Permalänk
Medlem

Hej Dustin,

Jag beställde nyligen ett http://www.dustin.se/product/5010619333/seasonic-platinum-ser... och enligt produktbeskrivningen saxat nedan så ska dessa anslutningar finnas tillgängliga:

Citat:

1x20+4-pin ATX
1x4+4-pin ATX12V
1x8-pin EPS12V
4x6+2-pin PCI-Express
2x4-pin floppy
8x4-pin molex
11x15-pin SATA-ström

Tyvärr så är dessa specifikationer felaktiga då de är kopierade från det andra 860w-nätagget med modellbeteckning SS-860XP och inte SS-860XP2 som ni lagerför.

Jag beställde detta nätaggregat för att jag behöver precis 8 molex-kontakter till mitt bakplan men sitter nu med ett oanvänt nätaggregat för 1 800kr och jag undrar om det finns en möjlighet att ni skakar fram ytterligare en uppsättning modulära kablar till mig?

Visa signatur

{|XSX|PS3|PS4|}

Permalänk
Skrivet av Wixner:

Hej Dustin,

Jag beställde nyligen ett http://www.dustin.se/product/5010619333/seasonic-platinum-ser... och enligt produktbeskrivningen saxat nedan så ska dessa anslutningar finnas tillgängliga:

Tyvärr så är dessa specifikationer felaktiga då de är kopierade från det andra 860w-nätagget med modellbeteckning SS-860XP och inte SS-860XP2 som ni lagerför.

Jag beställde detta nätaggregat för att jag behöver precis 8 molex-kontakter till mitt bakplan men sitter nu med ett oanvänt nätaggregat för 1 800kr och jag undrar om det finns en möjlighet att ni skakar fram ytterligare en uppsättning modulära kablar till mig?

Hej!
Det är självklart inte bra om vi har en felaktig information på vår hemsida. Ring oss på 08-553 44 900 (mån-fre 0800-1700, ej röda dagar), så kommer vi hjälpa dig.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hejsan,

Hur hanterar Dustin eventuella vouchers man får med grafikkort om man köper en färdigmonterad burk från er?
Ni har ett paket med ett Gigabyte 780 kort och de ni har på er hemsida har ju alla vouchers för Watch Dogs. Så, hänger det med även på ett färdigmonterat paket?

Permalänk
Skrivet av Baztard:

Hejsan,

Hur hanterar Dustin eventuella vouchers man får med grafikkort om man köper en färdigmonterad burk från er?
Ni har ett paket med ett Gigabyte 780 kort och de ni har på er hemsida har ju alla vouchers för Watch Dogs. Så, hänger det med även på ett färdigmonterat paket?

Hej.
Dessa datorer kommer färdigbyggda från vår distributör. Vouchers brukar dessvärre inte följa med då.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Hur förklarar ni att priset på http://www.dustin.se/product/5010784032/hp-proliant-microserv... var 5999kr (+moms) under "kampanj" men kostar efter avslutad kampanj 5599kr (+moms)? Jag lurades att tro att "kampanj" innebar lägre pris, men tydligen kör en egen definition, som jag gärna önskar förklarad. Jag är helt säker på att även denna modell hade kampanj inklistrad i ena hörnet när jag la order, precis som några andra modeller i samma serie.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Måste tacka för en extremt smidig service och proffsig hantering vid en defekt kylare (H80i).

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Hur förklarar ni att priset på http://www.dustin.se/product/5010784032/hp-proliant-microserv... var 5999kr (+moms) under "kampanj" men kostar efter avslutad kampanj 5599kr (+moms)? Jag lurades att tro att "kampanj" innebar lägre pris, men tydligen kör en egen definition, som jag gärna önskar förklarad. Jag är helt säker på att även denna modell hade kampanj inklistrad i ena hörnet när jag la order, precis som några andra modeller i samma serie.

Hej

Varför prisändringar sker har jag ingen stor insikt i tyvärr, men i detta fall verkar vårt inköpspris ha ändrats, och det påverkar såklart även priserna på hemsidan.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej

Varför prisändringar sker har jag ingen stor insikt i tyvärr, men i detta fall verkar vårt inköpspris ha ändrats, och det påverkar såklart även priserna på hemsidan.

När kampanjmarkeringen togs bort sänktes priset 400kr istället för att stiga eller vara oförändrat. Av ditt svar att döma tycker ni alltså att det är helt normalt? Onekligen bra för kunderna att få veta hur era kampanjer fungerar.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

När kampanjmarkeringen togs bort sänktes priset 400kr istället för att stiga eller vara oförändrat. Av ditt svar att döma tycker ni alltså att det är helt normalt? Onekligen bra för kunderna att få veta hur era kampanjer fungerar.

Hej!
Det blev fel angående denna artikel. Som ni säger kostade den 5999:-, sedan 5599:-, för att sedan kosta 5999:- igen. 5599:- skulle självklart vara kampanjpriset och 5999:- dess ordinarie pris.
Vi ber om ursäkt att vi blandade ihop det hela.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Det blev fel angående denna artikel. Som ni säger kostade den 5999:-, sedan 5599:-, för att sedan kosta 5999:- igen. 5599:- skulle självklart vara kampanjpriset och 5999:- dess ordinarie pris.
Vi ber om ursäkt att vi blandade ihop det hela.

Ok, hur gör vi då med de som betalade 5999kr under pågående kampanj (som jag)? PM?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ok, hur gör vi då med de som betalade 5999kr under pågående kampanj (som jag)? PM?

När du gjorde köpet var priset 5999kr. Vi kan tyvärr inte erbjuda det lägre priset i efterhand. Vi hade det lägre priset i 11 dagar.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

När du gjorde köpet var priset 5999kr. Vi kan tyvärr inte erbjuda det lägre priset i efterhand. Vi hade det lägre priset i 11 dagar.

Jag förstår inte hur MultiMan kan ha köpt en kampanjvara till ordinarie pris när ni dessutom redan erkänt att det var fel priser under kampanjen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

När du gjorde köpet var priset 5999kr. Vi kan tyvärr inte erbjuda det lägre priset i efterhand. Vi hade det lägre priset i 11 dagar.

Så, istället för att åtgärda erat fel, som ni erkänt var fel, så väljer ni hellre att behålla 400kr och förlora en kund, än att åtgärda felet och faktiskt behålla honom som kund? Jösses...

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av kevvs:

Jag förstår inte hur MultiMan kan ha köpt en kampanjvara till ordinarie pris när ni dessutom redan erkänt att det var fel priser under kampanjen?

Nej, det var inte det jag skrev. Priserna var aldrig fel. Vi hade under 11 dagar ett lägre pris på produkten. Men det blev fel med bilderna vi hade uppe. Det stod kampanj när vi hade priset 5999 och inte när vi hade det lägre priset. Det är självklart inte bra, och det är något vi ber om ursäkt för. Men som sagt, priserna har varit rätt hela tiden.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Wow, vilken otroligt bra support jag fått av Niklas L. på Dustin Homes kundservice!

Jag hade problem med ett 4.5 år gammalt nätaggregat som Dustin sålt mig och efter att ha pratat med Niklas i telefon så tog han sig tid att sätta sig in i mitt problem och skötte därefter all kontakt med tillverkaren för att så smidigt som möjligt lösa det åt mig. Mindre än 24 timmar senare var en lösning på plats och nästa vecka kommer det en ersättningsprodukt till mig.

Det jag vill påpeka är att det känns bra i hjärtat att det finns företag som hjälper sina kunder så långt det bara går även om det ibland innebär att ta en mindre förlust för att göra kunden nöjd. En nöjd kund är en trogen kund.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Nej, det var inte det jag skrev. Priserna var aldrig fel. Vi hade under 11 dagar ett lägre pris på produkten. Men det blev fel med bilderna vi hade uppe. Det stod kampanj när vi hade priset 5999 och inte när vi hade det lägre priset. Det är självklart inte bra, och det är något vi ber om ursäkt för. Men som sagt, priserna har varit rätt hela tiden.

Ren semantik som jag ser det. Ni skyltade med "kampanj"-pris och jag valde att handla i tron att priset var fördelaktigt eftersom jag ändå köpte annat samtidigt. Istället var det alltså ordinarie pris, som ni samtidigt som ni tydligen upptäckte misstaget och tog bort "kampanj" valde att sänka med 400kr.

Nu är det inte första gången era så kallade kampanjpriser är felaktiga eller orimligt höga i förhållande till konkurrenter, något jag diskuterat tidigare. Denna gången valde jag att lita på att ett fördelaktigt pris förelåg när det stod "kampanj". Det kommer inte hända igen. Även om ni har ett stort och bra sortiment är ni trots allt inte ensamma på marknaden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

hmm..

Igår beställde jag en D-Link DCS-7010L nätverkskamera från Dustin. Idag har jag fått sms om att den finns på mitt utlämningsställe (mycket bra leverans alltså).

Men, i nästa stund ser jag veckans kamanjerbjudande, spara kr kr, just nu!, från Dustin i min inbox. Jag kollar snabbt på det och ser just DCS-7010L som ett av veckans erbjudanden. Ah surt kan man tänka, kanske får kolla om jag kan få kampanjpriset eller beställa en ny och returnera den första eller något. Men det var ju ingen idé eftersom "kampanj"-priset är exakt samma 2690 som ordinarie pris!??

Är det ett misstag från er sida Dustin eller kör ni med "fulkampanjer"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av danern:

hmm..

Igår beställde jag en D-Link DCS-7010L nätverkskamera från Dustin. Idag har jag fått sms om att den finns på mitt utlämningsställe (mycket bra leverans alltså).

Men, i nästa stund ser jag veckans kamanjerbjudande, spara kr kr, just nu!, från Dustin i min inbox. Jag kollar snabbt på det och ser just DCS-7010L som ett av veckans erbjudanden. Ah surt kan man tänka, kanske får kolla om jag kan få kampanjpriset eller beställa en ny och returnera den första eller något. Men det var ju ingen idé eftersom "kampanj"-priset är exakt samma 2690 som ordinarie pris!??

Är det ett misstag från er sida Dustin eller kör ni med "fulkampanjer"?

Använd 14 dagars ångerrätt av lagen, beställ av de lägre priset. Och ja, det är tyvärr väldigt allmänt känt att Dustin kör dessa fulkampanjer. Kolla MultiMan's senast diskussion ovanför här med Dustin som det senaste exemplet.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Nu jäklar är det kampanj på hela dustin.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Något är allvarligt fel på siten, går ju inte se något alls!
Testat i både Firefox och Chrome, samma sak.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Hej hej!

Igår lade jag en beställning på ett par usb-minnen och betalade före klockan 16.00. Det står på er hemsida att ni under sådana omständigheter skickar varan samma vardag. Jag fick också ett mejl om att varan var på väg men det visade sig att ni bara hade registrerat ett kollinummer. Först idag fick posten ta emot paketet för vidare leverans, vilket gör att jag inte får mina minnen förrän efter helgen. Var det bara en olyckshändelse eller levererar ni egentligen alltid dagen efter?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk

Skumt ordersystem!

Jag la allderes nyss en order hos dustinhome (16557750) och när jag tryckte på "beställ" så ändrade deras system två artiklar från 1 st till 2 st på två olika rader, har skrivt ett meddelande till deras kundtjänst om detta och bett dem ändra men det är ju något helt fel i deras system om det ändrar från 1st till 2st från kundvangnen till när du har beställt. Någon mer än jag som haft detta problem hos dustin home?

Hälsningar
Morlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Hej hej!

Igår lade jag en beställning på ett par usb-minnen och betalade före klockan 16.00. Det står på er hemsida att ni under sådana omständigheter skickar varan samma vardag. Jag fick också ett mejl om att varan var på väg men det visade sig att ni bara hade registrerat ett kollinummer. Först idag fick posten ta emot paketet för vidare leverans, vilket gör att jag inte får mina minnen förrän efter helgen. Var det bara en olyckshändelse eller levererar ni egentligen alltid dagen efter?

Varje gång jag beställt innan 17 hos dustin så kan jag hämta paketet dagen efter.
Måste ha hänt något knas med din beställning

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Hej hej!

Igår lade jag en beställning på ett par usb-minnen och betalade före klockan 16.00. Det står på er hemsida att ni under sådana omständigheter skickar varan samma vardag. Jag fick också ett mejl om att varan var på väg men det visade sig att ni bara hade registrerat ett kollinummer. Först idag fick posten ta emot paketet för vidare leverans, vilket gör att jag inte får mina minnen förrän efter helgen. Var det bara en olyckshändelse eller levererar ni egentligen alltid dagen efter?

Samma sak hände mig med en beställning jag la igår.
Skickade in beställningen vid kl14.00, fick bekräftelsen några minuter senare. Vid kl20.30 fick jag ett nytt mail om att beställningen har lämnat deras lager och från den tiden fram till nu har det bara stått "Elektronisk förhandsinformation mottagen" när jag spårar paketet hos Posten.
Ringde Dustin angående detta och fick till svar att det har blivit skickat. Ringde där efter Posten och deras svar var att det bara hade skrivits ut en fraktsedel men dom har inte tagit emot något paket.

Hade hoppats på att få hem min NUC idag för att spendera dagen med att installera och ställa in allt för att sedan spendera kvällen framför tv-serier/film men det ser ut som att det får vänta till imorgon.

Permalänk
Skrivet av LaoLao:

Hej hej!

Igår lade jag en beställning på ett par usb-minnen och betalade före klockan 16.00. Det står på er hemsida att ni under sådana omständigheter skickar varan samma vardag. Jag fick också ett mejl om att varan var på väg men det visade sig att ni bara hade registrerat ett kollinummer. Först idag fick posten ta emot paketet för vidare leverans, vilket gör att jag inte får mina minnen förrän efter helgen. Var det bara en olyckshändelse eller levererar ni egentligen alltid dagen efter?

Hej!

Troligtvis var det en olyckshändelse eller strul hos Posten. När du får mail från oss om att varan är på väg från oss så lämnar den lagret samma dag. Det är svårt att garantera vad som sker efter att paketen lämnat vårat lager. Det kan som sagt vara strul med Posten eller trafikhinder som förhindrar lastbilen att komma fram till distributionsterminalen i tid. Mitt tips är att försöka beställa innan 14-15 för att vara helt säker på att vi hinner leverera. Vill inte påstå att dessa förseningar förekommer särskilt ofta i alla fall.

Observera gärna att Sundsvall och norrut samt Gotland kan ta en dag extra att leverera till.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Mancerot:

Samma sak hände mig med en beställning jag la igår.
Skickade in beställningen vid kl14.00, fick bekräftelsen några minuter senare. Vid kl20.30 fick jag ett nytt mail om att beställningen har lämnat deras lager och från den tiden fram till nu har det bara stått "Elektronisk förhandsinformation mottagen" när jag spårar paketet hos Posten.
Ringde Dustin angående detta och fick till svar att det har blivit skickat. Ringde där efter Posten och deras svar var att det bara hade skrivits ut en fraktsedel men dom har inte tagit emot något paket.

Hade hoppats på att få hem min NUC idag för att spendera dagen med att installera och ställa in allt för att sedan spendera kvällen framför tv-serier/film men det ser ut som att det får vänta till imorgon.

Hej!

Vill börja med att självklart be om ursäkt att beställningen inte skickades i tid.

Vid normala fall om man får mail om att beställningen är på väg efter kl 19.00 så har beställningen fakturerats, men inte skickats. Sista postbilen går från lagret runt 19.00. Om du fått mailet vid 20.30 betyder det att ordern ligger kvar på lagret och kommer skickas med första bil dagen efter. Detta brukar oftast ske om vi ligger efter i hanteringen på lagret och vår personal jobbar övertid.

Detta är något som förekommer väldigt sällan, så förhoppningsvis kommer du inte behöva uppleva det igen!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Inaktiv

Vill göra en retur till dustin, hur vill dustin att man ska göra det?
Enligt deras hemsida måste jag göra en returanmälan i deras kontaktcenter men inget av de alternativ som finns stämmer in, som t.ex. defekt, fel mått och fel vara.

Det gäller ett par hörlurar, levererade denna vecka, som är helt hela och allt stämmer enligt hemsidan och min beställning men jag kan inte använda dom då dom trycker för hårt runt huvudet och ger mig huvudvärk.

Permalänk
Skrivet av anon59807:

Vill göra en retur till dustin, hur vill dustin att man ska göra det?
Enligt deras hemsida måste jag göra en returanmälan i deras kontaktcenter men inget av de alternativ som finns stämmer in, som t.ex. defekt, fel mått och fel vara.

Det gäller ett par hörlurar, levererade denna vecka, som är helt hela och allt stämmer enligt hemsidan och min beställning men jag kan inte använda dom då dom trycker för hårt runt huvudet och ger mig huvudvärk.

Hej!

Det låter inte kul! För att göra en returanmälan kontaktar man vår kundservice. Du kan nå dem antingen via telefon 08-553 44 900 eller via email: kundservice@dustinhome.se. Om du ringer så skall det vara knappval 3, annars om du är osäker så hjälper de dig att komma till rätt avdelning.

Lycka till med ärendet!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej!

Idag beställde jag ett MSI GTX 780 och ni skyltar med att det ingår Watch Dogs vid köp av Nvidias grafikkort. Hur får man koden?
Jag har inte fått något mail med en kod i. Kommer koden i paketet?

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Axxident:

Hej!

Idag beställde jag ett MSI GTX 780 och ni skyltar med att det ingår Watch Dogs vid köp av Nvidias grafikkort. Hur får man koden?
Jag har inte fått något mail med en kod i. Kommer koden i paketet?

Hej!

Det stämmer, koden kommer med i paketet. Det skickas med på ett litet papper.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin