Permalänk
Medlem

FIFA 14 PC

Tjena folks!

Det finns säkert trådar på olika forum som tar upp denna fråga men jag hittar det inte, varken på engelska eller svenska. Antar det är lätt för er proffs att svara lite snabbt på denna halvdumma fråga

Är det möjligt att köra FIFA 14 online, ni vet med divisioner osv, med PC? Funderar på att köpa Xbox-dosa så man bara kan koppla in den till PC.

Mvh
Krille

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Medlem

Jo att spelet går att köpa är jag med på, men hur fingerar division systemet? Får jag då möte folk som har FIFA för PC, eller för alla konsoler? Inte många duktiga som kör på PC oavsett väl?

Permalänk
Medlem

Ja det går, spelar både ultimate team & seasons (online med vanliga klubblag) själv med xbox dosa.

Hade det på xboxet innan men föredrog datorn då jag tycker det flyter mkt bättre.
Dock är utbudet av motstånd lite vagt ibland. Kan hända att man inte hittar någon motståndare alls ibland tyvärr.

Permalänk
Medlem

Aha, så om jag kör FIFA 14 på PC får jag möta andra som spelar FIFA 14 på PC? Jag kan alltså inte få samma utbud av motståndare som dom som kör Xbox eller PS3 exempelvis?

Jag hade hoppats att man kunde möta alla konsoler, dvs att jag kunde köra på PC och möta folk som spelar på Xbox. Ganska självklart att det inte skulle gå i och försig, men drömma kan man alltid.

Tack för hjälpen i alla fall!

Permalänk
Medlem

Det finns alltid någon att möta, har aldrig råkat ut för att det inte har funnits någon. Flytet på PC är det bästa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte6950:

Det finns alltid någon att möta, har aldrig råkat ut för att det inte har funnits någon. Flytet på PC är det bästa!

Ibland var kanske ett lite starkt ord, 2 gånger iår har det hänt men då har jag bara bytt gamemode så hittar den

Permalänk
Medlem

Bytt gamemode? Vad innebär det? :S

Permalänk
Medlem

Från ultimate team till seasons