Permalänk
Medlem

Problem med nätverket

Hej på er!

Jag har som rubriken antyder problem med mitt nätverk, eller rättare sagt med min router. Jag har en Dlink (och nu säger säkert någon -Där har vi felet!) DIR-655 som jag har ställt in för maximalt skydd, med bl.a. MAC-filtering. Nu strular den trådlösa anslutningen och vissa enheter får ingen kontakt med routern om jag inte stänger av och sätter på den (norsk reset).

De som strular mest med uppkopplingen är min Androidplatta, Toshiba Excite Pro, och min bärbara jobbdator, en HP 6550b.

Den stora frågan är om jag ska investera i en ny router, och vilken man ska ha i så fall. Jag har sneglat lite på en ASUS RT-AC66U, men frågan är om den är värd pengarna för mig (kan kanske nämnas att jag bara har 8 Mbit bredband).

Det jag kräver är det SKA fungera och att det slutar strula. För det är jag dock beredd att betala vad en sån ASUS kostar, för nu är jag trött på strul!

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

Har du kollat om det finns någon ny version av firmware till routern? Kan ju va en idé att slänga in senaste versionen annars.
http://www.dlink.com/se/sv/support/product/dir-655-wireless-n...

Denna kom ju 2007 så den börjar ju bli rätt gammal också.

Visa signatur

Core i7 920@3,36GHz || ASUS P6X58D Premium || TR3X6G1600C9 || Intel X25-M G2 80GB || XFX Radeon HD 5850 1GB || Corsair CMPSU-750HX || Win 7 x64

Permalänk
Medlem

Jag har senaste firmware.

Kan det spela roll att jag använder MAC-filtering för allt (ca 20 enheter) som ska få tillgång till nätet, det kan inte strula till det för routern så den får för mycket att tänka på?

Jag läser jämt att alla här på SC är "sjukt nöjd" med ASUS RT-AC66U och att den är "otroligt stabil". Är det då en lösning för mig att skaffa en sån, eller finns det minst lika bra och stabila routrar för mindre pengar med tanke på att jag inte behöver så bra throughput?

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb

Permalänk
Medlem

DIR-655 börjar bli gammal, hade samma problem emd min innan den kolade...kör en RT-AC66U nu och jag är nöjd iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av pokelia:

DIR-655 börjar bli gammal, hade samma problem emd min innan den kolade...kör en RT-AC66U nu och jag är nöjd iallafall

Tack. Det verkar luta åt en sådan...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb