runt lite och fastnat för Nexus 5/LG G2 som båda verkar vara bra och rätt billiga telefoner med ok kamera, bra skärm, snabb hårdvara och solitt bygge.

En fundering jag har dock, och det är därför jag vänder mig till er Sweclockare, är om det finns någon telefon på marknaden som är en schysst smartphone men samtidigt har en riktigt bra ljudkrets för musikuppspelning. Finns det? Jag har nämligen en iPod Touch (4th gen) som bärbar spelare just nu, och jag kan inte påstå att ljudet är fantastiskt i den. Samma hörlurar i dacen låter väldigt mycket bättre. Jag har övervägt hörlursförstärkare men det är inte kraft som saknas i ljudet, snarare luft och diskant.

Mycket tacksam för tips!

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem

Skulle tro att dem flesta nyare modeller inkl N5 och G2 har samma ljudkrets då de sitter på samma chip. Har dock hört att iPhone ska ha bättre men är inte det ett alternativ så är top androiderna likvärdiga med varandra

Permalänk
Medlem

Är väl bara att söka på lite tester.
Ett jag hitta nämner lite problem med Nexus 5 och G2
http://www.anandtech.com/show/7567/smartphone-audio-quality-testing/5

har för mig att Nokia Lumis brukar få helt okej betyg på ljudkvalite vid recensioner
T.ex:
"The case was completely different with the Lumia 1020 – I have no idea what Nokia did with their phone but the sound quality was sensational"
http://www.totallydubbed.net/2013/10/10/nokia-lumia-1020-written-review-the-best-camera-smartphone-on-the-market/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Forumledare

Sonys lurar brukar ha ritkigt bra ljudkretsar i sig historiskt sett. Sen sägs det Htc One är riktigt bra men personligen har jag ingen bra erfarenhet av just HTC

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har en HTC one X som är beats-ljudkrets i. Är väldigt nöjd. Skulle tro att One också har bra ljudkrets.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av qMetal:

Har en HTC one X som är beats-ljudkrets i. Är väldigt nöjd. Skulle tro att One också har bra ljudkrets.

Ordet "Beats" och "bra" funkar inte riktigt i samma mening...

Skämt åsido! Samsung har Wolfson-kretsar i vissa telefoner, framförallt deras Exynosbaserade modeller. (Utom Note 3 med Exynos som kör med Yamaha).

Däremot så använder mer eller mindre alla Snapdragon-baserade mobiltelefoner ett eget chip av Qualcomm som inte är sådär högt på listan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Det är verkligen en djungel med mobila ljudkretsar och mycket är än idag riktigt dåligt jämfört med stationära prylar. Har haft Samsung Galaxy S och S4 som båda har ok ljud för att vara mobiler. Sen har jag en Samsung Galaxy Tab surfplatta som däremot har riktigt dåligt ljud av någon anledning. Enda erfarenheten jag har av iPod är iPod Mini och den hade den sämsta ljudkvaliteten jag nånsin hört tror jag. Jag blev helt paff. Det är iofs många år sen nu.

Ska man gå på reviews så ska man gå på dem där ljudet i mobilen sägs vara skitbra. Då är ljudet i bästa fall hyfsat jämfört med stationära grejer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frux:

Det är verkligen en djungel med mobila ljudkretsar och mycket är än idag riktigt dåligt jämfört med stationära prylar. Har haft Samsung Galaxy S och S4 som båda har ok ljud för att vara mobiler. Sen har jag en Samsung Galaxy Tab surfplatta som däremot har riktigt dåligt ljud av någon anledning. Enda erfarenheten jag har av iPod är iPod Mini och den hade den sämsta ljudkvaliteten jag nånsin hört tror jag. Jag blev helt paff. Det är iofs många år sen nu.

Ska man gå på reviews så ska man gå på dem där ljudet i mobilen sägs vara skitbra. Då är ljudet i bästa fall hyfsat jämfört med stationära grejer.

Nya Apple-modeller använder chip från Cirrus Logic som är faktiskt hyffsade

Innan så använde en hel hög av deras modeller Wolfson-chip, som är mer eller mindre så bra det kan bli för vanliga konsumenter i nuläget.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ljudkvalitet är ingenting som prioriteras av någon av de större tillverkarna, de må använda sådana uttryck i marknadsföringen men det efterlevs inte hårdvarumässigt. Det vore trevligt om telefonen kunde ha någorlunda motsvarande ljudkvalitet som den bärbara spelaren men till den dagen bär åtminstone jag på två apparater.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Har en HTC one X som är beats-ljudkrets i. Är väldigt nöjd. Skulle tro att One också har bra ljudkrets.

Beats filtret som finns i alla senare HTC lurar lägger väl egentligen bara på massa bas, vilket jag personligen tycker är irriterande.
Det kan även få mindre bra lurar att ännu sämre.

Hur ljudkretsen är utan beatsfiltret (det går att stänga av) är jag dock osäker på.

Permalänk

Tror dock att en del av det som du upplever kan ändras genom en hörlursförstärkare. Det är väl inte helt otänkbart att hörlurarna kommer öppnas upp mer om du får mer kraft och bättre komponenter via en hörlursförstärkare. se bara till att du inte dubbelstärker genom att köra genom hörlursutgången på telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Beats filtret som finns i alla senare HTC lurar lägger väl egentligen bara på massa bas, vilket jag personligen tycker är irriterande.
Det kan även få mindre bra lurar att ännu sämre.

Hur ljudkretsen är utan beatsfiltret (det går att stänga av) är jag dock osäker på.

Nej då det är inte bara massa bas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av horseboy:

Skulle tro att dem flesta nyare modeller inkl N5 och G2 har samma ljudkrets då de sitter på samma chip. Har dock hört att iPhone ska ha bättre men är inte det ett alternativ så är top androiderna likvärdiga med varandra

Skrivet av betan:

Är väl bara att söka på lite tester.
Ett jag hitta nämner lite problem med Nexus 5 och G2
http://www.anandtech.com/show/7567/smartphone-audio-quality-testing/5

har för mig att Nokia Lumis brukar få helt okej betyg på ljudkvalite vid recensioner
T.ex:
"The case was completely different with the Lumia 1020 – I have no idea what Nokia did with their phone but the sound quality was sensational"
http://www.totallydubbed.net/2013/10/10/nokia-lumia-1020-written-review-the-best-camera-smartphone-on-the-market/

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av NordhNet:

Sonys lurar brukar ha ritkigt bra ljudkretsar i sig historiskt sett. Sen sägs det Htc One är riktigt bra men personligen har jag ingen bra erfarenhet av just HTC

Skrivet av qMetal:

Har en HTC one X som är beats-ljudkrets i. Är väldigt nöjd. Skulle tro att One också har bra ljudkrets.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Ordet "Beats" och "bra" funkar inte riktigt i samma mening...

Skämt åsido! Samsung har Wolfson-kretsar i vissa telefoner, framförallt deras Exynosbaserade modeller. (Utom Note 3 med Exynos som kör med Yamaha).

Däremot så använder mer eller mindre alla Snapdragon-baserade mobiltelefoner ett eget chip av Qualcomm som inte är sådär högt på listan.

Skrivet av Frux:

Det är verkligen en djungel med mobila ljudkretsar och mycket är än idag riktigt dåligt jämfört med stationära prylar. Har haft Samsung Galaxy S och S4 som båda har ok ljud för att vara mobiler. Sen har jag en Samsung Galaxy Tab surfplatta som däremot har riktigt dåligt ljud av någon anledning. Enda erfarenheten jag har av iPod är iPod Mini och den hade den sämsta ljudkvaliteten jag nånsin hört tror jag. Jag blev helt paff. Det är iofs många år sen nu.

Ska man gå på reviews så ska man gå på dem där ljudet i mobilen sägs vara skitbra. Då är ljudet i bästa fall hyfsat jämfört med stationära grejer.

Skrivet av SeF.Typh00n:

Nya Apple-modeller använder chip från Cirrus Logic som är faktiskt hyffsade

Innan så använde en hel hög av deras modeller Wolfson-chip, som är mer eller mindre så bra det kan bli för vanliga konsumenter i nuläget.

Skrivet av twit:

Ljudkvalitet är ingenting som prioriteras av någon av de större tillverkarna, de må använda sådana uttryck i marknadsföringen men det efterlevs inte hårdvarumässigt. Det vore trevligt om telefonen kunde ha någorlunda motsvarande ljudkvalitet som den bärbara spelaren men till den dagen bär åtminstone jag på två apparater.

Skrivet av henkiii:

Beats filtret som finns i alla senare HTC lurar lägger väl egentligen bara på massa bas, vilket jag personligen tycker är irriterande.
Det kan även få mindre bra lurar att ännu sämre.

Hur ljudkretsen är utan beatsfiltret (det går att stänga av) är jag dock osäker på.

Skrivet av Tommenchini:

Tror dock att en del av det som du upplever kan ändras genom en hörlursförstärkare. Det är väl inte helt otänkbart att hörlurarna kommer öppnas upp mer om du får mer kraft och bättre komponenter via en hörlursförstärkare. se bara till att du inte dubbelstärker genom att köra genom hörlursutgången på telefonen.

Dold text

Tack för alla svar!
Om jag ska sammanfatta infon ni gett mig, så är varken G2 eller Nexus 5 ett bra val sett till ljudkvalitet, utan snarare en Samsung med Wolfson-chip eller en HTC One med Beatsfiltret avaktiverat. Det sägs också att Cirrus Logic-chippet är rätt bra, alltså det som sitter i iPoden jag har nu, men jag skulle gärna vilja ha ännu bättre ljudkvalitet om möjligt. Kan en hörlursförstärkare göra jobbet?

Om jag skulle strunta i att ha musiken i mobilen, finns det några bättre musikspelare? Spotify vore ju enormt trevligt, men jag vet inte om det finns någon annan enhet är iPod som har det.

Slutligen, ord som "hyfsade" och "ok" används mycket, har jag kanske för höga krav?

Hur lyssnar ni själva på musik när ni är på språng?

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk

HTC One har undeeeerbart ljud. Väldigt fylligt och detaljrikt. Mycket bas också. Högtalarna är ju riktade mot användaren och ger ett fint stereoljud. Jag tycker verkligen att du ska kika på HTC One om du vill ha en telefon med bra ljud.
Dessutom är headsetet som följer med väldigt bra också.

Mvh, David

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem

Jag skulle väl främst kolla på nån portabel DAC+Amp lösning, t.ex FiiO E17. Där får du bra mycket bättre ljud än i någon smartphone. Alternativet är väl som nämnts någon Samsung med wolfson chip men det är väldigt svårt att frå fram information angående vilken specific ljudkrets en smartphone har, tyvärr.

Permalänk
Avstängd

Föreslår Fiio E17, eller E07K. Kör med E17 själv och jag gillar den skarpt!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Nej då det är inte bara massa bas.

Det är i alla fall basen som är mest framträdande skillnaden för mina (möjligen otränade) öron, både för One X och 8X.

När jag använder mobilen som Spotifyklient åt förstärkaren blir jag knäpp om jag inte av aktiverar "beats".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

HTC One har undeeeerbart ljud. Väldigt fylligt och detaljrikt. Mycket bas också. Högtalarna är ju riktade mot användaren och ger ett fint stereoljud. Jag tycker verkligen att du ska kika på HTC One om du vill ha en telefon med bra ljud.
Dessutom är headsetet som följer med väldigt bra också.

Mvh, David

Menar du att de inbyggda högtalarna är bra? Jag är mer ute efter bra ljud i hörlurarna jag har, även om bättre inbyggda högtalare också kan vara trevligt.

Skrivet av hg:

Jag skulle väl främst kolla på nån portabel DAC+Amp lösning, t.ex FiiO E17. Där får du bra mycket bättre ljud än i någon smartphone. Alternativet är väl som nämnts någon Samsung med wolfson chip men det är väldigt svårt att frå fram information angående vilken specific ljudkrets en smartphone har, tyvärr.

E17 ser ju riktigt bra ut, finns det något sätt att använda DACen även till mobilen? Så spelar det ingen roll vilken telefon man har. Har du själv erfarenhet av E17 eller liknande?

Skrivet av SeF.Typh00n:

Föreslår Fiio E17, eller E07K. Kör med E17 själv och jag gillar den skarpt!

Vad använder du som källa till din E17? Stor skillnad?

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostersjo:

Spotify vore ju enormt trevligt, men jag vet inte om det finns någon annan enhet är iPod som har det.

...

Hur lyssnar ni själva på musik när ni är på språng?

Spotify finns väl till android och isåfall fungerar vilken android-baserad spelare som helst?
Själv kör jag på en Cowon S9 som har hängt med i ett otal år nu och jag ser ingen anledning att byta innan den dör. Cowon tillverkar spelare med generellt väldigt bra ljud, och de har några androidspelare i sitt sortiment och flera av modellerna finns att köpa från svenska återförsäljare.
Klarar du dig utan Spotify har Sandisk Clip det absolut bästa pris/prestandaförhållandet. Rejält bra ljud för pengarna och kör du in Rockbox på den får du bättre batteritid, och en del annat godis. Begränsat minne på de spelarna men plats för ett minneskort så inga problem att köra FLAC

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Skrivet av ostersjo:

Menar du att de inbyggda högtalarna är bra? Jag är mer ute efter bra ljud i hörlurarna jag har, även om bättre inbyggda högtalare också kan vara trevligt.

Yes, de inbyggda högtalarna. Fast ljudet när man kopplar till hörlurar/högtalare är också väldigt bra.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Spotify finns väl till android och isåfall fungerar vilken android-baserad spelare som helst?
Själv kör jag på en Cowon S9 som har hängt med i ett otal år nu och jag ser ingen anledning att byta innan den dör. Cowon tillverkar spelare med generellt väldigt bra ljud, och de har några androidspelare i sitt sortiment och flera av modellerna finns att köpa från svenska återförsäljare.
Klarar du dig utan Spotify har Sandisk Clip det absolut bästa pris/prestandaförhållandet. Rejält bra ljud för pengarna och kör du in Rockbox på den får du bättre batteritid, och en del annat godis. Begränsat minne på de spelarna men plats för ett minneskort så inga problem att köra FLAC

Man tycker att det borde fungera! Jag har ingen Android-telefon själv så jag vet inte hur Spotify fungerar på äldre versioner av Android, som de flesta musikspelare verkar köra. Verkar vara tveksamt med till exempel Cowon D3.

Jag lekte med tanken att skippa Spotify, men när jag filtrerade på Prisjakt hittade jag ändå inget vettigt (sökning). Som att de flesta spelare inte säljs längre. Recensionerna jag hittar är från 2011 som senast... Stort tack för tips ändå!

Cowon verkar ju bra egentligen, men jag hittar ingen enhet som passar mina krav perfekt;
FLAC/AAC-stöd
Minneskortsplats
Ev. Spotify
Liten
Ej touchscreen
Hyfsat nylanserad

--

Om vi hoppar tillbaka ett steg och funderar på hörlursförstärkare, typ en telefon med okej ljudkvalitet och sen hörlursförstärkare på det, kan det vara likvärdigt? Finns det något sätt att koppla en hörlursförstärkare med DAC direkt till en telefon med Android och kringgå telefonens DAC? Bluetooth?

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Tangentbordskonnässör

G2'an har visst bra ljudkvalité i hörlurar. Väldigt bra för att vara telefon. Vet dock inte vilket chip som sitter i den. Bra dynamik i ljudet om än väldigt lågt stock. Den ligger inte så jäkla långt ifrån de Samsung lurar med Wolfsonchip i dem men Wolfsonlurarna går att modifiera hårdare med hjälp av custom kernel.

Har kört G2 länge nu med först Audio Technica ATH-M50 hörlurar och nu på sista tiden ett par Harman Kardon CL lurar. De låter båda utmärkt med G2. Typ i iPhone klass skulle jag vilja säga då jag har ägt även en iPhone 5 för inte så länge sedan.

Kan tillägga att jag nu bytt till en Sony Z Ultra och är besviken över ljudet då det vart en nedgradering. Dynamiken finns inte där som den gjorde i G2.

Sen har jag aldrig provat en HTC One med ska man göra en jämförelse med den så lär man ju stänga av Beats skiten då det inte annat än förstör ljudet för det är ju inget annat än en gimmick och man kan förstöra ljudet på samma sätt med vilken EQ som helst i stort sett.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommenchini:

Tror dock att en del av det som du upplever kan ändras genom en hörlursförstärkare. Det är väl inte helt otänkbart att hörlurarna kommer öppnas upp mer om du får mer kraft och bättre komponenter via en hörlursförstärkare. se bara till att du inte dubbelstärker genom att köra genom hörlursutgången på telefonen.

Hur ska du annars få ut ljudet från telefonen? En hörlursförstärkare (tex Fiio) fungerar ju just så att du kopplar den till den enda ljudutgången (hörlurskontakkkten) och förstärker det ljudet. Den förvränger inte det, de har oftast inga egna EQ's.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Det är ingen av er som svarat som har erfarenhet av Fiio E17 och liknande? Eller vet om det finns möjlighet att använda mikro-usb eller Bluetooth för överföring till någon amp/DAC?

Tacksam för hjälp!

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk

Har haft Lumia 800 och Galaxy S3 (med den grymma wolfson eller vad den heter) som är helt värdelösa enligt mig med både hörlurar och stereoförstärkare, medans från iPhone 4 har överlägset i telefoner.

Har även hört att Nexus 4 har väldigt dåligt 'output' ljud och lika Nexus 5, och enligt vissa har Nexus 5 och LG G2 samma hårdvara (fast de har lite annorlunda) så det kan lika gärna vara lika ljudkrets i LGn med.

Vissa har sagt att HTC ONE har bra ljud har aldrig testat eller hört.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Har haft Lumia 800 och Galaxy S3 (med den grymma wolfson eller vad den heter) som är helt värdelösa enligt mig med både hörlurar och stereoförstärkare, medans från iPhone 4 har överlägset i telefoner.

Har även hört att Nexus 4 har väldigt dåligt 'output' ljud och lika Nexus 5, och enligt vissa har Nexus 5 och LG G2 samma hårdvara (fast de har lite annorlunda) så det kan lika gärna vara lika ljudkrets i LGn med.

Vissa har sagt att HTC ONE har bra ljud har aldrig testat eller hört.

Jag hade en iPhone 4 innan och nu har jag en Nexus 4. Kan bekräfta att jag nästan blev chockad över hur mycket sämre ljudet var i Nexusen.

(Även kameran är väldigt mycket sämre. I övrigt är jag nöjd med telefonen.)

Permalänk
Medlem

HTC One har okej ljud men långt ifrån bra. Högtalaren är totalt värdelös som hos de flesta telefoner. Med "vettiga" pluggar till så kan man iaf lyssna på vägen till jobbet/skolan utan att få huvudvärk.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

Snapdragon 800 lurarna har kass ljudkvalitet. Iphone är bättre. Lumia är ytterligare snäppet bättre. Galaxy s3 är bäst. Men det krävs root och en kernel som faktiskt använder Wolfson chipset på rätt sätt. S3 med originalkernel är nästan lika kass som de nya lurarna. Beats, audio crystal clear och allt annat påhitt är bara mjukvaruequalisers. Du kan installera beats på vilken rootad telefon som helst.

Visa signatur

Ryzen 5 5600 <> Asus B550 I <> Corsair LED 2*8GB 3200Mhz <> GeForce 2070 Super <> Acer X34A <> Ducky Shine 4 brown <> Zowie ec2-a <>

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Har haft Lumia 800 och Galaxy S3 (med den grymma wolfson eller vad den heter) som är helt värdelösa enligt mig med både hörlurar och stereoförstärkare, medans från iPhone 4 har överlägset i telefoner..

Iphone4 har just wolfson chippet.

S3an har tyvärr rejält strypt uteffekt av samsung. Går att fixa med Annan kernel.

Headphone Amplification Pump up your headphones volume by raising this value (from 45 to 63). Be careful of your ears, and don't exceed too much with the volume. High volume levels may cause distorsions if your headphones aren't capable of such power.
DAC Direct Bypasses the analong channel conversion, to have a full DAC experience and improve drastically audio quality and frequency range.
DAC Oversampling By applying a 128x oversampling, the audio quality is heavily improved in quality and clarity.
FLL Tuning Tunes the audio chip clock engine, to ensure the right power to your headphones and reduce distorsions and bad behaviours.
http://code.google.com/p/neak-kernel-note2/wiki/uNEAKWolfsonA...
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.near.boeffl...