Call of Duty: Advanced Warfare med Kevin Spacey i november

Permalänk
Medlem

Frågan är om det är en ny spelmotor eller bara ännu mer silvertejp?

Och hela robot/exoskelett-delen känns bara som ett dåligt försök att casha in på Titanfalls framgångar...

Skrivet av RekiN:

Spelen säljer som smör fortfarande och toppar listor överallt. Vad exakt är det de ska tänka om?

De bidrar ju knappast till att övertyga folk om att spel är en konstform.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Kevin pls no

Mycket Titanfall influenser i trailern.

Permalänk
Avstängd

Detta blir som majoriteten av alla COD-spel: roligt att spela igenom en gång men aldrig igen.

Jag önskar att jag var mycket yngre för då hade jag kunnat blivit tagen av all häftig grafik.

Snacka om att ungar blir bortskämda i dagens spelindustri; på min tid var SM64 prima!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Viktigast blir ändå hur MP är, för mycket flygande skit och överjävlig utrustning så blir det förmodligen tråkigt.
Men kan dom hålla MP på en lagom nivå där det blir spelarens "skill" som avgör och inte hans utrustning, perks eller killstreakbonus så kan det bli intressant.

Ärligt talat så bryr jag mig inte ett dugg om hur SP är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Frågan är om det är en ny spelmotor eller bara ännu mer silvertejp?

Och hela robot/exoskelett-delen känns bara som ett dåligt försök att casha in på Titanfalls framgångar...

De bidrar ju knappast till att övertyga folk om att spel är en konstform.

Måste alla spel vara konst?

Är alla filmer vara konst?

Jag tror inte riktigt spel ska försöka nå idealet konst, utan mer bli accepterad som kultur, vilket är en storskillnad. För det handlar oftare om underhållning än till exempel att visa spel ur ett nytt perspektiv. Sen kan man dela upp spelen i underhållning och kanske spel som inte försöker underhålla men förändra.

Permalänk

Om man inte råkar vara 12 år, varför skulle man vilja spela det här istället för Counter-Strike? Kan någon ge ett bra argument?

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

Om man inte råkar vara 12 år, varför skulle man vilja spela det här istället för Counter-Strike? Kan någon ge ett bra argument?

Det är ju två helt olika spel. I COD kan man ju t.ex. Run'n'gun;a, det går icke i cs.
I CS levlar man inte heller, endast ens skicklighet förändras.
Inge AimDownSight i cs, om man nu gillar sådant.
Vapnen i COD är ofta obalanserade, det är dem inte i CS.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grymt! Men Cod har jag inget stort intresse för dock.

Visa signatur

Processor: Intel i7 3770 3.4GHz, Grafikkort: Asus GeForce GTX TITAN 6GB, Ramminnen: Corsair 16GB DDR3 Dominator 1600Mhz, Moderkort: MSI Z77 MPOWER Z77 S-1155 ATX IVY, SSD: Intel 520 120GB, CPU kylare: Corsair H80i, Nätagg: Corsair AX 760I Digital ATX Modular PSU 760W, Chassi: Corsair Miditower Carbide 300R ATX Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Om man inte råkar vara 12 år, varför skulle man vilja spela det här istället för Counter-Strike? Kan någon ge ett bra argument?

Hjärndött är väl en bra anledning. Jag är 27 år och började spela under bo1, har gillat alla spelen sedan dess, förrutom ghosts. Det där med att 12 åringar bara spelar cod är ett så tråkigt tankesätt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Om man inte råkar vara 12 år, varför skulle man vilja spela det här istället för Counter-Strike? Kan någon ge ett bra argument?

CS är skittråkigt om man inte är duktig och spelat mycket fps-spel sen innan. På CoD/bf är skill inte lika viktigt och man kan ha roligt ändå.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag trodde nog Kevin Spacey hade bättre omdöme (och bättre ekonomiskt ställt) än att han skulle ställa upp på nått sånt här?

Spelet verkar gå lite väl långt på sci-fi spåret, vilket personligen känns mindre intressant. (jepp, väldigt mycket Crysis och Titanfall-vibbar)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Själv har jag övergett COD-serien helt nu. Senaste versionen jag köpte var Modern Warfare som var en stor besvikelse. Sen dess har jag endast spelat BF och håller mig till det.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Och jag som inte trodde att det kunde bli sämre, men se på fan; nu är det futuristiskt som gäller i Call of duty. Nej, jag ska nog installera Call of duty 4 och se om någon fortfarande är inne på servrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

Kevin Spacey delen såg ju snygg ut
I övrigt inte imponerad
Plus att jag inte tycker om vart spelen är på väg personligen skulle jag gärna se ett riktigt sjyst WW2 spel igen

Är verkligen sugen på ett WW2 spel faktiskt, det var länge sen!

Visa signatur

Dator 1: i7 4790k | EVGA 1070
Dator 2: i5 3570k | Asus 960
"Allting blir bättre med Boost"

Permalänk
Medlem

CoD har dött för mig, Ghosts var/är så jäkla dåligt så jag inte ens fattar hur dom kunde släppa det. Tror ja spelade typ 5 timmar sen sket jag i det. Detta lär ju inte vara bättre.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Asså älskar kevin spacey.. Men allt annat såg bara ut som tråkigt tbh... Grafiken såg fortfarande ut som att den hör hemma 2010.. Jag tycker alla framtidsgrejer verkar dumma och fjantiga... Men men.. Lär ju sälja som smör i solsken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Call of Spacey. Tyvärr räcker det inte att bara anlita en superkändis för att rädda en dålig spelserie (min åsikt).

Titancall

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Om man inte råkar vara 12 år, varför skulle man vilja spela det här istället för Counter-Strike? Kan någon ge ett bra argument?

Finns många bra argument. Det mest uppenbara är väl "jump in". Du kan bara joina en server, börja spela och ha roligt, snarare än att hela upplevelsen förtas om du inte har fyra kompisar redo.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Hjärndött är väl en bra anledning. Jag är 27 år och började spela under bo1, har gillat alla spelen sedan dess, förrutom ghosts. Det där med att 12 åringar bara spelar cod är ett så tråkigt tankesätt.

Metafor för noobs.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonasies:

CS är skittråkigt om man inte är duktig och spelat mycket fps-spel sen innan. På CoD/bf är skill inte lika viktigt och man kan ha roligt ändå.

Det stämmer inte med CSGO. Ranking systemet i competitive matchar spelare med samma skill och det blir minst lika spelbart för en newbie.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skitsamma, det är offtopic.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, jag trodde nog Kevin Spacey hade bättre omdöme (och bättre ekonomiskt ställt) än att han skulle ställa upp på nått sånt här?

Spelet verkar gå lite väl långt på sci-fi spåret, vilket personligen känns mindre intressant. (jepp, väldigt mycket Crysis och Titanfall-vibbar)

Dåligt ställt? Är väl en 5 år sen spelförsäljningen gick om filmer nu?

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke420:

Det stämmer inte med CSGO. Ranking systemet i competitive matchar spelare med samma skill och det blir minst lika spelbart för en newbie.

Haha ja vet inte om det bara är på min nivå och om det är för att systemet är skit eller för att det 90% är ryssar som "boostar" sig upp i rankingen men det där fungerar inte alls!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unixo:

Frank Underwood: The Game

Would buy!!

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo Evolv. MB Gigabyte GA-z97M-D3H. CPU Intel Core i5-4670K@4.3GHz. Kylning Phanteks PH-TC14PE BLUE. SSD OCZ-Agility 3 120GB. GPU Gigabyte GTX 780 GHz @1440MHz. RAM 16GB Kingston HyperX blu 1600mhz. PSU Antec High Current Pro 1200W.
Laptop ASUS K55VM, Intel Core i5-3210M, Nvidia GT630M 2GB. 6GB RAM. Samsung 840 250GB SSD.

Permalänk
Medlem

Nu nya CoD precis som förra årets men med ännu mer futuristiska prylar.... Och Jösses vad det såg ut som QTEs hela trailern måste de ha dem de är så fruktansvärt tråkiga...

Kan de inte göra ett CoD/BF/whatever med fet SP, hyffsat fria kartor och QTE fritt... Jag vill inte alltid leka på MP och få veta hur dålig jag är..

Dock Kevin Spacey som "evil guy" fungerar rätt bra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNeikter:

COD har sett sina bästa dar. Det kanske är dags att tänka om och tänka nytt?

Kommer inte komma på fråga så länge folk köper spelet.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yooriitzz:

Kommer inte komma på fråga så länge folk köper spelet.

Jag förstår inte riktigt vad för nytt folk vill ha. Hade man förändrat det för mycket skulle det inte vara samma spel längre.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Henke420:

Det stämmer inte med CSGO. Ranking systemet i competitive matchar spelare med samma skill och det blir minst lika spelbart för en newbie.

Kan inte hålla med dig riktigt där... började spela GO när det släpptes, hamnade i vad det nu heter (3.e högsta ranken) och slutade efter första reset. Inte spelat förens någon månad sedan när jag skulle försöka lira med lite kompisar, och det är nästintill omöjligt att få en balanserad match just nu, antinten vinner man själv på raka runder eller så förlorar man varenda runda.

Sedan när man ska spela typ DM, det är så sjukt stor skillnad på skill-level så man inte ens försöker göra annat än att kniva folk för man har inte en chans iaf.

---

Säger inte att spelet är dåligt, men för någon som mig som inte spelat CS direkt alls sedan BF:BC2 släpptes utan bara spelat Battlefield, är det nästintill omöjligt att spela annat än casual, om ens det.
Nu är det 2 helt olika spel, självklart.. men jag klarar inte av "noobigheten" med att spela utan Bulletdrop, kunna skjuta genom/spränga cover - Utan det sitter alltid en AWP eller camper bakom ett hörn med AK och trycker 4 gånger på left click för 2 headshots utan chans för 'retaliation'.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Att de ens funderar på att fortsätta CoD serien. Bara lägg ner skiten seriöst. CoD4 var det senaste jag tyckte var bra, resten är skripp skräp skrutt som man säger på ren skånska. Ok då, ett litet undantag för cod5 får jag väl slänga in.

Permalänk

Har aldrig gillat CoD. Men det är den första singelplayer trailern jag sett som faktiskt tilltalade mig lite.
Sedan vet jag inte alls hur spelet kommer urarta sig när det väl kommer till krita.

Åh väl. Bästa CoD trailern enligt mig.