Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 missljud i mikrofon

Mitt headset har börjat ge ifrån sig missljud. När jag sitter i Skype hör dom andra ett ljud som liknar det man får om man lägger mobilen för nära högtalare. Är det ett vanligt fel eller borde jag reklamera det? När det var nytt kunde det även ge ifrån sig starka brus i början av ett samtal, är även det normalt? Jag hade aldrig några liknande problem med mitt G35.

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Medlem

Bumpar här, ibland blir det missljud från min mikrofon, det försvinner när jag drar på micken så det blir massa skrapljud i den. Vad kan det vara för fel?

Visa signatur

Intel I5 2500k | Gigabyte GTX680 | Gigabyte Z77P-D3 | OCZ ModXStream Pro 600w | G.Skill Ripjaws 8GB 1600hz | Samsung Pro 840 128GB | Crucial M500 240GB | WD Blue 640GB | Fractal Design R4 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zer0x:

Bumpar här, ibland blir det missljud från min mikrofon, det försvinner när jag drar på micken så det blir massa skrapljud i den. Vad kan det vara för fel?

Citat:

§ 4
Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Du kanske inte är medveten om att det är förbjudet att bumpa? Nu är det på gränsen till reglerbrott då du faktiskt tillför lite information. Tänk på det i framtiden vi vill alla dela på forumet rättvist.

MVH
Moderator Shimonu

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Zer0x:

Mitt headset har börjat ge ifrån sig missljud. När jag sitter i Skype hör dom andra ett ljud som liknar det man får om man lägger mobilen för nära högtalare. Är det ett vanligt fel eller borde jag reklamera det? När det var nytt kunde det även ge ifrån sig starka brus i början av ett samtal, är även det normalt? Jag hade aldrig några liknande problem med mitt G35.

Qpad har ganska känslig mikrofon så testa ta bort den där kudden och se så att du vinklar intaget mot munnen , sätt tillbaks den sen. Och sedan det där sista kan bero på att du har något som stör men om detta inte funkar ta en reklamation eller testa i en annan dator först.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3