Den absoluta ultra High end pc som det går ingen budget!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Byt moderkortet till ett rampage 4 extreme black edition, det är gjort för Ivy-E, vilket Rampage 4 Extreme inte är.

Att modda på h100i på 295x2 blir nog svårt, pump/block är alldeles för stort för att passa och slangarna kommer vara ivägen.

Att köra mer än två kort är ganska så krångligt, det krånglar och funkar mindre bra många ggr.

Om du frågar mig bör en ultimat dator vara vattenkyld(riktigt vattenkylning då), man kan klocka mkt högre och allt går svalt och väldigt tyst.

jag håller verkligen med men tror inte han orkar hålla på med det och han kan alltid ta ut ett kort

Permalänk
Skrivet av Mindoris:

jag håller verkligen med men tror inte han orkar hålla på med det och han kan alltid ta ut ett kort

Med ett rampage 4 extreme/black ed. behöver han inte ta ur nåt kort. Det finns pci-e slot switchar så du kan stänga av en pci-e slot och datorn kommer inte känna av kortet alls. Mkt smidigt

Permalänk
Medlem

Varför vill han ha 4 Titans? Jag menar de e ju onödigt, slöseri på pengar. Vad i hela friden ska han använda en sådan dator till?

Bara nyfiken

Min drömdator

EVGA Classified SR-X moderkort, Dual QPI LGA2011 Xeon E5
2 x Intel Xeon E5-2687W-processor, 3.1GHz
12x8gb DDR3 1600MHz RAM-minne (totalt 96 GB)
4 x 120GB Kingston SSD 3K + LSI Megaraid SAS RAID-kort (RAID 0)
3 x 3TB SATA III-hårddisk
2 x NVIDIA GeForce GTX Titan Z
Bränna en Blu-ray-enhet
Xonar Xense Premium Gaming Audio Set, ljudkort & Headset
Lian Li PC-V2120B Case
1500W nätaggregat
Windows Ultimate 64-bi
2 x 12 V pump Swiftec MCP35X
2 x EK-Supreme HF Acetal CPU Block
2 x EK-FC690GTX Acetal Full Cover grafikkort blocket
EK Cool Stream Rad XT 360 radiator
Ek-Rad Cool Stream 280 XTC Cooler
16/12mm slangar och anslutningar

Allt som allt ungerfär 10800 euro
Om man bara hadde pengarna...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bembot:

Varför vill han ha 4 Titans? Jag menar de e ju onödigt, slöseri på pengar. Vad i hela friden ska han använda en sådan dator till?

Bara nyfiken

Min drömdator

EVGA Classified SR-X moderkort, Dual QPI LGA2011 Xeon E5
2 x Intel Xeon E5-2687W-processor, 3.1GHz
12x8gb DDR3 1600MHz RAM-minne (totalt 96 GB)
4 x 120GB Kingston SSD 3K + LSI Megaraid SAS RAID-kort (RAID 0)
3 x 3TB SATA III-hårddisk
2 x NVIDIA GeForce GTX Titan Z
Bränna en Blu-ray-enhet
Xonar Xense Premium Gaming Audio Set, ljudkort & Headset
Lian Li PC-V2120B Case
1500W nätaggregat
Windows Ultimate 64-bi
2 x 12 V pump Swiftec MCP35X
2 x EK-Supreme HF Acetal CPU Block
2 x EK-FC690GTX Acetal Full Cover grafikkort blocket
EK Cool Stream Rad XT 360 radiator
Ek-Rad Cool Stream 280 XTC Cooler
16/12mm slangar och anslutningar

Allt som allt ungerfär 10800 euro
Om man bara hadde pengarna...

för att han kan

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Med ett rampage 4 extreme/black ed. behöver han inte ta ur nåt kort. Det finns pci-e slot switchar så du kan stänga av en pci-e slot och datorn kommer inte känna av kortet alls. Mkt smidigt

det är ju smart kommer säga det till han

Permalänk
Moderator
Moderator

Med den här budgeten så borde han köra multiskärm, spela på flera skärmar eller rentav satsa på projektorer. Spela i skala 1:1. Satsa en del av budgeten på kringutrustningen också?

Ljud, högtalare, stol, chassi, inbyggt touchtangentbord i bordsytan osv.

Dyra datordelar har vi sett förut, take it one step further!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag och försöker tänka lite utanför lådan. Min tanke är att lägga in de pengarna på ett konto som han kallar för "Datorpengar" eller liknande. Istället för att bränna 90 000 kr på något direkt och som faktiskt inte funkar jättebra jämfört med vad man betalar så köper han en dator som beskrivs som "bra" tex denna https://www.inet.se/kundvagn/visa/6821460/helt-ny-dator
Vill han så är det bara att lägga till ett till likadant grafikkort. Det kommer att driva dagens spel på max. Själva tanken är att det kommer ut nya produkter som är mer effektiva eller ger mer prestanda hela tiden, så när det kommer nytt så kan han använda pengarna på detta dedikerade kontot så att han alltid kan ha en topp notch-dator. Rätt snart kommer ju nya processorer, moderkort och DDR4-minnen och då kan han ju köpa det och uppgradera direkt när det kommer.

Och om han nu bara vill bränna sönder tusenlappar så kan han ju likaväl köpa en likadan uppsättning som han kan skänka bort eller låta folk tävla om den. Här på forumet finns det gott om folk vars budget ligger mellan 4000-10000 så gör någon glad vet ja

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Med den här budgeten så borde han köra multiskärm, spela på flera skärmar eller rentav satsa på projektorer. Spela i skala 1:1. Satsa en del av budgeten på kringutrustningen också?

Ljud, högtalare, stol, chassi, inbyggt touchtangentbord i bordsytan osv.

Dyra datordelar har vi sett förut, take it one step further!

har redan allt sånt men tycker inte om 3 skärmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Nu kommer jag och försöker tänka lite utanför lådan. Min tanke är att lägga in de pengarna på ett konto som han kallar för "Datorpengar" eller liknande. Istället för att bränna 90 000 kr på något direkt och som faktiskt inte funkar jättebra jämfört med vad man betalar så köper han en dator som beskrivs som "bra" tex denna https://www.inet.se/kundvagn/visa/6821460/helt-ny-dator
Vill han så är det bara att lägga till ett till likadant grafikkort. Det kommer att driva dagens spel på max. Själva tanken är att det kommer ut nya produkter som är mer effektiva eller ger mer prestanda hela tiden, så när det kommer nytt så kan han använda pengarna på detta dedikerade kontot så att han alltid kan ha en topp notch-dator. Rätt snart kommer ju nya processorer, moderkort och DDR4-minnen och då kan han ju köpa det och uppgradera direkt när det kommer.

Och om han nu bara vill bränna sönder tusenlappar så kan han ju likaväl köpa en likadan uppsättning som han kan skänka bort eller låta folk tävla om den. Här på forumet finns det gott om folk vars budget ligger mellan 4000-10000 så gör någon glad vet ja

väldigt bra ide( så jag hade gjort ) men han köper inte datorn han får t.ex kundvagnen han vill ha.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mindoris:

Den bästa som går att bygga men som är till spel och youtube/twitch

Youtube/twitch....jag har en gammal vaio du kan köpa för 40k om du vill?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindoris:

väldigt bra ide( så jag hade gjort ) men han köper inte datorn han får t.ex kundvagnen han vill ha.

Hmm ok. Men har tagit fram en lite dyrare variant här som går på 30 000, allt som är dyrare är inte tillägnat för gamers utan för avancerade servers och renderingsskit vilket jag tvivlar på att han kommer syssla med sådant då det saknas i beskrivningen. Och om han nu vill ha dyrare saker bara för att skryta med så tycker jag att du kan säga till honom att skaffa ett liv osså hälsar du så gott från mig

Men iaf, en grym speldator i snyggt och stilrent chassi, allt i rött/svart tema och chassit har en glasskiva på ena dörren så att man kan se den snygga datorn. 1 TB stor SSD så att han får plats med spel som startar fort. Om han nu nödvändigtvis vill göra den dyrare så kan kanske lägga till ett vattenkylningssystem och be Inet att montera det hela. https://www.inet.se/kundvagn/visa/6821604/rodare

Vill han så kan han oxå lägga till denna bärbara speldatorn för de gånger han är på resande fot. https://www.inet.se/produkt/1971800/asus-g750jz-rog-i7-16gb-2...

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

HP z820 är en mustig maskin, tyst och ultrasnabb, den har något år på nacken men levererar varje dag. Spännande integrerad vattenkylning och 1125w+ nätagg (1400w med UPS). Rekommenderas till den som inte är priskänslig och söker en kompromisslös arbetsmaskin.

Visa signatur

Mobile Work - MacBook Pro 16 M1 Max 64GB

Permalänk
Skrivet av Bembot:

Varför vill han ha 4 Titans? Jag menar de e ju onödigt, slöseri på pengar. Vad i hela friden ska han använda en sådan dator till?

Bara nyfiken

Min drömdator

EVGA Classified SR-X moderkort, Dual QPI LGA2011 Xeon E5
2 x Intel Xeon E5-2687W-processor, 3.1GHz
12x8gb DDR3 1600MHz RAM-minne (totalt 96 GB)
4 x 120GB Kingston SSD 3K + LSI Megaraid SAS RAID-kort (RAID 0)
3 x 3TB SATA III-hårddisk
2 x NVIDIA GeForce GTX Titan Z
Bränna en Blu-ray-enhet
Xonar Xense Premium Gaming Audio Set, ljudkort & Headset
Lian Li PC-V2120B Case
1500W nätaggregat
Windows Ultimate 64-bi
2 x 12 V pump Swiftec MCP35X
2 x EK-Supreme HF Acetal CPU Block
2 x EK-FC690GTX Acetal Full Cover grafikkort blocket
EK Cool Stream Rad XT 360 radiator
Ek-Rad Cool Stream 280 XTC Cooler
16/12mm slangar och anslutningar

Allt som allt ungerfär 10800 euro
Om man bara hadde pengarna...

Svårt med GTX690 block på titan-z dock Och en 360 + 280 rad för att kyla det hela, det kommer bli varmt!

Personligen skulle jag nog köpa en vanlig 4930k/4960x fast en binnad som garanterat klockar högt(kostar mera) Och även ett system med en binnad 4770k, 3770k osv. Istället för ett dual socket monster som egentligen passar bäst för sånt som jag inte gör ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindoris:

skickar bilder sen när han har köpt den

Hur går det med datorköpet för din polare? Är hen inte intresserad av att skapa ett konto här på Sweclockers istället för att all info/frågor skall gå genom dig?

Permalänk
Medlem

Lägg till vattenkylning för 15 000kr och lagring har jag redan.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram