Permalänk
Medlem

val av tangentbord

Hejsan!

Mitt gamla tangentbord har blivit lite trasigt, och funderar nu på att köpa ett nytt. Jag har kommit fram till att det kanske är värt att lägga lite pengar på en pryl som man använder så mycket. Så nu undrar jag om ni har några goda förslag på ett bra tangentbord?

Är de ergonomiska (två delade) tangentborden något att ha, är de större än vanliga?

Märker man någon fördröjning av trådlösa tangentbord om man skriver snabbt?

Kom gärna med förslag på produkter

Permalänk
Medlem

M$ tangentbord .. MMmmm kör ett M$ Explorer Internet Pro... mkt skönt... du får testa vad du gillar innan du ska köpa...

Visa signatur

| Lian-Li PC75 | XP1700+@2,3GHz | 512MB DDR | PowerColor 9800Pro | 540GB |

Permalänk
Medlem

ett MS Office Keyboard:
bra med knappar, + lite extra knappar oxå (dessa är ganska bra kan jag säga, använder dem varje gång jag använder datorn).

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ett Logitech Internet Navigator SE är precis vad jag beställde igår.

Verkar vara helgrymt ju.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har/hade ett MS Internet Keyboard, helt värdelöst, om man tröck ner fler än 3 knappar slutade tangentbordet att svara.

Mitt nästa tangentbord blir utan att tänka Keytronic KT2001, det bästa.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

DEt enda rådet jag kan ge dig är att springa omkring och prova en massa tills du hittar en som passar just dig. Bättre att leta lite för mycket och få ett som man är riktigt nöjd med än att köpa ett som du kommer iritera dig på.

Permalänk
Medlem

Ok tack för tipsen.

Jag sprang runt istan igår och testade några tangentbord. Tillslut så blev det ett ergonomiskt tangentbord, Microsoft NaturalMultimedia Keyboard.

Av den tiden jag hunnit testa så är jag nöjd. Gick fort att lära sig använda tvådelat tgtbord och alla extra knappar är ett plus...

Permalänk
Medlem

Jag tror jag förstörde mitt tangentbord idag med en kopp kaffe Öppnat och rengjort allt men får det inte att funka. Får väl helt enkelt köpa nytt om inget hjälper.

Till min fråga, är det USB-hub i Microsoft NaturalMultimedia Keyboard? Det är ett måste om jag ska skaffa det

Visa signatur

Tidigare medlem i signaturgruppen militanta Appleanvändare

Permalänk
Medlem

Ms natural Multimedia Keyb är ps/2 vad jag vet, kanske finns nån adapter eller dyl.

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk
Avstängd

Logitech Internet Navigator SE !

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

jag har en Microsoft Natural Internet keyboard (inte multimedia, utan den gamla modellen) och det är helt klart det bästa tangentbord jag har investerat pengar i )

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

jag är grymt sugen på att Natural media keyb.
men dom kostar ju ca 500-600 kr, det känns lite saftigt.
men jag gissar på att det är lönt det.

fråga till er som kör "ergonomiska" tangentbord.

Går det snabbare att skriva när man väl vant sig?

Visa signatur

Gula tankar sover bäst

Permalänk

Logitech Internet Navigator SE. Jag har ett sånt och jag är otroligt nöjd.

Permalänk
Medlem

Jag har ett ergonomiskt, och det går snabbare för mig iaf, det tar lite tid att vänja dig, men har du väl gjort det så vill du aldrig tillbaka

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Jag har en Microsoft Wireless Optical Desktop Pro

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=MSWLOPDTPRO

Den är ruggigt skön.

Men alla gillar inte dom, du får typ åka till någon butik där det finns lita t-bord du kan prova. Inge kul att köpa något dyrt sedan gillar man det inte.

Lycka Till

Visa signatur

Intel 2500k @ 4,5ghz| Asus P8P67 pro | 8gb corsair | Asus HD 6970 DirectCU II | Fractal Design 650w | Fractal Design R3 vit

Permalänk
Medlem

Jag köpte ms office keyboard eftersom det var billigt, usb och hade en del användbara extraknappar. 249kr + 49kr frakt på www.netonnet.com

Permalänk
Medlem

Keytronic Ergoforce!

Nu vill jag inte ha något annat...

Visa signatur

Friskt kopplat hälften brunnet. http://zvenzzon.mine.nu/

Permalänk
Medlem
Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730