Permalänk
Entusiast

WD Dual Drive

Jag är uppgraderingsgoparna för min bärbara dator, och är intresserad av en SSD.
Men jag vill samtidigt ha gott om lagringsutrymme, då jag lagrar musik och film på datorn.

De flesta skulle nog föreslå en SSHD, men efter lite undersökning så tror jag inte det är den mest optimala lösningen. (En SSHD skulle cacha musiken, och knuffa bort operativsystem och program, då de är de filer som jag använder oftast, mycket och väl)
Jag vill hellre ha separera operativ och övrig lagring. Och problemet med bärbara är att antalet hårddiskplatser är begränsat.

Efter lite sökande, hittade jag följande: Western Digital "Dual Drive".
Det är en traditionell rymlig 2.5" hårddisk med en SSD-disk integrerad, men fungerar till skillnad från "SSHD" som en fristående och separat lagringsenhet. Perfekt.

Nu undrar jag: Planerar ni att ta in dessa i ert sortiment?

Mer info: http://www.sweclockers.com/artikel/18447-snabbtitt-wd-black-2...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Går det inte betala för en vara på hemsidan och hämta ut den i eran butik?

Permalänk
Medlem

1. Har ni möjlighet att ta in dom här igen?

2. vet ni när denna kommer in?
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo Evolv Glacier White | Intel Core i5 4690K | Corsair Hydro H60 | Geforce GTX 970 SLI | Asus Maximus vii Gene | EVGA Supernova G2 850W | Corsair Dominator Platinum 16GB (2x8) 1600mhz | Samsung 840 EVO SSD 250GB | WD Desktop Green 3TB | Benq XL2720T 120hz | Fujitsu P23T-6 Thor Edition | Qpad qh-90 | Logitech G710+ | Steelseries Rival Gaming Mouse

Permalänk

Kan jag beställa från inet med postförskott om jag är under 18? och hämta ut det utan föräldrar. ( Bor 60 mil från dem pga. skola)

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Medlem

Hej inet! Först vill jag bara tacka eran fantastiska support.

För ca två veckor sedan beställde jag en dator av er (komponenter som jag sedan byggde själv), men nu har nätaggregatet gått sönder. Det är ett corsair cx750w. Min fråga är om jag kan reklamera den i eran butik på Hötorget eller om jag måste skicka tillbaka den för att jag beställde den online. Såg även att mitt agg inte finns i lager hos er, kan jag då få pengarna tillbaka så jag kan köpa det på webhallen?( finns i lager där).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB

Permalänk
Medlem

Tjena Inet! Hur ofta brukar ni ha kampanjen med fri montering? En gång om året? Vet bara att jag missade senaste tillfället på håret!

Permalänk
Medlem

Hejsan.
Märkte nyss när jag satt och spelade att det var konstiga vattendroppar på chassit, trodde de satt på utsidan först, men insåg rätt snabbt att de är på insidan...

Tydligen är det mitt MSI GTX 770, inköpt från er i Augusti 2013, som börjat läcka vätska! Inte så kul... Jag försökte få bra bilder, men det gick under förväntan...
Är det något att skicka tillbaka eller räknas detta som normalt?
Det är lite stänk på moderkortet, runt fläktar, på plasten runt fläktarna, och på chassifönstret...

Hela datorn är luftkyld och vad jag vet är luftfuktigheten inte tillräckligt hög för att slumpmässigt producera oljeliknande vätska i raka linjer från grafikkortsfläktarna

Så här ser det ut i afterburner nu, tidigare låg snarare max tempen på 70c, fan speed på runt 60% och gpu-usage på 99% - något är ju uppenbarligen fel efter läckaget

Permalänk
Medlem

Låter som om någon av heat-pipe'sen läcker? Du kan inte se varifrån det kommer?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Oljan kommer troligen ifrån fläktarna på grafikortet.
Detta är ett ganska välkänt MSI problem den senaste tiden, oljan i sig leder inte störm men det fastnar ju damm o skit i den så har man otur så kan det börja leda lite ström i framtiden så den bör tas bort ifrån alla kretskort.
Problemet är ju att det inte är det lättaste att få bort all skit så detta är något som butiken/tillverkaren(dvs inet/MSI) bör stå för då oljan kommer ifrån halv taskiga fläktar på grafikkortet.

Utöver detta så innebär det ju att fläktarna förlorar olja vilket betyder att dom inte kommer hålla lika länga som om dom varit helt täta.
Så det absolut minsta du bör göra är att skicka in och få fläktarna/kortet utbytt.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Låter märkligt att det skulle vara så mycket olja i fläktarnas lager, men inget är omöjligt, antar jag. Speciellt inte om det är ett mer eller mindre känt fel. Reklamera och begär en fraktlapp att skicka in det på.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Det var en tråd här på swec för 1-2månader sedan som jag såg detta för första gången.
Och det var ganska många kommentarer i den tråden och en hel del länkar till andra forum/etc där man kunde se att detta inte var ett direkt ovanligt fel på en del av MSI's kort.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Inet
Skrivet av SysGhost:

Jag är uppgraderingsgoparna för min bärbara dator, och är intresserad av en SSD.
Men jag vill samtidigt ha gott om lagringsutrymme, då jag lagrar musik och film på datorn.

De flesta skulle nog föreslå en SSHD, men efter lite undersökning så tror jag inte det är den mest optimala lösningen. (En SSHD skulle cacha musiken, och knuffa bort operativsystem och program, då de är de filer som jag använder oftast, mycket och väl)
Jag vill hellre ha separera operativ och övrig lagring. Och problemet med bärbara är att antalet hårddiskplatser är begränsat.

Efter lite sökande, hittade jag följande: Western Digital "Dual Drive".
Det är en traditionell rymlig 2.5" hårddisk med en SSD-disk integrerad, men fungerar till skillnad från "SSHD" som en fristående och separat lagringsenhet. Perfekt.

Nu undrar jag: Planerar ni att ta in dessa i ert sortiment?

Mer info: http://www.sweclockers.com/artikel/18447-snabbtitt-wd-black-2...

Är extremt låg efterfrågan på den här typen av produkt och tyvärr inget som vi kommer att in.

Skrivet av HazZarD:

Går det inte betala för en vara på hemsidan och hämta ut den i eran butik?

Går att boka upp i butik som du sedan betala när du hämtar upp varan.

Bokningen är inte bindande och tas automatiskt bort efter 5 dagar om du inte hämtat ut den.

Skrivet av ScrAAp:

1. Har ni möjlighet att ta in dom här igen?

2. vet ni när denna kommer in?
Skickades från m.sweclockers.com

1) Inget som vi kommer ta in igen tyvärr.

2) Förhoppningsvis i veckan! Ska vara på ingång.

Skrivet av RealizeGG:

Kan jag beställa från inet med postförskott om jag är under 18? och hämta ut det utan föräldrar. ( Bor 60 mil från dem pga. skola)

Det vi behöver är att dina föräldrar ringer in och bekräftar att ordern är OK efter att du lagt den så är det inga problem för oss att skicka den till dig.

Skrivet av morganF:

Hej inet! Först vill jag bara tacka eran fantastiska support.

För ca två veckor sedan beställde jag en dator av er (komponenter som jag sedan byggde själv), men nu har nätaggregatet gått sönder. Det är ett corsair cx750w. Min fråga är om jag kan reklamera den i eran butik på Hötorget eller om jag måste skicka tillbaka den för att jag beställde den online. Såg även att mitt agg inte finns i lager hos er, kan jag då få pengarna tillbaka så jag kan köpa det på webhallen?( finns i lager där).

Det går alldeles utmärkt att komma in till butiken eller så felanmäler du på webben så skickar vi fraktsedlar till dig.

Generellt så gäller inte återköp vid vanliga garantiärenden men vi kan kolla på om det går att byta till en annan modell/märke. Bara ta en dialog med oss när du kommer in eller felanmäler så tittar vi på det.

Skrivet av Nille4:

Tjena Inet! Hur ofta brukar ni ha kampanjen med fri montering? En gång om året? Vet bara att jag missade senaste tillfället på håret!

Vanligtvis så kör vi någon till några gånger per år men det är inget som går på något schema direkt. Just nu har vi ingen ny kampanj planerad tyvärr.

Skrivet av Toivo83:

Japp, så länge vår distributör tar in det så lägger vi upp så fort vi kan!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av Lindell90:

Hejsan.
Märkte nyss när jag satt och spelade att det var konstiga vattendroppar på chassit, trodde de satt på utsidan först, men insåg rätt snabbt att de är på insidan...

Tydligen är det mitt MSI GTX 770, inköpt från er i Augusti 2013, som börjat läcka vätska! Inte så kul... Jag försökte få bra bilder, men det gick under förväntan...
Är det något att skicka tillbaka eller räknas detta som normalt?
Det är lite stänk på moderkortet, runt fläktar, på plasten runt fläktarna, och på chassifönstret...

http://oi57.tinypic.com/2nqcn4z.jpg

http://oi58.tinypic.com/rc0io1.jpg

Hela datorn är luftkyld och vad jag vet är luftfuktigheten inte tillräckligt hög för att slumpmässigt producera oljeliknande vätska i raka linjer från grafikkortsfläktarna

http://oi60.tinypic.com/2hg8s54.jpg

Så här ser det ut i afterburner nu, tidigare låg snarare max tempen på 70c, fan speed på runt 60% och gpu-usage på 99% - något är ju uppenbarligen fel efter läckaget

Såg att jag missade svara dig, ledsen för det.

Har kollat med vår serviceavdelning och det är inget som vi tidigare har sett så skulle säga att det rör sig om någon form av fabrikationsfel. Det är dock svårt att säga.

Om du upplever att kortet presterar dåligt/onormalt så får du helt enkelt felanmäla och skicka in det så får vi ta en titt.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk

Vill bara säga att ni är bäst.

Visa signatur

Intel Core i5-10400F l RX 5600 XT l Corsair CV550 l Corsair Carbide Series SPEC-05 l ASUS TUF GAMING B460-PLUS l HyperX Fury Black DDR4 3200Mhz 2x8GB l Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inet
Skrivet av arthagnan:

Vill bara säga att ni är bäst.

Tack

Skrivet av bl00keRs:

Hm, du menar avstånden mellan hålen diagonalt? Om du kollar på bilden så finns det inte riktigt några direkt 'hål' och ska ju passa 200mm-fläktar så har du en sån fläkt hemma bör du kunna mäta upp och uppskatta rätt enkelt själv.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

Lämnade in en produkt för reparation i er butik vid Hötorget i Stockholm i måndags, lunchtid. Den skulle skickas vidare till Ringön. Eftersom jag är angelägen om att processen går så snabbt som möjligt, frågade jag om den skulle skickas iväg till Ringön samma dag. Personen som tog hand om ärendet gick bak och kontrollerade och kunde därefter meddela att den skulle visst hinna med måndagens leverans. Tyvärr visade det sig efteråt att den gick iväg först i tisdags.

I praktiken spelar en dag hit eller dit givetvis inte så stor roll, det är mest principen att om ni ger ett besked så ska jag kunna lita på att det stämmer. Bättring på den punkten, tack!

Permalänk

Kan ni ta hem några uv katod? Tror det är mer än jag som tycker ni borde göra det

Visa signatur

AMD FX-8320 @ 5017 MHz
http://valid.canardpc.com/ppty3p
AMD Athlon II X2 250 @ 4013 MHz
http://valid.canardpc.com/jwpmni

Permalänk
Inet
Skrivet av stais:

Hej Inet!

Lämnade in en produkt för reparation i er butik vid Hötorget i Stockholm i måndags, lunchtid. Den skulle skickas vidare till Ringön. Eftersom jag är angelägen om att processen går så snabbt som möjligt, frågade jag om den skulle skickas iväg till Ringön samma dag. Personen som tog hand om ärendet gick bak och kontrollerade och kunde därefter meddela att den skulle visst hinna med måndagens leverans. Tyvärr visade det sig efteråt att den gick iväg först i tisdags.

I praktiken spelar en dag hit eller dit givetvis inte så stor roll, det är mest principen att om ni ger ett besked så ska jag kunna lita på att det stämmer. Bättring på den punkten, tack!

Håller helt med dig och det var slarvigt och onödigt. Ska ta upp det här internt med butiken och se varför det inte gick iväg.

Tack för feedbacken.

Skrivet av RealizeGG:

Kan ni ta hem några uv katod? Tror det är mer än jag som tycker ni borde göra det

Vi ska kolla på det och återkommer.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inet

EVGA Supernova G2 750W

Tänkte bara säga till er som är ute efter nätaggregat med hög kvalité så har vi lagt upp EVGAs G2 750W som fick "Toppklass" här på Sweclockers.

http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-...

Kommer in i lager om ca 2 veckor!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Väldigt trevligt!

Kollade på Evga nätagget nu och råkade se att ni även har 850w,1000w med
MEN såg även ett litet problem!
Vilket är att Evga aggen ej har en egen kategori under nätagg, förtjänar dom bästa nätaggen ni säljer inte en egen katagori

Rensade historik,kakor för att vara säker på att det inte är nåt sånt som spökar men samma sak efteråt dvs ingen kategori/snabblänk till Evga.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Inet
Skrivet av grizzly666:

Väldigt trevligt!

Kollade på Evga nätagget nu och råkade se att ni även har 850w,1000w med
MEN såg även ett litet problem!
Vilket är att Evga aggen ej har en egen kategori under nätagg, förtjänar dom bästa nätaggen ni säljer inte en egen katagori

Rensade historik,kakor för att vara säker på att det inte är nåt sånt som spökar men samma sak efteråt dvs ingen kategori/snabblänk till Evga.

Just den delen av vår cache uppdateras 1ggr/dygn så därför det tog lite tid. Nu ligger dom i en egen kategori och även 1300W är upplagt!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Inaktiv

Bäste Inet

Hej. Det är så att mitt grafikkort har ett pipande ljud som kommer i spel, vilket jag fick veta att det är "coil whine". Har supersvårt för sådana ljud. Jag har tinnitus och när det kommer sådana ljud utifrån så resulterar det i att det blir värre i öronen vilket oftast leder till huvudvärk och värk i öronen. Köpte min dator med montering från er och då får man ju inte med lådan till den. Hur ska jag göra? Ska jag höra mig till er om att få den utbytt eller är det något som jag får leva med? Har r4 chassi med fönster så jag kan inte direkt ljuddämpa chassit mer.

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är grafikkortet som har coilwhine? dvs har du lyssnat dig fram till att ljudet verkligen kommer ifrån grafikkortet och inte nåt annat?
Det kan lika gärna vara nätagget och coilwhine kan ju finnas vid olika belastningar osv.
Tex så kan ett grafikkort ha whine när du sitter och surfar men så fort du gör nåt som kräver minimalt mer GPU kraft så kan det sluta heller så kan det vara tvärtom heller allt mittimellan alternativt ganska kraftig gpu ökning osv,osv.
Samma sak med "nätaggs" whine kan vara när datorn är i idle/du surfar runt och klickar lite heller när du belastar det till en viss % (heller inom ett visst %område tex 50-70%)

Allt som allt bara för att ljudet följer gpu belastningen så betyder det inte att det är grafikkortet och likaså bara för att ljudet följer nätaggets belastningen behöver det inte vara nätagget.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Vet ni något om den här skärmen?
http://www.anandtech.com/show/7627/asus-at-ces-2014

Och sen så är jag intresserad av: http://www.inet.se/produkt/2204935/asus-27-pb278q-pls-2560x14...
Såg för någon vecka sedan att en annan återförsäljare hade prissatt den till 3990, så ni kanske kan göra något åt priset

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Skrivet av bonafriss:

Vet ni något om den här skärmen?
http://www.anandtech.com/show/7627/asus-at-ces-2014

Och sen så är jag intresserad av: http://www.inet.se/produkt/2204935/asus-27-pb278q-pls-2560x14...
Såg för någon vecka sedan att en annan återförsäljare hade prissatt den till 3990, så ni kanske kan göra något åt priset

Inget officiellt datum ännu på ROG Swift. På twitter så har en från ROG sagt att skärmen lär komma på sommaren runt juni - juli

Permalänk
Skrivet av darkmohaha:

Inget officiellt datum ännu på ROG Swift. På twitter så har en från ROG sagt att skärmen lär komma på sommaren runt juni - juli

Okej, tack för svaret!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Vet ni något om den här skärmen?
http://www.anandtech.com/show/7627/asus-at-ces-2014

Och sen så är jag intresserad av: http://www.inet.se/produkt/2204935/asus-27-pb278q-pls-2560x14...
Såg för någon vecka sedan att en annan återförsäljare hade prissatt den till 3990, så ni kanske kan göra något åt priset

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1387727

Billgaste på prisjakt 4593 inkl frakt och inet tar 4690kr inkl frakt (swec frifrakt)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

hej inet! planerar ni att ta in det här tangentbordet igen? har varit slut ett tag och är dessutom slut på nästan alla återförsäljare i landet.
http://www.inet.se/produkt/6110028/func-kb-460-gaming-keyboar...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4|Moderkort: Gigabyte P85 D3-ATX|CPU: Intel Core I5 4670K|GPU: MSI GEFORCE GTX 770|PSU: Corsair cx750|A-data 128gb ssd| Western Digital Caviar black 1TB