The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Kom till staden Riften som lvl 38 och råka utan att tänka mig för köra fightersguild questen där som är lvl 43. Fick efter ett missöda slotta om till lite mer optimerat build, håller ju på och lvla lite skills här och där, och då gick det vägen men var lite svettigt som nightblade tyckte jag men riktigt skönt att vinna. Sen fick man som reward

ett valfritt lila vapen

Dold text

som jag dock först kan använda vid lvl 43, lite surt men det var en skön quest!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kom till staden Riften som lvl 38 och råka utan att tänka mig för köra fightersguild questen där som är lvl 43. Fick efter ett missöda slotta om till lite mer optimerat build, håller ju på och lvla lite skills här och där, och då gick det vägen men var lite svettigt som nightblade tyckte jag men riktigt skönt att vinna. Sen fick man som reward som jag dock först kan använda vid lvl 43, lite surt men det var en skön quest!

Jag fick springa runt med mitt ett tag i väskan också.. En trevlig uppgradering

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Känner igen det där. Själv så levlar jag för det mesta alltid genom att köra quest/area som är runt 3 levels högre än mig själv. Så det är rätt ofta jag får loot som jag inte kan använda. På så sätt är det rätt bra för min del att det räcker med att få in några hits på en boss, när någon annan (grupp) springer runt i samma cave.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk

Någon annan som har problem att logga in?

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Lite drygt som nightblade att 1/3 av ens färdigheter är buggade. Skrivs en hel del om ämnet på eso forum. Rätt illa att mer än en månad har gått och sådant är inte fixat. Många vill se buff av NB, men jag skulle bli glad om ens färdigheter fungerade över huvud taget. Ibland ger inte din ability skada och vissa andra är helt ur funktion. Det går att jobba runt det, men riktigt tråkigt att inte kunna göra som man vill utan man måste hålla sig ajour med vad som funkar i liret och vad som inte gör det.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Har spelat en del nu och är uppe på level 18 (ebonheart) i deeshan, vet inte rikigt vart jag ska ta vägen nu? har gjort nästan alla questen i deeshan och dessa är på lvl23, har några bossar kvar som spöar skiten ur mig.

Vill kunna levla helst med quest, finns det någonstans man ta vägen? Fungal grotto är numera grå, Darkshade caverns är nog för svår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirage:

Har spelat en del nu och är uppe på level 18 (ebonheart) i deeshan, vet inte rikigt vart jag ska ta vägen nu? har gjort nästan alla questen i deeshan och dessa är på lvl23, har några bossar kvar som spöar skiten ur mig.

Vill kunna levla helst med quest, finns det någonstans man ta vägen? Fungal grotto är numera grå, Darkshade caverns är nog för svår?

Sökte lite snabbt och hittade denna karta.
http://i.imgur.com/ihJolHn.png
Du ser om du gjort klart ett område genom att symbolen där är vit eller svart. Har du verkligen gjort klart allt? Hur som, du går till nästa karta via söder.
Glöm inte bort att gå med i fighers och mage guild, de är viktiga och ger någon quest ibland med.
Gå också till eso head och sök på skyshard och fixa plugin så du ser var alla är och inte missar någon.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirage:

Har spelat en del nu och är uppe på level 18 (ebonheart) i deeshan, vet inte rikigt vart jag ska ta vägen nu? har gjort nästan alla questen i deeshan och dessa är på lvl23, har några bossar kvar som spöar skiten ur mig.

Vill kunna levla helst med quest, finns det någonstans man ta vägen? Fungal grotto är numera grå, Darkshade caverns är nog för svår?

Du måste ha missat/hoppat över massor

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Något runt Veteran 4 som har lust att levla lite/göra dungeons tillsammans? PM isåfall.

Permalänk
Medlem

Finns det några svenska guilds? Spelar i AD-alliansen.

Permalänk
Medlem

Jag heter (Tedo så adda mig i friends gärna) tycker att man får inte den Online känsla jag hoppats på där man typ möter andra osv efter några timmar spelande i alla fall )))

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Har sneglat lite på ESO och passar det för en casualspelare?
Spelar sällan varje dag, utan gillar att slö spela.

Klarar man att spela singel eller är em guild ett måste?

Hur är det med pvp?

Permalänk

Du klarar dej fint själv, gjort det mesta själv och är lvl 40. Kan krävas några försök på nån "boss" men de som är de roliga

Jag lirar inte varje dag, utan kör lite då och då. Tycker de funkar iaf!

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Hur är det med PvP?
Lätt att hitta random grupper och PvPa, eller är det organiserat som gäller?

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

Hur är det med PvP?
Lätt att hitta random grupper och PvPa, eller är det organiserat som gäller?

Spelar själv helt ensam, hittar lätt grupper i PvP genom att använda chatten. Många gör "reklam" när de skapar nya grupper där också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Spelar själv helt ensam, hittar lätt grupper i PvP genom att använda chatten. Många gör "reklam" när de skapar nya grupper där också.

Blir att införskaffa en exemplar av ESO då.

Vad spelar folk för något.
Vad jag läst så lutar det åt bosmer och nightblade.

Permalänk
Medlem

Usch säger jag bara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det var kul fram tills lvl 25 men där tappade jag intresset helt av någon anledning, inte lirat på 3 veckor nu..
Det är nog just själva lvling/questing systemet som tröttnat på. Quest > Quest > Ny zon > Quest Quest osv..
Såg mest fram emot att spela PVP men när det bara fanns en stor zergzon blev det lite "meh". Även om den i sig är rätt cool

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Blir att införskaffa en exemplar av ESO då.

Vad spelar folk för något.
Vad jag läst så lutar det åt bosmer och nightblade.

1/3 av nightblades färdigheter är buggade och många klagar över nb på forumet, dålig aoe osv vilket behövs för effektiv pve för VR content, dvs content efter lvl 50. Det rycktas om någon fix vid patch 1.1 eller 1.2.
Om du planerar att köra pve till lvl 50 och köra pvp sen så kör på, men skall du köra igenom hela lirets pve material så är inte nb att reckommendera tyvärr. Om du trotts det vill köra nb och köra igenom allt pve, så se till att fixa bow- magnum shot och i mage guild trädet fixa Fire Rune. Mixa in det med siphoning strikes + en aoe som drar stamina, typ dual wild whirling blades eller något dylikt. Se till att också snabbt kunna komma bort från striden för att sen gå in för att göra dps igen, i vr content är mobs mycket hårdare, mycket mer hp än vad du har och slår betydligt hårdare. Jag har inte nått dit själv ännu, men något sådant tänker jag köra. Att fundera på kan också vara restrostaff men.. man måste välja bort något. Går slött när man kör restrostaff men nb är ända klassen som inte har någon egen vettig self heal, det finns dock några men de är för klena så behöver något mer för att funka.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Kör NB med bow och är just nu VR1. Upp till två samtidiga mobs klarar jag normalt utan större problem, över det börjar det bli lite jobbigt. Jag upplever inte att mina slows fungerar särskilt bra mobsen springer i stort sett lika snabbt ändå.. Men som med allt annat handlar det om att lära sig sina abilities och använda dom vid rätt tillfälle.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk

Kör också NB med båga i båda slotsen, känns dock som jag gör låg dps i PvP. Är VR5.

Permalänk
Medlem

Köpte spelet idag, från g2play.net. Kostade bara ~195kr. Var lite skeptisk först då jag läst en del negativt om den sidan, men fick koden nån minut efter beställning.
Kör khajiit nightblade (dual wield/bow) för tillfället.

Visa signatur

Burk: AMD FX-8320 | Radeon R9 270X | 8GB RAM | ASUS M5A97 R2.0 | CM 550W | FDD R4 | Samsung Evo 840 250GB

Permalänk
Medlem

Är inte så impad av spelet liknar mer och mer WoW känns det som fast med bättre grafik jag önskar att de gjort exakt som i första Skyrim singel players fast bara online så här känns det inte som att det är Online alla speinger runt med att fixa sina uppdrag osv....

Visa signatur

Asus Rog Crosshair VIII DARK HERO| AMD Ryzen 9 5950X| G.Skill Tridentz RGB 16GB 3200 Mhz | Asus Rog Strix 3090 OC 24GB | EVGA G2 850W Gold| Samsung EVO 970 M.2 1TB | CPU kylare- NZXT Kraken X73 | Chassi: Fractal Design R6 | Skärm: Asus Rog Swift PG278Q | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Att spela en klass som är lite "sämre" har jag inget problem.
Älskade min squigherder i WAR och min feral druid i WOW(på den tiden då alla drullar var tvingade att spela resto eller bli kickad ifrån guilden).

Tänker blanda PvE och PvP, beroende på dagshumöret.
Har läst mkt om siphionen och det verkar vara en väg jag gillar.

Tack för tipsen Icedread!

Permalänk
Medlem

Såg på media markt
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/The-Elder-Scrolls-Online...
är det bra pris?
Och hur är det med buggarna idag?

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Bean:

Såg på media markt
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/The-Elder-Scrolls-Online...
är det bra pris?
Och hur är det med buggarna idag?

Du kan få det billigare online, ingen fysisk kopia alltså. Fortfarande några buggade quests och skills, dock inget gamebreaking. (Buggade sidequests och skills till tex vampyrer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thailandur:

Du kan få det billigare online, ingen fysisk kopia alltså. Fortfarande några buggade quests och skills, dock inget gamebreaking. (Buggade sidequests och skills till tex vampyrer)

HAHA ja vad tänker jag med, kopplade ju bort Blueray spelaren för o få plats med en extra hddn. Så ja det blir man ju tvungen till
Har du nån direkt address?
Tack för svar!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

HAHA ja vad tänker jag med, kopplade ju bort Blueray spelaren för o få plats med en extra hddn. Så ja det blir man ju tvungen till
Har du nån direkt address?
Tack för svar!

Kika här https://www.spelbutiken.se/catalog/product/86981-elder-scroll...

198 kr, kod via mail

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem

Tackar!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Idag tog mina dagar slut trots att jag köpte 30 dagar den 27/4. Har kontaktat support och det ska bli intressant att se vad de har att säga. Kanske blir läge för alla att kolla att inköpsdatum respektive kvarvarande dagar faktiskt stämmer (jag har dubbelkollat mot kvitton).