Datorn startar om sig själv efter byte av MB+CPU

Permalänk
Medlem

Har du korrekt powermatning till grafikkortet?

Permalänk
Skrivet av Lasse468:

Har du korrekt powermatning till grafikkortet?

Rätt sladdar eller vad menar du? Båda två grafikkorten använder två st 6-pin och har kollat dem flera gånger. Nu när jag kör med gtx 460it så verkar allt fungera perfekt, och jag har kört med 670it långt innan jag köpte detta nya moderkort+cpu, så det känns som det är nätaggregatet, men jag skulle gärna få höra att någon annan också tror det är så innan jag köper nytt =).

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Gretakarin:

Rätt sladdar eller vad menar du? Båda två grafikkorten använder två st 6-pin och har kollat dem flera gånger. Nu när jag kör med gtx 460it så verkar allt fungera perfekt, och jag har kört med 670it långt innan jag köpte detta nya moderkort+cpu, så det känns som det är nätaggregatet, men jag skulle gärna få höra att någon annan också tror det är så innan jag köper nytt =).

kan lika gärna vara grafiken, kan du testa 670 i nån annan dator?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

kan lika gärna vara grafiken, kan du testa 670 i nån annan dator?

Har ingen att testa i just nu. Men jag har snart använt 670it i ett år o det har funkat perfekt innan jag fick dessa nya delarna. Tror du ändå att det kan vara grafikkortet det är fel på?

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Gretakarin:

Har ingen att testa i just nu. Men jag har snart använt 670it i ett år o det har funkat perfekt innan jag fick dessa nya delarna. Tror du ändå att det kan vara grafikkortet det är fel på?

ja vet inte. elektronik kan gå sönder, även fast det funkat bra i flera år. läst ett antal trådar där grafiken som var felet, kan du testa hemma hos nån kompis / släkting ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

ja vet inte. elektronik kan gå sönder, även fast det funkat bra i flera år. läst ett antal trådar där grafiken som var felet, kan du testa hemma hos nån kompis / släkting ?

Tack för tipsen, men efter att jag hade försökt sätta ihopa dessa nya delar och det inte funkade som det skulle, så bytade jag tillbaka till mitt gamla moderkort och cpu, och hade då i 670it utan några problem, så eftersom det funkade då borde det väl inte vara några problem med själva grafikkortet?

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av Gretakarin:

Tack för tipsen, men efter att jag hade försökt sätta ihopa dessa nya delar och det inte funkade som det skulle, så bytade jag tillbaka till mitt gamla moderkort och cpu, och hade då i 670it utan några problem, så eftersom det funkade då borde det väl inte vara några problem med själva grafikkortet?

hade du allt nytt utom grafiken ? ja är den testkörd så borde den funka.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

hade du allt nytt utom grafiken ? ja är den testkörd så borde den funka.

Nej jag hade bara nytt moderkort och cpu, men efter det att jag hade problem med omstarter, så bytte jag tillbaka till det gamla moderkortet och cpun och med 670it i, och då var det inga problem. Så eftersom det testades efter det att jag hade problem första gången som du säger, så tror jag att det är nätagget. Tack för hjälpen=)

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Skrivet av jonatan80:

hade du allt nytt utom grafiken ? ja är den testkörd så borde den funka.

Har fått omstarter nu med 460it också, så är tillbaks till början igen verkar det som haha.

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hade samma bekymmer och då var de hyllsorna i 24 pinskontakten till moderkortet som inte gav tillräcklig kontakt mot stiften på moderkortet, jag tog en liten spik och böjde ihop hyllsorna i kontakten och sen har de fungerat. Dom 2 stiften de var dålig kontakt på var mörkare i färgen än dom övriga.

MVH Peter

Permalänk
Skrivet av BTLulle:

Hade samma bekymmer och då var de hyllsorna i 24 pinskontakten till moderkortet som inte gav tillräcklig kontakt mot stiften på moderkortet, jag tog en liten spik och böjde ihop hyllsorna i kontakten och sen har de fungerat. Dom 2 stiften de var dålig kontakt på var mörkare i färgen än dom övriga.

MVH Peter

Tack för tipset, men förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att du ändrade där man sätter i 24pins sladden på moderkortet eller?

Visa signatur

CPU:AMD phenom II 955 @ 3,4 Ghz GPU:Gigabyte GTX 460 1gb OC @ 880 core, 1050 memory @ 1,087 V PSU:Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem

24 pins kontakten från nätagget har hyllsor som stiften som sitter på moderkortet går inuti och dom hylsorna var lite för vida så jag tryckte ihop hylsorna lite så dom skulle få bättre kontakt med stiften.

MVH Peter