Permalänk
Medlem

Mer om XWEBS

Jag undrar om någon vet något mera om den nya webbläsaren Xwebs som skrevs av 16-årige Adnan Osmani från Irland. Innehållandes 800000 rader kod skriven på två år.

Jag undrar om någon också vet var man kan få tag i den.
Eller om någon har den och vill dela med sig!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Den finns väl inte ens, bara principen och grundläggande kod. Googla efter Xwebs så hittar du en massa information.

Visa signatur

[ GA-P67A-UD4, i7 2600K @ 4.5GHz, Noctua NH-D14, 16GB XMS3, HD6970 2GB, 2x F120 120GB ]

Permalänk
Medlem

http://www.xlab.co.uk/read/299

Citat:

(EXCLUSIVE...My first ever blog!!) Well okay...I dont think you webheads realise that Im only 16 years old!...The software goes at 4 times faster (maximum 6 times) than normal browsers..and yes, it does work.What I cant understand is why people want me to give out source code as if its theirs to ask...I mean you dont ask Apple to give out core details about their speed increases or a source code sample so why is everyone expecting me to...Im not going to give away a free (Decompillable!) demo so don't hold your breath...if the critics give me a break I "might" give you a video clip of the program in action...

OOOOOoookkkkkkkeeeeeeeeeeeyyyyy

Googla lite så hittar du en hel del

edit... 4 minuter efter.. usch

Förresten, en sådan webbläsare har jag också gjort!

Permalänk
Medlem

Jag har googlat som en galen tupp efter ett ställe med skärmbilder eller någonstans man kan ladda ner detta. Jag är absolut inte ute efter källkoden till programmet. Utan man har ju hört att programmet ska ha skickats ut till några testare, och att den även finns på nätet. Så därför undrar jag var man kan ladda ned den. Eller kan någon här snäll dela med sig utav Xwebs.

Personligen jag däremot att det hela är ruffel och båg.
Men skulle gärna vilja testa den.

Men vem vill ha en minneskrävande dvd spelare i
webbläsaren??, inte jag i alla fall. Media fältet
i Internet Explorer 6.0 finns ju och jämföra med.

Så SNÄLLA kan ni inte dela med er om ni har den!!