Permalänk

AOC q2770Pqu

Köpte en ny skärm förra veckan..

Tyvärr så får jag inte ljud i de inbyggda högtalarna via den medföljande analoga ljud kabeln. Jag har bytt skärm en gång redan (tack till Webhallen för bra service) Men inget ljud i den andra heller. Kan man ha så mycket otur att man får 2 defekta på raken? Jag har testat ordentligt genom att ta den analoga kabeln från datorn och kopplat in i en telefon docka, och där kommer ljud, sätter jag sen kabeln i skärmen så kommer inget ljud.

Har mailat AOC support, men det lutar åt att jag får byta skärmen igen.
Hittar heller inte ett enda inlägg eller forumtråd som tar upp detta.

Någon anna som har en sån här skärm? Eller kanske något tips.

Permalänk
Medlem

Får du ljud om du går via DP (displayport) ? Annars kan det vara inställning i Windows?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Det har jag faktiskt inte testat. Jag använder DP kabeln för bild, sen använder jag hörlurar normalt, men tycker det är skönt att kunna växla ibland, i fall man ska visa någon något och då slippa fippla med hörlurar. Tänkte testa bild och ljud via HDMI ikväll, (visste faktiskt inte att man kunde köra ljud via DP) Ska testa mer ikväll. Tack för svar

Permalänk
Medlem

Har samma skärm som du och när jag kopplade in via DP så fick jag även ljud, fick ändra i inställningarna i ljudkontrollen i Windows eftersom jag har separata högtalare och vill inte ha ljud via skärmen . Har svårt att tänka mig att det ska vara fel på två skärmar.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa denna skärm och är mycket intresserad av att höra hur ni tycker den är i övrigt, bilden i synnerhet. Passar den för film, surf och kontorsprogram i ett mörkt rum? Det är viktigt att svärtan/kontrasten är bra när det är normalljust respektive ganska mörkt, så man bör kunna ställa ner kontrasten ganska mycket manuellt.

Vore trevligt att få veta vad ni tycker som redan har den.

Permalänk

Såg din tråd men svarade aldrig i den och sen föll den bort på forumöversikten...
Det du borde satsa på är Eizos EV2736, den ska ha ett polarisationsfilter som motverkar det "glow" som, i varierande utsträckning, plågar alla IPS-/PLS-paneler.

Har alla Eizos (av den här modellen menar jag) det här filtret så är det rätt betydelsefullt, och speciellt för dig.
Någon riktig klarhet i det hela lär aldrig gå att få, men här har du lite rapporter om den i alla fall.
http://hardforum.com/showthread.php?t=1720480&page=8

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag har inga problem med skärmen, kommer från en iMac med glossy skärm och trodde att jag skulle ångra mig men det gör jag inte. Bilden är inte lika skarp som på iMacen men samtidigt slipper man reflektioner. Sen när det gäller IPSglow som de flesta ips/pls skärmar lider av är inget jag märker så mycket av. Dator finns i ett ljust rum och detta är inget problem för mig, dock märker jag detta med svart bakgrundsbild men återigen inget som stör mig då jag hade samma problem på imacen och där syntes det ännu tydligare iom glaspanel.

Vill du ha svärtan bör du kolla på MVA panel, Benq har ju en del skärmar.

Skrivet av Voltaire63:

Jag funderar på att köpa denna skärm och är mycket intresserad av att höra hur ni tycker den är i övrigt, bilden i synnerhet. Passar den för film, surf och kontorsprogram i ett mörkt rum? Det är viktigt att svärtan/kontrasten är bra när det är normalljust respektive ganska mörkt, så man bör kunna ställa ner kontrasten ganska mycket manuellt.

Vore trevligt att få veta vad ni tycker som redan har den.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Jonte[YoT]:
Tack för tipset! Den är ganska dyr, 5500 kr vilket är lite över min budget, och det är en del köpare som inte är så nöjda med den heller. Men den har ju helt klart egenskaper som är positiva. Jag lägger den i högen "tänkbara".

KiXeR:
Tyvärr har inte Benq några 2560x1440-skärmar MVA-panel, de verkar inte ha några 2560x1440 alls faktiskt.

Hoppas Maxell_79 får ordning på sin skärm.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Ahva http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2296503

Skrivet av Voltaire63:

Jonte[YoT]:

KiXeR:
Tyvärr har inte Benq några 2560x1440-skärmar MVA-panel, de verkar inte ha några 2560x1440 alls faktiskt.

Hoppas Maxell_79 får ordning på sin skärm.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av Voltaire63:

Jonte[YoT]:
Tack för tipset! Den är ganska dyr, 5500 kr vilket är lite över min budget, och det är en del köpare som inte är så nöjda med den heller. Men den har ju helt klart egenskaper som är positiva. Jag lägger den i högen "tänkbara".

KiXeR:
Tyvärr har inte Benq några 2560x1440-skärmar MVA-panel, de verkar inte ha några 2560x1440 alls faktiskt.

Hoppas Maxell_79 får ordning på sin skärm.

Tillbake på jobbet igen så nu har man tid att sitta på forum

Jag har fått ordning på min skärm, testade ljudet via DP och då fungerade det. Fungerar dock fortfarande inte via den analoga kabeln som följer med skärmen, men det kvittar ju när det går via DP eller HDMI.

Sen angående svärta och kvalitet på skärmen i övrigt, jag kan bara säga att jag är jättenöjd med den, kvaliteten känns bra. Och efter att läst en hel del recensioner så känns det som ett mycket bra köp.