Webbprogrammerar, distans - Linneuniversitetet

Permalänk
Medlem

Webbprogrammerar, distans - Linneuniversitetet

Hej!
Jag funderar på att söka till Webbprogrammerar 100% distans på Linneuniversitetet och undrar om någon går där och kan berätta hur det är?
Det jag har märkt är att det är otroligt hög intagningspoäng Hur tror ni det blir med det nu när vi som har det nya betygssystemet får en egen urvalsgrupp, kommer det sjunka dramatiskt? Eller kommer det vara som det är nu? Jag ligger på ca 14.5-16.5 i gymnasiepoäng, finns det någon chans att jag kommer in?
Tack och adjöööö!

Permalänk

Jag går första året och går på distans, men jag har fått bytta från campus till distans för att jag hade för låga poäng när vi började i september, men fick ny bytta efter jul. Det är ett högt tempo i börja och det blir högt tempo i perioder verkar det som, just nu är vi i en sån period. Så det gäller att man gillar webbutveckling och har ett intresse, föreläsarna är underbara och de gör sitt yttersta för att föreläsningarna ska bli intressanta och spännande. Rekommenderas verkligen att söka

Permalänk
Medlem
Skrivet av granskog1:

Jag går första året och går på distans, men jag har fått bytta från campus till distans för att jag hade för låga poäng när vi började i september, men fick ny bytta efter jul. Det är ett högt tempo i börja och det blir högt tempo i perioder verkar det som, just nu är vi i en sån period. Så det gäller att man gillar webbutveckling och har ett intresse, föreläsarna är underbara och de gör sitt yttersta för att föreläsningarna ska bli intressanta och spännande. Rekommenderas verkligen att söka

Hej, tack för svaret! Vet du vad intagningspoängen var när du sökte ditt? Hur är det med människorna som går där? Är det mycket äldre, eller är det flest dem som precis har slutat gymnasiet och söker på engång?

Permalänk

Har för mig att det va cirka 18,9 på distans och 16,9 på campus. Det är väldigt blandat tycker jag och det är kul för att man får verkligen en blandning av erfarenheter och kunskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av granskog1:

Har för mig att det va cirka 18,9 på distans och 16,9 på campus. Det är väldigt blandat tycker jag och det är kul för att man får verkligen en blandning av erfarenheter och kunskap.

Oj vad högt! Känns som om det är ganska kört för min del alltså Jag tänkte mig att jag kanske kommer in med ca 15-16 nu när vi hamnar i en egen uttagningsgrupp. Min teori är om det är många, typ ca 70-80% som söker in har gått ut gymnasiet samma så blir det kanske inte lika stor konkerans för min grupp för den är endast till för dem som går ut med det nya betygssystemet och vi är dem första som går ut gymnasiet med det betygssystemet.

Eller vad tror ni?

Permalänk

Jag vet inte, jag tror att man kommer inte ta in lika många från "din" grupp för att ni inte är så många som den gruppen jag tillhör och det är nog omöjligt säga vad det kommer att hamna på. Sen undrar jag hur man räknar i det nya systemet hur mycket är ett a värt och vad är ett e värt?

Permalänk

Gick själv ut för 2 år sedan och kan rekommendera det starkt (gick dock på campus)!
Bättre föreläsare är svårt att hitta.
Hade inga super-betyg själv, så jag skrev högskoleprovet vilket jag blev intagen på.
Kanske kan vara ett alternativ för dig?
Är inte speciellt svårt att få ett bra resultat på högskoleprovet om man har något innanför pannbenet.

Permalänk
Medlem

När man gick ut högskolan, blev man anställbar på en gång?

Permalänk

Började jobba två dagar efter examen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Era betyg är väl ganska mycket hårdare än förra systemet? Så kan ju tänka mig att snittet då blir lägre.

Tips annars är väl högskoleprovet, jag kom in på det på min utbildning (elektroteknik), mina betyg räckte inte riktigt.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Om du inte kommer in så finns ju: http://www.extension.harvard.edu/degrees-certificates/profess...

Väldigt bra onlinekurser, vad jag har hört. Har dessutom tagit en av dem själv i förberedande syfte inför studier på KTH.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njure:

Om du inte kommer in så finns ju: http://www.extension.harvard.edu/degrees-certificates/profess...

Väldigt bra onlinekurser, vad jag har hört. Har dessutom tagit en av dem själv i förberedande syfte inför studier på KTH.

Detta är inte kurser man kan bli berättigad csn stöd/lån förstår jag? Eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasEr:

Detta är inte kurser man kan bli berättigad csn stöd/lån förstår jag? Eller?

Jo det tror jag väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Jo det tror jag väl?

Nappade direkt på det där jag! Får nog dra iväg ett mail till CSN ..