Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

(om du menar att nästan inga ingenjörer och inte ett enda vetenskapligt institut i världen "lärt sig använda sina kunskaper praktiskt" frågar jag dig vem du tror det är som konstruerar alla hus,broar, osv i världen. Aliens?).

Det menar jag inte med det finns nötter bland de flesta som utbildar sig, tro mig jag vet
De som fattat vad de läst och kan applicera den kunskapen på verkligheten förstår att man inte kan gå igenom väggar precis som de förstår att toppen på en byggnad som är byggd med någorlunda säkerhet inte faller igenom hela byggnaden som om den var luft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Fast ifall du inte bara hade skippat den andra delen av det enormt simplifierade experimentet så hade du ju sett att det undre paketet (det som deformerats) hade sjunkit ihop mycket tidigare än det som fortfarande var helt.

Du får ursäkta men när du själv bjuder upp till en sådan straffspark så får du nog ta och bita ihop och svälja äpplet

Om jag tar med den "andra delen" så gäller för det första samma princip för ovandelen men det finns något annat mycket intressant med att ta med din andra del i din fråga. För du beskriver exakt vad som hänt. Om man försvagar underdelen, exempelvis som i ditt fall, att trycka ihop sidorna så kan man få ett annat förlopp. Man kan försvaga underdelen på wtc tornen med, det gör man genom att spränga sönder bärande balkar. Då kan du få ett helt annat förlopp, beroende på hur mycket av underdelen som sprängs sönder desto snabbare fall kan du få, till och med så snabbt att det blir som om det faller med endast luftmotstånd

Om man är en "debunker" så är ett tips att hålla sig så långt borta som man kan för att experimentera eller dra liknelser för gör man det så står man med byxorna nere

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det menar jag inte med det finns nötter bland de flesta som utbildar sig, tro mig jag vet
De som fattat vad de läst och kan applicera den kunskapen på verkligheten förstår att man inte kan gå igenom väggar precis som de förstår att toppen på en byggnad som är byggd med någorlunda säkerhet inte faller igenom hela byggnaden som om den var luft

Du menar att efter toppen fallit halvväggs genom byggnaden (den del där flygplanet orsakat störst strukturell skada) så skulle toppen slutta falla och byggnaden återhämta sig? Jag är ingen ingenjör men det tycker jag låter orimligt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Tror du man blir portad från ett forum genom att använda sig av fysiska lagar som bevisning, alltså verkligheten? Att du inte kan använda dig av dessa regler på en verklighet är väl snarare ett personligt problem hos dig

Nej, det tror jag absolut inte. Men du har ju inte använt dig av några "fysiska lagar" som bevisning. Ty du vet ju varken vad en "fysikalisk lag" är för något eller vad bevisning går ut på.

Det som brukar göra att folk åker ut är att de trollar och spammar med påståenden och att de senare ljuger sig blåa när man ber om konkretisering. Att vidare inte kunna föra en debatt framåt och att idiotförklara alla runt en som bevisligen har bättre kunskaper och högre utbildningar än en själv, är däremot ett framgångrecept om man vill åka ut. Likaså att spamma forumet med länkar och videos som saknar innehåll. Du sprider desinformation, och eftersom ingen heller går på vad du säger så kommer det förr eller senare räknas som rent spam.

Du skulle kunna rädda situationen genom att konkret svara på konkreta frågor. Har du glömt frågorna, ska jag upprepa dem?

1) kan du berätta vilken fysikalisk princip som är ur spel och i vilket sammanhang?
2) kan du bekräfta att du åtminstone ungefär förstår varför vi andra är så "elaka" och kräver dig på bevis?
3) kan du förstå varför jag inte tycker att din video är ett ärligt och konstruktivt svar på mitt inlägg som du citerar?

Andra personer har skrivit liknande frågor som du också har undvikit eller bara tramsat bort. Vi talar trots allt om rätt konkreta grejer. Hade vi talat om något forum-specifik, som t.ex. grafikkort eller HDDs, och du betett dig såhär så hade du redan varit permabannad.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Du menar att efter toppen fallit halvväggs genom byggnaden (den del där flygplanet orsakat störst strukturell skada) så skulle toppen slutta falla och byggnaden återhämta sig? Jag är ingen ingenjör men det tycker jag låter orimligt.

Det jag menar är att toppen bromsas upp så fort den möter motstånd, istället för att accelerera igenom hela byggnaden som om den vore luft så sker istället en retardation/inbromsning

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Det jag menar är att toppen bromsas upp så fort den möter motstånd

Men toppen och halva byggnaden då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Men toppen och halva byggnaden då?

Kan du förtydliga, "toppen och halva byggnaden". inte säker på vad du menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Kan du förtydliga, "toppen av halva byggnaden". inte säker på vad du menar

Jo planet åkte ju inte in i toppen utan ca 3/4 up och orsakade strukturella skador på byggnaden än längre ner, sedan fall toppen rakt ner i det skadade området som sedan föll rakt ner i vad som ev. fortfarande var någorlunda intakt. Så det var ju inte bara toppen som föll.

Permalänk
Hedersmedlem

*** notis till alla involverade i 9/11 diskussionen ***

Jag har, tyvärr bristfälligt, raderat en del inlägg i slutet av denna tråden. Diskussionen har kommit in i en fas där mycket handlar om upprörda känslor, mindre substans och mycket tjafs. Eftersom vi sannolikt hamnat i en återvändsgräns uppmanar jag därför alla att avsluta diskussionen om 9/11.

Alla som vill har sagt sitt och det får räcka. Alla har rätt att ha en egen åsikt och moderering görs inte utifrån personers åsikt.

/KimTjik

Permalänk
Avstängd

Foliehattråd om det försvunna Boeing planet

Hejsan

Ingen kan väl ha missat att i lördags (8/3-14) så försvann ett stort passagerarflygplan från radarn och har ännu inte blivit funnet. Spekulationerna är många, vad tror ni har hänt? Har det "bara" kraschat eller kan det ha blivit kapat, flugit under radar och landat på någon hemlig diktatur ö?

Permalänk
Entusiast

Dharma Initiative ligger bakom.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Damodred:

Hejsan

Ingen kan väl ha missat att i lördags (8/3-14) så försvann ett stort passagerarflygplan från radarn och har ännu inte blivit funnet. Spekulationerna är många, vad tror ni har hänt? Har det "bara" kraschat eller kan det ha blivit kapat, flugit under radar och landat på någon hemlig diktatur ö?

*Flyttat till samlingstråden för konspirationsteorier*

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Putin testade en ny sorts missil på planet inför sitt kommande angrepp på västeuropa.
Missilen löser fullständigt upp sitt mål och det ryktas om att antimateria är inblandat.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JesperT:

Putin testade en ny sorts missil på planet inför sitt kommande angrepp på västeuropa.
Missilen löser fullständigt upp sitt mål och det ryktas om att antimateria är inblandat.

Det låter lågiskt. Ryssarna och konverterat flygplanet till antimateria och kommer kollidera det med ett annat Boeing 777-200 över Europa för att skapa en enorm explosion. Med tanke på att planet väger i runda slängar 200 ton med bränsle så skulle vi få 36 ZJ energi. För att sätta det i perspektiv var bomberna över Hiroshima och Nagasaki på ungefär 60 respektive 90 TJ. Vi möblerar om prefixen för att det ska gå att jämföra. Rysslands planerade attack kommer släppa lös 36 000 000 000 TJ alltså ungefär en halv miljard Little Boy. Världens starkaste atombomb Tsar Bomba hade en energi på 210 000 TJ så det här blir typ 170 000 gånger kraftigare än världens starkaste atombomb. Faktum är att denna enda bomb kommer ge ungefär 17 000 gånger mer energi än alla atombomber som någonsin detonerats på jorden tillsammans.

Enligt mina beräkningar (det vill säga jag matade in siffror här: http://nuclearsecrecy.com/nukemap/classic/) så kommer de båda planen att kollidera vid kusten på gränsen mellan Brasilien och Franska Guiana. Smällen skulle då jämna hela Sydamerika, hela USA, halva Afrika och större delen av Europa förutom östblocket med marken mer eller mindre. Eller ja, det är inom området för så hög termisk strålning att man direkt får tredje gradens brännskador på exponerad hud och allt brännbart material kommer fatta eld. Så hela USA, Sydamerika och halva Europa kommer stå i lågor och nästan alla kommer vara döda. Sydamerikas kustremsa kommer se annorlunda ut och större delen av världens regnskog kommer vara borta. Det jobbiga är att dammolnet som kommer bildas kommer skicka in hela jorden i en atomvinter. Så mycket av det som överlevde smällen kommer sedan dö. Förutom Ryssarna, Finnar och Norrläningar som är vana vid kylan.

http://nuclearsecrecy.com/nukemap/classic/?lat=4.595943464855...

Någon måste stoppa honom, Putin är ju galnare än vi kunnat ana. Han är inte bara ute efter Europa, han ska ta över världen och kommer förinta den för att då som han vill.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zotamedu:

Det låter lågiskt. Ryssarna och konverterat flygplanet till antimateria och kommer kollidera det med ett annat Boeing 777-200 över Europa för att skapa en enorm explosion. Med tanke på att planet väger i runda slängar 200 ton med bränsle så skulle vi få 36 ZJ energi. För att sätta det i perspektiv var bomberna över Hiroshima och Nagasaki på ungefär 60 respektive 90 TJ. Vi möblerar om prefixen för att det ska gå att jämföra. Rysslands planerade attack kommer släppa lös 36 000 000 000 TJ alltså ungefär en halv miljard Little Boy. Världens starkaste atombomb Tsar Bomba hade en energi på 210 000 TJ så det här blir typ 170 000 gånger kraftigare än världens starkaste atombomb. Faktum är att denna enda bomb kommer ge ungefär 17 000 gånger mer energi än alla atombomber som någonsin detonerats på jorden tillsammans.

Enligt mina beräkningar (det vill säga jag matade in siffror här: http://nuclearsecrecy.com/nukemap/classic/) så kommer de båda planen att kollidera vid kusten på gränsen mellan Brasilien och Franska Guiana. Smällen skulle då jämna hela Sydamerika, hela USA, halva Afrika och större delen av Europa förutom östblocket med marken mer eller mindre. Eller ja, det är inom området för så hög termisk strålning att man direkt får tredje gradens brännskador på exponerad hud och allt brännbart material kommer fatta eld. Så hela USA, Sydamerika och halva Europa kommer stå i lågor och nästan alla kommer vara döda. Sydamerikas kustremsa kommer se annorlunda ut och större delen av världens regnskog kommer vara borta. Det jobbiga är att dammolnet som kommer bildas kommer skicka in hela jorden i en atomvinter. Så mycket av det som överlevde smällen kommer sedan dö. Förutom Ryssarna, Finnar och Norrläningar som är vana vid kylan.

http://nuclearsecrecy.com/nukemap/classic/?lat=4.595943464855...

Någon måste stoppa honom, Putin är ju galnare än vi kunnat ana. Han är inte bara ute efter Europa, han ska ta över världen och kommer förinta den för att då som han vill.

Putin? Think the real name is Yuri´s revenge :).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tycker historien om flygplanet börjar bli intressant om man nu ska lita medier(vilket man inte ska såklart). Kan det stämma att planet har blivit kapat av personalen och eventuellt användas i något slags terroristangrepp? Själv vet jag inte men det är väl lite otäckt ifall det skulle vara så. Vi lever i en sjuk värld så varför inte...
Om så är fallet är det självklart USA som ligger bakom, alternativt kan det vara alliansen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barra85:

Tycker historien om flygplanet börjar bli intressant om man nu ska lita medier(vilket man inte ska såklart). Kan det stämma att planet har blivit kapat av personalen och eventuellt användas i något slags terroristangrepp? Själv vet jag inte men det är väl lite otäckt ifall det skulle vara så. Vi lever i en sjuk värld så varför inte...
Om så är fallet är det självklart USA som ligger bakom, alternativt kan det vara alliansen!

Fast det går ju lätt att förkasta att det är ett terroristdåd för det hände ju aldrig! Det var ju en kontrollerad sprängning. Eller har terroristerna blivit lurade också och inser inte att de fortsätter USAs ondskefulla sk. machtübername?

Eller ska vi göra ett omtag helt och hållet och inse att det är Obama som beodrat kapningen och stölden av planet för att återskapa det Bushadministrationen lyckades så framgångsrikt genomföra? Han vill ha sin del av kakan! Fast denna gången med en verklig plankrasch och inte en kontrollerad sprängning.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Entusiast

Tror många underskattar grovt hur litet ett flygplan är i förhållande till de enorma arealer som måste letas igenom. Tittar man tillbaks på andra olyckor så är det inte ovanligt att det tar flera veckor innan man hittar något. Har det kraschat i vatten kan det ta år innan man hittar vraket.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Barack Obama och hans presidentskap

Som många av er redan vet så måste man vara född i USA för att få bli presidenten. Men Obama är aldrig född i någon delstat i USA egentligen utan har fåt sitt födelsebevis fuskat för att det ska se ut som han är amerikanskt född.

Nu minns jag dock inte vart jag såg det dokumentet där det stog att han var född i det andra landet men om någon annan har det så ta en bild av det!

Och det är ju en hel del människor där ute som har då angående detta frågat varför inte Arnold Schwarzenegger då kunde ha fåt bli president istället?
Och då svarade dom nånting med att nä för att han är inte född i USA så det går inte... Det kallar jag väldigt fel!

Ja skriv vad ni tycker om detta

!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Jag tycker inget i den frågan du ställer, den är kontrafaktisk och irrelevant.
Apropå det:

Det har aldrig bevisats att Elminster inte är kejsare över Netheril, hur kommer det sig då att han står och flamsar strax utanför Candlekeep. Vad tycker ni om det?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Jag tycker inget i den frågan du ställer, den är kontrafaktisk och irrelevant.
Apropå det:

Det har aldrig bevisats att Elminster inte är kejsare över Netheril, hur kommer det sig då att han står och flamsar strax utanför Candlekeep. Vad tycker ni om det?

Svara på relevant fråga istället! Annars får du en varning på dej § 1.6!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Svara på relevant fråga istället! Annars får du en varning på dej § 1.6!

Det gjorde han. Vad du säger stämmer inte, och man kan därför inte tycka särdeles mycket om det.

Permalänk
Medlem

Obama är född på Hawaii.
Det är bevisat många gånger om.

Den "dokumentären" du har sett ljög och du gick på det.

Permalänk
Skrivet av Genomresa:

Det gjorde han. Vad du säger stämmer inte, och man kan därför inte tycka särdeles mycket om det.

Jaså? Ok.. vad är det som styrker att ni har rätt då? Det behöver inte bli så allvarligt detta med det hade ju bara varit roligt och få svar på det :).

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd

Konspirationstrams, ta det i tråden om konspirationsteorier i stället. Tanken är att man genom att hitta på en story om att Obama "egentligen" inte är amerikan och "egentligen" inte kristen kan låta publiken dra de slutsatser man vill att de ska dra. Det är då lättare att insinuera att Obamas agenda är specifikt antiamerikansk, att han egentligen är ute efter att sabotera och förstöra.

Det här är stollerier som sprids av en slags fundamentalister när man tydligen inte riktigt klarar av att alstra sakargument mot Obama.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Obama är född på Hawaii.
Det är bevisat många gånger om.

Den "dokumentären" du har sett ljög och du gick på det.

Jag har inte sett någon dokumentär.. Dom dokumenten jag läste var uppladdade på någon anonym fildelningssida där det stog om hans personnummer och hela hela rubbet.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd

Ack, tråden tog fart innan någon moderator han låsa den eller flytta till konspirationstråden!

Skrivet av demon_speed:

Jaså? Ok.. vad är det som styrker att ni har rätt då? Det behöver inte bli så allvarligt detta med det hade ju bara varit roligt och få svar på det :).

För det första är det du som har bevisbördan, för det andra ankommer det även på dig att berätta vad du vill ska diskuteras. Vilka slutsatser vill du dra av dina premisser?

Edit: Det här kunde ha varit en bra och intressant tråd för att tala om Obamas presidentskap, vad han gjort, vad han borde göra, vad han inte borde ha gjort, etc, etc, värdigt forumdelen "Akademiska ämnen...". Men nej, ju viktigare eller tyngre eller intressantare ämne, ju större risk för att tråden bara är en trolltråd tydligen. Känns igen från alla politiktrådar...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jaså? Ok.. vad är det som styrker att ni har rätt då? Det behöver inte bli så allvarligt detta med det hade ju bara varit roligt och få svar på det :).

Det som styrker att vi har rätt är att hans födelseattest är publicerat och att det finns födelsegratulationer i hawaiianska tidningar ifrån när han föddes bland annat.

Permalänk
Skrivet av MBY:

Ack, tråden tog fart innan någon moderator han låsa den eller flytta till konspirationstråden!

För det första är det du som har bevisbördan, för det andra ankommer det även på dig att berätta vad du vill ska diskuteras. Vilka slutsatser vill du dra av dina premisser?

Ok så du menar då alltså om jag skulle få tag i det där dokumentet igen, skulle du då tycka det va ok att sprida denna förmörklande informationen öppet på forumet?

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Avstängd
Skrivet av demon_speed:

Ok så du menar då alltså om jag skulle få tag i det där dokumentet igen, skulle du då tycka det va ok att sprida denna förmörklande informationen öppet på forumet?

Vilken jävla fråga! Naturligtvis ska du ta med dina källhänvisningar. Det är självklarheter faktiskt.

I nuläget är det ju bara anekdoter från dig, ren hörsägen, och vi andra har inga möjligheter att granska källan för att t.ex. se om det är det vanliga falsariet som cirkulerar.

Som att säga sig tagit del av ett dokument om en judisk världskonspiration och sedan försöka smyga med att det är "Sions vises protokoll" man hänvisar till...

Jag noterar också, föga oväntat, att du flyr frågorna. Så jag får väl fråga igen: vilka slutsatser vill _du_ dra av detta?

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."