Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det stämmer, koden kommer med i paketet. Det skickas med på ett litet papper.

Okej, tack så mycket!
Fantastiskt snabb leverans måste jag säga. Kommer handla hos er igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define C | ASUS PRIME B660-D4 PLUS | i5 12400F | Hyper 212 | RTX 3080 10 GB TUF OC | 980 Pro 1TB | Corsair Vengeance 32 GB 3600 MHz | Corsair RM750 | ASUS TUF VG27AQ | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Beställde en komplett NUC-dator inklusive mini-HDMIkabel då den enbart tar mini-HDMI. Ni skickade fel kabel, HDMI-HDMI vinklad.

Skrev till eran kundtjänst och förklarade att den saknades i min försändelse. Förklarade även, utan att vara otrevlig, att det fanns en anledning för mig att beställa just den kabeln. Då den krävs för att använda / konfigurera systemet.

Två dagar senare får jag ett svar som inte ens innehåller ett snabbt 'ursäkta oss' för att ödsla min tid på att skriva allt detta och slutligen / förhoppningsvis få rätt produkt. Istället avslutas det med vad som redan är självklart (att jag inte skickar tillbaka en HDMI-kabel till er) men sagt i en väldigt onödig dryg ton som inte hör hemma i ett kundtjänstsvar. Särskilt inte när ärendet är till följd av plock-fel i ert lager.

Med 'dryg ton' menar jag att jag inte vill fylla soptippar med kablar och det är nog inget ni som företag vill orda kunder är en lösning på era logistiska misstag. Självklart har kabeln ett värde och jag kommer troligtvis ge bort den till någon behövande bekant.

Citat:

Hej,

Din saknade kabel går från vårt lager idag, och bör dyka upp hos dig inom kort., och släng den felaktiga på närmaste elektronikskrot ifall du inte har någon annan nytta med den.

Med vänliga hälsningar / Best regards
-------------

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

Stämmer det att ni får in "SAMSUNG 850 PRO SERIES 256GB SATA SSD V-NAND" under morgondagen?
http://www.dustinhome.se/product/5010796318/samsung-850-pro-s...

Permalänk
Skrivet av orion_:

Beställde en komplett NUC-dator inklusive mini-HDMIkabel då den enbart tar mini-HDMI. Ni skickade fel kabel, HDMI-HDMI vinklad.

Skrev till eran kundtjänst och förklarade att den saknades i min försändelse. Förklarade även, utan att vara otrevlig, att det fanns en anledning för mig att beställa just den kabeln. Då den krävs för att använda / konfigurera systemet.

Två dagar senare får jag ett svar som inte ens innehåller ett snabbt 'ursäkta oss' för att ödsla min tid på att skriva allt detta och slutligen / förhoppningsvis få rätt produkt. Istället avslutas det med vad som redan är självklart (att jag inte skickar tillbaka en HDMI-kabel till er) men sagt i en väldigt onödig dryg ton som inte hör hemma i ett kundtjänstsvar. Särskilt inte när ärendet är till följd av plock-fel i ert lager.

Med 'dryg ton' menar jag att jag inte vill fylla soptippar med kablar och det är nog inget ni som företag vill orda kunder är en lösning på era logistiska misstag. Självklart har kabeln ett värde och jag kommer troligtvis ge bort den till någon behövande bekant.

Hej!

Jag förstår precis vad du menar. Jag är helt säker på att handläggaren i fråga inte menade att låta dryg.
När vi ber kunder slänga produkten istället för att lägga ned onödig tid och energi på att returnera den så får man ta det med en nypa salt. Självklart går det bra att behålla den eller ge bort den. Jag håller med om att det kunde formulerats annorlunda dock. Jag tror mest detta är lite av en tolkningsfråga.

Jag föreslår dock om du vill ta ärendet vidare eller få ditt ärende uppmärksammat, så kontaktar du vår kundombudsman. Det är bästa sättet att få fram en förändring: http://www.dustinhome.se/page/3369/kundombudsmannen/

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Stämmer det att ni får in "SAMSUNG 850 PRO SERIES 256GB SATA SSD V-NAND" under morgondagen?
http://www.dustinhome.se/product/5010796318/samsung-850-pro-s...

Hej!

Datumet är preliminärt från våra leverantörer och inget vi kan garantera. Den kan absolut dyka upp under dagen dock, det återstår att se. Vi har rullande inleveranser fram till 16.00. Har den inte kommit in på hemsidan vid 16.15 så lär den ha blivit försenad tyvärr.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hur går det för Dustin? Jag mejlade dem måndag morgon angående defekt produkt utan svar ännu. Eller har jag blivit bortskämd med svarstiderna hos deras konkurrenter?

Permalänk
Skrivet av RaktRakt:

Hur går det för Dustin? Jag mejlade dem måndag morgon angående defekt produkt utan svar ännu. Eller har jag blivit bortskämd med svarstiderna hos deras konkurrenter?

Hej!

Vi beklagar över svarstiden. Vår kundservice ligger lite efter i hanteringen just nu under semestertider. Vi försöker alltid hålla en standard på svar inom 24 timmar, men just nu är de lite underbemannade.

Alla mail de fått från i måndags skall vara svarade på nu dock har jag fått besked om.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Vi beklagar över svarstiden. Vår kundservice ligger lite efter i hanteringen just nu under semestertider. Vi försöker alltid hålla en standard på svar inom 24 timmar, men just nu är de lite underbemannade.

Alla mail de fått från i måndags skall vara svarade på nu dock har jag fått besked om.

Det stämmer inte. Mitt mejl angående order 16558200 som jag fick mottaget bekräftelse på 09.57 mån ännu ej besvarat.

Permalänk
Medlem

Hej!

Först och främst vill jag tacka för snabb behandling av min retur, det är sånt som gör att man återkommer till dustin gång på gång samt rekommenderar sina vänner att handla här.

Till frågan:

det står "Mottagen komplett, kredit till kund. Kreditnr: XXXXXX"

sen står det såhär
"'Kredit' innebär att varan återköpts. En kreditfaktura har utställts.Är du privatperson kommer krediten att utbetalas till dig inom några dagar.Om du önskar pengarna utbetalda till bankkonto eller liknande, meddela oss omgående bankens namn, clearing- och kontonummer per e-post.Vi kan tyvärr inte ta emot kontouppgifter över telefon.Har du som privatperson valt betalning via faktura eller delbetalning, kommer du att bli kontaktad av Klarna. (Vill du själv komma i kontakt med dem når du dem på 08-120 120 10)"

Jag tycker det är oklart vad som händer om man betalade med direktbetalning via bank, kommer jag få pengarna tillbaka på mitt konto som jag betalade från? Jag misstänker att det är så baserat på tidigare ärenden men det är lite förvirrande den där meningen om att man skall skicka in kontonummer osv, kunde gjorts tydligare!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av Triffid:

Hej!

Först och främst vill jag tacka för snabb behandling av min retur, det är sånt som gör att man återkommer till dustin gång på gång samt rekommenderar sina vänner att handla här.

Till frågan:

det står "Mottagen komplett, kredit till kund. Kreditnr: XXXXXX"

sen står det såhär
"'Kredit' innebär att varan återköpts. En kreditfaktura har utställts.Är du privatperson kommer krediten att utbetalas till dig inom några dagar.Om du önskar pengarna utbetalda till bankkonto eller liknande, meddela oss omgående bankens namn, clearing- och kontonummer per e-post.Vi kan tyvärr inte ta emot kontouppgifter över telefon.Har du som privatperson valt betalning via faktura eller delbetalning, kommer du att bli kontaktad av Klarna. (Vill du själv komma i kontakt med dem når du dem på 08-120 120 10)"

Jag tycker det är oklart vad som händer om man betalade med direktbetalning via bank, kommer jag få pengarna tillbaka på mitt konto som jag betalade från? Jag misstänker att det är så baserat på tidigare ärenden men det är lite förvirrande den där meningen om att man skall skicka in kontonummer osv, kunde gjorts tydligare!

Hej!

Har man betalat ordern med direktbetalning via bank eller kort så återbetalas pengarna till samma konto som man betalat med. Enda gången vi behöver kontonummer är om det skall återbetalas efter ett faktura-köp eller om betalningen är så pass gammal att vi inte har kontouppgifter kvar längre. Hursomhelst sköts det automatiskt, och behöver vi någon information så frågar vi dig om det isåfall.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tack för en snabb leverans order 16645545, lite för stort paket bara för den lilla varan men vad vet jag. Tummen upp iaf.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Skrivet av skanepiraten:

Hej!

Tack för att du visade mig den tråden. Jag skall kolla på det på en gång.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tjoo

Jag undrar varför ni ej har någon Microsoft Surface på er privat sida. Har sett att ni har extra pris på företags sidan. Kommer extrapriset vara kvar om ni lägger in den privata sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av gundeboy:

Tjoo

Jag undrar varför ni ej har någon Microsoft Surface på er privat sida. Har sett att ni har extra pris på företags sidan. Kommer extrapriset vara kvar om ni lägger in den privata sidan?

Skickades från m.sweclockers.com

Frågade också, fick svar att:

Ett direktiv från Microsoft säger att återförsäljaren inte får sälja produkten till privatpersoner om återförsäljaren inte har en fysisk butik att besöka.
Dustin har ingen butik, utan är ett postorderföretag/en internetbaserad återförsäljare.
Så de får endast får sälja produkten till företagskunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gymrattan:

Frågade också, fick svar att:

Ett direktiv från Microsoft säger att återförsäljaren inte får sälja produkten till privatpersoner om återförsäljaren inte har en fysisk butik att besöka.
Dustin har ingen butik, utan är ett postorderföretag/en internetbaserad återförsäljare.
Så de får endast får sälja produkten till företagskunder.

Men man kan inte köpa på deras företags sida och få den som en privat person för det priset? Är det olagligt eller så för de har ju en policy

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Edit: Skickade ett PM istället.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify 2 | CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D | Kylning: Arctic Liquid Freezer II 360 RGB | GPU: RTX 4090 24GB AORUS MASTER | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Mobo: Gigabyte X570 AORUS MASTER | PSU: Corsair RM850X 850W v2 | SSD: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | MONITOR 1: Alienware AW3423DW | MONITOR 2: Asus PG278Q

Permalänk
Skrivet av gymrattan:

Frågade också, fick svar att:

Ett direktiv från Microsoft säger att återförsäljaren inte får sälja produkten till privatpersoner om återförsäljaren inte har en fysisk butik att besöka.
Dustin har ingen butik, utan är ett postorderföretag/en internetbaserad återförsäljare.
Så de får endast får sälja produkten till företagskunder.

Hej!

Ovanstående stämmer, vi får ej sälja dem till privatpersoner.

Skrivet av gundeboy:

Men man kan inte köpa på deras företags sida och få den som en privat person för det priset? Är det olagligt eller så för de har ju en policy

Skickades från m.sweclockers.com

Olagligt vet jag inte om det är, men om något skulle det bryta det avtal vi har med Microsoft. Så det är tyvärr inget vi kan bistå med. :/

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej!

Mina webbläsare (Chrome och Safari / Mac) säger att certifikatet på dustinhome.se inte är giltigt när jag försöker gå till kassan och betala. Gör jag något fel eller är detta något ni håller på att åtgärda?

Permalänk
Skrivet av saltisol:

Hej!

Mina webbläsare (Chrome och Safari / Mac) säger att certifikatet på dustinhome.se inte är giltigt när jag försöker gå till kassan och betala. Gör jag något fel eller är detta något ni håller på att åtgärda?

Hej!

Vi håller på att kolla upp just nu om vår IT-avdelning känner till problemet. Återkommer när vi fått svar från dem!

EDIT:
Vi har kollat upp detta nu och vi märker inte av något fel på certifikaten i alla fall. Skulle du kunna skicka en skärmdump via PM på felmeddelandet till oss så kikar vi på det?

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej Dustin,

I November köpte jag ett par Audio Technica ATH-M50S från er. Nu är det tyvärr så tråkigt att 3,5mm-kontakten har gått av vid den innersta svarta ringen på pinnen och hänger på snett. Täcks detta av garantin? Mer än 9 månader ska väl ändå en hörlurskontakt överleva? Jag är inte jättesugen på att försöka böja tillbaka den och riskera att spetsen går av och fastnar i min iPad och därmed förstör hörlursjacket.

Mvh

Permalänk
Skrivet av fläsklägg:

Hej Dustin,

I November köpte jag ett par Audio Technica ATH-M50S från er. Nu är det tyvärr så tråkigt att 3,5mm-kontakten har gått av vid den innersta svarta ringen på pinnen och hänger på snett. Täcks detta av garantin? Mer än 9 månader ska väl ändå en hörlurskontakt överleva? Jag är inte jättesugen på att försöka böja tillbaka den och riskera att spetsen går av och fastnar i min iPad och därmed förstör hörlursjacket.

Mvh

Hej!

Osäker på om det täcks av garantin. Jag föreslår att du kollar med vår kundservice, de borde kunna hjälpa dig med det. Du kan nå dem antingen via telefon 08-553 44 900 eller via email:
kundservice@dustinhome.se

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag vet att det är trygg E-handel på eran sida, men ni kanske ska tänka över hur ni vill framföra det

Medveten att det troligtvis en något skrevfel i koden, därför jag länkar de ^^

Får samma problem både i Chrome och IE11, även på er startsida. Vet inte om felet är hos mig eller er.

Permalänk
Avstängd

Det var samma hos mig förut

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Jag vet att det är trygg E-handel på eran sida, men ni kanske ska tänka över hur ni vill framföra det

http://i.imgur.com/8TttEW8.png

Medveten att det troligtvis en något skrevfel i koden, därför jag länkar de ^^

Får samma problem både i Chrome och IE11, även på er startsida. Vet inte om felet är hos mig eller er.

Hej!

Det är fler som haft detta problem. Vi håller på att kolla upp vad som orsakar det. Återkommer när jag vet något!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Det är fler som haft detta problem. Vi håller på att kolla upp vad som orsakar det. Återkommer när jag vet något!

Hej, beställde företagspaket med expressleverans. Fick ett samtal ca 15.50 att det skulle köras ut, har fortfarande inte sett någon budbil eller fått något samtal?

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Vore underbart om ni kunde ta tag i ert affiliate-program på Tradedoubler. Har stått ett varningstecken på er där ett tag nu och det är även oklart vad för provision ni ger? På infosidan står det 3% medan på första sidan så står det inget alls? Så hur skall det vara?

Permalänk
Skrivet av elev10:

Hej, beställde företagspaket med expressleverans. Fick ett samtal ca 15.50 att det skulle köras ut, har fortfarande inte sett någon budbil eller fått något samtal?

Hej!

Skulle du kunna skicka ordernumret i ett PM, så får vi kika på det?

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!

Skulle du kunna skicka ordernumret i ett PM, så får vi kika på det?

Hej, det var Bring som strulade men er kundservice löste det på ett trevligt sätt.
Jag fick mina saker en timme efter jag ringde (vid öppning) samt kompensation för det.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Skrivet av elev10:

Hej, det var Bring som strulade men er kundservice löste det på ett trevligt sätt.
Jag fick mina saker en timme efter jag ringde (vid öppning) samt kompensation för det.

Hej!

Härligt! Skönt att det löste sig!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin