2datorer 1 streaming dator/1 spel dator?

Permalänk
Medlem

2datorer 1 streaming dator/1 spel dator?

Hej! Hoppas detta är rätt tråd för posta detta!

iaf , har 2dator, hade googlat lite men ej hittat bra svar, men jag hört man kan streama från tex min bärbara (som är helt ok) och spela på min statinnära och det tar streaming kraften från bärbara så jag inte behöver sänka min spel dator kraft? Jag menar spel utöver steam osv (vet dom har någon slags sånt) Tänkt Heroes of Newarth osv.

Mvh Sebastian

Permalänk
Medlem

Måste ha ett streaming-kort vet dock inte exakt hur man gör det.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1571137

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe040:

Hej! Hoppas detta är rätt tråd för posta detta!

iaf , har 2dator, hade googlat lite men ej hittat bra svar, men jag hört man kan streama från tex min bärbara (som är helt ok) och spela på min statinnära och det tar streaming kraften från bärbara så jag inte behöver sänka min spel dator kraft? Jag menar spel utöver steam osv (vet dom har någon slags sånt) Tänkt Heroes of Newarth osv.

Mvh Sebastian

Steam har detta inbyggt, du bara loggar på steam i båda datorerna och sedan väljer istället för play Stream för att strema. Nackdelen är väl att det funkar bara till Steam.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Krångligt med capture card, ännu krångligare utan

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W