Permalänk
Medlem

xbox live fel

Jag försöker spela battlefield 4 online men det går inte. Det står att man måste ha xbox live och internet men det har jag men går inte att spela online. Så jag undrar vad ska jag göra. Gör jag något fel eller är det fel på xbox. Och har testat anslutningen och allt blev grönt men det kom en gul ruta med ett svart ! tecken. Vad betyder det ? Och hur kan jag fixa det.

Tack i förhand
MVH acer5349

Permalänk
Medlem

Kan jag få svar tack

Permalänk

Ser det ut så här?

Om det gör det så kan du pröva att följa denna guiden. Du kan också pröva att aktivera/avaktivera UPnP

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidtudor1:

Ser det ut så här?http://services.support.microsoft.com/library/images/support/...

Om det gör det så kan du pröva att följa denna guiden. Du kan också pröva att aktivera/avaktivera UPnP

Har löst problemet men när jag spelar battlefield så står det your profile does not have the correct permissions to access xbox live functionality hur fixar man det

Permalänk
Medlem

har du Live guld? måste man inte ha det för att spela online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solidtudor1:

Ser det ut så här?http://services.support.microsoft.com/library/images/support/...

Om det gör det så kan du pröva att följa denna guiden. Du kan också pröva att aktivera/avaktivera UPnP

Skrivet av m4gnify:

har du Live guld? måste man inte ha det för att spela online?

Behöver man live guld visste inte jag ?! Och jag har vanliga Xbox live .

Permalänk
Medlem
Skrivet av acer5349:

Behöver man live guld visste inte jag ?! Och jag har vanliga Xbox live .

jag är inte säker, men jag tror det

Permalänk
Medlem

För att spela multiplayer online behövs Guld.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av acer5349:

Behöver man live guld visste inte jag ?! Och jag har vanliga Xbox live .

Ifall det står Xbox Live Silver på din profil så kan du inte spela multiplayer. Du måste betala för Xbox Live guld för att spela online. Med systemet "Games for Gold" där du får 2 gratis spel till 360 och 2 gratis till Xbox One varje månad borde alla betala för guld

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer