SpelClockers spelkväll Torsdag 8/5 19:00 – Civilization V

Permalänk
Hedersmedlem

SpelClockers spelkväll Torsdag 8/5 19:00 – Civilization V

Vem tar över världen i Civilization V för spelkväll nummer 11? Upplägget är som vanligt, sugna samlas på Mumble så löser administratörerna allt praktiskt efter hand. I den här tråden är det fritt fram att diskutera före, efter och under eventet. Dela med er av tankar, feedback, kommentarer och oförglömliga spelminnen från kvällen!

Nyttiga länkar
SweCTV – Twitch-video från bland annat spelkvällarna
SweClockers Mumble-server för röstkommunikation
SweClockers officiella grupp på Steam
SpelClockers officiella grupp på Facebook

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Blir det 12 spelare på marathon då eller?

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Hedersmedlem

Vi får gruppera folk efter expansioner, speltid och om de vill spela mot AI eller varandra.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Vi får gruppera folk efter expansioner, speltid och om de vill spela mot AI eller varandra.

Trevligt! Synd att man måste upp kl 5 och jobba dagen efter bara

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Moderator
Moderator

Kan också hända att vi får fundera på hur länge folk vill spela, dvs civ är ju inte ett kort spel direkt.

Kanske skapa en egen grupp för de som vill lira till småtimmarna eller fortsätta nästa kväll.

Vi ska tänka lite på det.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Kan också hända att vi får fundera på hur länge folk vill spela, dvs civ är ju inte ett kort spel direkt.

Kanske skapa en egen grupp för de som vill lira till småtimmarna eller fortsätta nästa kväll.

Vi ska tänka lite på det.

Lite det jag tänkte på, marathon kan man ju hålla på med nån vecka...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Kommer det vara någon ide att spela om man inte har brave new world eller är det fler som inte har det? har inte råd att köpa till det just nu.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Fedko:

Kommer det vara någon ide att spela om man inte har brave new world eller är det fler som inte har det? har inte råd att köpa till det just nu.

Som Kine skrev i andra inlägget, vi kommer att sortera folk i vilka expansioner de har och se till att de kan lira med varandra. Kom bara.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Som Kine skrev i andra inlägget, vi kommer att sortera folk i vilka expansioner de har och se till att de kan lira med varandra. Kom bara.

Härligt:D ser fram emot det!

Permalänk
Medlem

Synd att man jobbar då. :-/

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Vart skriver man upp sig så man är med? Eller måste man joina in på Mumble för att fixa det?

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Yes jag är med!
Antar att vi kör med Quick movement och quick combat, samt policy saving och turntimer ställt på "0" (Turn timer ökar automatiskt för varje runda)

Visa signatur

Det värsta som kan hända är döden, allt annat kan jag leva med!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av m1ntos:

Synd att man jobbar då. :-/

Trist!

Skrivet av Kimaro:

Vart skriver man upp sig så man är med? Eller måste man joina in på Mumble för att fixa det?

Man måste joina på mumble, det är liksom poängen med spelkvällarna att träffas, snacka och lira lite. Då är det också enklare att komma tillbaka och spela andra spel!

Skrivet av Havocboy:

Yes jag är med!
Antar att vi kör med Quick movement och quick combat, samt policy saving och turntimer ställt på "0" (Turn timer ökar automatiskt för varje runda)

Sannolikt. Vi har lite ideer på hur det ska arrangeras, i första hand måste vi antagligen sortera in folk i två grundgrupper (detta är under diskussion fortfarande).

1, De som bara vill spela denna kvällen eller...
2, De som vill dra igång en längre omgång som fortsätter andra kvällar (helt upp till inblandade att planera detta).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

så då har man spelet nere

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Hedersmedlem

då börjar det närma sig, låt den bäste vinna

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig match (nåja, de första ~150 rundorna iaf...) alla som var med och spelade med mig Får väl se om vi kan fortsätta med den imorgon!

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Korta matcher i det spelet va det ja

Permalänk
Skrivet av JoeBlack:

Tack för en trevlig match (nåja, de första ~150 rundorna iaf...) alla som var med och spelade med mig Får väl se om vi kan fortsätta med den imorgon!

Trevligt var det ju, synd bara att mitt spel kraschade efter 100 rundor, men kan gärna köra någon mer gång om någon är intresserad

- "nationalisten"

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz