Vilket chassi skulle ni ha tagit?

Permalänk

Vilket chassi skulle ni ha tagit?

Tjenare.
Det är så att jag ska köpa dator nu i höst och sitter i val och kval mellan 2 st chassin, det första är NZXT h440 (http://www.inet.se/produkt/6911797/nzxt-h440w-silent-ultra-sv...) och den andra är corsair carbide air 540 cube (http://www.inet.se/produkt/6911429/corsair-carbide-air-540-cu...).
Allt jag ska ha i dator kommer vara svart samt rött, ska även kyla processorn med en corsair h105 och med röda fläktar. Ska senare köpa ett till grafikkort och köra med sli brygga, så det kommer ju göra att det kommer bli varmt.

Så min stora frågan är, vilket av dessa 2 chassin kyler bäst tror ni? Jag har läst lite om H440 och märkt att pga den hur den är byggd för att dämpa ljudet har gjort att kylningen har blivit lite sämre, men stämmer det?
Så i vilket chassi blir allt snyggaste i? med kabeldragning och sånt.

Här är alla saker som kommer synas genom fönstret i chassit, valde att att borde saker som inte kommer synas och kom ihåg att nätagget syns inte heller.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6878089/2014-06-24

Permalänk
Medlem

Min erfarenhet av NZXT: De är hemska att bygga med och har låg kvalité.

Corsair: hög kvalité.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Min erfarenhet av NZXT: De är hemska att bygga med och har låg kvalité.

Corsair: hög kvalité.

Stämmer absolut inte. Om du tittar på Swec recension av H440 är det tvärtemot vad du säger. Utmärkt kylning oxå. Nästintill toppklass. Jag hade tagit H440.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

H440 har fått bra betyg i olika forum, men det har 540 också, dock lite äldre chassi och lite knepigare att få plats med på skrivbordet då det är tjockt.
kylningsmässigt tror jag det är ganska lika då den effektiva kammaren för grafikkort och cpu har samma layout.

har switch 810 idag och tycker att det är bra kvalitet i det chassit, dock har jag skaffat mig ett 900d nu och tycker nog finishen är lite bättre i corsair.

summa summarum jag hade kört på H440.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Medlem
Skrivet av bjasih:

Stämmer absolut inte.

"Min erfarenhet"

Läs.

Permalänk
Medlem

900d

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

H440 har fått bra betyg i olika forum, men det har 540 också, dock lite äldre chassi och lite knepigare att få plats med på skrivbordet då det är tjockt.
kylningsmässigt tror jag det är ganska lika då den effektiva kammaren för grafikkort och cpu har samma layout.

har switch 810 idag och tycker att det är bra kvalitet i det chassit, dock har jag skaffat mig ett 900d nu och tycker nog finishen är lite bättre i corsair.

summa summarum jag hade kört på H440.

Okej, men tänkte eftersom att de har lagt ljuddämpat material på toppen och i fram vilket gör att luften till fläktarna i fram och till H105 kommer ifrån små luft hål, men tror det räcker om man inte ska överklocka sin processor något speciellt?
H440 är riktig fin också, men tror att den blir snyggare att bygga i?

Permalänk
Medlem

Eftersom jag äger ett Corsair 540 så är jag nöjd dock så får den minus utav att sakna fläktfilter för nätagg.

Men i slutändan känner jag att H440 är något starkare när det gäller till konstruktion igemförelse med 540.

Visa signatur

| Corsair Carbide Air 540 Cube White | Corsair HX 620W | MSI Z77-MPOWER | Intel Core i7 3770K 4,4 Ghz (Ivy Bridge) | Corsair H100i | Corsair 16GB (2x8049MB) CL9 2400Mhz VENGEANCE RED | Samsung Samsung 840-Series 120GB | Intel 540 250GB | 500GB Samsung F3 7200rpm SATA 3Gbit/s|EVGA 980 SC Referens | Asus Rog Swift PQ279Q G-SYNC 165Hz | BenQ XL2420T 144Hz | Sennheiser PC363D |

Permalänk
Avstängd

540 Air !

Permalänk
Skrivet av Fuusko:

"Min erfarenhet"

Läs.

Har du testat H440?

TS: välj det som du tycker om. Jag gillar H440, har själv valt att ta bort frontpanelen. Då sänker jag temperaturen med 2 grader celsius ungefär, men det låter mer. Jag själv gillar chassit och det är lätt att dra kablar i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonathanHarja:

Okej, men tänkte eftersom att de har lagt ljuddämpat material på toppen och i fram vilket gör att luften till fläktarna i fram och till H105 kommer ifrån små luft hål, men tror det räcker om man inte ska överklocka sin processor något speciellt?
H440 är riktig fin också, men tror att den blir snyggare att bygga i?

Jag kunde överklocka min i7 3770K till 4.3 GHz i ett CM Elite 310 med knappt något luftintag så det ska nog inte bli några problem.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Jag skulle tagit H440. Men det är bara för att jag ogillar 540Air. Jag tycker det ser för brett och klumpigt ut. Som att göra ett midi-tower dubbelt så bred bara för att kalla det kubformat.

Permalänk
Medlem

Av de två skulle jag tagit H440, avskyr looken på 540. Själv sitter jag och väntar på att Enthoo Pro ska komma, bara nån vecka kvar.

Permalänk
Skrivet av xGreenRed:

Har du testat H440?

TS: välj det som du tycker om. Jag gillar H440, har själv valt att ta bort frontpanelen. Då sänker jag temperaturen med 2 grader celsius ungefär, men det låter mer. Jag själv gillar chassit och det är lätt att dra kablar i.

Okej, finns det gott om plats i H440? man får plats med ett 240 mm radiator och 2 grafikkort?

Permalänk
Skrivet av JonathanHarja:

Okej, finns det gott om plats i H440? man får plats med ett 240 mm radiator och 2 grafikkort?

Du _kan_ få plats med två 360 radiatorer, ifall de är smala. En 240mm radiator är det inga problem med. Inte två grafikkort heller.

Men gå på det chassit du tycker är snyggast, båda är väldigt bra chassin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Som sagt tidigare så är det bara att köra på din favorit. Båda är grymma.

Det jag stör mig på h440 är att den har fläkthub men ingen styrning. Men det får man ta. H440 hade varit mitt val, min favorit med fönster. Jag skulle dock helst ha två ssd i den för utseendets skull.

Edit: Om vi ska gå på min "erfarenhet" så är corsair för fanboys som tror att allt dom gör är top notch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

"Min erfarenhet"

Läs.

Din erfarenhet stämmer inte överäns med verkligheten och är bara missledande.

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8