QNIX/X-STAR QX/DP2710 27" 2560x1440 Samsung PLS Panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonafriss:

Vart köpte du den ifrån och hur är skärmen?
Totalkostnad?

Köpte den från accessorieswhole, har inte fått skärmen än, den lämnade tyskland idag så får den förhoppningsvis imorgon
Uppdaterar när jag fått hem den och kopplat upp den

Permalänk
Skrivet av barabom:

Köpte den från accessorieswhole, har inte fått skärmen än, den lämnade tyskland idag så får den förhoppningsvis imorgon
Uppdaterar när jag fått hem den och kopplat upp den

Gör gärna det!

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk

vad däger ni om detta?

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/qnix_qx2710.htm

dvs ganska menigslöst med en qnix imho....
vill gärna att ni bevisar detta fel då jag gärna vill köpa en....

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Skrivet av xxxPaladinxxx:

vad däger ni om detta?

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/qnix_qx2710.htm

dvs ganska menigslöst med en qnix imho....
vill gärna att ni bevisar detta fel då jag gärna vill köpa en....

Det där är dock DPmulti versionen. Läst att den ska vara betydligt sämre på det mesta än den med bara dvi.

Sitter själv med 3st qnix och har ingenting alls att klaga på. Beställt alla från storewithstory, 5dagars leverans på alla tre. 2 senaste 115hz och inge pixelfel eller blb, den tidigare 100hz och en död pixel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxxPaladinxxx:

vad däger ni om detta?

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/qnix_qx2710.htm

dvs ganska menigslöst med en qnix imho....
vill gärna att ni bevisar detta fel då jag gärna vill köpa en....

Det där är versionen med 10bit-stöd. Det är med andra ord en helt annan panel och har inte mer än namnet och chassi-utseendet gemensamt med den QNIX folk pratar om här.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Nu kom skärmen hem för två timmar sen!!!!
Jobbar dock och slutar inte förens halv fem så måste vänta hela dagen på att få packa upp den... Bara att sitta och längta

Uppdaterar senare med bilder på uppackingen och när jag kopplat in den!

Permalänk

Vilken av alla QNIX ska man satsa på? Fanns en fasligt många

Visa signatur

"Citera mig gärna så jag hittar tillbaka"
| Phantek Enthoo Luxe | Intel i7 2600k @ 4,43 Ghz Med Corsair H100 | 16 GB 1866 Mhz Corsair Platinum Dominator | EVGA 980TI SC+ | Asus P8Z68 Pro/Gen3-V | Evga SuperNova 750W G2 | SSD Samsung 840 500GB |

Permalänk
Medlem

Har haft min Qnix i ett par veckor och måste bara säga att jag kan inte säga något annat än att jag är helnöjd!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheyCallMeMoshi:

Vilken av alla QNIX ska man satsa på? Fanns en fasligt många

Jag köpte denna som jag blev länkad till tidigare i tråden

Permalänk
Skrivet av barabom:

Jag köpte denna som jag blev länkad till tidigare i tråden

Tack så mycket.. Blir nog 2 sådana och en Lavolta hållare.

Visa signatur

"Citera mig gärna så jag hittar tillbaka"
| Phantek Enthoo Luxe | Intel i7 2600k @ 4,43 Ghz Med Corsair H100 | 16 GB 1866 Mhz Corsair Platinum Dominator | EVGA 980TI SC+ | Asus P8Z68 Pro/Gen3-V | Evga SuperNova 750W G2 | SSD Samsung 840 500GB |

Permalänk
Skrivet av barabom:

Jag köpte denna som jag blev länkad till tidigare i tråden

Kör också med en sån, otroligt nöjd

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Har fått hem den nu men den verkar inte vela koppla till datorn, själva skärmen startar men får ingen bild från datorn, nån som vet om man måste ställa in något eller liknande på datorn först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av barabom:

Har fått hem den nu men den verkar inte vela koppla till datorn, själva skärmen startar men får ingen bild från datorn, nån som vet om man måste ställa in något eller liknande på datorn först?

Se till att du använder en Dual-Link DVI-kabel kopplad till rätt utgång på grafikkortet och att kabeln sitter i ordentligt i skärmen. Om de inte bytt kabel sedan jag köpte min så kan den vara lite knepig att få dit ordentligt. Och se till att du kopplar in i grafikkortet och inte i moderkortet om det också har DVI-utgång.

Annars ska det inte vara något speciellt du behöver göra. Slå på strömbrytaren på skärmen och se till att allt är rätt inkopplat.

Har du otur kan det vara defekt skärm eller defekt strömförsörjning.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Se till att du använder en Dual-Link DVI-kabel kopplad till rätt utgång på grafikkortet och att kabeln sitter i ordentligt i skärmen. Om de inte bytt kabel sedan jag köpte min så kan den vara lite knepig att få dit ordentligt. Och se till att du kopplar in i grafikkortet och inte i moderkortet om det också har DVI-utgång.

Annars ska det inte vara något speciellt du behöver göra. Slå på strömbrytaren på skärmen och se till att allt är rätt inkopplat.

Har du otur kan det vara defekt skärm eller defekt strömförsörjning.

Den verkar vara defekt iståfall.... Kabeln är ikopplad och fastskruvad i både grafikkortet och skärmen.
Den blinkar rött sen blått bara hela tiden, när man sätter på den blir skärmen vit någon sekund.

Hur gör man för att kontakta säljaren nu då...........

Permalänk
Medlem
Skrivet av barabom:

Den verkar vara defekt iståfall.... Kabeln är ikopplad och fastskruvad i både grafikkortet och skärmen.
Den blinkar rött sen blått bara hela tiden, när man sätter på den blir skärmen vit någon sekund.

Hur gör man för att kontakta säljaren nu då...........

Testa med en annan kabel om du har en. Vad har du för grafikkort?

Säljaren kontaktar du via meddelande på e-bay.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Skrivet av barabom:

Den verkar vara defekt iståfall.... Kabeln är ikopplad och fastskruvad i både grafikkortet och skärmen.
Den blinkar rött sen blått bara hela tiden, när man sätter på den blir skärmen vit någon sekund.

Hur gör man för att kontakta säljaren nu då...........

Testa koppla ur och in när datorn är igång.
Skärmen som är kopplad via displayporten har i vissa fall fått flipp och startat upp så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Testa med en annan kabel om du har en. Vad har du för grafikkort?

Säljaren kontaktar du via meddelande på e-bay.

Har ingen annan kabel. Har testat med GTX 660, 560 ti och en annan dator vi har hemma som jag inte är säker vad den har för grafikkort i sig.

Hittade knappen och skrev till försäljaren nyss.

Har testat att vicka på kabeln, koppla ut och in den massa gånger. Inget händer..
Fattar inte vad den håller på med, ibaldn blinkar den bara rött, ibland rött-blått och ibland lyser den bara konstant rött och trycker jag på power knappen så händer ingenting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barabom:

Har ingen annan kabel. Har testat med GTX 660, 560 ti och en annan dator vi har hemma som jag inte är säker vad den har för grafikkort i sig.

Hittade knappen och skrev till försäljaren nyss.

Har testat att vicka på kabeln, koppla ut och in den massa gånger. Inget händer..
Fattar inte vad den håller på med, ibaldn blinkar den bara rött, ibland rött-blått och ibland lyser den bara konstant rött och trycker jag på power knappen så händer ingenting.

Skumt och jävligt oflyt.

Blinkande rött/blått eller blinkande rött har jag ingen aning om vad det betyder. =\

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av era909:

Skumt och jävligt oflyt.

Blinkande rött/blått eller blinkande rött har jag ingen aning om vad det betyder. =\

mm verkar sjukt skummt, dom kan ju inte ha testat skärmen innan den åkte iväg iallafall som det står att dom ska göra..

Permalänk
Skrivet av barabom:

Har ingen annan kabel. Har testat med GTX 660, 560 ti och en annan dator vi har hemma som jag inte är säker vad den har för grafikkort i sig.

Hittade knappen och skrev till försäljaren nyss.

Har testat att vicka på kabeln, koppla ut och in den massa gånger. Inget händer..
Fattar inte vad den håller på med, ibaldn blinkar den bara rött, ibland rött-blått och ibland lyser den bara konstant rött och trycker jag på power knappen så händer ingenting.

Kan absolut vara kabel som det är fel på, se om något kompis har en du kan låna. Visar det sig vara skärmen så kommer det inte vara några problem att skicka tillbaka den, säljarna är väldigt måna om sina kunder som tur är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

Kan absolut vara kabel som det är fel på, se om något kompis har en du kan låna. Visar det sig vara skärmen så kommer det inte vara några problem att skicka tillbaka den, säljarna är väldigt måna om sina kunder som tur är.

Har kollat och alla kablar vi har hemma och kompisar nära har är en sån som är delad (kan inte namnet på dom). Vad kostar det att köpa en ny kabel då?

Permalänk
Skrivet av barabom:

Har kollat och alla kablar vi har hemma och kompisar nära har är en sån som är delad (kan inte namnet på dom). Vad kostar det att köpa en ny kabel då?

DVI-D kabel krävs men en DVI-I fungerar för att se till så att det inte är skärmen det är fel på. DVI-D kablar finns bland annat på kjell och company här för 199 men de finns i de flesta elektronikbutiker som typ media markt och siba etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persienner:

DVI-D kabel krävs men en DVI-I fungerar för att se till så att det inte är skärmen det är fel på. DVI-D kablar finns bland annat på kjell och company här för 199 men de finns i de flesta elektronikbutiker som typ media markt och siba etc.

Okej, det bästa jag har hemma just nu tror jag är en DVI-I kabel på ena sidan och HDMI på andra, skulle det fungera?

EDIT: Testade med en DVI-I - DVI-I kabel och DVI-I - HDMI kabel, samma sak, inte ett skit hände på skärmen

Permalänk

riktigt sugen på att beställa en

Jag har funderat några dar nu, fan riktigt sugen på att köpa QNIX QX2710. Sitter med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1283628 i dagsläget.

Jag spelar lite cs:go och har även ibland mitt ps4 inkopplat till skärmen, är sugen på upplösningen och att kunna överklocka.. Så vad tror ni kommer jag bli nöjd ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Jag har funderat några dar nu, fan riktigt sugen på att köpa QNIX QX2710. Sitter med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1283628 i dagsläget.

Jag spelar lite cs:go och har även ibland mitt ps4 inkopplat till skärmen, är sugen på upplösningen och att kunna överklocka.. Så vad tror ni kommer jag bli nöjd ??

Vad jag vet så kan man inte ha en konsol inkopplad till skärmen, är inte helt säker dock

Permalänk
Skrivet av barabom:

Har fått hem den nu men den verkar inte vela koppla till datorn, själva skärmen startar men får ingen bild från datorn, nån som vet om man måste ställa in något eller liknande på datorn först?

Använder du kabeln du fick med skärmen?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Använder du kabeln du fick med skärmen?

Har använt den jag fick med och testat med en DVI-I kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av barabom:

Har använt den jag fick med och testat med en DVI-I kabel

Bara för att få det ur världen, du trycker på knappen längst till höger under skärmen för att slå på den va? Inte på plastbiten på framsidan?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Bara för att få det ur världen, du trycker på knappen längst till höger under skärmen för att slå på den va? Inte på plastbiten på framsidan?

Hahaha nej så efter är jag inte

EDIT: Här är en video dom ville att jag skulle skicka, Visar att det fungerar med min gamla skärm och kopplar sen in QNIX:en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barabom:

Hahaha nej så efter är jag inte

EDIT: Här är en video dom ville att jag skulle skicka, Visar att det fungerar med min gamla skärm och kopplar sen in QNIX:en.
https://www.youtube.com/watch?v=TXagX4RQJS4

Det var ju tydligt och bra. Borde inte vara några problem för dem att se om det är skärmen eller strömförsörjningen eller något annat som är problemet.

Bara hålla tummarna för att det löser sig så snabbt som möjligt.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL