Permalänk
Avstängd

Ingen bild men datorn startar

Hej jag har fått panik för min dator får ingen bild men den startar.
Alla fläktar går igång den arbetar men ingen bild.

Detta har hänt tidigare med men då drog jag ur strömmen och vänta 5sek stoppa in strömmen igen. Men nu när jag bytte chassi och till ett 290x fick jag först igång datorn när jag formatera den sen direkt efteråt, nu går den inte igång igen.

Min dator:
Chassi: corsair 330r
Gpu: amd 290x tri-x
Cpu: intel 3570k 4ghz (har testat starta med oc genie så den startar utan att vara klockad)
Moderkory: msi z77a gd65
Psu : corsair hx 850 silver

Har testat med andra skärmar också

Skrev luddigt för har bara telefonen och ESO 5day preplay släpps imorgon, om nån hjälper mig snälla skynda. När ni hjälpt mig om det går kan skicka över en betalning snälla hjälp!!!

Vi kan komma överens hur stor betalnig ni får bara jag kan få hjälp snabbt kan ni få stor betalning

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

har du testat med den inbyggda grafiken?

Visa signatur

NZXT H440 - Corsair RM 650 - G. Skill Ares 8gb - MSI Z87 G45 - Intel i5 4670k 4.3Ghz @ 1.28v (pungprolle) - Hyper 212 Evo PushPull 68c @ 100% - EVGA GTX 770 SuperClocked ACX - Samsung Evo 840 120 GB - WD 1TB - Asus Xonar DGX

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EmilK:

har du testat med den inbyggda grafiken?

Jag kan testa dra ur grafikkortet ska göra det nu! Tack för svaret till tusen!!!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EmilK:

har du testat med den inbyggda grafiken?

Samma problem återstod tills jag startade om den genom att dra ut strömmen.
Nu gick den igång iallafall!!!

Fast utan grafikkort, vet någon vad felet är?!?

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Du har bytt chassi, monterat distanserna mellan moderkort och chassi?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krokarn:

Du har bytt chassi, monterat distanserna mellan moderkort och chassi?

Aa det har jag.
Det fanns inte med de var upphöjda från början

Jag och min bror tror det är någonting med nätagget

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem

Kopplat in alla kablar rätt?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krokarn:

Kopplat in alla kablar rätt?

Japp

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk

Kan vara ett kompatibilitetsproblem mellan grafikkortet och moderkortet.

Permalänk
Inaktiv

Uppdaterat bioset om det behövs så moderkortet stödjer grafikkortet?

Permalänk

Hej råka ut för samma sak och då var att ram minnen inte satt i ordentligt.

Permalänk
Medlem

Provat med det gamla grafikkortet?

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Avstängd

Tjenare hade liknande problem igår men då för att jag hade nya ram minnen, allt i datorn startade men fick ingen kontakt med bildskärmen. Testa att reseta cmos, då det kan finnas gamla inställningar där för ditt gamla GPU i bios som gör att datorn inte vill starta, funkade för mig!

Edit: Du kan göra det genom att dra ut strömmen ur datorn, sen plocka bort det lilla batteriet på moderkortet i några minuter sen bara sätta i det igen och kör igång datorn!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simpztr:

Tjenare hade liknande problem igår men då för att jag hade nya ram minnen, allt i datorn startade men fick ingen kontakt med bildskärmen. Testa att reseta cmos, då det kan finnas gamla inställningar där för ditt gamla GPU i bios som gör att datorn inte vill starta, funkade för mig!

Edit: Du kan göra det genom att dra ut strömmen ur datorn, sen plocka bort det lilla batteriet på moderkortet i några minuter sen bara sätta i det igen och kör igång datorn!

Okej ska testa tack för all hjälp.
Hehe lite OT vet någon åt vilket håll Uber mode switchen ska va dragen åt på mitt grafikkort så jag slipper strula och kan skruva igen för gott sen

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd

Du kan ju enkelt gå in i bios med din inbyggda grafik annars och ställa om till default där.

Permalänk
Avstängd

Jag löste det när jag flyttade på CMOS batteriet.

Ett problem återstår men datorn rullar oftast alla tider på dygnet så det är egentligen inte för stor grej.

När jag startar datorn så kommer inte skärmen igång, utan jag måste koppla ur vänta 5 sekunder sen koppla in igen, då autostartar den och funkar.

Men tackar för hjälpen och kan säkert betala lite pengar

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd

Problemet kom tillbaka och vi testade att koplpla in min psu till hans dator. Då blev problemet på hans dator istället. Att den bara startar ibland och man måste reboota den massor med gånger.

Måste vi köpa nytt PSU

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Problemet kom tillbaka och vi testade att koplpla in min psu till hans dator. Då blev problemet på hans dator istället. Att den bara startar ibland och man måste reboota den massor med gånger.

Måste vi köpa nytt PSU

Hur gammalt är agget, nyinköpt?

RMA i så fall. om det är hx 850 så ska det vara rätt bra kvalité.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Avstängd

Broder här...

Det är jädra knas alltså.. Nu har vi testat bra många uppsättningar.

Hans nätagg, min dator, mitt grafikkort - Funkar ej.
Mitt nätagg, min dator, hans grafikkort - Funkar
Mitt nätagg, hans dator, hans grafikkort - Funkar ej

Vi har testat lite mer men glömt att notera vad vi testat.
Men det har varit till besvikelse har någon nån idé?

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd

Ok vi har testat att hans grafikkort funkar i min dator och det gör det.
Så vi tog min brors nätagg i min dator med mitt grafikkort, och helt plötsligt får vi ingen bild.
Testar vi då min brors nätagg i min dator och HANS grafikkort då funkar det helt jävla plötsligt!!!

Vad är det man kan göra jag fattar ingenting, betalar som sagt ifall jag kan få hjälp

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Avstängd

(Marcus min bror)
Marcus nätagg, Marcus grafikkort, min dator - Funkar
Min nätagg, Marcus grafikkort, min dator - Funkar ej . Ingen skillnad även om man bytte PCI kontakter för crossfire och skit
Mitt nätagg, mitt grafikkort, min dator - Första försök funka inte, Andra försök funka inte, Tredje försök funkar ej
Marcus nätagg, mitt graifkkort, min dator - Funkar ej
Marcus nätagg , min dator, utan grafikkort - Funkar
Mitt nätagg, min dator, utan grafikkort - Funkar inte, start LED slutade lysa.

Nätagget är fel på eller???
Det här är hel skumt och blir väl att ta ut pengar.
Och vad mer kan strula isådanafall, åker iväg till Webhallen I VÄRSTA fall och köper nytt Mobo, CPU, PSU

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucasSj:

Broder här...

Det är jädra knas alltså.. Nu har vi testat bra många uppsättningar.

Hans nätagg, min dator, mitt grafikkort - Funkar ej.
Mitt nätagg, min dator, hans grafikkort - Funkar
Mitt nätagg, hans dator, hans grafikkort - Funkar ej

Vi har testat lite mer men glömt att notera vad vi testat.
Men det har varit till besvikelse har någon nån idé?

Skrivet av LucasSj:

Ok vi har testat att hans grafikkort funkar i min dator och det gör det.
Så vi tog min brors nätagg i min dator med mitt grafikkort, och helt plötsligt får vi ingen bild.
Testar vi då min brors nätagg i min dator och HANS grafikkort då funkar det helt jävla plötsligt!!!

Vad är det man kan göra jag fattar ingenting, betalar som sagt ifall jag kan få hjälp

Skrivet av LucasSj:

(Marcus min bror)
Marcus nätagg, Marcus grafikkort, min dator - Funkar
Min nätagg, Marcus grafikkort, min dator - Funkar ej . Ingen skillnad även om man bytte PCI kontakter för crossfire och skit
Mitt nätagg, mitt grafikkort, min dator - Första försök funka inte, Andra försök funka inte, Tredje försök funkar ej
Marcus nätagg, mitt graifkkort, min dator - Funkar ej
Marcus nätagg , min dator, utan grafikkort - Funkar
Mitt nätagg, min dator, utan grafikkort - Funkar inte, start LED slutade lysa.

Nätagget är fel på eller???
Det här är hel skumt och blir väl att ta ut pengar.
Och vad mer kan strula isådanafall, åker iväg till Webhallen I VÄRSTA fall och köper nytt Mobo, CPU, PSU

Lugnt i stormen:) Låter som agget är defekt och ska gå på RMA= ta det på garanti. Fungerar brodens grafikkort på det felande moderkortet ihop med det fungerande agget?

Gör det det, så är rådet att patch bios.
Dock varning här, gör ni fel så har ni en brevpress, inte moderkort.

Här är BIOs uppdateringen: rekommenderar att ni laddar in det på usb (om möjligt):
http://www.msi.com/product/mb/Z77AGD65.html#/?div=BIOS

Några frågor ta det här direkt så slipper ni strul.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

en tanke bara, är du säker på att ni använder rätt ström från psun till ditt grafikkort..? brukar vara märkt PCIE

Visa signatur

NZXT H440 - Corsair RM 650 - G. Skill Ares 8gb - MSI Z87 G45 - Intel i5 4670k 4.3Ghz @ 1.28v (pungprolle) - Hyper 212 Evo PushPull 68c @ 100% - EVGA GTX 770 SuperClocked ACX - Samsung Evo 840 120 GB - WD 1TB - Asus Xonar DGX

Permalänk

Testa alltid att starta med endast ett ramminne, samt utan grafikkort och se om du får bild på det sättet. Kan bero på att PSU'n ej ger tillräckligt med ström (Som EmilK nämnde), men det kan även bero på att moderkortet inte har hunnit optimeras riktigt.

Permalänk
Medlem

Moderkortet tror att det inbyggda grafikkortet är prioriterat. Koppla bildskärmen dit och starta upp. Sedan kan du i BIOS ändra prioritet till ditt 290x. Ditt grafikkort ska hela tiden vara inkopplat i moderkortet.

Visa signatur

Server: Fractal design Define 7 XL | AMD Ryzen 7 5800X 8/16 | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO | 64GB Corsair @ 3000MHz | ASUS Radeon RX 460 2GB | Samsung 960 PRO 512 GB M.2 | 2x 2TB Samsung 850 PRO SSD | 6x Seagate Ironwolf Pro 10TB
WS: Phantex Entoo Elite | AMD Ryzen Threadripper 1950X 16/32 | ASUS Zenith extreme | 128GB G.Skill @ 2400MHz | ASUS Radeon HD7970 | 3x 2TB Samsung 960PRO M.2 | 6x Seagate Ironwolf Pro 10 TB
NEC PA301W 30" @ 2560x1600 | Linux Mint 21.3 Cinnamon

Permalänk
Medlem
Skrivet av OldComputer:

Moderkortet tror att det inbyggda grafikkortet är prioriterat. Koppla bildskärmen dit och starta upp. Sedan kan du i BIOS ändra prioritet till ditt 290x. Ditt grafikkort ska hela tiden vara inkopplat i moderkortet.

Vad den här killen sade, gissar på det jag med. Men detta vore lite konstigt isåfall> "Mitt nätagg, min dator, utan grafikkort - Funkar inte, start LED slutade lysa.". hmm knepigt, glöm inte att återkomma om hur det har gått!

Visa signatur

NZXT H440 - Corsair RM 650 - G. Skill Ares 8gb - MSI Z87 G45 - Intel i5 4670k 4.3Ghz @ 1.28v (pungprolle) - Hyper 212 Evo PushPull 68c @ 100% - EVGA GTX 770 SuperClocked ACX - Samsung Evo 840 120 GB - WD 1TB - Asus Xonar DGX