Permalänk
Medlem

Koppla app till Facebookkonto

Hej.
Har snart gjort klart min nuvarande app. Det jag funderar på är hur jag ska fixa så att man kan dela sin highscore på facebook... Läst runt lite på nätet och hittat att man ska ladda ner facebook SDK. Dock verkar alla beskrivningar på detta gälla när man ska skapa en faktiskt Facebookapp. Det är inte vad jag gör. Jag vill endast att man ska ha tillgång till sitt konto från min app och därifrån kunna dela sitt highscore.

Någon som kan ge mig lite guidance? Aldrig testat detta förut så är förstås väldigt vilse.
Tack.

Permalänk
Medlem

Skapa det som ett tillägg för Google Chrome och/eller Mozilla Firefox. Finns många tillägg/applikationer kopplade till facebook - t.ex. radera alla dina meddelanden eller något liknande. Vad gör din applikation mer specifikt? Vad för typ av highscore är det man delar med sig?

Visa signatur

An expert is a man who has made all the mistakes which can be made, in a narrow field.
Niels Bohr

Permalänk
Medlem
Skrivet av akashi:

Skapa det som ett tillägg för Google Chrome och/eller Mozilla Firefox. Finns många tillägg/applikationer kopplade till facebook - t.ex. radera alla dina meddelanden eller något liknande. Vad gör din applikation mer specifikt? Vad för typ av highscore är det man delar med sig?

Det är en int som räknas uppåt i spelet och vid gameover så sammanfattas poängen till en string som visas på skärmen. Därefter tänkte jag att ett screenphoto tas och kan läggas upp på facebook