Ett grafikkort som kommer kunna köra Gta V på ultra?

Permalänk

Ett grafikkort som kommer kunna köra Gta V på ultra?

Jag undrar bara...
Vilket grafikkort ska man köpa för att kunna köra Gta V på ultra när det kommer ut?

Mina Spec:
Cpu: amd fx 6100 3.3 ghz
ram: 8 gb 1600 mhz
moderkort: ASUS M5A97
modulärt nätagg: OCZ 750W ZT

Permalänk
Avstängd

vad kräver gta v då?

Permalänk
Medlem

Jag tror du kommer att behöva byta ut din processor för att maximera dina chanser att få ut flest fps på ultra.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalGamed:

Jag undrar bara...
Vilket grafikkort ska man köpa för att kunna köra Gta V på ultra när det kommer ut?

Mina Spec:
Cpu: amd fx 6100 3.3 ghz
ram: 8 gb 1600 mhz
moderkort: ASUS M5A97
modulärt nätagg: OCZ 750W ZT

Svårt att spekulera i när det inte är släppt och inte mycket känt om PC versionen. Jag tror du behöver uppgradera din processor samt att köpa något omkring eller över gtx 780/R9 290 för att köra ultra på 1080p @ 60 hz.

Ren spekulation. Vänta om du kan tills mer är känt.

Visa signatur

[1700X] [B350 mITX] [32GB DDR4@3000MHz CL15] [Vega 56] [Nano S] [D15S] [Win 10 Pro]

Permalänk
Medlem

Om du vill komma billigast undan så köp en 8350 och ett r9 280x.
Bör klara ultra 60fps.
Men inget säkert ännu.

Permalänk
Medlem

Titan z, jag garanterar att du kommer kunna köra på ultra

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem
Skrivet av TotalGamed:

Jag undrar bara...
Vilket grafikkort ska man köpa för att kunna köra Gta V på ultra när det kommer ut?

Mina Spec:
Cpu: amd fx 6100 3.3 ghz
ram: 8 gb 1600 mhz
moderkort: ASUS M5A97
modulärt nätagg: OCZ 750W ZT

780, 780ti, Titan, Titan Black, Titan Z, (870, 880)
R9 290, R9 290x, R9 295x2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Några frågor.
Hur mycket "kräver" GTA V?
Hur dålig portat kommer det att bli? (dvs blir det ruttet som GTA4 så körs det ju som skit på ALLT).

Men för att vara nästan säker så rekommenderar jag detta.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6865595/2014-06-20
Du borde du ha en sportslig chans att köra GTA V någorlunda ok.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Några frågor.
Hur mycket "kräver" GTA V?
Hur dålig portat kommer det att bli? (dvs blir det ruttet som GTA4 så körs det ju som skit på ALLT).

Men för att vara nästan säker så rekommenderar jag detta.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6865595/2014-06-20
Du borde du ha en sportslig chans att köra GTA V någorlunda ok.

Med tanke på att PS4 och XBO har "vanliga" processorer så tror jag att det kommer bli bättre än GTAIV.

Permalänk
Avstängd

jag skulle tro cpu´n du har helst med lite oc och en 270x oc eller så kommer funka rätt bra på höga inställnigar men just Gta har alltid varit fucked up när det gäller optimering och portning och har haft prestanda problem även på dom fetaste av datorer så är svårt att sia om vad som krävs för ultra om det ens har ultra

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Med tanke på att PS4 och XBO har "vanliga" processorer så tror jag att det kommer bli bättre än GTAIV.

Om dom inte medvetet fuckar upp det som tex ubisoft troligen gjorde med watchdogs.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Om dom inte medvetet fuckar upp det som tex ubisoft troligen gjorde med watchdogs.

Jag iaf tror mycket bättre om Rockstar än om Ubisoft.

Permalänk

Tack alla för att ni tagit er tid