Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Artichost:

Det är inte han som betalar tull, Det är företaget, Om inte annat avtalas,
Men det bör ju betalas av ngn..

Och inte är det då Leif som betalar den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Höbalen:

Så hur många konton här inne på tråden är "Leifs" tror ni?, jag skulle gissa på minst 3.

Hehe, bara att gå igenom alla nya medlemmar som skapades dom senaste dagarna?

Tror jag, som många andra, håller mig till dom etablerade nordiska butikerna istället, "svenska" priser till trots...

Permalänk
Medlem

bara jag som får: Oops! We couldn't find the document you are looking for.

404 error. The link you clicked may be broken or the page you were looking for is no longer available.

http://error.t15.org/404.php?computerstocklots.t15.org

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haptic:

bara jag som får: Oops! We couldn't find the document you are looking for.

404 error. The link you clicked may be broken or the page you were looking for is no longer available.

http://error.t15.org/404.php?computerstocklots.t15.org

Sök namnet på Google så kommer hemsidan upp. Hans t15 domän har han stängt av och kör med .com istället. Allt efter att folk påpekade att t15 är en gratisdomän.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Nä, det tar nån dag att föra över pengarna så dom har inte kommit in än tydligen. Så fort dom är framme ska paketet skickas och jag får all information jag behöver om frakt och annat.

Jag vill inte stjälpa mig själv nu när tullen och andra sitter och läser så jag lugnar mig lite med bilder och annat som det finns risk för att avslöjas, om det nu är så att frakten och det inte är lagligt, vad vet jag.

Så ni får gott vänta tills jag har lite mer att komma med:)

Hur kommer det sig att du, fastän alla röda flaggor, ändå skickar pengar till en snubbe som visat sig helt och hållet opålitlig? Och varför postar du fortfarande inte e-mail konversationerna samt orderbekräftelsen? Dina produkter kommer ju ändå att fastna i tullen då du betalat 2500 kr så oavsett vad som än sker så blir du väl skyldig att betala moms och tullavgift?

Eller så jobbar du med Leif....!!! För du verkar vara den enda som faktiskt fått igenom ett samtal till honom! Många som försökt att nå honom utan svar på telefon såvitt jag ser det!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blub:

Japp, där har jag inget att säga. Han är för övrigt ganska vettig att prata med och ingen "ey mannet, det blir bra kompis" utan en svensk man mellan 50-60 där nånstans skulle jag placera honom om jag inte visste åldern.

Just den biten gör mig lite lugnare såklart, men jag har aldrig blivit scammad så vad vet jag. Jag hoppas att allt är grönt och grejerna kommer fram till mig.

Det finns nog en hel del nätbedragare som är svenska medelålders män som opererar från Thailand. Thailand är något av ett "haven" för nätbedrägerier riktade mot den svenska marknaden. Inga utlämningsavtal gentemot Sverige finns heller, även fast en svenska åklagare kan hitta lösningar på det problemet genom att ogiltigförklara den svenska medborgarens pass och på så vis genom den Thailändska immigrationspolisens få den svenska medborgaren avvisad från Thailand.

Oavsett, om du nu får dess varor så kommer jag se dom som lockvaror gentemot en bredare publik. Skitskoj för dig dock. Får du dom inte så blir jag inte heller förvånad.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Fan att man inte hitta leffe innan jag köpte min dator.. 4xTitan black, 4960X, 1,5TB SSD hade varit goare än 780, 4770k och 250GB SSD. Dessutom billigare!

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Blub:

Varför köpte du inte något billigare? En P9X79 kostar ju typ bara 200 spänn. Varför slösa 1800 spänn?

Permalänk
Medlem

Sparade tråden ifall den blir borttagen...vill ju inte kunna missa allt det roliga ifall nu Swec bestämmer sig för att det får räcka...

Tack för en härlig Onsdagsunderhållning!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av perwine:

Det har jag gjort. Kommer upp i 1061,16kr eftersom det enligt sidan är fraktfritt och inte någon försäkring vad jag kan hitta.
Det två jag inte vet är Tullavgiften och Importdeklarationsavgiften. Dessa två förmodar jag att du har full koll på eftersom du har ett exakt pris.

Så återigen kommer frågan. Kan du precisera avgifterna i din uträkning?

Nu fick jag höfta lite på frakt och försäkring,
Vill man ha mer exakt måste man in i tarric och leta och det är inte så roligt

Finns mer att läsa på
http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4....

Kunde inte hitta hur man laddar upp bild i inläggen, Kanske bara går att länka in bilder??

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Medlem

Härligt med lite kvällsunderhållning

Ska bli kul att se företagets ursäkter (såvida de inte går under jorden) om 10 dagar när produkterna inte kommer.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

Jag sitter i min svarta fatboy-säck (hint hint) med popcornen redo

Maka på dig så jag också får plats med min hink.

Har helt missat denna tråd. Intressant läsning ända från början och mer och mer underhållande ju längre tråden lider.
Spänningen är oliiiidlig.

Permalänk
Medlem

Av ren undran, hur många (förutom Blub) har beställt något från hemsidan?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Icte:

Av ren undran, hur många (förutom Blub) har beställt något från hemsidan?

Vad jag har sett... Ingen. Blub är tydligen den enda som dessutom fått tag i "Leif" och den enda som "kan" uttala sig mannen baserad på en liten konversation.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Och inte är det då Leif som betalar den.

Ja iom att han utlovar fraktfritt så och det redan är betalt,

Jag hoppas (Om han nu är på riktigt) att han får sina varor, Om inte så har han ju lärt sig den hårda vägen

Själv handlar jag aldrig från utlandet, Handlar i Sverige så jag kan åka och nita dem om jag blir blåst ha ha! (Skämt)

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Artichost:

Ja iom att han utlovar fraktfritt så och det redan är betalt,

Jag hoppas (Om han nu är på riktigt) att han får sina varor, Om inte så har han ju lärt sig den hårda vägen

Själv handlar jag aldrig från utlandet, Handlar i Sverige så jag kan åka och nita dem om jag blir blåst ha ha! (Skämt)

Han utlovar även att han är en seriös försäljare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad*

Kom ihåg folk, bete er enligt forumreglerna. Inget trollande.

Citat:

§ 1.5 Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

*tråd rensad*

Kom ihåg folk, bete er enligt forumreglerna. Inget trollande.

Förlåt

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dennix123:

Lugnt, det kan dock misstolkas och tråden är rätt hetsig redan. Chill.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artichost:

Nu fick jag höfta lite på frakt och försäkring,
Vill man ha mer exakt måste man in i tarric och leta och det är inte så roligt

Finns mer att läsa på
http://www.tullverket.se/innehallao/tjanster/avgiftsguiden.4....

Kunde inte hitta hur man laddar upp bild i inläggen, Kanske bara går att länka in bilder??

Min poäng är inte att grilla dig men med tanke på att det kanske är några som har beställt något där så kan det vara bra information.
Med din uträkning låter det som vissa avgifter är skyhöga procentuellt alt. hög fast kostnad.

Taric har jag rotat i lite. Hittade en kategori med ett nummer runt 8471 där stod det 0% i tullavgift från Thailand.

Posten har t.ex. dessa avgifter: Tullinformation

För mig tyder det på inte fullt så höga kostnader men ändå tänkvärt.

Visa signatur

Cosmos S
Z370 Gaming Pro Carbon | Watercooled i7-8700K @ 3.70GHz
16GB DDR4 @ 3000MHz | GTX1070 OC 8GB
Win 10 Pro | M.2 NVMe 970 EVO 500GB | Ʃ≈1,75TB SSD | 2TB HDD
Logitech G15 | Razor Lachesis | AOC G2460P 24" 1080P @144Hz

Permalänk
Medlem

Tack för en trevlig läsning! Var väldigt underhållande och hoppas den lever vidare så vi kan se om "Blub" får sina saker eller inte och hur han nu ska bevisa.

Visa signatur

DATOR | Chassi: H440 | Moderkort: HERO VII | Processor: 4790k | Kylning: H100i | SSD: Samsung 850 Pro 128+256Gb | HDD: WD Black 3TB | Grafikkort: 970 MSI Gaming SLI | RAM: 16Gb HyperX Fury 1600MHz | Nätagg: EVGA Supernova G2 1000W |
KRINGUTRUSTNING | Skärm: ROG Swift PG278Q | Mus: Func MS-3² | Tangentbord: MadCatz S.T.R.I.K.E 7 | Headset: O2+ODAC - HD650 | Mikrofon: Blue Spark Digital |

Permalänk
Medlem

*Our terms and conditions:
In order to keep the prices we have and be the absolute cheapest option on the market we have
after we integrated sales to individuals without a company we have had to set the minimum order value of US1000 or currency equivalent. This limit applies to both companies as individuals.*

Kan detta vara förklaringen?
Är dock fortfarande billigt.

Permalänk
Medlem

Tog sin tid att läsa igenom allt.
Måste följas och se hur allt slutar.

Visa signatur

Dator | Corsair Carbide 600Q | ASUS Z97-DELUXE ATX | Intel Core I7-4770K | Gigabyte AORUS 1080 Ti 11GB Xtreme Edition | Corsair Vengeance 1866MHz 16GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO Basic 250GB | Samsung 840 EVO Basic 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Blub är ju med Leif. Eller tom Leif. Ganska uppenbart.

Självklart, ungefär lika självklart som att vi inte varit på månen, CIA sprängde twin towers och du själv är släkt med Obama

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Då måste han ha gått en snabbkurs i hur man konstruerar riktiga meningar för e-mailet ovan liknar inte på något sätt Leifs tidigare meddelanden där styckeindelningen gav en migrän.

Han kanske använde rättstavning den här gången

Permalänk
Medlem
Skrivet av FellaNNN:

Tack för en trevlig läsning! Var väldigt underhållande och hoppas den lever vidare så vi kan se om "Blub" får sina saker eller inte och hur han nu ska bevisa.

När dom kommer, om dom kommer, så slänger jag upp bilder på paket och innehåll. Jag har dock inget mobo i 2011 så jag ska skicka båda till han som ska ha den ena så han kan testa dom och se om det är äkta vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Blub är ju med Leif. Eller tom Leif. Ganska uppenbart.

Kanske ta det lite lugnt med raka anklagelser mot persoer när man inte vet, hm?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad jag har sett... Ingen. Blub är tydligen den enda som dessutom fått tag i "Leif" och den enda som "kan" uttala sig mannen baserad på en liten konversation.

Skrivet av foxzox7:

Blub är ju med Leif. Eller tom Leif. Ganska uppenbart.

Skrivet av Artichost:

Ponera att han ÄR det, Snacka om vilka som ska känna sig blåsta då! Ha ha,

Knappast troligt men men...

Skrivet av tazk3n:

Så det börjar komma upp konspirationer om att Blub är "Leif"? ^^ Ganska lätt för Sweclockers att kolla det isf, dock lämnar de ju inte ut sån information om inte polisen vill Men man kan ju försöka xD

Skrivet av Blub:

Självklart, ungefär lika självklart som att vi inte varit på månen, CIA sprängde twin towers och du själv är släkt med Obama

Skrivet av Icte:

Av ren undran, hur många (förutom Blub) har beställt något från hemsidan?

Dold text

Ska Snacka med Leif och så gör jag också en beställning i nästa vecka.. (så alla konspirations teorier försvinner). Kommer uppdatera tråden med Mail konv och sådant.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Skrivet av perwine:

Min poäng är inte att grilla dig men med tanke på att det kanske är några som har beställt något där så kan det vara bra information.
Med din uträkning låter det som vissa avgifter är skyhöga procentuellt alt. hög fast kostnad.

Taric har jag rotat i lite. Hittade en kategori med ett nummer runt 8471 där stod det 0% i tullavgift från Thailand.

Posten har t.ex. dessa avgifter: Tullinformation

För mig tyder det på inte fullt så höga kostnader men ändå tänkvärt.

Jag la på höftade summor som sagt, Men det tillkommer alltid moms ex på varor som importeras, Vilket många missar,
Sen kan det även vara så att företaget skickar varan när du har betalat, Men du får inte ut varan fören du betalar tullavgifter och fraktavgifter till ex posten pga att företaget inte har brytt sig om den biten.

Visa signatur

Jag är inte bäst, Men det är inte du heller!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Artichost:

Ponera att han ÄR det, Snacka om vilka som ska känna sig blåsta då! Ha ha,

Knappast troligt men men...

Hellre skeptisk och bli visad att man har fel än att vara naiv och bli lurad på pengar. Leif har inte givit något intryck ALLS att vara seriös.. Raka motsatsen faktiskt med sina hot om stämningar och sitt häcklande.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds