Jag har enorma problem med Misco.

Permalänk
Medlem

Men är det nån "Hennrik" i Borås som sitter och spänt följer varje ny episod av dramat eller sorterar Miscos epostklient bort alla "bounce"mail innan de anställda ser dom eller finns bara ett svart hål där en epostserver borde stå? Förutom att leveransbekräftelser tydligen skickas utan hinder. Om de lovar att maila och aldrig minns det för att telekön full av betydligt mindre rationella varelser än du tycks ändlös så får Misco lov att anställa lite mer personal. Bra att du gjort saken en del offentlig i vilket fall som helst.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Tack för svar

Jag ska ringa imorgon igen och be att få prata med killens chef.

Problemet är att jag betalde med kort :/ De har redan pengarna.

Om inget annat fungerar så kan du försöka göra en reklamation hos din bank. Jag har gjort det två gånger och lyckats båda gångerna, men det handlade om mindre belopp så det är möjligt att de tog det som förlust. 700 respektive 2500 kr. Om du inte kan bevisa tillräckligt så kan det kanske få fart på Misco den vägen.

Skrivet av hemligsomfan:

Tänk på att om du har gjort någon "special"-lösning i beställningen kan dom kanske neka ångerrätten. Greatetech nyttjade det kryphålet häromsistens när en kille ville returnera en standarddator som han fick ett wlan-kort instoppat i.

Men nu ska du ändå inte plocka ut paketet, utan gör som föreslagits. Gå till ombudet och informera om att paketet ska returneras direkt. Kanske kan du få en bekräftelse utskriven på det som du kan hänvisa till när du ringer nästa gång.

Det handlar inte om ångerrätten vilket du hade sett om du läst hela tråden. Han har ångrat sitt köp innan de ens packade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ain0k:

Något med deras datorer som tydligen var internationellt och de hade tydligen mycket problem. Ekonomiavdelningen kom inte åt något slags register och kunde därför inte betala. Hon skulle personligen se till att mitt ärende skulle lösas och jag skulle kompenseras för att de haft mina pengar i 3 veckor utan skäl, skickat paket som jag inte skulle ha fått, uteblivna mail etc etc.

Hon pratade om fri frakt på Misco.

Där slog de på den stora trumman när de erbjuder fri frakt. Verkar vara ett stabilt företag och de hoppas på en nybeställning från dig, jösses. Vi får hoppas du får din pengar nu eller skall de vänta på att hp släpper nya server delar till ekonomiavdelningens kassaregister?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daempull:

Där slog de på den stora trumman när de erbjuder fri frakt. Verkar vara ett stabilt företag och de hoppas på en nybeställning från dig, jösses. Vi får hoppas du får din pengar nu eller skall de vänta på att hp släpper nya server delar till ekonomiavdelningens kassaregister?

Nääee, har inte direkt lust att nyttja den kompensationen om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Hoppas att du verkligen får pengarna också... annars är det ju inte sant med "it's over, it's finally over"

Vad gäller kompensationen så är det väl inte egentligen så mycket att hurra över men det är väl kanske inte som det viktiga.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Hoppas att du verkligen får pengarna också... annars är det ju inte sant med "it's over, it's finally over"

Vad gäller kompensationen så är det väl inte egentligen så mycket att hurra över men det är väl kanske inte som det viktiga.

Haha ja man får hoppas!

Kompensationen är inget att hänga i julgranen men jag är mer än nöjd med att ha fått tillbaka pengarna, har gått halva sommarlovet utan pengar

inte najs så att säga.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Pengarna kom precis in på kontot

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM