Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Du menar alltså att de skulle sålt mindre än 0 konsoller?
Jag köpte en i q2 iaf.

Nej det betyder att konsollerna de skeppade till Europa i Q1 inte sålde slut. I Q2 skickade de nästan inga alls till Europa och stora distributörer i Europa skickade tillbaka konsoller de inte fick sålt i Q1. Därför blev det negativ försäljning i bokslutet.

Det finns i Nintendos egna rapport för Q2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Fins inga som helst belägg för att någon retailer skulle ha skeppat tillbaka enheter. En missförstådd japansk reklamannnons och ett galet tyskt mediamarkt julrea ligger bakom dessa galna rykten. Wii sålde mer än xb1 i dec och man tror nu på en markant ökad försäljning q1 2014 likt december.

Knappast. De säljer inte ens 10000 i veckan i Japan. PS3 och tom Vita säljer bättre. Det är på Nintendos bästa marknad försäljningsmässigt.
Det är bara att inse att Wii U aldrig kommer sälja i några mångder. Jag kommer bli mycket förvånad om de säljer mer än 3 miljoner konsoller på hela 2014.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ozo64:

Knappast. De säljer inte ens 10000 i veckan i Japan. PS3 och tom Vita säljer bättre. Det är på Nintendos bästa marknad försäljningsmässigt.
Det är bara att inse att Wii U aldrig kommer sälja i några mångder. Jag kommer bli mycket förvånad om de säljer mer än 3 miljoner konsoller på hela 2014.

Året är inte slut ännu. En hel del stora titlar kommer släppas under året. Nytt Monster Hunter är på väg med, de brukar ju iallafall uppskatta de spelen.

Kan de dessutom få fart på deras online-satsning och dessutom kanske locka lite tredjepartstitlar så lär det ju heller inte försämra förutsättningarna för Wii U.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej det betyder att konsollerna de skeppade till Europa i Q1 inte sålde slut. I Q2 skickade de nästan inga alls till Europa och stora distributörer i Europa skickade tillbaka konsoller de inte fick sålt i Q1. Därför blev det negativ försäljning i bokslutet.

Det finns i Nintendos egna rapport för Q2.

Ok, köper beräkningen.
Trist om det är sant, Wii U är en trevlig konsoll.
De skulle satsa lite mer på sin store och indie-spel bara, utöver vettig marknadsföring.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Med kommande titlar som dkc och mariokart förstår d flesta att försäljningen kommer dra igång lavinartat.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Med kommande titlar som dkc och mariokart förstår d flesta att försäljningen kommer dra igång lavinartat.

och alla som vet hur de såg ut för Gamecube borde begripa att det inte kommer spela nån markant roll, om ens märkbar.

när Mariokart kom till denna trots allt bättre säljande maskinen så hade Nintendo inte ens tillverkat några nya på nära ett helt år för att bli av med de befintliga. och när spelet ifråga kom så dröjde det också ytterligare två månader efter detta för att försäljningen av maskiner hämtade sig något, alltså garanterat inte pga spelet utan på den rejäla prissänkningen till under tusenlappen som kom precis då.

Donkey Kong är i egenskap ett plattformsspel dagen ungar inte har nån som helst nostalgi för än mer irrelevant för försäljningsökning, de har det knappt ens för Mario liksom.

Skrivet av anon5930:

Kan de dessutom få fart på deras online-satsning och dessutom kanske locka lite tredjepartstitlar så lär det ju heller inte försämra förutsättningarna för Wii U.

det var först i samband med den period ett par år in i maskinens cykel jag talar om ovan som tredjepartsstöd började haverera på Gamcube, på WiiU var ju stödet redan helt borta efter släpp i princip.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag håller med. Om inte ens Super Mario 3D World. Deras största franchise kunde få igång försäljningen ordentligt så kommer inget annat spel heller lyckas med det.
Den här generationen är förlorad för Nintendo.

Till nästa generation måste de hänga med teknikmässigt så de får samma stöd som de andra konsollerna.
Man kan inte förlita sig på att gimmickar ska lyckas sälja massa konsoller.
Att missa titlar som GTA, Fifa, Battlefield osv är ett gigantiskt misstag.

Permalänk
Avstängd

Metacritic.com på årets kommande spel kommer avgöra wii u dominans eller failure.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Metacritic.com på årets kommande spel kommer avgöra wii u dominans eller failure.

Det har ca noll betydelse över försäljningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Det har ca noll betydelse över försäljningen.

ill beg to differ. finns många studier som visar att metacritic har rätt monumental betydelse i branschen.

http://mynintendonews.com/2012/03/10/metacritic-scores-really...

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Super Mario 3D world gjorde nästan ingenting för försäljningen av Wii U trots det var topprankat förra året.
Wii U hade tom en sämre julförsäljning det här året än förra året.

Permalänk
Avstängd

Wii u försäljningen ökade 400% i november och fortsatte sälja bra i december tack vare 3d world. (Googla) så jag kan inte launch siffrorna men d läter rätt bra i mina öron. Frågan är närmst nu hur dkc tropical freeze kommer ligga på metacritic och om nimtendo (vilket jag tror dom har) har fler ess i rock ärmen innan mariokart (stompade) ^^.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

...

i vilket fall, som sagt säger rankninganalys ingenting annat än att spel som har 90+ genomsnittligen säljer 6 ggr mer än de som har -70 under första månaden. nån korrelation till konsollförsäljning finns öht inte, vilket det räcker att kolla på respektive hårdvaras titlar på topplistorna för varje år och jämföra med maskinförsäljningen för att sen.

eller vad vet jag, Dreamcast och Gamcube måste ju ha sålt tokbra 00-03 eftersom de hade flera titlar på 90+ i topp 10 då.

Skrivet av ozo64:

Till nästa generation måste de hänga med teknikmässigt så de får samma stöd som de andra konsollerna.
Man kan inte förlita sig på att gimmickar ska lyckas sälja massa konsoller.
Att missa titlar som GTA, Fifa, Battlefield osv är ett gigantiskt misstag.

ja. enda möjligheten jag ser för dem är att göra en maskin som är så lik de andra att konvertering till den blir nästan gratis. den behöver nödvändigtvis inte vara mycket bättre, men är det inte en hyfsat rättfram X86 med 8G minne och en hårddisk så kommer det vara omöjligt att introducera den innan denna genaration är över. och jag tror inte de har råd att börja med en motsvarande de andras i den nästa. men mitt i när produktionpriserna för komponenterna gått ner, kanske.

frågan är bara varför envisas med egen låda alls om det skulle vara den enda logiska möjlighten.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Wii u försäljningen ökade 400% i november och fortsatte sälja bra i december tack vare 3d world. (Googla) så jag kan inte launch siffrorna men d läter rätt bra i mina öron. Frågan är närmst nu hur dkc tropical freeze kommer ligga på metacritic och om nimtendo (vilket jag tror dom har) har fler ess i rock ärmen innan mariokart (stompade) ^^.

Anledningen försäljningen gick upp i november och december är för att det är julhandel då. ALLA konsoller ökar i försäljning till jul.
360, PS3, Vita tom sålde bättre än Wii U under den perioden. Wii U är nere i ca 8000 konsoller i veckan i japan just nu. Det är estimerat att Wii U har sålt max 60000 enheter i USA i januari. De är tillbaka i samma dåliga försäljning som året innan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Anledningen försäljningen gick upp i november och december är för att det är julhandel då. ALLA konsoller ökar i försäljning till jul.
360, PS3, Vita tom sålde bättre än Wii U under den perioden. Wii U är nere i ca 8000 konsoller i veckan i japan just nu. Det är estimerat att Wii U har sålt max 60000 enheter i USA i januari. De är tillbaka i samma dåliga försäljning som året innan.

möjligt att december var high tack vare jul handel. men novembers 400% ökning har man belagt var tack vare super mario 3d world release. likaså kommer vi se försäljnign öka eller dala inför kommande spelsläpp och dess reviewscores på metacritic.com (branschstandard).

Under våren har vi dkc freeze, nya smashbros och mariokart 3 epic AAA titlar som lär driva wii u om xb1 iallafal sålänge metascoren håller sig över 92%l

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Tjaba
undra om Mario Galaxy görs till Wii u typ Mario galaxy U som inte påminner om de adnra ett helt nytt Galaxy alltså.
Men det är väl att hoppas på för mycket.
Har nån spelat Mario&Sonic in Sochi 2014? är det värt slantarna?
Smurfs 2 är det heller ett bra Wii u spel?
Som alla andra väntar man på donkey kong country,Mario kart mfl.
men som sagt ett NHL hade vart kul, Varför slutade de göra NHL till PC?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legopappa:

Tjaba
undra om MArio Galaxy görs till Wii u typ Mario galaxy U som inte påminner om de adnra ett helt nytt Galaxy alltså.
Men det är väl kanske inte så mycket.
Har nån spelat Mario&Sonic in Sochi 2014? är det värt slantarna?
Smurfs 2 är det heller ett bra Wii u spel?
Som alla andra väntar man på Sonky,Mario kart mfl.
men som sagt ett NHL hade vart kul, Varför slutade de göra NHL till PC?

1. Mario Air är det nya beryktade kommande mariospelet till wii U , hoppningsvis blir det som galaxy

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Skrivet av spikey13:

1. Mario Air är det nya beryktade kommande mariospelet till wii U , hoppningsvis blir det som galaxy

Coolt hoppas det blir bra då

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Legopappa:

Tjaba
undra om Mario Galaxy görs till Wii u typ Mario galaxy U som inte påminner om de adnra ett helt nytt Galaxy alltså.
Men det är väl att hoppas på för mycket.
Har nån spelat Mario&Sonic in Sochi 2014? är det värt slantarna?
Smurfs 2 är det heller ett bra Wii u spel?
Som alla andra väntar man på donkey kong country,Mario kart mfl.
men som sagt ett NHL hade vart kul, Varför slutade de göra NHL till PC?

Utan att ens ha kollat metacritic så kan jag nog säga att Smurfs 2 gott kan skippas.

Mario och Sonic sport titlarna kan troligen också skippas såvida man inte är riktigt sugen på sportspel. De tidigare titlarna har snittar dåligt på metacritic med.

Bättre att lägga pengarna på årets större titlar. Närmast nu ska vara Donkey Kong nästa vecka.

Permalänk
Medlem

De borde verkligen släppa 3D Mario World bundlen i Sverige, tror den hade gjort succé

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

möjligt att december var high tack vare jul handel. men novembers 400% ökning har man belagt var tack vare super mario 3d world release. likaså kommer vi se försäljnign öka eller dala inför kommande spelsläpp och dess reviewscores på metacritic.com (branschstandard).

Under våren har vi dkc freeze, nya smashbros och mariokart 3 epic AAA titlar som lär driva wii u om xb1 iallafal sålänge metascoren håller sig över 92%l

När det gäller November månad så är denna månad den absolut viktigaste för julhandeln i USA, Dvs den räknas redan dit. Speciellt black friday.

Sedan vist Super Mario 3D world lär ha gjort en bit men överlag så lär den inte göra vidare mycket. Personligen är jag så otroligt besviken på spelet då det inte är så mycket bättre en SM3DLand (3DS versionen) som de släppte, utan snarare rak kopia med lite nyheter och bättre grafik.

De måste börja göra radikala förändringar om de ska börja lyckas, just nu som jag redan skrivit, Inget som kommer till Wii U av intresse förutom X för mig för stunden, Förra året kom i alla fall 3 spel ( 4 men skaffade Rayman Legend till Vita istället )

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Wii u försäljningen ökade 400% i november och fortsatte sälja bra i december tack vare 3d world. (Googla) så jag kan inte launch siffrorna men d läter rätt bra i mina öron. Frågan är närmst nu hur dkc tropical freeze kommer ligga på metacritic och om nimtendo (vilket jag tror dom har) har fler ess i rock ärmen innan mariokart (stompade) ^^.

400% av ingenting är fortfarande ingenting. Wii U är tyvärr en extrem flopp och jag tror inte de ens kommer att nå 15 miljoner sålda totalt under sin livscykel. Både PS4 och Xbox One är tippade att nå 85-100miljoner sålda under deras livscykel

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Avstängd

Extrem flopp ur ett affärsmässigt perspektiv kanske, väldigt lyckad för oss gamers iaf om man kollar metascores och jämför med ps4 och xb1
Sålänge +90% spel släpps på löpande band (vilket nintendo har lovat) så kommer u ägarna vara nöjda och med tiden kommer även försäljningen.

Det fins knappt något + 90% spel (metascore) hos xb1 el ps3

Legopappa, jag hoppas d kommer snart då galaxy är rankat till världens bästa spel (släppt efter 2008)

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

400% av ingenting är fortfarande ingenting. Wii U är tyvärr en extrem flopp och jag tror inte de ens kommer att nå 15 miljoner sålda totalt under sin livscykel. Både PS4 och Xbox One är tippade att nå 85-100miljoner sålda under deras livscykel

Det kan faktiskt vända om Nintendo får ut att det är en ny konsoll.
Och det finns rätt många nöjda Wii-ägare som kanske uppgraderar när de märker att alla nya spel bara kommer till Wii U.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Extrem flopp ur ett affärsmässigt perspektiv kanske, väldigt lyckad för oss gamers iaf om man kollar metascores och jämför med ps4 och xb1
Sålänge +90% spel släpps på löpande band (vilket nintendo har lovat) så kommer u ägarna vara nöjda och med tiden kommer även försäljningen.

Det fins knappt något + 90% spel (metascore) hos xb1 el ps3

Legopappa, jag hoppas d kommer snart då galaxy är rankat till världens bästa spel (släppt efter 2008)

Ja jo fanns en till Wii U sedan en drös multiplatformstittlar, tog till Augusti innan exklusiva spel började släppas (Dvs 10 månader in). Fanns en remake tidigare under tiden (Monster hunter) om man nu vill räkna med denna.

Nu är de nya konsolerna i månad 4 och tja vi vet att exklusiva titlar börja redan trilla in nästa månad, nu om de spelen det vet vi inte men just nu så ser det bättre ut på dessa konsolers front än vad det gör för Wii U under samma släpp period.

Men som många säger spel säljer konsoler, men det räcker inte bara med ett bra spel det måste vara många bra spel, och med garanti att det kommer många bra spel framöver, Just nu har du enbart denna garanti att du kommer få bra Nintendo spel till Wii U men avsaknad av så got som alla andra tillverkare.

Gillar man Nintendo och deras spel som jag gör, ja då har man något att hämta från Wii U, är man inte intresserad av de spelen så har man inte mycket att hämta här, och framtidssikten är inte vidare hög just nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Avstängd

Gillar man inte nintendospel ska man inte köpa ett wii u. Man bör välja konsoll efter de förstapartstillverkare man gillar mest enl min mening. 3e part får man ändå på pc

Enligt mej hade fler sällskapsspel räddat wii u. Typ a la Tj buzz, pictionary, texas hold em, rappakalja osv fast på tvn, på spåret osv.
(För att på allvar fånga vuxna)

Ps3 och xb1 är rätt mkt teenage shooter aktigt.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Konsolgrävare

En vecka kvar! Donkey Kong kommer bli ett fint tillägg bland Wii U spelen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Någon mer som kikar på Nintendo Direct som sänds just nu? Började kl 23:00

Strömmen jag följer: http://www.nintendolife.com/news/2014/02/nintendo_direct_watc...

Super Smash Bros har visats och just nu håller de på att gå igenom 3DS-titlar iallafall. Borde bli Wii U strax.

Permalänk
Avstängd

1 http://n4g.com/news/1456699/xbox-one-barely-beats-wii-us-firs... announcments väntar på nintendo direkt xb1 sålde lika kasst som wii u i februari!!!!

2 nes remix 2 innan sommarn!!! (Smb3 zelda2 kirby osv)

3 x ser epic ut

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem

Vart inte mycket att hurra för deras Wii U titlar de visade, förutom X då dvs, roligt att se att det lever någorlunda vart nästan ett år sedan de visade något sist.

3DS åt andra sidan värkar börja bli en rejäl bra maskin, dock lite förvånad att de kommer ta dom så förbaskat lång tid att få hit Monster Hunter 4??? 2015? över 1,5 ÅR efter Japan hur lyckas de?

Samt trevligt att Europa får ta del av ytterligare en del spel som inte hunnit hit än, kan ju starkt rekomendera Etrian Odyssey Millenium Girl.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.