Endast 146 GB utrymme

Permalänk

Endast 146 GB utrymme

Jag har en hårddisk på runt 190 GB. Jag har länge haft 2 partitioner. Den ena skall vara 86 GB och den andra 100 GB. Så är den även fördelad om man ser på hårddisken när man går in på diskhantering. Men det visar endast så på den rektangulära figuren. I listan sår det 86 respektive 60 GB och så ser det även ut när man kollar i utforskaren. Detta hände eftersom jag försökte göra en ny partition på 40 GP av min sekundära partition. Den tredje partitionen syns alltså inte. Vad kan detta bero på?

Permalänk

Vilket operativsystem?

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Skrivet av Anitramane:

Vilket operativsystem?

Windows 7 Ultimate 32-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximusextreme:

Jag har en hårddisk på runt 190 GB. Jag har länge haft 2 partitioner. Den ena skall vara 86 GB och den andra 100 GB. Så är den även fördelad om man ser på hårddisken när man går in på diskhantering. Men det visar endast så på den rektangulära figuren. I listan sår det 86 respektive 60 GB och så ser det även ut när man kollar i utforskaren. Detta hände eftersom jag försökte göra en ny partition på 40 GP av min sekundära partition. Den tredje partitionen syns alltså inte. Vad kan detta bero på?

Har du formaterat och aktiverat enheten i Diskhanteraren under Administrationsverktyg på Kontrollpanelen?

Visa signatur

Lycksalig Compaqsamlare, från LTE 4/50 till Evo N610c | Vardag: 3930K elmätarnitro@stock | Hyfsat astillräcklig, farväl Win10 snarast 🥳 🎉

Permalänk

Jag löste allt genom att krypa volymen som visade minde utrymme och skapa en ny partition för att senare sätta ihop dem. Diskhanteraren tillät inte någon förändring så jag fick använda mig av ett annat partitioneringsprogram.