Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ca 2000kr är typ normalpris för M500 480GB, de brukar gå ner ett par hundringar ytterliggare när det är kampanj på dessa. 520-serien är väl dessutom utgående, ersatt av 530 antar jag. 530-modellen på 480GB kostar närmare 3000kr dessutom: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2353668

Det stämmer. Fast det blir svårt att jämföra ett par diskar som kostat 11K nya när de kom vs. diskar som startar på 3K idag..Klart kostnaden för tillverkning har gått ner.

Crucial's dyraste disk kostar 4K.

Som jag sa tidigare, garantin. 5 år vs 3 år samt Intels diskar har ju ett bra trackrecord.

Nog om det, köp den disk du vill ha

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EyeNEye:

Det stämmer. Fast det blir svårt att jämföra ett par diskar som kostat 11K nya när de kom vs. diskar som startar på 3K idag..Klart kostnaden för tillverkning har gått ner.

Crucial's dyraste disk kostar 4K.

Som jag sa tidigare, garantin. 5 år vs 3 år samt Intels diskar har ju ett bra trackrecord.

Nog om det, köp den disk du vill ha

Det är inte svårare än att jämföra GB/krona IMHO.

Observera att Crucials 4000kr-diskar ligger på 960GB/1TB och inte 480GB. Intel har en hel del diskar som kostar 4000kr och uppåt med samtidigt: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?t=1293&l=s172902532#rpara...

Instämmer dock med det sista, köp det man vill ha. Alternativen är många idag och alltid finns det något som passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Garanti på 5 år?
Skrivhastighet?

1990 kr Crucial M500 480GB
1990 kr Intel 520 480GB

Jag tar nog hellre Intel då, alla dagar i veckan.

Hej! Som redan nämnt så dyker M500 upp ganska ofta för billigare pris än så. Angående skrivhastighet, om du kan hitta tester där Intel 520 skriver någonstans i närheten av de på pappret påstådda 520MB/s så visst? Vad jag har sett så vinner M500 i praktiken. Seagate 600 480GB för 1500kr var ett bra fynd.

Visa signatur

Deschutes -> Spitfire -> Winchester -> Toledo -> Deneb -> Sandy Bridge -> Summit Ridge -> Vermeer

Permalänk
Medlem
Skrivet av AerisArchon:

Hej! Som redan nämnt så dyker M500 upp ganska ofta för billigare pris än så. Angående skrivhastighet, om du kan hitta tester där Intel 520 skriver någonstans i närheten av de på pappret påstådda 520MB/s så visst? Vad jag har sett så vinner M500 i praktiken. Seagate 600 480GB för 1500kr var ett bra fynd.

Som jag sa tidigare, man köper den disk man vill ha. Ja Seagate 600 var ett kap, köpte själv 2 stycken 240GB som skall köras i Raid 0. Nackdelen var väl att det är Seagates "första" SSD.

Folk tvekade ju även mellan Seagate 600/Crucial M500 varför vet jag inte.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av two4player:

Har du testat och minska procenten på micen? Hade brus vid 100%, men har läst på nätet att 100% ska man bara använda med undervattenskalet. 60% funkar finfint vanligtvis, noll brus. Om det inte räcker så är det extern mic som gäller, har dock ingten adapter så kan inte säga något om det.

Standard på alla FW som jag har provat har varit just 60%, så det hjälper inte. Jag ska dock prova det som folk gör på gopron, att klippa ut bitar från en tvättsvamp som man sedan fäster runtom micken för att dämpa bruset.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peder K:

Sitter ni konstigt och får ont i armar och fingrar som jag efter 8-12hper dag?
http://www.ostlunds.se/sv/underarmsstod/supreme2.html

Slår ett slag för denna, har en personligen och det är nog ett av de mest prisvärda hjälpmedel jag någonsin köpt, ergonomimässigt. Många fokuserar på ryggen och nacken och tänker inte på att armarna också behöver stöd, jag kunde ha smärtor i underarmar och axel-leden innan jag började använda en sån här på kontoret, köpte en till hemmet efter 2 veckor och nu kan jag inte sitta vid ett skrivbord som inte är utrustat med en.

Har stå-skrivbord på jobbet och sitter i en ergonomisk stol hemma, 2 vanliga ergonomiska lösningar men ingen av dom gör ett skit för armarna. Den här "plankan" funkar lika bra på båda. När armarna är i en viloposition ligger dom på stödet, när jag använder mus, skriver, oavsett vad jag gör vid datorn så har mina underarmar och ena armbågen har alltid ett stöd. Slösurf, jobb, gaming, hjälper vid allt.

Motverkar karpaltunnel, tennisarmbåge, inflammationer i muskelfästen, allt som faller under "musarm".

Håll till godo med en sunkig mobilbild på mitt skrivbord hemma

(Nej jag är inte sponsrad, bara entusiastisk och tycker att fler stillasittare borde testa)

Permalänk
Medlem

Ang. CDON's "fynd" och nedsatta priser.....

Kolla in dessa och jämför ordinare pris på de båda och vad de är nedsatta till:
Pioneer VSX-923-K - Black (Fyndvara / Öppnad kartong)
Pioneer VSX-923-K - Black

Gillar CDON's priser o rabatter, men ordinare pris verkar vara nått de sätter för att rabatten ska se bra ut.
(Just denna modell såldes ju för 1990:- förra veckan, minns dock inte vad ordinare pirs var satt till då.)

Sorry om nått fick notis från fyndtråden, råkade posta fel, åtgärdade direkt.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av XTRO:

Ang. CDON's "fynd" och nedsatta priser.....

Kolla in dessa och jämför ordinare pris på de båda och vad de är nedsatta till:
Pioneer VSX-923-K - Black (Fyndvara / Öppnad kartong)
Pioneer VSX-923-K - Black

Gillar CDON's priser o rabatter, men ordinare pris verkar vara nått de sätter för att rabatten ska se bra ut.
(Just denna modell såldes ju för 1990:- förra veckan, minns dock inte vad ordinare pirs var satt till då.)

Sorry om nått fick notis från fyndtråden, råkade posta fel, åtgärdade direkt.

Din länktext är fel, du jämför 922 med 923. Om det är olika produkter är det inte så märkligt om ordinarie pris skiljer sig... Sen att fyndvaror har fantasipriser ibland och inte uppdateras när annat blir billigare är en annan femma, men det är knappast en konspiration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fourbyfour:

Din länktext är fel, du jämför 922 med 923. Om det är olika produkter är det inte så märkligt om ordinarie pris skiljer sig... Sen att fyndvaror har fantasipriser ibland och inte uppdateras när annat blir billigare är en annan femma, men det är knappast en konspiration.

Aaah, sorry, missade att det var en två:a o inte en tre:a på slutet O_o ... såg jävligt lika ut på bilden

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaptoit:

Slår ett slag för denna, har en personligen och det är nog ett av de mest prisvärda hjälpmedel jag någonsin köpt, ergonomimässigt. Många fokuserar på ryggen och nacken och tänker inte på att armarna också behöver stöd, jag kunde ha smärtor i underarmar och axel-leden innan jag började använda en sån här på kontoret, köpte en till hemmet efter 2 veckor och nu kan jag inte sitta vid ett skrivbord som inte är utrustat med en.

Jag slog till och köpte en Supreme 2 efter att ha varit förtjust i en liknande på jobbet men tidigare tyckt att det var för dyrt för att köpa till hemmet. Den sitter fast bra och jag är nöjd. Förutom att välja ett stöd med smal midja så är det en fördel med ett tangentbord som inte har något handledsstöd.

Permalänk
Medlem

Synd att alla intel diskarna försvann på typ 1 timma. annars hade man beställt 1

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

http://www.dustinhome.se/product/5010759974/sony-vaio-tap11-c...

Rätt mycket billigare än näst billigast på prisjakt.

Det vore bra om alla skrev _vad_ det är de tipsar om.

"/501...uch-w8p-black/" som är det som visas av slutet av URL:en är inte direkt uppenbart.

Permalänk
Entusiast

De där klipsch hörlurarna Webhallen har på rea, är de något att ha?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Cyberphoto är en respektabel butik, servicemässigt litar jag nästan mera på Cyberphoto än Dustin.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

De där klipsch hörlurarna Webhallen har på rea, är de något att ha?

Jajamänsan det är mina favoriter.Du behöver bränna indem bara. Det vill säga kör dem i ca 50 timmar (typ över natten) på lite högre volym än du pallar med. Så låter de otroligt bra.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mrvision:

Jajamänsan det är mina favoriter.Du behöver bränna indem bara. Det vill säga kör dem i ca 50 timmar (typ över natten) på lite högre volym än du pallar med. Så låter de otroligt bra.

Oj okej, det låter som att det mest borde slita på dem men så kanske det inte är? Presterar de som 700kr lurar då? För isf är det ju solklart köp!

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Den där intel disken på webhallen var dock inte så bra...

Även om priset var riktigt nice faktiskt då man sparar minst 700 - 800 kr men enligt "Nordic Hardware" så är inte hårddiskarna någon stänkare här:

http://www.nordichardware.se/SSD-Recensioner/intel-730-240gb-...

Den drar mycket ström vilket är inte så bra för laptops - till skillnad ifrån dess kusin, modellen 530.

Dessutom var skrivhastighet inte så speciellt imponerande jämfört med dess skyhöga standard pris. Så med andra ord: Jag hade hellre velat ha en 530 än en 730 - men det är baserat på dessa testerna från proffssidor.

Det bästa kapet som jag skulle vilja påstå är för några veckor sen när netonnet.se erbjöd Crucial M500 240 Gb för endast 790 kr.

Prisvärt och skiljer inte så speciellt mycket ifrån 730 iaf. Däremot hade jag nog slagit till om 530 (240gb) kostade under 1000.

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att detta passar in bättre i denna tråden än i fyndtråden.

Netonnet har äntligen fått in några EVGA SuperNOVA G2 750W på lager idag.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Ofta prisar ju folk Moto G, men är inte Nexus 4 ännu mer prisvärd? Bättre på alla punkter i princip, och jämför man med Moto G 16GB så skiljer det sig väl en hundralapp typ.

Permalänk
Avstängd

dem här nespress maskinerna är de nåt att ha? tänkte på hur mkt kapslar kostar o sånt

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av amanito:

dem här nespress maskinerna är de nåt att ha? tänkte på hur mkt kapslar kostar o sånt

Det är lite kul att ha, och det blir helt klart bättre kaffe än med "vanliga" maskiner. Däremot är såklart priset per kopp mycket högre, och det tar längre tid att göra, men ibland kan man lyxa till det.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nån som kan inflika med hur pass bra batteritiden är på Lumia 1020? För er som missat det så kör Elgiganto den i vitt, svart och gult för 2999:- fram till söndag (25/5) och endast via webben.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zunhs:

Jag slog till och köpte en Supreme 2 efter att ha varit förtjust i en liknande på jobbet men tidigare tyckt att det var för dyrt för att köpa till hemmet. Den sitter fast bra och jag är nöjd. Förutom att välja ett stöd med smal midja så är det en fördel med ett tangentbord som inte har något handledsstöd.

Absolut, jag har ett Razer Lycosa och de har inbyggt handledsstöd, men jag tog och skruvade loss det för att passa bättre med stödet!

Hoppas du får god användning av din Supreme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Dessutom var skrivhastighet inte så speciellt imponerande jämfört med dess skyhöga standard pris. Så med andra ord: Jag hade hellre velat ha en 530 än en 730 - men det är baserat på dessa testerna från proffssidor.

Mjo, 240gigaren av 730 har begränsad skrivhastighet tyvärr. 480 gigare är mycket snabbare, men den var det ju tyvärr inte rea på.
Lär vara ett mycket pålitlig och konsekvent disk dock. Tror inte det var en dålig deal alls!

Skrivet av Asterion:

Det bästa kapet som jag skulle vilja påstå är för några veckor sen när netonnet.se erbjöd Crucial M500 240 Gb för endast 790 kr.

Jag skulle kanske argumentera för att Seagate 600 disken i 480 gig version som tillfälligt gick på 1500kr var en bättre deal, om man nu hade de pengarna och hade nytta av den storleken, men nu är jag kinkig

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag skulle kanske argumentera för att Seagate 600 disken i 480 gig version som tillfälligt gick på 1500kr var en bättre deal, om man nu hade de pengarna och hade nytta av den storleken, men nu är jag kinkig

Hittade dock inget spår utav det priset (1500) på prisjakt:

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1867557&s=lar...

Men iaf, om det nu fanns nåt pris på 1500 så var det väl helt ok med tanken på storleken på disken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mjo, 240gigaren av 730 har begränsad skrivhastighet tyvärr. 480 gigare är mycket snabbare, men den var det ju tyvärr inte rea på.
Lär vara ett mycket pålitlig och konsekvent disk dock. Tror inte det var en dålig deal alls!

Jag skulle kanske argumentera för att Seagate 600 disken i 480 gig version som tillfälligt gick på 1500kr var en bättre deal, om man nu hade de pengarna och hade nytta av den storleken, men nu är jag kinkig

Jag hade utan tvekan köpt den disken för 1000kr så det på jobbet och kunde inte handla då så missade den men vid strömavbrott ska det ju finnas kvar det man håller på med.

Samsung 840 pro eller 730 hade jag valt idag nu begränsar dock mina modekort farten så kanske hade blivit 730 dock gör mina 320 jobbet bra men vissa har ju åkt ut för 8 mb buggen trots senaste fm min bror bland annat

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Hittade dock inget spår utav det priset (1500) på prisjakt:

http://www.prisjakt.nu/bilder/graph_price.php?p=1867557&s=lar...

Men iaf, om det nu fanns nåt pris på 1500 så var det väl helt ok med tanken på storleken på disken

1500kr var det nog bara Alina som hade under en kort period... Men även för det vanligare 1695 priset som den varit på några gånger, så får man ju typ samma pris pris per GB men istället bättre prestanda än 240gb M500 för 800kr...
(det är värt att tänka på att även M500 har långsamma skrivhastigheter för 240 gigs versionen)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd

Har sagt det innan och säger det igen, skaffa inte en acer. Såvida du inte vill ha huvudvärk såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengtsson87:

Grymt prisfall på Philips 60PFL8708S (Elevation), 13990kr.

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/PHILIPS-60PFL8708S,90952...

...även Netonnet och Siba har samma pris!

/Andreas

Hur stor skillnad är det på denna och 55PFL8008s som Komplett har reat ut? Har redan fått hem 55" men funderar på att skicka tillbaka den(har bara öppnat lådan så bör inte vara ett problem).
Det jag saknade mest rent spontant var den passiva 3D:n och fyrkärnig processor då Philips menyer är kända för att vara rätt slöa(har som sagt inte testat den än så vet inte heller om det är sant).

Edit: Beställde den i alla fall så får jag se hur det löser sig med Komplett!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Acer Core i7 laptop för 4990:- med kod på CDON. Största fördelen med denna verkar vara att den är slimmad, har relativt låg vikt 2kg för en 15,6" och ett bättre chassi än de billigaste burkarna. Ledig mSATA plats är ju trevligt. Intel grafik så inget för fps-Bobby.

http://cdon.se/hemelektronik/acer_v5573_med_kod/?utm_source=n...

http://cdon.se/hemelektronik/acer/acer-v5-573-74504g50akk-i7-...

1000 kr rabatt på Acer V5-573
Köp nya tunna och lätta Acer V5-573 med Intel i7-processor och matt HD-skärm för kampanjpriset 4990 kr
Kod: xY5DvLfP
Koden är giltig t o m 2014-06-09 och kan endast användas vid ett köptillfälle. Observera att koderna inte kan kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden och ej går att registrera i efterhand.

http://s.cdon.com/media-dynamic/images/product/homeelectronic...

Men lägg märke till den fantastiska upplösningen av 1366x768

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC