Permalänk
Medlem

B&W DM 683 ersättare?

Verkar som om denna variant är på väg ut iaf från HiFi klubben (finns kvar fortfarande på B&W:s hemsida) .
Men vad blir det för ersättare, vilka förändringar sker osv?
googlat men ej hittat nå alls.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk

Jag undrar faktiskt samma sak, jag blev helt såld när jag lyssnade på dessa högtalare.
Tyvärr var t.o.m demo-ex sålt dagen innan man fick löning. :/
Så jag hann inte få tag på ett par, letar då o då på begagnat marknaden efter ett par.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LellePrinter:

Jag undrar faktiskt samma sak, jag blev helt såld när jag lyssnade på dessa högtalare.
Tyvärr var t.o.m demo-ex sålt dagen innan man fick löning. :/
Så jag hann inte få tag på ett par, letar då o då på begagnat marknaden efter ett par.

Jo enligt HiFi klubbens hemsida så såldes det sista demo paret i uppsala, de som finns i butiker hedanefter är troligtvis inbytes varianter.
står inget på B&W hemsida helelr vilket är märkligt om de släpper "nästa generation" då borde det finnas överflöd med info på youtube/google.

en såpass populär storsäljare borde ju inte bara försvinna från marknaden.
Utan att vara insatt så lär det vara en utav B&Ws mest säljande högtalare så det verkar ju märkligt om den utgår helt och hållet utan ersättare/generations skifte.

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem

B&W kommer släppa en uppföljare då detta troligen är en av deras mest populära modeller då den ligger i en human prisklass.
683 är väl efterföljare till 604orna om jag inte missminner mig.

Permalänk

o

Skrivet av Triton242:

B&W kommer släppa en uppföljare då detta troligen är en av deras mest populära modeller då den ligger i en human prisklass.
683 är väl efterföljare till 604orna om jag inte missminner mig.

Stämmer bra, är vanligt bland andra tillverkare att uppgradera sina mest populära serier....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Dock tycker jag personligen att det finns anledning att titta efter andra högtalare än just dessa modeller då modellen inte tilltalar mig eller känns riktigt värd de pengarna.

Permalänk

Nu har de nya kommit

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av undrande:

Verkar som om denna variant är på väg ut iaf från HiFi klubben (finns kvar fortfarande på B&W:s hemsida) .
Men vad blir det för ersättare, vilka förändringar sker osv?
googlat men ej hittat nå alls.

Ersättare är nu släppt

http://www.hifiklubben.se/Products/b-w-683-s2-golvhogtalare-6...

Permalänk
Medlem

Hmm personligen gillar jag inte frontens utseende ser plastig ut tyvärr.
Ska googla efter resensioner och se om de nya har ännu mer högupplöst diskant och därmed troligtvis ljusare och vassare (mindre B&W-ljud) karaktär isf så får man sluta titta på B&W och leta vidare efter mörka högtalare med extremt avrundad och mjuk diskant.
Men man ska ju inte ta ut något i förskott vissa säger ju att 604 S3 var vassare än 683 så det kan ju gå åt andra hållet också isf vore det magiskt!
men en prishöjjning på 2500 kr är tveksamt motiverbar!

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Skrivet av DasBoot_swe:

o

Stämmer bra, är vanligt bland andra tillverkare att uppgradera sina mest populära serier....

Nä det är vanligt bland ALLA tillverkare att släppa nya versioner av sina mest populära serier

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Tycker den ser mycket billigare ut än föregångare, men dock inte lika plastig och dasig som 604'orna var men inte långt ifrån.
Nu har jag inte tyckt om B&W ljudet alls. Så jag avstår nog helt ifrån detta, men det är värt en lyssning eller två, de brukar alltid hitta på något kul med sina högtalare, tyvärr är det saker som jag inte skulle kunna leva med särskilt länge.

Visa signatur