Permalänk
Medlem

Skrytts Enthoo Primo

Har under ett års tid uppgraderat min e-penis och känner nu att den är stor nog att vara med på Sweclockers.
Nej men skämt åsido men det här är min dator och jag låter bilderna tala för sig själva annars får ni lämna en kommentar.

|| Phantek Enthoo Primo
|| Corsair TX 750W M80+Bronze
|| Asus Sabertooth 990FX
||AMD FX-8150 @ 4,2ghz
|| Corsair Hydro H70Core
|| Corsair 8Gb 1866Mhz Vengeance
|| XFX 7970 Ghz crossfire
|| Intel SSD 120Gb
|| 1Tb random Hdd
|| W7 Home Premium 64-bit
|| Philips 29" 2560x1080
|| Razer Mamba
|| Gigabyte Avia K8100 v2
|| Akg K619

Skrytts Enthoo Primo

Permalänk

Snyggt bygge

Fungerar det bra med 21:9 skärmen?
Funderar på att investera i en sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacke3:

Snyggt bygge

Fungerar det bra med 21:9 skärmen?
Funderar på att investera i en sådan.

Tackar

Jodå jag tycker det fungerar riktigt bra och den blir en helt annan känsla än att spela på vanlig 16:9 skärm.
Kan rekommendera en sån skärm

Permalänk

Går i tankar att köpa samma chassi som du har, hur är det att bygga i?
4/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av MagisterLarsson:

Går i tankar att köpa samma chassi som du har, hur är det att bygga i?
4/5

Tyckte mitt Fractal design r4 var trevligt att bygga i men Enthoo:t är rena drömmen om man ska jämföra

Köper du ett så kommer du inte bli missnöjd.

Permalänk
Medlem

Enthoo Primo är ett riktigt snyggt chassi. Vore riktigt härligt att se dig köra custom vattenkylning, som Enthoo Primo verkligen är gjord för.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Enthoo Primo är ett riktigt snyggt chassi. Vore riktigt härligt att se dig köra custom vattenkylning, som Enthoo Primo verkligen är gjord för.

Bara man hade haft råd med allt direkt
Vattenkylning blir det definitivt framöver.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skrytt:

Bara man hade haft råd med allt direkt
Vattenkylning blir det definitivt framöver.

Det ser jag fram emot att se. Vill inte låta elak, men känns som att Enthoo Primo inte vore nåt man skaffar om man planerar luftkylning

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av DDemis:

Riktigt fint bygge!

Tackar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Det ser jag fram emot att se. Vill inte låta elak, men känns som att Enthoo Primo inte vore nåt man skaffar om man planerar luftkylning

Näe man bör vatten kyla ett chassi som detta
Ska bli riktigt roligt att få fortsätta bygga i det här chassit.

Permalänk
Medlem

Stilig hörna du har där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Stilig hörna du har där!

Tack och bock

Permalänk

Håller med biorrith, Stilren och snygg hörna!
spelat något på den skärmen? hur känns det? funderar på att byta ut min eyefinity hörna mot något sådant!
och hur är kvaliteten på chassiet? några vibrationer i plåtarna? och hur är utrymmet bakom för kablar?
Förlåt för mina frågor men går i tankarna på att skaffa ett likadant chassi för att i framtiden kunna börja köra lite vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackmackan:

Håller med biorrith, Stilren och snygg hörna!
spelat något på den skärmen? hur känns det? funderar på att byta ut min eyefinity hörna mot något sådant!
och hur är kvaliteten på chassiet? några vibrationer i plåtarna? och hur är utrymmet bakom för kablar?
Förlåt för mina frågor men går i tankarna på att skaffa ett likadant chassi för att i framtiden kunna börja köra lite vattenkylning.

Först tackar

Sen angånende dina frågor

Chassi: är väldigt väl byggt varenda skruv i chassit har en gummi bricka för hämma vibrationer men en del finns på fönster sidan då den är så stor. Ska sätta dämp mattor i mitt chassi så är det bra sen men då är jag pedant när det gäller ljud för kylskåpet i rummet brevid övertöstar mitt chassi.

Gott om plats bakom moderkortsplåten och lätt att dra kablarna i mitt tycke.

Skärmen: väldig skillnad från min 27" 1920x1080
Är en bra bit bredare och detta känns när man spelar för iaf jag ser bara skärmen och inget annat så man blir mer inne i spelet.

Eyefinity eller en 21:9 så skulle jag behålla eyefinity om man kan trivas med kanterna och utrymmet det tar upp men i mitt fall var denna skärmen ett bra mellan ting istället för att köpa 3 billiga tn paneler så fick jag en bra panel istället med lite extra bredd.

Köper man ett sånt här chassi blir man bara nöjd tror jag

Vattenkylning ska jag också skaffa så fort jag har råd.

Permalänk
Medlem

Den där trä bordet du har dina skärmar på, vart fick du tag på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Makan747:

http://i.imgur.com/8jbDvmX.png

Den där trä bordet du har dina skärmar på, vart fick du tag på den?

En ikea lack hylla som jag satt fyra ben på bara benen finns på ikea också.

Permalänk

Snyggt skrivbord Checka mitt i galleri

Visa signatur

Felstavningar skylles på alkohol, droger, sex och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DubStepBooy:

Snyggt skrivbord Checka mitt i galleri

Tackar Ska ta och göra det

Permalänk

Snyggt!

Köpte relativt nyligen ett likadant chassi, och jag kan bara instämma, väldigt väl genomtänkt och hög kvalitetskänsla. Väldigt, väldigt bra vattenkylningsmöjligheter, men jag kör luft jag också. Att hitta ett bättre chassi ens i närheten av denna prisklass, med denna kvalitet och utrymme oavsett om man kör luft eller vatten lyckades inte jag med iaf Får hem mitt andra 7970 i dagarna också, så ska nog ge mig på att testa din fläktlösning. Båda mina är med referenskylare så de behöver all luft de kan få. Den enda tråkigheten är att man inte kan montera sidofläktar vid grafikkorten. Funderar på att tillverka en bracket för ett par 140mm fläktar som man kan fästa i chassit bak och framtill, kommer ju att vispa runt samma luft visserligen så din lösning är kanske smidigare.

Jag har också funderat på corsairs af 140 silent, vad säger du om dem tillsammans med phanteks fläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse_379:

Snyggt!

Köpte relativt nyligen ett likadant chassi, och jag kan bara instämma, väldigt väl genomtänkt och hög kvalitetskänsla. Väldigt, väldigt bra vattenkylningsmöjligheter, men jag kör luft jag också. Att hitta ett bättre chassi ens i närheten av denna prisklass, med denna kvalitet och utrymme oavsett om man kör luft eller vatten lyckades inte jag med iaf Får hem mitt andra 7970 i dagarna också, så ska nog ge mig på att testa din fläktlösning. Båda mina är med referenskylare så de behöver all luft de kan få. Den enda tråkigheten är att man inte kan montera sidofläktar vid grafikkorten. Funderar på att tillverka en bracket för ett par 140mm fläktar som man kan fästa i chassit bak och framtill, kommer ju att vispa runt samma luft visserligen så din lösning är kanske smidigare.

Jag har också funderat på corsairs af 140 silent, vad säger du om dem tillsammans med phanteks fläktar?

Kul att fler kör med luft i detta chassi Nej men det fungerar alldeles utmärkt.

Min fläktlösning fungerar men inte helt optimalt kanske då det översta kortet ligger på mellan 77-83 grader vid spelande ett bra tag, spelbart men skulle vilja ha ned tempsen en bit till. Innan jag gjorde min fläkt lösning hade jag uppemot 95 grader :S men då har jag XFX kylaren också.

Går själv i tankarna att byta ut alla fläktar till Corsair AF 140mm eller köpa ett gäng med Phantek fläktar att fylla burken med, har ju bara 11st i burken nu:P

Du får slänga upp ett galleri du också sen när du fått ihop allt som du vill ha det

Permalänk
Skrivet av skrytt:

Kul att fler kör med luft i detta chassi Nej men det fungerar alldeles utmärkt.

Min fläktlösning fungerar men inte helt optimalt kanske då det översta kortet ligger på mellan 77-83 grader vid spelande ett bra tag, spelbart men skulle vilja ha ned tempsen en bit till. Innan jag gjorde min fläkt lösning hade jag uppemot 95 grader :S men då har jag XFX kylaren också.

