Ber ödmjukt om assistans för ihopsättandet av ett spelvidunder.

Permalänk

Ber ödmjukt om assistans för ihopsättandet av ett spelvidunder.

Har till slut bestämt mig för att övergå från min bärbara dator-streak och köpa ett stationärt vidunder.
Men liksom många andra här i denna delen av forumet så saknas kunskapen till det. En gång i tiden kunde jag, men numera får jag mest ont i huvudet och blir allmänt uppgiven när jag ska försöka mig sätta mig in i alla nya begrepp och komponenter.

Så, som trådnamnet föreslår ber jag ödmjukast om hjälp att sätta ihop en ny stationär speldator.

Budget: ca 15-16k

Prioritet:
*Om ni utgår ifrån orden "vidunder" och/eller "magnifik" så är ni på god väg.
*Gärna SSD-hårddisk, delvis eller helt. Beroende på priset. Behöver absolut inte mer än totalt runt 1500gb. Gärna tillräckligt stor SSD för att ha ett par spel på den, samt en större lagringsdisk (7200rpm).
*Helst inte SLI. Ensam är stark.
*Är ingen hejare på att överklocka, så tveksamt om prioritet ska läggas på sådana delar.
*Har inget emot om datorn är resonligt tyst. Behöver så klart inte vara motsvarande en musfis i en operasal, men helst inte som ett konstant fläkt-tinnitus.
*Om du har läst ända hit är jag väldigt tacksam. Cred till dig!

Så, med detta vill jag tacka på förhand, och ser mycket fram emot vad era klipska sinnen kan sätta ihop!
Mycken tack!

Permalänk
Medlem

Ska OS ingå eller har du det själv? Mus, tangentbord eller skärm? vill du att Inet ska montera det?

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Hjälpsam

En variant, färdigbyggd med OS o allt utan dvd spelare...

Det finns rum i budgeten för en i7a om du vill , eller mer minner eller kanske rent av ett GTX780Ti

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6947079/2014-07-16

Permalänk

Ah, glömde bort att definiera det så klart. Förstår det kan påverka budgeten. Ber om ursäkt för det.
Behöver varken OS, tangentbord eller mus.
Jag kommer låta INET montera ihop datorn, för lite extra awesomeness. Det ingår dock inte i prisbilden.
Hoppas det är lite klarare nu!

Permalänk
Hjälpsam

Håller kvar vid mitt paket ändå så kan du välja om du vill ha en i7a eller GTX780Ti för "OS" pengarna.

Tycker dock det blir lite dumt att lägga 998:- på montering utan OS. . blir ju ändå inte datorn klar

Permalänk

Du har iofs en poäng där..

Då har jag ändrat till följande:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/6947172/2014-07-16

Eftersom du redan tagit med monteringen, som jag räknade utöver, så gör det inte om den kostar lite mer.
Verkar ju dessutom som om jag får dubbla kopior av Watch Dogs. Så om du vill ha en kopia är det bara säga till!

Inga invändningar på denna konstruktion från någon?

Permalänk
Hjälpsam

Inga invändningar från mig i alla fall...en jäkla brutal dator det där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bedfellow:

Du har iofs en poäng där..

Då har jag ändrat till följande:

https://www.inet.se/kundvagn/visa/6947172/2014-07-16

Eftersom du redan tagit med monteringen, som jag räknade utöver, så gör det inte om den kostar lite mer.
Verkar ju dessutom som om jag får dubbla kopior av Watch Dogs. Så om du vill ha en kopia är det bara säga till!

Inga invändningar på denna konstruktion från någon?

Du skulle kunna ändra nätaggregatet till:

http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-gold-modular?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Det är semi-passivt, har fått Toppklass här på Sweclockers och sitter i Sweclockers sommar dator. Bör göra att din burk blir ytterliggare lite tystare.

Define R4 kan jag definitivt rekommendera, sitter på det själv och det är hur tyst som helst!

Vill du få den ändå tystare så gå in i Bios och ställ om fläktarnas kurva till silent, alternativt att du använder dig av fläktkontrollen i R4 och undervoltar fläktarna på 5v (så här kör jag, funkar grymt!)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av perra360:

Du skulle kunna ändra nätaggregatet till:

http://www.inet.se/produkt/6909975/evga-supernova-g2-750w-80-gold-modular?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt

Det är semi-passivt, har fått Toppklass här på Sweclockers och sitter i Sweclockers sommar dator. Bör göra att din burk blir ytterliggare lite tystare.

Define R4 kan jag definitivt rekommendera, sitter på det själv och det är hur tyst som helst!

Vill du få den ändå tystare så gå in i Bios och ställ om fläktarnas kurva till silent, alternativt att du använder dig av fläktkontrollen i R4 och undervoltar fläktarna på 5v (så här kör jag, funkar grymt!)

Skickades från m.sweclockers.com

Klart intresserad! Dock fanns det bara ett (!) tillgängligt, och det i deras centrallager. Så det känns som om jag kommer beställa det så kommer det tar veckor (månader..ÅR?!?) innan datorn kommer till mitt varma och kärleksfulla hem. Har du något förslag på ett snarlikt nätagg, eller ska jag köra på Fractals som tänkt ursprungligen?

Permalänk
Hjälpsam

Fractals PSU är MYCKET bra den med o du behöver inte 750W . .vilket som är bäst av dom två kan man tvista om men båda är i klart övre skiktet o riktiga top PSUer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bedfellow:

Klart intresserad! Dock fanns det bara ett (!) tillgängligt, och det i deras centrallager. Så det känns som om jag kommer beställa det så kommer det tar veckor (månader..ÅR?!?) innan datorn kommer till mitt varma och kärleksfulla hem. Har du något förslag på ett snarlikt nätagg, eller ska jag köra på Fractals som tänkt ursprungligen?

Tror det strular lite med Inets lager status, för 6h sen så hade de fått in på lagret, men då stod det fortfarande att nästa leverans skulle komma in den 25/7, nu när jag länkade så stod det att det fanns några kvar. Så jag håller med dig, det verkar lite oklart. Men om den tidigare infon stämmer så kommer ju nästa leverans nästa vecka. Men gjorde precis som dig när jag beställde min senaste dator och ändrade delar så att allt fanns på lagret, så jag kunde få den på direkten!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja, det börjar ju vattnas i munnen när man är i farten att köpa ny dator. Då vill man ju ha den hyfsat omgående!
Jag tackar så väldigt mycket för all information och hjälp!

Ska ge tråden till morgondagen när INET öppnar innan jag lägger in beställningen. Så om någon mer har något att säga om saken tills dess är ni mycket välkomna. Annars GL HF!
Återigen ett stort tack tilll "thli72" och "perra360", samt även "matfer" för visat intresse!