Går själv i tankarna att byta ut alla fläktar till Corsair AF 140mm eller köpa ett gäng med Phantek fläktar att fylla burken med, har ju bara 11st i burken nu:P

Du får slänga upp ett galleri du också sen när du fått ihop allt som du vill ha det

Märker du någon tempskillnad med 11 fläktar vs. 7-8 (eller 5 som följer med för den delen)? Kör med mina precis som de kom från fabrik, enda jag har utöver det är grafikkortet/n och en noctua uh14d. Går knappast för varmt i nuläget, men med ett grafikkort till kanske det är schysst med lite mer blås i burken, även om all varmluft från dem skjutsas ut med referenskylarna.

Ptja, kan ju lägga upp ett galleri. Är ju inget märkvärdigt alls egentligen. Asus zabertooth z77, i7 3770k, 2x7970 ref och lite annat monterat i chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse_379:

Märker du någon tempskillnad med 11 fläktar vs. 7-8 (eller 5 som följer med för den delen)? Kör med mina precis som de kom från fabrik, enda jag har utöver det är grafikkortet/n och en noctua uh14d. Går knappast för varmt i nuläget, men med ett grafikkort till kanske det är schysst med lite mer blås i burken, även om all varmluft från dem skjutsas ut med referenskylarna.

Ptja, kan ju lägga upp ett galleri. Är ju inget märkvärdigt alls egentligen. Asus zabertooth z77, i7 3770k, 2x7970 ref och lite annat monterat i chassit

För mig behövdes det lite mer flås i lådan så satte två 140mm i botten två i fronten sen två bakom front fläktarna och satte en skiva mellan dom för att skapa en typ av "vindtunnel" och det fungerar hyfsat bra måste jag säga men då kör jag mina fläktar väldigt tysta. Hade som från fabrik först men då fick jag dåligt insug av kallluft och det var då mitt övre grafikkort gick varmt så jag slängde in dom fläktarna jag hade hemma

Alltid kul att se andras Enthoo

Permalänk
Skrivet av skrytt:

För mig behövdes det lite mer flås i lådan så satte två 140mm i botten två i fronten sen två bakom front fläktarna och satte en skiva mellan dom för att skapa en typ av "vindtunnel" och det fungerar hyfsat bra måste jag säga men då kör jag mina fläktar väldigt tysta. Hade som från fabrik först men då fick jag dåligt insug av kallluft och det var då mitt övre grafikkort gick varmt så jag slängde in dom fläktarna jag hade hemma

Alltid kul att se andras Enthoo

Om du vill får du gärna slänga upp en bild på hur du gjort i fronten, för det är just insug av kalluft jag känner behöver förbättras också. Kan ju sätta i botten, men då blockeras flödet av nedersta grafikkortet. Har även funderat på om jag kan få in någon fläkt vid 5.25" platserna så att cpukylaren får lite luftström mot sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nisse_379:

Snyggt!

Köpte relativt nyligen ett likadant chassi, och jag kan bara instämma, väldigt väl genomtänkt och hög kvalitetskänsla. Väldigt, väldigt bra vattenkylningsmöjligheter, men jag kör luft jag också. Att hitta ett bättre chassi ens i närheten av denna prisklass, med denna kvalitet och utrymme oavsett om man kör luft eller vatten lyckades inte jag med iaf Får hem mitt andra 7970 i dagarna också, så ska nog ge mig på att testa din fläktlösning. Båda mina är med referenskylare så de behöver all luft de kan få. Den enda tråkigheten är att man inte kan montera sidofläktar vid grafikkorten. Funderar på att tillverka en bracket för ett par 140mm fläktar som man kan fästa i chassit bak och framtill, kommer ju att vispa runt samma luft visserligen så din lösning är kanske smidigare.

Jag har också funderat på corsairs af 140 silent, vad säger du om dem tillsammans med phanteks fläktar?

Skrivet av nisse_379:

Om du vill får du gärna slänga upp en bild på hur du gjort i fronten, för det är just insug av kalluft jag känner behöver förbättras också. Kan ju sätta i botten, men då blockeras flödet av nedersta grafikkortet. Har även funderat på om jag kan få in någon fläkt vid 5.25" platserna så att cpukylaren får lite luftström mot sig.

Även jag har detta chassit och är nöjd. Helt genomtänkt är det dock inte....... Insuget i botten är fail då den ensamma fläkten bara suger falskt luft. Fick fixa det med lite gummimatta som samtidigt fungerar som vibrationsdämpare. Täckramen för grafikkortet är i princip meningslös ifall man har ett bra luftkyld grafikkort, får modda dit den någon gång. Ogillar även placeringen av USB, hörlur och mikrofonjack då chassit är ganska högt. Har man chassit under skrivbordet är det grymt besvärligt att komma åt (om det nu ens går med lite längre kontakter/usb-minnen).

Skulle gärna se att Phanteks börjar med lite tillbehör, typ sidopanel utan det j*vla fönster, hot-swap HHD burar och evt. en mojäng så man kan ha en extra fläkt i fronten (finns iofs. hårddiskhållare med fläkt som man kan montera istället, typ CM 4-1)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Även jag har detta chassit och är nöjd. Helt genomtänkt är det dock inte....... Insuget i botten är fail då den ensamma fläkten bara suger falskt luft. Fick fixa det med lite gummimatta som samtidigt fungerar som vibrationsdämpare. Täckramen för grafikkortet är i princip meningslös ifall man har ett bra luftkyld grafikkort, får modda dit den någon gång. Ogillar även placeringen av USB, hörlur och mikrofonjack då chassit är ganska högt. Har man chassit under skrivbordet är det grymt besvärligt att komma åt (om det nu ens går med lite längre kontakter/usb-minnen).

Skulle gärna se att Phanteks börjar med lite tillbehör, typ sidopanel utan det j*vla fönster, hot-swap HHD burar och evt. en mojäng så man kan ha en extra fläkt i fronten (finns iofs. hårddiskhållare med fläkt som man kan montera istället, typ CM 4-1)

Hur menar du att fläkten i botten suger falsk luft och att du åtgärdade detta med gummi? "Täckramen" är ju ett av två reservoarfästen som kommer med chassit, så att det skulle behövas när man kör luftkylt ser jag som osannolikt. Sen undrar jag också hur hårddiskhållaren med fläkt ska hjälpa, de två fläktarna sitter ju redan precis framför hdd burarna Kommer som sagt att möblera om lite i dagarna, så jag är intresserad av alla tankar som finns!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse_379:

Om du vill får du gärna slänga upp en bild på hur du gjort i fronten, för det är just insug av kalluft jag känner behöver förbättras också. Kan ju sätta i botten, men då blockeras flödet av nedersta grafikkortet. Har även funderat på om jag kan få in någon fläkt vid 5.25" platserna så att cpukylaren får lite luftström mot sig.

Ska försöka ta nån bild sen eventuellt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nisse_379:

Hur menar du att fläkten i botten suger falsk luft och att du åtgärdade detta med gummi? "Täckramen" är ju ett av två reservoarfästen som kommer med chassit, så att det skulle behövas när man kör luftkylt ser jag som osannolikt. Sen undrar jag också hur hårddiskhållaren med fläkt ska hjälpa, de två fläktarna sitter ju redan precis framför hdd burarna Kommer som sagt att möblera om lite i dagarna, så jag är intresserad av alla tankar som finns!

Av nån anledning har jag inte fått nån "citeringspåminnelse".
Hur som helst skrev jag lite fel, gummit har jag för att lyfta fläkten nån mm annars slår den i fläktramen. Denna fläktram har plats för 2 fläktar men det sitter endast en. Problemet är att denna ensamma flät kan suga luft från den andra fläktplatsen (dvs sno luft inne i från chassit). Har man 2 fläktar eller bytar till vattenkylare är problemet dock löst.

Jag menade ett fläktinsug uppe vid 5.25 platserna. Just cpu:n har inte helt optimalt luftflöde vilket en fläkt vid 5.25" platserna kunde lösa.
En enkel lösning är att köpa en 5.25"-3.5" hårddiskbur med fläktplats, sedan behöver man ju inte ha några hårddiskar i den.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...